Forum OSKKO - wątek

TEMAT: brak promocji a kontynuacja języka
strony: [ 1 ]
Marla24-08-2015 22:22:24   [#01]

po raz pierwszy mam następującą problemową sytuację

3 ucz. kl. i gimnazjum nie otrzymało promocji do klasy II, w klasie pierwszej kontynuowali naukę j. angielskiego a w roku 2015/2016 wszystkie klasy I będą kontynuowały naukę j. niemieckiego

nie wiem co zrobić, do jakiej klasy ich przydzielić a może uczyć w ramach godzin kartowych? - maja mieć 3 godz. angielskiego

poradźcie co można, lub co trzeba  w takiej sytuacji

cynamonowa25-08-2015 00:12:00   [#02]

ten brak promocji to troszkę strzał w kolano...

dla uczniów z innej szkoły:

§ 8. 1. Jeżeli uczeń w szkole, z której przechodzi, uczył się jako przedmiotu obowiązkowego języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w oddziale szkoły, do której przechodzi, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie w innym oddziale lub grupie w tej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, uczeń jest obowiązany:

1) uczyć się języka obcego nowożytnego nauczanego w oddziale szkoły, do której przechodzi, wyrównując we własnym zakresie różnice programowe do końca roku szkolnego albo

2) kontynuować we własnym zakresie naukę języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, albo

3) uczęszczać do oddziału w innej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi.

2. Dla ucznia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny zgodnie z art. 44l ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i przepisami wydanymi na podstawie art. 44zb tej ustawy.

 

może i dla tego można wykorzystać ....może

Marla25-08-2015 09:45:53   [#03]

ano strzała w kolano, tyle że dwóch uczniów nieklasyfikowanych z tego języka i naprawdę nie dało się .... :(

Marla25-08-2015 20:59:08   [#04]

a może można wykorzystać godziny kartowe na naukę języka tych uczniów?

a może mogliby być przypisani do oddziału klasy II ale realizowali treści z klasy I w ramach indywidualizacji jaką nauczyciele mają obowiązek stosować - oczywiście tylko na języku ang.

co o tym myślicie? proszę o dalsze rady, sugestie a cynamonowej bardzo dziękuję :)

 


post został zmieniony: 25-08-2015 21:00:14
noe1925-08-2015 21:35:13   [#05]

ale to jest przecież pierwsza klasa, dlaczego nie mogą startować od zera jak wszyscy uczniowie w tej szkole.

Jacek25-08-2015 22:05:56   [#06]

problem w tym, że winni kontynuować naukę języka z sp (rozumiem, że w sp był angielski), więc nie od zera

AnJa26-08-2015 08:35:39   [#07]

Ale to nie jest wymóg bezwzględny 0 ta kontynuacja.

Oczywiście problemem mogłoby okazac się to, ze grupa jest jakoś tam zaawansowana- a oni początkujący.

Ale zważywszy na ich zaangażowanie w naukę języka obcego w poprzednim roku- raczej nie ma to dla nich znaczenia;-)

Mieć być może będzie pewne dla nauczyciela (o ile oni będą się na lekcjach pojawiać) i dla dyrektora (może dałoby się stworzyć grupę specjalnej troski dla nich oraz podobnie zainteresowanych językiem uczniów obecnej klasy I - wówczas zaczynaliby właściwie z tego samego poziomu)

Marla26-08-2015 10:59:59   [#08]

dzięki za refleksje

olaszyma26-08-2015 14:40:24   [#09]

Poza tym w gimnazjum uczą się dwóch językow obcych .Czy ten drugi to nie będzie angielski dla tych co będą uczyli się niemieckiego?

Marla26-08-2015 22:26:09   [#10]

raz jeszcze

uczniowie klasy I którzy nie otrzymali promocji do klasy II kontynuowali naukę j. angielskiego po sp

w roku 2015/16 przyjdą do klasy I uczniowie, którzy kontynuują j. niemiecki po sp - wszyscy uczniowie we wszystkich 3 klasach I

mam więc problem co zrobić z tymi "asami" i ich kontynuacją angielskiego, bo wszystkie klasy I kontynuują j. niemiecki

pozdrawiam

cynamonowa26-08-2015 22:29:02   [#11]

Marla...ale przecież w gimnazjum są dwa języki obce....więc Twój problem jest w zasadzie łatwy do rozwiązania.....

Jacek26-08-2015 22:29:33   [#12]

a drugi język jaki będą mieli ci z klasy I?

