drugi język obcy w sp mozna realizować różnie: 1. jako zajęcia dodatkowe obowiązkowe i wtedy należy zrealizować podstawe programową języka obcego w sp - a na to, zgodnie z ramówka potrzeba min 8 godz/tyg i klasyfikujemy normalnie uczniów oraz oceny z tych zajęć umieszczamy na świadectwie 2. jako zajecia pozalekcyjne nieobowiązkowe (jak np. kółko jakiekolwiek) i wtedy nie ma mowy o realizacji podstawy, ale równiez wtedy nie można tych zajęc umieszczać na świadectwie 3. jako zajęcia nieobowiązkowe dla wszystkich, ale realizujące podstawę programową w sytuacji gdy ktos na nie uczęszcza - wówczas równiez musi być przewidziane min 8 godz/tyg na jej realizację, a tym którzy na te zajęcia uczęszczali można wystawić oceny na świadectwie. Te 8 godz/tyg można tez różnie rozdzielić - wszystkie w II etapie kształcenia, lub część w I etapie, a część w II (wówczas tych godzin powinno byc w sumie troche więcej, ale to już tak na "zdrowy" rozum) Ponieważ w I etapie nie ma określonej podstawy programowej jezyka obcego więc realizujemy część (tyle ile mozna) podstawy II etapu, a potem w kl 4-6 pozostałe treści i umiejętności językowe, tak by w kl. 6 podstawa została zrealizowana. Natomiast jeśli chodzi Ci o nauczanie w I etapie j. obcego tego samego który później będzie jedynym j. obcym, to wymiar godzin w I etapie może być dowolny (od 1 do....) jeśli tylko w II etapie masz przewidziane na ten język 8 godz/tyg. |