Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zmiana obwodu
strony: [ 1 ]
bega29-05-2004 17:20:10   [#01]
Chciałabym zapytać w imieniu dyrektora zaprzyjaźnionego gimnazjum, czy radni mogli formalnie przegłosować w ubiegły piątek zmianę obwodu. Jak to się ma do zaopiniowanych już pozytywnie przez organ nadzorujący arkuszy organizacyjnych i kwestii doręczenia nauczycielom wypowiedzeń do końca maja? No i zasady konkurencyjności? Gimanzjum, któremu w ten sposób zabrano jedną klasę ma warunki kadrowe i lokalowe. Właściwie chodzi o czyjś przeost ambicji tylko i wyłącznie. Żeby iść za ciosem wszystkie dzieciaki, nawet te w II i III klasie, muszą teraz zmienić gimnazjum. I co Wy na to? Roztrząsał już ktoś prawnie taki problem? Proszę o pomoc.
Ewa z Rz29-05-2004 19:53:52   [#02]

według mnie

zmiana obwodu jest możliwa jedynie do końca lutego - tak jak likwidacja placówki.

Uchwalona teraz zmiana obwodu może skutkować dopiero od 1 wrzesnia 2005 roku.

Wojewoda powinien zakwestionować taką uchwałę ... - może trzaba zadbać by mu ona nie umknęła...

bega29-05-2004 22:19:15   [#03]
Ewo, ale gdzie mam to sprawdzić, w ustawie o samorządzie? Dla mnie bzdurą jest już kompletną, że chcą przenieść nawet kl. II i III
panda30-05-2004 08:35:31   [#04]

uczeń to nie bagaż

Co to znaczy, że "chcą przenieść klasy"?
Gaba30-05-2004 10:32:19   [#05]

Instrumentalizm...

Przeglądam te słowa i też przecieram oczy ze zdumienia - miałam o tyle podobny problem, że to ja sama wnioskowałam o tzw. korektę obwodu, argumentowałam od strony komunikacyjnej i przyjęto wyjaśnienia, m. in. zapomniano o jednej ulicy w centrum mojego rejonu, a była ona przypisana do kolegi, podzieliliśmy więc tę ulicę.

 Zebrano wtedy dyrektorów 4 gimnazjów, dołożono jeszcze inne wnioski, posłuchano opinii rady dzielnicy (p. od edukacji, która mocno poprała moje uwagi i jeszcze dołożyła swój wniosek - m. in. by dzieci z domów dziecka rozlożyć równomiernie do 4 gimnazjów, by nie tworzyć gett - przepraszam za dosandność - i nie tworzyć szkół "elytarnych" bez dzieci specjanych potrzeb... - myśmy sami mieli 3 domy dziecka i nie ukrywam, bywało czasami groźnie).

W trakcie rzeczowej dyskusji z urzędnikami od edukacji pokazano nam mapę obowdów, wyrysowany przebieg starych i nowych, myśmy podzielili jeszcze strony ulic lewa tu, prawa tam (nie dziwcie się, nieraz przejcie przez ulicę ważny ciag komunikacyjny to poważny problem - sprawdziliśmy, jaka jest odległość po korektach rejonu (u nas przyjęto zasadę 15 minut na nogach)... wnioski z dyskusji zapisano i podpisano i potem przygotowywali urzędnicy uchwałę - potem to trochę trwało, aż dopiero w czerwcu 2003 uchwalono, ale żaden z nas nie smiałoby zastsować tego skorygowanego obwodu od czerwca 2003! Dzieci zaproszone do szkół w kwietniu, w okresie naboru były traktowane jak rejonowe czy nierejonowe sprzed działania obwodu, o to też prosiła p. kurator. Tak mam więc we wszytskich klasach poziomu I, II, III - wg nowych zasad przyjmowałam dzieci w ciągu tego roku szkolnego i teraz dopiero robię nabór.

I tak jest sporo dyskusji, bo np. sąsiad o rok starszy był przyjmowany jako dziecko rejonowe, a teraz już nie jest, przecież nie ma znaczenia, bo dziecko przyjęte do szkoły jest naszym dzieckiem szkolnym, gorzej z tymi, co liczyli, ze nasza szkoła jest rejonowa, a np. dana strona ulicy już nie jest, dajemy wtedy odpis uchwały o korekcie rejonu.

 

Nie było i nie będzie przywolenia, by dzieci traktować jak paczki, a rodziców jak urzędników noszących te paczki, od ludzi zależy, jak uzyją tego "poprawionego" rejonu, a czasem trzeba jednak rejony poprawaić.

 Klasy jednak przenosić - a kto zmusi rodziców? Dyrektorowi każą przenieść na mocy jakiego przepisu... hę? Dyrektor przyjmuje do szkoły i przyjął i złozył obietnicę, że dziecko będzie kończyć tę  szkołę w tym miejscu...

- dziwne to obyczaje doprawdy, mówię to ja, która prosiła o wyjaśnienie losu jednej z zapomnianych ulic w centrum oraz dwóch stron  ulic graniczących z innymi gimnazjami, a także ta, której odebrano jeden z trzech domów dziecka (wniosek innej p. dyrektor i rady dzielnicy), by nie kumulować dzieci z probolemami resocjalizacyjnymi.

Nie wpadłabym na przenosiny klas - chyba, że jakaś trudność techniczna w budynku, niebepieczeństwo, nie może się jakaś liczna dzieci uczyć, no, sama już nie wiem.

 

A to jest problem także ciekawy - znam z autopsji, sytucjaę, gdzie jedna z dyrektorem zorbiła arkusz organizacyjny na nieprawdopodobną liczbę klas (18!), a nie dysponuje nawet tyloma salami w szkole... myślę, że organy powinny się lepiej przyglądać tym szkołom popołudniowym i wieczornym (gimnazjaliści kończący o 19.00!!!), a szkoły inne stoją puste

bega30-05-2004 13:47:19   [#06]
Uczeń nie bagaż, a jednak:(. Ciągle nie wiem, na jakie przepisy mam się powołać, pisząc do wojewody... Problem Gaby jest ciekawy, ale tam po prostu ktoś rozmawiał z zainteresowanymi rodzicami i dyrektorami i przede wszystkim nie stosował prawa wstecz. Zgadzam się, że szkoły nie powinny stać puste, sama przecież jestem również dyrektorem i kwestia naboru do klas I spędza mi sen z powiek, ale ludzie nie są już chłopami pańszczyźniamymi. Trzeba z nimi rzeczowo rozmawiać, a nie traktować szkół jak własnych poletek doświadczalnych. Nie załatwia się też tak swoich osobistych interesów. Dlatego uważam, że zarozumiałym urzędnikom należy przytrzeć nosa! Pozdrawiam B
Gaba30-05-2004 14:38:18   [#07]

Wiesz co bega, wejdź na stronę kuratorium oświaty w Krakowie - jest tam taki raport o realizacji obowiązku szkolnego (robiono takie badania u nas na wiosnę) i - zobacz jakie są przewinienia oragnów w odniesieniu do tzw. rejonu, a wizytatorzy zauwazyli pewne nieprawidłowości.

Uchwałę zarządu można zaskarżyć dowojewody jako zniegodną z prawem - m. in z UoSO, tam są podane numery paragrafów i interpretacja. Ciekawy dokument.

bega31-05-2004 08:17:08   [#08]
Bardzo dziekuję, udaję się czytać:)))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]