Marla26-08-2015 22:34:40   [#13]

drugi język dla moich"asów" to j. niemiecki czyli dla początkujących

a uczniowie nowi będą realizować język angielski dla początkujących czyli zaczną się go dopiero uczyć

cynamonowa a tak łopatologicznie gdybyś mogła ;)

Jacek26-08-2015 22:36:29   [#14]

nie ma przeszkód by asy realizowały ten angielski na poziomie III.1 jako drugi, choć skoro to asy to pewnie III.0 jak najbardziej ich zadowoli.

Zatem nie ma problemu. Będą się podciągać z niemieckiego na poziomie III.1 w międzyczasie :-)


post został zmieniony: 26-08-2015 22:37:24
cynamonowa26-08-2015 22:40:51   [#15]

Marla- przecież w każdej klasie, która kontynuuje jezyk z sp są uczniowie bardzo...ale to bardzo słabi, prawda? Gdy idą do gimnazjum trafiają tacy do klasy z takimi, którzy język mają w małym palcu. To dość częste zjawisko, prawda. Cóż, dwoi się i troi taki nauczyciel by nauczyć i słabeusza i orła...takie życie. Ci Twoi będą właśnie takimi słabeuszami....

a z karcianych niech n-lka prowadzi zajęcia by im w tym pomóc....( to ja tak łopatologicznie)

 

Marla26-08-2015 22:41:40   [#16]

ale na jakich zajęciach ...?  ze swoją klasą I na angielskim z dziećmi które dopiero zaczynają się uczyć języka?

ilość godzin języka angielskiego jest przecież inna dla początkujących a inna dla kontynuacji

ja nadal widzę problem

jeśli go nie ma, to ja nadal nie rozumiem i proszę jaśniej  :)

Marla26-08-2015 22:43:45   [#17]

a może sądzicie że mogą go realizować z klasą II, która kontynuuje?

Jacek26-08-2015 22:46:13   [#18]

Sądzę, że mogą realizować j, niemiecki (pewnie 3 godz.) na poziomie III.1 jako ten pierwszy oraz język angielski (pewnie 2 godz.) na poziomie III.0 jako ten drugi 

cynamonowa26-08-2015 22:47:21   [#19]

..może totalnie spłycę problem.....czasem gdy idę do klasy na angielski to widzę grupę uczniów i wydaje mi się, ze dla nich ten angielski to czarna magia- myslę, pewnie to ci po podstawówkowym niemieckim...:) Idę na niemiecki- to samo...:)

Na jakich zajęciach- no na lekcjach, mają na "nadrobienie" 3 lata....plus coś z karcianych...Skoro to uczniowie powtarzający klasę to rozumiem, ze to nie orły....

Marla26-08-2015 22:53:11   [#20]

czyli radzicie, aby chodzili normalnie na zajęcia zgodnie z planem swojej klasy - chodzi mi o języki oczywiście - i realizowali je jako słabsze ogniwo na niemieckim III.1 i powiedzmy, że mocniejsze ogniwo na angielskim III.0 ?

a jeśli rodzic któregoś z nich przyjdzie z pretensjami, to na co mam się powołać, oprócz tego że nie uzyskali promocji i w takiej klasie są i uczą się tych języków

dodam, że w klasie I dla kontynuacji III.1 mamy rzeczywiście 3 godz. ale dla początkujących tylko 1 godz. więc różnica jest spora

Jacek26-08-2015 22:58:40   [#21]

nadrobią ten angielski w klasie 2 i 3, bo pewnie jest więcej.

Sądzisz, że rodzice będą mieli pretensje, że orły asy mają tylko 1 godzinę?

cynamonowa26-08-2015 22:58:48   [#22]

Pretensje rodziców nie byłyby  ( dla mnie) argumentem. My dzielimy języki nieco inaczej: angielski 3-3-3, niemiecki 2-2-2 ( 99% dzieci kontynuuje angielski z sp)

Jak przyjdzie....to wytłumaczysz, ze z powodu nie otrzymania promocji uczeń ma możliwość uczęszczania do klasy z tylko takim podziałem na języki ( przecież to nie jest zła wola skierowana w ich kierunku)

Marla26-08-2015 23:07:56   [#23]

ło matko, wreszcie zakumałam - jak to nasza młodzież czasem mówi

Proszę Was jeszcze o jedno, a szczególnie Ciebie Jacku, bo wiem że w interesującej mnie kwestii się wypowiadałeś i czytałam to bardzo niedawno a znaleźć nie mogę

chodzi o udzielenie info w trybie informacji publicznej o jakieś zapytania RR do dyrektora o zdrowe odżywianie, wodę i kilka innych sparaw itd.  - właśnie dzisiaj to cudo otrzymałam na maila a wątek mi uciekł

i jeszcze raz bardzo Wam dziękują za cierpliwość

Jacek26-08-2015 23:10:52   [#24]

tu http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=51827&ux=55&pst=96#pst96 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]