Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Egzamin gimnazjalny |
elak | 05-05-2004 15:39:04 [#01] |
---|
Co sądzicie o stopniu trudności egzaminu gimazjalnego części humanistycznej? |
Małgoś | 05-05-2004 18:33:04 [#02] |
---|
Pytania jak zwykle - mało jednoznaczne - ogólnie test z tych łatwiejszych - ale zdecydowanie faworyzujący zainteresowania ...mało męskie za to obraz ...piękny...jeden z najpiękniejszych :-) |
Gaba | 05-05-2004 18:42:24 [#03] |
---|
ale namieszałam na innym wątku, przepraszam mężczyzna nie stoi w drzwiach (a parę metrów za za nimi wgłębi alter ego malarza), związki przyczynowo- skutkowe są dwa (jeden mówi nieprawdę), moda jest dla babek, w czterowersie nie wiem nawet ja o co chodzi, rady tam udzielane nie są ani żartobliwe, ani szydercze... (największa wtopka)
I!!! nie mówię więcej nic. |
AnJa | 05-05-2004 19:01:55 [#04] |
---|
Tamten wątek też był na temat - mieszałaś z lekka w temacie ściągania, bedącego jak wiadomo, ubocznym, acz dość powszechnym skutkiem egzaminów wszelkich, czyli i gimnazjalnego byłaś blisko:-) Na obrazkach się nie znam, w tonacji czarno-białej był mniej czytelny, na kopiach pewnie jeszcze lekko mniej. |
Nionka | 05-05-2004 19:11:32 [#05] |
---|
Czy gdzieś już można znaleźć odpowiedzi? |
TereKlo | 07-05-2004 11:16:04 [#08] |
---|
testy kompetencji A czy ktoś wie, czy w internecie można znaleźć odpowiedzi do testów kompetencji dla drugoklasistów gimnazjalistów (część humanistyczna i część matematyczna)???? Pisali te testy w tych samych dniach co trzecioklasiści. |
AnJa | 07-05-2004 12:25:08 [#09] |
---|
U nas furorę medialną robi informacja, ze uczniowie jednego z białostockich gimnazjów dzień wcześniej dostali na gadu-gadu temat rozprawki w dosłownym brzmieni i sie odpowiednio przygotowali. Składający podania do nas pytają, czy egzamin bedzie z tego powodu unieważniony. Szefowe: naszej OKE i CKE twierdzą, że przeciek jest niemozliwy, ale prace z tego gimnazjum będą szczególnie szybko i wnikliwie sprawdzane. |
Mariola | 07-05-2004 13:06:05 [#10] |
---|
a czy rodzice mogą potraktować niepowiadomienie dzieci,że są różne arkusze jako nieprawidłowość w pracy komisji i próbować się odwoływać? |
Ewa z Rz | 07-05-2004 14:58:00 [#11] |
---|
tereklo Chodzi ci o wałbrzyskie testy kompetencji? jeśli tak to zajrzyj TU Jak tam nie ma to wyślij zapytanie e-mailą lub zadzwoń |
Maryśka2 | 07-05-2004 14:58:44 [#12] |
---|
Nie to już chyba byłaby lekka przesada. Dla uczniów to nie powinna być żadna róznica i chyba już takie podejście, to szukanie problemu tam, gdzie go nie ma. Uczeń miał przyjść na egzamin i go napisać, a ile wersji arkusza będzie, to już zupełnie nie jego problem. Ważne i istotne mogło to być jedynie dla tych, którzy szykowali sobie system podpowiadania, co jest niedozwolone i nie ulega to chyba wątpliwości. |
Maryśka2 | 07-05-2004 15:00:00 [#13] |
---|
O Ewa się pojawiła przede mną. :-) Z tą przesadą to było do postu Marioli. |
Mariola | 07-05-2004 15:19:28 [#14] |
---|
Maryśka ja też tak uważam, ale niektórzy uważają inaczej.
