Godz. 15:10 Aula 0.103 [320 miejsc] DLACZEGO LUDZIOM NIE WYCHODZI INTEGRACJA? Dr Piotr Plichta, adiunkt Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Wykład, warsztaty. Wiedza i praktyka – jak pracować z dzieckiem z brakiem akceptacji, dziecko niepełnosprawne intelektualnie i inn.
Godz. 16:40.
POMYSŁY NT CYBERWYCHOWANIA, JAK OSWOIĆ NOWE MEDIA W SZKOLE. Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski. Nauczyciel na Facebooku - jak to robić mądrze? Jak oddzielić sferę prywatną w mediach elektronicznych. Badania: wolontariusze, blogerzy a „Real”. 10 przykazań stosowania technologii. Studia przypadku, wyniki rozmów z młodzieżą.
|
Godz. 15:05 Aula 0.102 [240 miejsc] SYSTEMOWE PODEJŚCIE DO UCZENIA UMIEJĘTNOŚCI I KSZTAŁTOWANIA POSTAW W SZKOLE. Wykład. Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Sophia W Krakowie
Godz. 16:30 Aula 0.102 [240 miejsc] PROGRAM NAUKI ZACHOWANIA.
Wykład. Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Sophia W Krakowie
|
Godz. 15:05 Aula 0.101 [120 miejsc]
POZYSKIWANIE DOTACJI ERASMUS +. WARSZTATY. Dr Małgorzata Kasperczakowa, Agencja Pracy Twórczej.
- Jak pozyskać dotację z programu Erasmus +
Godz. 16:30 Aula 0.101 [120 miejsc]
POZYSKIWANIE ŚRODKÓW DLA SZKOŁY. WARSZTATY. Dr Małgorzata Kasperczakowa, Agencja Pracy Twórczej.
- Jak rozpocząć pozyskiwanie dodatkowych funduszy dla szkoły lub przedszkola i zrealizować ciekawe przedsięwzięcia?
|
Godz. 15:05 Aula 0.104 [120 miejsc]
ZABAWA CZY NUDNE ZATRUDNIENIE?
Gabriela Fejkiel. Froebel.pl . Temat dla przedszkoli i SP. Prelekcja z warsztatami. Wincenty Okoń w jednej ze swoich książek powiedział, że bawić się trzeba w pełnym tego słowa znaczeniu, inaczej nie będzie to zabawa lecz tylko jakieś nudne zatrudnienie. Przedstawiona zostanie i jednocześnie udowodniona potęga zabawy świecie dzieci oraz zagrożenia czyhające w tabletowym świecie. Prelegentka wskaże możliwości i atuty pracy z materiałem dydaktyczno – zabawowym opracowanym przez ojca nowożytnego wychowania przedszkolnego – Friedricha Froebla.
|
Godz. 15:05 Sala 0.313 [90 miejsc]
KIEROWANIE KLASĄ I ZAPOBIEGANIE TRUDNYM ZACHOWANIOM . Warsztaty. Norbert Karaszewski. NODN Sophia. Nauczyciele maja kłopot z praktycznym zastosowaniem umiejętności miękkich. Należą do nich umiejętności zapobiegania zakłóceniom toku dydaktycznego oraz umiejętności powstrzymywania eskalacji takich zachowań. W trakcie szkolenia przedstawimy analizę źródeł takich zachowań oraz wybrane sposoby radzenia sobie z zakłócającymi zachowaniami.
Godz. 16:30 TWÓRCZE PRACE RĘCZNE. Katarzyna Małek. Froebel.pl. Temat dla przedszkoli i SP. Dzieci w wieku przedszkolnym przejawiają wiele zdolności twórczych i nie dotyczy to tylko dzieci uznawanych za „wybitne”. Można to wykorzystać w procesie nabywania umiejętności uznawanych za konieczne do podjęcia nauki na sposób szkolny.
|
Godz. 15:05 sala dydakt.0.305 [40 miejsc] „DYREKTOR – AKTUALNY ZWIERZCHNIK, BYŁY KOLEGA” .
Warsztat. Beata Kotlińska, Bolesław Kotliński, STREFA POTENCJAŁU. Wiedza pozwalająca zaakceptować siebie w pełni w roli szefa, a podwładnym poznać granice współpracy z szefem. Dokąd zmierzam, jako szef zespołu? Jak zamierzam dotrzeć do celu? Jakie zasoby będą mi potrzebne? Jakie są słabości i atuty zespołu? Czego oczekują ode mnie moi zwierzchnicy, a czego podwładni?
Godz. 16:30
SYTUACJE KONFLIKTOWE W SZKOLE. Beata Kotlińska, Bolesław Kotliński, STREFA POTENCJAŁU. Na warsztat zapraszamy osoby, które w pracy stykają się z trudnymi emocjonalnie sytuacjami po stronie nauczycieli jak i rodziców. Uczestnicy dowiedzą się jak zadbać o ”wyjście z twarzą” obu stron konfliktu, jak zmierzyć się otwarcie z lękami i frustracjami rodziców – za wszelką cenę chcą chronić swoje dzieci i samych siebie przed utratą pozytywnego obrazu siebie:
„Nie jestem dobrym rodzicem – jeżeli jest problem z dzieckiem, to znaczy, że nie sprawdzam się jako rodzic.”
|
Godz. 15:05 sala dydakt.0.311 [40 miejsc] PYTANIA SOKRATEJSKIE I COACHINGOWE PODEJŚCIE W SZKOLE. Jerzy Rządzki. NODN Sophia. Warsztat. Wspieranie nauczyciela (także ucznia, rodzica) za pomocą empatii i pytań zwanych przez starożytnych sokratejskimi a stanowiących podstawy współczesnego wspierania w rozwiązywaniu problemów i motywowaniu zwanego coachingiem. Jak takie podejście wspiera dyrektora, nauczyciela w prowadzeniu rozmów, w których samodzielność rozmówcy ma kluczowe znaczenie dla motywacji i rozwiązania problemu (dylematu).
|