Forum OSKKO - wątek

TEMAT: stanowisko MEN w sprawie nieodpłatnych zastępstw pedagogów
strony: [ 1 ]
ergo23-12-2014 19:02:22   [#01]

Ministerstwo Edukacji wyjaśnia, że przydzielanie nieodpłatnych doraźnych zastępstw m.in. pedagogom szkolnym, czy bibliotekarzom, to łamanie obowiązującego prawa ze strony ich pracodawców.

http://www.pedagogszkolny.pl/news.php?readmore=936#comments


post został zmieniony: 23-12-2014 19:03:17
ReniaB24-12-2014 10:29:58   [#02]

O Renia! Jak miło!

DYREK24-12-2014 13:30:13   [#03]

to co napisano to oczywista oczywistość

tylko kasy brak na zastępstwa doraźne

ergo27-12-2014 21:09:55   [#04]

Ale są szkoły, w których przedmiotowcom płaci się za zastępstwa.

Pedagogowi lub nauczycielowi biblioteki  niestety nie.

marmak27-12-2014 21:59:21   [#05]

Samorządy dość często uprawiają trudną do ogarnięcie politykę.

Nie mają pieniędzy na zastępstwa doraźne, ale po jakimś czasie płacą jdu, który o te doraźne byłby zmniejszony.

W wielu zapewne szkołach jest tak, że płaci się nauczycielom przedmiotowcom dlatego, że doraźne zastępstwo mają w wolnym dla siebie czasie (przed lub po "swoich" zajęciach dydaktycznych).

Pedagodzy czy też bibliotekarze mają często doraźne w ramach swojego pensum, i stąd chyba opór przed płaceniem.

ergo27-12-2014 23:23:08   [#06]

W ramach pensum pedagog ma jednak inne obowiązki niż zastępstwa.

Nauczyciel przedmiotu nie idzie na zastępstwo do 1a zamiast zaplanowanej lekcji w 1b.

Od pedagoga oczekuje się, że zostawi swoje zaplanowane zajęcia, którymi przecież będzie musiał się zająć

"w wolnym dla siebie czasie"...

 

 

ergo04-01-2015 23:47:15   [#07]

Podnoszę...

Daniel120805-01-2015 11:31:10   [#08]

To jak pedagog pracuje w godzinach 8-13 i dostaje płatne zastępstwo doraźne w godzinach 9.00-9,45 to o te 45 minut musi być dłużej w pracy, tj. do 13.45?

Jacek05-01-2015 12:06:20   [#09]

owszem

Ala05-01-2015 16:43:13   [#10]

tak samo bibliotekarz, psycholog szkolny i nauczyciel świetlicy :)

AMS05-01-2015 16:46:21   [#11]

zawsze zastanawia mnie aspekt pracy pedagoga szkolnego, w którym diagnozuje (i nie tylko) sytuację uczniów. dla mnie obserwacja i rozmowy z uczniami w ich naturalnym środowisku klasowym (właśnie w czasie zastępstwa) to duże ułatwienie, ogromne doświadczenie bagaż wiedzy na temat poszczególnych uczniów, ich wzajemnych relacji, sposobu funkcjonowania w grupie i wiele jeszcze innych aspektów, które większość nauczycieli - pedagogów dostrzega i trudno im sobie wyobrazić by te informacje pozyskać w zaciszu gabinetu pedagoga w zaplanowanym procesie. dla mnie zastępstwa (w umiarkowanej ilości) to element pracy pedagogia bezcenny. Pedagog wręcz powinien się domagać kontaktów z całą klasą (oddziałem), by móc realizować swoje zadania. Nadmieniam, aby podwyższyć rangę specyfiki pracy pedagoga (między innymi) u mnie jest on wicedyrektorem. Ufam, że tą wypowiedzią nie narażam się innym pedagogom. 

Ala05-01-2015 16:56:11   [#12]

aby obserwować ucznia w naturalnym środowisku klasowym to pedagog powinien wchodzić na lekcje jako obserwator, może się wówczas skupić wyłącznie na obserwowaniu i pozyskiwaniu informacji, których nie sposób zebrać w zaciszu gabinetu, zwłaszcza na przykład, gdy problem wychowawczy dotyczy relacji w grupie 

i pedagog wcale nie musi się tego domagać, moim zdaniem to jego prawo do wykonywania jego zadań

tu też mam nadzieję, że nie narażam się nauczycielom, do których na lekcję będzie wchodził pedagog ;)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]