Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Sekretarka, maszynistka czy sekretarz szkoły?
strony: [ 1 ]
marekci14-05-2004 11:58:29   [#01]

Czy wiecie,  że mój "organ" :-) poddał pod wątpliwość istnienia stanowiska pracy pt. sekretarz szkoły wg nich powinna być sekretarka maszynistka :-) Chodzi tu o sytuację związaną z określeniem wartości pkt. w tabeli stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników (Dz. U.00.61.708) Ogólnie mam bałagan, który ciągnie się po poprzednikach. Chcę tę sprawę uporządkować, lecz kasy mało w "organie". Jak to u Was Kochani wygląda? Sekretarka - maszynistka :-) czy sekretarz szkoły, jaka kategoria zaszeregowania i liczba pkt itd. ? Dodam, że mój sekretarz szkoły jest w stresie bo już nie wie sama "czy pies, czy wydra". I jeszcze jedno proszę przypomnijcie, gdzie znajdę cokolwiek na temat organizacji stanowisk pracy w zależności od ilości oddziałów w szkole?

Zdrówka życzę!

Rycho14-05-2004 12:15:00   [#02]

 

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 61, poz. 708, z 2001 r. Nr 34, poz. 393 oraz z 2002 r. Nr 210, poz. 1785)

w załączniku nr 4

TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Stawka dodatku funkcyjnego do

Wymagania kwalifikacyjne1)

wykształcenie

liczba lat pracy

V. Jednostki działające w zakresie oświaty

4.

Sekretarz szkoły

XII–XIV

4

średnie

5

 a w zał. nr 2 jest TABELA PUNKTOWYCH ROZPIĘTOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII ZASZEREGOWANIA

Jeśli chodzi o temat organizacji stanowisk pracy w zależności od ilości oddziałów w szkole, to w zasadzijedynym odniesieniem do tego tematu w przepisach jest utworzenie stanowiska wicedyrektora jeśli w szkole jest co najmniej 12 oddziałów.

Tzw etatyzację stanowisk niepedagogicznych ustala organ prowadzący. Niestety.

marekci14-05-2004 12:26:52   [#03]
Dzięki Rycho, ale nie napisałęś jak to u Ciebie wygląda?
panda14-05-2004 12:34:27   [#04]

Co prawda odpowiedź już masz, ale jeśli chcesz praktyki to:

1. Administracja: sekretarz szkoły, kierownik gospodarczy, intendent

2. Obsługa: 6 sprzątaczek, szatniarka, konserwator, stolarz, kucharz i 3 pomoce

Tyle mam w szkole na 29 oddziałów, 750 uczniów, praca na 2 zmiany, ok. 450 wydawanych obiadów.

Żadnych zasad i przeliczników, tylko ustalenia w projekcie organizacyjnym z OP.

Rycho14-05-2004 12:38:02   [#05]

U nas jest to tak:

Pracownicy administracji szkolnej: nie mniej niż 0,5 etatu, a nie więcej niż 2 etaty w zależności od liczby uczniów.

 

 

              Wymiar etatu

 

Prac. administracji

do 200                   uczniów -  0,5

od 200  do   500    uczniów - 1,0

od 500  do 1000    uczniów - 1,5

powyżej     1000    uczniów - 2,0

 

 

 

 Pracownicy  ekonomiczni w szkołach prowadzących własną obsługę finansową: nie mniej niż 0,5 etatu, a nie więcej niż 2,5 etatu, w zależności od liczby uczniów.

 

do   500 uczniów

       1,0 etatu

od   501    do   800 uczniów

       1,5 etatu

od   801    do 1200 uczniów

       2,0 etatu

powyżej         1200 uczniów

       2,5 etatu

 

 

Pracownicy obsługi (konserwator, woźna, szatniarz, stróż nocny) w zależności od warunków w jakich szkoła funkcjonuje:

 

         szkoła  bez szatni       – 3 etaty,

         szkoła  bez szatni przy współczynniku zmianowości  pow. 1,6 -  4 etaty,

         szkoła z szatnią         - 4 etaty,

         w szkołach liczących mniej niż 150 uczniów maksymalna liczba etatów –

        

Personel sprzątający: jeden etat na 1000 m2  powierzchni do sprzątania (należy wyłączyć pomieszczenia nie użytkowane na potrzeby szkoły).

Palacze CO - zgodnie z normami zatrudnienia.

krystyna14-05-2004 12:57:21   [#06]

a u mnie...

łączna liczba pracowników administracji i obsługi ma stanowić 20% liczby pracowników pedagogicznych.
Ewa z Rz15-05-2004 06:36:10   [#07]

a szy sekretarz czy sekretarka

to zależy od przydziału obowiązków i kompetencji - zależy co chcesz jej dac do roboty...

Jeśli ma prowadzić obowiązek szkolny, wypisywac legitymacje, prowadzić książki druków ścisłego zarachowania, księge uczniów, stemplowac legitymacje i świadectwa pieczęcia urzędową, poąwiadczać uczęszczanie ucznia (imienna pieczątka) - to musi to być sekretarz, bo są to zbyt duże uprawnienia jak na sekretarkę, maszynistkę.

Nionka17-05-2004 20:44:11   [#08]
Upieraj się przy sekretarzu, bo inaczej większość spraw spadnie na ciebie!

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]