Forum OSKKO - wątek
atodobre | 05-02-2015 19:56:12 [#01] |
---|
Witam
Dostałam zaproszenie do Szkoły Współpracy, gdzie mam zgłosić szkołę do 13 lutego w ramach rozwijania współpracy na płaszczyźnie Rodzic - Uczeń - Nauczyciel. Rekomendacja MEN. W edycji 2013/14 wzięło udział 1000 szkół.
Więc pytam: kto z Państwa wziął udział i co to szkole (dzieciakom) dało. Dość mam bowiem brania udziału w programach, gdzie po kilku warsztatach i szkoleniach nic z tego nie wynika, może za wyjątkiem przyjazdu kilku biorących w projekcie gości, którzy przyjadą "sprawdzić", jak to działa. Tabliczek na ścianach też mam sporo.
Proszę o przykłady, co Państwo zyskali dla dzieci i szkoły oraz na czym to polegało, bowiem ze strony www tegoż projektu nic nie wynika.
Dziękuję. |
Nassssy | 06-02-2015 12:47:12 [#02] |
---|
informacja od kolegi:
Na szkoleniach uczniowie są zafascynowani tym, że w ogóle ktoś ich wziął pod uwagę. Rodzice dostają powera, a nauczyciele wiedzę, w jaki sposób włączać uczniów i rodziców. W drugiej części projektu szkoły pracują warsztatowo gdzie w małych grupach (dwie szkoły w składzie uczniowie - rodzice i nauczyciele) opracowują SPAW (szkolny program aktywnej współpracy) opierający się na szkolnych debatach, które dobywają się między szkoleniami i warsztatami. W tej edycji trenerzy mają przyjeżdżać do szkół na debaty. Szkoły nie tylko piszą program współpracy, ale też realizują wspólne działanie, którego efekty często wszystkich zaskakują. |
Ala | 07-02-2015 12:26:22 [#03] |
---|
od jednej z trenerek usłyszałam, że to najlepszy projekt, w jakim uczestniczyła :) |
ergo | 07-02-2015 15:53:19 [#04] |
---|
A co mówią uczestnicy, a nie trenerzy?
|
sońka | 07-02-2015 19:51:44 [#05] |
---|
w zachodniopomorskim nieudane szkolenia, niewiele z nich wynikało, wszystkie grupy - nauczyciele, rodzice i uczniowie określili jako stratę czasu |
majaaaa | 09-02-2015 14:46:42 [#06] |
---|
Moje przedszkole uczestniczyło w projekcie,choć wydawało się że nie mamy z tym problemu, po szkoleniach całkiem inne spojrzenie na współlpracę. Rodzice bardzo chwalili warsztaty, bardzo się uaktywnili w tym dobrym znaczeniu, działają, organizują spotkania, wspólpracują, kontaktują się sami.Wspólnie opracowaliśmy program, wiele pomysłów przedstawili rodzice, co trzeba zrobić sami przygotowują nie trzeba wyznaczać. Jestem za. |
aggra | 10-02-2015 13:16:21 [#07] |
---|
Łódzkie, szkoła podstawowa. Szkolenia dobrze przygotowane. Wszystkie podmioty skorzystały, zaś efekty najbardziej widoczne wśród uczniów. Nabrali pewności siebie, śmiałości, odwagi w wyrażaniu poglądów na szkolne sprawy. Pomysły do wprowadzenia w życie zaczęły wypływać w sposób naturalny. Okazało się, że o wielu sprawach możemy porozmawiać bez wielkich przygotowań i wcześniejszych ustaleń, jak prawdziwi partnerzy. Program współpracy został oparty na realnych potrzebach i możliwościach; nikt nie myślał o wywoływaniu na piśmie "dobrego wrażenia". Efekty określiłabym jako swego rodzaju przełom w zwyczajowym spojrzeniu na rolę uczniów, rodziców i nauczycieli w szkole. Jestem zadowolona z wejścia do projektu. |
Gaba | 10-02-2015 13:25:16 [#08] |
---|
a w Małopolsce jak? |
KAPIS | 13-02-2015 08:50:03 [#09] |
---|
Witam, a my się zgłosiliśmy, zaliczyliśmy warsztaty, napisaliśmy projekt i lecimy ( 6 osób) do Londynu. Dobry projekt, należy zaproponować udział mądrym Rodzicom, z dystansem i zdrowym podejściem do rzeczywistości i szkoły, dzieci zadowolone, warsztaty OK. |
atodobre | 23-02-2015 10:47:42 [#10] |
---|
Bardzo wszystkim dziękuję. Zgłosiłam. Czekam. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|