wiem, ze już o tym rozmawialiśmy ale ja mam nadal wątpliwości: § 6. 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej uczeń szkoły dla młodzieży, który w wyniku klasyfikacji końcoworocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne stwierdzające uzyskanie promocji do klasy programowo wyższej lub świadectwo ukończenia szkoły stwierdzającej ukończenie szkoły - z wyróżnieniem. na koniec klasy trzeciej gimnazjum, lub VI podstawówki, dokonujemy klasyfikacji końcoworocznej , czyli obejmujacej przedmioty, ktore obowiązywały w tej wlasnie klasie. W wyniku tejże- końcoworocznej klasyfikacji uczeń otrzymuje średnią 4,75 i nie dostaje świadectwa ukończenia szkoły z wyróżnieniem ( bo ocena z poptrzedniego roku zaniża mu ją)- choć przepis stanowi inaczej. Chyba, ze uznamy, iż klasyfikacji końcoworocznej dokonujemy klasyfikując ucznia ponownie z przedmiotów, z ktorych był klasyfikowany rok wcześniej... Uważam, ze ten własnie problem jest przyczyną ustalenia w nowym projekcie klasyfikacji końcoworocznej i końcowej- jako wyodrębnionych dzialań. Na dzień dzisiejszy jednak- przy starym rozporządzenbiu i mimo interpretacji ministerialnej mam duże wątpliwości, czy Fraczek ma rację. |