Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zwolnienie z pracy - prośba o pomoc prawną
strony: [ 1 ]
Karolina10-05-2004 11:12:11   [#01]

W imieniu forumowiczki SDSI - mamy niepełnospranwego syna - nauczycielki. Czy moglibyście pomoc?

Mam pytanie do lepiej zorientowanych i mających więcej czasu niż ja, by się nad sprawą zastanowić. Od grudnia jestem na urlopie wychowawczym przysługującym mi na najmłodszą córkę, która ma 8,5 miesiąca. Złożyłam wniosek o urlop  do końca roku szkolnego. Chciałabym go przedłużyć ze względu na potrzebę opieki również nad autystycznym synem. Wczoraj od koleżanki dowiedziałam się , że moja pani dyrektor chce mnie zwolnić o ile nie wrócę do pracy we wrześniu. Jestem nauczycielem mianowanym, zatrudnionym na czas nieokreślony, ale nie na podstawie mianowania. Mam licencjat, do magisterium troche brakuje.
W jakiej sytuacji moja dyrektorka ma prawo mnie zwolnic? Czy ktoś mi pomoże?

Mam prawo do dłuższego urlopu i chcę z niego skorzystać. Chodzi o to, że na razie mój urlop trwa do końca sierpnia. Chciałabym go przedłużyć, ale.... nie wiem czy moja pani dyr. może się na to nie zgodzić. Bo co wtedy? Kto zajmie sie dziećmi? Chcę porozmawiać z p.dyr., ale chcę być przygotowana do tej rozmowy. Nie jest to sytuacja zwolnień grupowych i istnieje Karta Nauczyciela. Szkoda , że tak rzadko można liczyć na zrozumienie i życzliwość.

 

Pomożecie?

;-)

nn10-05-2004 13:51:32   [#02]

USTAWA
z dnia 26 czerwca 1974 r.
Kodeks pracy
(Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679 oraz z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081)
obowiązuje od dnia 1 stycznia 1975 r.