Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Sekretarka, maszynistka czy sekretarz szkoły? |
marekci | 14-05-2004 11:58:29 [#01] |
---|
Czy wiecie, że mój "organ" :-) poddał pod wątpliwość istnienia stanowiska pracy pt. sekretarz szkoły wg nich powinna być sekretarka maszynistka :-) Chodzi tu o sytuację związaną z określeniem wartości pkt. w tabeli stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników (Dz. U.00.61.708) Ogólnie mam bałagan, który ciągnie się po poprzednikach. Chcę tę sprawę uporządkować, lecz kasy mało w "organie". Jak to u Was Kochani wygląda? Sekretarka - maszynistka :-) czy sekretarz szkoły, jaka kategoria zaszeregowania i liczba pkt itd. ? Dodam, że mój sekretarz szkoły jest w stresie bo już nie wie sama "czy pies, czy wydra". I jeszcze jedno proszę przypomnijcie, gdzie znajdę cokolwiek na temat organizacji stanowisk pracy w zależności od ilości oddziałów w szkole? Zdrówka życzę! |
Rycho | 14-05-2004 12:15:00 [#02] |
---|
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 61, poz. 708, z 2001 r. Nr 34, poz. 393 oraz z 2002 r. Nr 210, poz. 1785) w załączniku nr 4 TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagania kwalifikacyjne1) |
wykształcenie |
liczba lat pracy |
V. Jednostki działające w zakresie oświaty |
4. |
Sekretarz szkoły |
XII–XIV |
4 |
średnie |
5 |
a w zał. nr 2 jest TABELA PUNKTOWYCH ROZPIĘTOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII ZASZEREGOWANIA Jeśli chodzi o temat organizacji stanowisk pracy w zależności od ilości oddziałów w szkole, to w zasadzijedynym odniesieniem do tego tematu w przepisach jest utworzenie stanowiska wicedyrektora jeśli w szkole jest co najmniej 12 oddziałów. Tzw etatyzację stanowisk niepedagogicznych ustala organ prowadzący. Niestety. |
marekci | 14-05-2004 12:26:52 [#03] |
---|
Dzięki Rycho, ale nie napisałęś jak to u Ciebie wygląda? |
panda | 14-05-2004 12:34:27 [#04] |
---|
Co prawda odpowiedź już masz, ale jeśli chcesz praktyki to: 1. Administracja: sekretarz szkoły, kierownik gospodarczy, intendent 2. Obsługa: 6 sprzątaczek, szatniarka, konserwator, stolarz, kucharz i 3 pomoce Tyle mam w szkole na 29 oddziałów, 750 uczniów, praca na 2 zmiany, ok. 450 wydawanych obiadów. Żadnych zasad i przeliczników, tylko ustalenia w projekcie organizacyjnym z OP. |
Rycho | 14-05-2004 12:38:02 [#05] |
---|
U nas jest to tak: Pracownicy administracji szkolnej: nie mniej niż 0,5 etatu, a nie więcej niż 2 etaty w zależności od liczby uczniów.
|
Wymiar etatu |
Prac. administracji |
do 200 uczniów - 0,5 od 200 do 500 uczniów - 1,0 od 500 do 1000 uczniów - 1,5 powyżej 1000 uczniów - 2,0 | Pracownicy ekonomiczni w szkołach prowadzących własną obsługę finansową: nie mniej niż 0,5 etatu, a nie więcej niż 2,5 etatu, w zależności od liczby uczniów.
do 500 uczniów |
1,0 etatu |
od 501 do 800 uczniów |
1,5 etatu |
od 801 do 1200 uczniów |
2,0 etatu |
powyżej 1200 uczniów |
2,5 etatu | Pracownicy obsługi (konserwator, woźna, szatniarz, stróż nocny) w zależności od warunków w jakich szkoła funkcjonuje: szkoła bez szatni – 3 etaty, szkoła bez szatni przy współczynniku zmianowości pow. 1,6 - 4 etaty, szkoła z szatnią - 4 etaty, w szkołach liczących mniej niż 150 uczniów maksymalna liczba etatów – Personel sprzątający: jeden etat na 1000 m2 powierzchni do sprzątania (należy wyłączyć pomieszczenia nie użytkowane na potrzeby szkoły). Palacze CO - zgodnie z normami zatrudnienia. |
krystyna | 14-05-2004 12:57:21 [#06] |
---|
a u mnie... łączna liczba pracowników administracji i obsługi ma stanowić 20% liczby pracowników pedagogicznych. |
Ewa z Rz | 15-05-2004 06:36:10 [#07] |
---|
a szy sekretarz czy sekretarka to zależy od przydziału obowiązków i kompetencji - zależy co chcesz jej dac do roboty... Jeśli ma prowadzić obowiązek szkolny, wypisywac legitymacje, prowadzić książki druków ścisłego zarachowania, księge uczniów, stemplowac legitymacje i świadectwa pieczęcia urzędową, poąwiadczać uczęszczanie ucznia (imienna pieczątka) - to musi to być sekretarz, bo są to zbyt duże uprawnienia jak na sekretarkę, maszynistkę. |
Nionka | 17-05-2004 20:44:11 [#08] |
---|
Upieraj się przy sekretarzu, bo inaczej większość spraw spadnie na ciebie! | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|