Forum OSKKO - wątek

TEMAT: pytanie - urlop+L4 a awans
strony: [ 1 ]
Marek Pleśniar22-05-2004 23:05:35   [#01]

wrzucam Wam pytanie z emaila do OSKKO. Uważam że takie sprawy warto omawiać na forum, bo sporo osób potrzebuje praktycznych porad, odpowiedzi na proste pytania. Proszę więc Autorkę o wybaczenie.

Jestem nauczycielem kontraktowym ubiegającym się o stopień nauczyciela mianowanego. Mój staż miał się zakończyć 31 maja. Nie będzie tak z powodu, że moja nieobecność w szkole przekroczyła w sumie 90 dni (L4 +urlop szkolny).
Znam całą procedurę ale nie mogę się pogodzić z jednym: Mój staż zakończy się we wrześniu 2004 a egzamin będę mogła zdawać dopiero w styczniu (tak obradują komisje) (strata kilku miesięcy w "bezczynności") oraz to, że na dyplomowanego (jeśli nadal procedury będą podobne) będę mogła rozpocząć staż dopiero 1 września 2005. Tak czy owak stracę pół roku jeśli chodzi o mianowanie i najmniej rok jeśli chodzi o rozpoczęcie stażu na dyplomowanego, a przecież miałam stracić tylko te 90 dni z "groszami"!!! Interesuje mnie, czy nie ma jakiś odstępstw od reguł, czegoś co można jeszcze zrobić by sobie pomóc? Mój dyrektor do przedwczoraj twierdził, że dni się nie sumuje i nie ma powodu do niepokoju i co z tego mam?
                                                            Pozdrawiam. Będę wdzięczna za szybką odpowiedź.
Leszek23-05-2004 12:49:22   [#02]

Odstępstw od reguły nie ma.

Spojrzę na problem dwojako:

1/ kierując się spojrzeniem autorki - tak, straci określony czas i pieniądze (podwyżki za wyższy stopień awansu), wcześniejsze zakończenie stażu na dyplomowanego...

choć ten przerywano - przedłużany staż dla mnie to fikcja...

2/ trochę szerzej patrząc : i autorce, i szkole lepiej zrobi dłuższa w czasie droga do kolejnego stopnia awansu...

nabierze doświadczenia w pracy, stanie się dojrzalszym pracownikiem dla pracodawcy...

mimo wszystko mam nadzieję, że od stycznia 2005 wprowadzą projektowane zmiany w awansie zawodowym...

pozdrawiam

UWAGA!