Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Hospitacje w nadzorze pedagogicznym dyrektora
strony: [ 1 ]
beera18-05-2004 09:35:35   [#01]

W projekcie Rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz.
w :
§5 czytamy:
l. Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami zajmującymi w szkole lub placówce inne stanowiska kierownicze, sprawując nadzór pedagogiczny, wykonuje w szczególności następujące zadania:
10) prowadzi hospitacje zajęć, w tym w szczególności hospitacje diagnozujące.

 W  podpisanym w dniu  23 kwietnia 2004 rozporządzeniu w §5 brak jest tego 10 punktu.

 Oznacza to, ze hospitacje  nie zostały wyłonione jako jedno z zadań dyrektora szkoły lecz  mogą być narzędziem podczas wykonywania  pozostałych, opisanych w paragrafie 5 zadań.

 Mogłoby mieć to swoją logike- moim zdaniem .

Jednak dziwne jest „zniknięcie” 10 punktu tego paragrafu przy utrzymaniu  w paragrafie 1 zapisów :
§ 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
9) hospitacji - należy przez to rozumieć formę nadzoru pedagogicznego, polegającą na prowadzeniu bezpośredniej obserwacji realizowania przez nauczycieli statutowych zadań szkoły lub placówki, w szczególności zajęć prowadzonych z uczniami, a także czynności hospitacyjnych dyrektora i innych nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze w szkole lub placówce;
10) hospitacji diagnozującej - należy przez to rozumieć hospitację, której celem jest ocena rezultatów procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego, na podstawie bezpośredniej obserwacji umiejętności, postaw i prezentowanej wiedzy uczniów;

Po co opisuje się w „słowniczku” narzędzie mierzenia jakości, którego stosowania rozporządzenie nie narzuca?

Czyżbym miała niepełny egzemplarz rozporządzenia?

Czy też brak jest tu konsekwencji w zapisach?

Tak, czy tak- w świetle rozporządzenia na hospitacje mogę chodzić, ale nie muszę :-)

ewa18-05-2004 09:51:20   [#02]

asia

a jak już pójdziesz, to przynajmniej będziesz wiedziała na co, zgodnie z def. rozporządzenia ;-)
beera18-05-2004 09:56:59   [#03]

a guzik :-)

przeleciałam rozporządzenie zafiksowana projektem

hospitacje pojwiły się w paragrafie 3- jako jedno z narzedzi mierzenia jakości pracy szkół prowadzone przez organy sprawujace nadzór pedagogiczny.

Cholewka, muszę znależć w tym jakąś mysl

ewa18-05-2004 10:02:51   [#04]
no proszę , a ja Ci uwierzyłam nie sprawdzając, oj już nigdy tak ;-)
beera18-05-2004 10:09:14   [#05]

no widzisz

nie ufaj nikomu- nie wiesz tego?

jednak nie mogę zlapać idei tego przeniesienia- a jakas myślą kierował się tu przecież ktos

Przeniesienie  zastrzeżeń ma swoje uzasadnienie, bo porzadkuje sprawę.

jest tu podkreslenie wagi tych hospitacji- to na pewno.

agabu18-05-2004 10:20:31   [#06]

Gdzie można przeczytać

to rozporządzenie? Na stronie MENiS-u ostatnie z lutego, na vulkanie stare. Proszę, Asiu podaj adres.:-)
beera18-05-2004 10:29:45   [#07]

agnieszko- ja korzystam z tego :-)

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0845.htm
Magosia18-05-2004 12:45:23   [#08]

Hospitacja

z całą pewności jest jednym z narzędzi , a nie celem samym w sobie.
Moim zdaniem, takie postawienia sprawy, Asiu, że wyrzucono ten zapis jest właściwym kierunkiem porządkowania spraw.
Jeśli z przyjętego przeze mnie celu i obszaru mierzenia wynika, że hospitacja jest mi potrzebna - to hospituję. Jeśli nie - to nie . I to jest MOJA decyzja  jako osoby odpowiadającej za mierzenie i wyniki pracy - nauczania .
Mam szczęście mieć mądrego wizytatora i obie to widzimy podobnie.
Niestety, nie zawsze tak bywało.
beera18-05-2004 13:22:58   [#09]

dla mnie to taka róznica

gdy o hospitacji się mowilo w paragrafie 5 to bylo to jedno z wyodrębnionych zadań dyrektora  podczas sprawowania przez niego nadzoru pedagogicznego

gdy o hospitacji się mowi w paragrafie 3 to jest to już dzialanie przylegające ścisle  do mierzenia jakosci pracy szkoły

czyli hospitacja się staje środkiem w mierzeniu jakości- czyli moglaby się równie dobrze znaleźć w par5.1.1 ( jesli bylaby wlasciwa tylko dla dyrektora)

Moim zdaniem, powiem szczerze, rozporządzenie jest dość zagadkowe w tym zakresie, zwłaszcza jesli popatrzymy na paragraf 3.3 i paragraf 5.1.

Po prostu pewne treści się nakładają, powielają, bądź zawierają w sobie.

Monika Koch21-05-2004 08:09:12   [#10]
Asiu ja z innej beczki ! możesz mi powiedzieć jak obliczyłaś proporcjonalnie etat nauczyciela  14/18 tak że wyszło ci 31 godzin tygodniowo???????Bardzo proszę!
beera21-05-2004 08:40:41   [#11]

:-))))

o matko

potrzebujemy równosci : 14/18 = X/40

No to zrobilam 40/18 x 14

 i wyszło 31,111111111111

general11122-05-2004 11:37:26   [#12]

 Serdeczne dzieki za takie liczenie ;-)

A może jeszcze tak dodać NAKAZ realizacji w określonym miejscu w szkole?

beera22-05-2004 14:54:20   [#13]

generale,

to, ze coś Cię bawi, nie oznacza,ze jest to śmieszne

mam wrażenie jakiegos nieporozumienia- możesz wyjaśniec, o co Ci chodzi?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]