Byłam ciekawa tylko jak to wygląda od strony formalnej. Czy dzieko musi wiedzieć ile jest grup na srawdzianie czy nie? |
JarTul | 07-05-2004 21:34:13 [#15] |
---|
Wątpliwości na temat konstrukcji testu... lub klucza odpowiedzi do niego... zadanie 21. (0-1) Wymień cztery obszary życia, które objęła moda na francuszczyznę. Odp.: moda na francuszczyznę objęła następujące obszary życia: wiarę, mowę (język), prawa, ubiory (stroje, sposób ubierania się) Przyznaje się 1 punkt za podanie czterech obszarów. Moim zdaniem, to lekka przesada kazać uczniowi wskazać cztery obszary, jeżeli tylko cztery istnieją i na dodatek wymieniając, aż 3 obszary uczeń nie otrzyma nawet ułamka punktu. Nie lepiej by było: Wymień przynajmniej trzy obszary życia, które objęła moda na francuszczyznę. Oczekiwać od ucznia 100% wiadomości i to w sytuacji stresowej? A oprócz tego, to czysta wiedza (encyklopedyczna), a od tego podobno mamy odchodzić w procesie nauczania, a później egzamin i... pac!!! Zadanie 31. (0-16) Napisz rozprawkę na temat: Jeśli nie szata zdobi człowieka, to w czym tkwi jego wartość? W pracy posłuż się przykładami z literatury, historii bądź sztuki. Kryteria oceny rozprawki I Temat (0-6) 1. Tekst jest zgodny z tematem 2. Rozwinięcie obejmuje: a) podanie przynajmniej dwóch przykładów (jeden z literatury, drugi z historii bądź sztuki) (...) Moim zdaniem, przy tak sformułowanym poleceniu, uczeń wykonał je poprawnie, jeżeli: - podał nie mniej niż 2 przykłady z literatury, - podał nie mniej niż 2 przykłady z historii, - podał nie mniej niż 2 przykłady ze sztuki, - podał nie mniej niż 1 przykład z literatury i nie mniej niż 1 przykład z historii - ...
Konstruowanie dobrych testów, to wielka sztuka i z tym niestety, moim zdaniem, nie radzą sobie stosowne instytucje. |
Gaba | 07-05-2004 21:37:53 [#16] |
---|
- Rozwinięcie obejmuje: a) podanie przynajmniej dwóch przykładów (jeden z literatury, drugi z historii bądź sztuki) (...) - jeżeli tak jest napisane w kluczu, to to jest bezczelność, bo nigdzie nie jest napisane w tematcie, że tak ma być! |
hania | 07-05-2004 22:59:08 [#17] |
---|
jest też klucz (oryginalny, CKE) do części matematycznej http://www.cke.edu.pl/arkusze2/arkusze_05_05.html wspólnie z mężem rozwiązując dostaliśmy 48 punktów (otwarte całkiem moje:-)))) nieźle chyba;-))) jakoś nieźle nas biologii, fizyki, chemii i geografii nauczono. Bo matma to dla nas normalka... w przeciwieństwie do córek:-)))) |
Konto zapomniane | 08-05-2004 00:13:32 [#18] |
---|
egzamin gimnazjalny 1/ Do Ewy z Rz: uprzejmie komunikuję, że wałbrzyskie testy są (...) skreślone przez cenzurę obyczajową. Ostatnio mieliśmy ich test dla drugaków gimnazjalnych, i co? Ano to, że przysłali uwspółcześnioną wersję testu dla klas VIII z 1999 r. i oczywiście kazali sobie za to zapłacić. Ponadto w tym teście (humanistyczny) wycięli wypracowanie, a zamiast tego dorzucili parę pytań zamkniętych. "Drobna" lipa!!! Podobnie miała się sprawa z testem matematyczno-przyrodniczym. 2/ do Małgosi Byłem w portalu gazety i podane przez panie doradczynie odpowiedzi są porażką (ich). Oficjalne wyniki z CKE/OKE wyraźnie mówią, że mają być dwa przykłady (co najmniej), a jaką kombinację sobie uczeń ułoży, to już wyłącznie jego sprawa. Te odpowiedzi z gazety zrobiły wiele niepotrzebnego zamieszania i nerwów wśród dzieci. Chrońmy się przed takimi odpowiedziami. Zdaję sobie sprawę, że wszyscy siedzą jak na szpilkach, ale lepiej poczekać 24 godziny i mieć właściwe odpowiedzi. Pozdrawiam |
acha | 08-05-2004 09:37:27 [#19] |
---|
Moim zdaniem częśc matematyczno - przyrodnicz była wyjątkowo łatwa, szczególnie matematyka. Co myślicie o zadaniu na temat tego ile można maksymalnie kupić biletów za 45zł? Mój synek dopiero we wrześniu rozpocznie 1 klasę podstawówki i bez problemu powiedział, że 4. Chyba nie we właśćiwym arkuszu umieścili to zadanie :)))) |
Gaba | 08-05-2004 09:53:34 [#20] |
---|
Masz rację, ale mnie bardziej interesuje, ilu uczniów w Polsce nie odpowiedziało na to pytanie i... dlaczego! | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|