Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Opinia RP
strony: [ 1 ]
bes4019-04-2004 16:05:03   [#01]

Czy arkusz organizacyjny Rada Pedagogiczna opiniuje w drodze Uchwały?

Podobnie zajęcia dodatkowe - opinia RP w drodze uchwały?

Z góry dziękuję za komentarze:-)

nn19-04-2004 16:58:19   [#02]
Rada Pedagogiczna???? arkusz organizacyjny??? opiniuje???, kurcze, pierwsze słyszę. Przydział zadań w roku szkolnym, to kojarzę. A znajdziesz do tego podstawę prawną???. Ja włączyłbym do tej opinii nawet starszą woźną szkolną, byleby była stosowna podstawa prawna. Pozdrawiam. Roman.
Tatiana19-04-2004 17:11:00   [#03]

Romanie ! bes40 ma na myśli kompetencje RP w świetle zapisu w USO:  Do kompetencji opiniodawczych rady pedagogicznej należy ocena organizacji pracy w szkole, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, propozycji dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych itd........

A co do podejmowania uchwał, to jest to bardzo różnie. Najważniejsze, by w protokólarzu był zapis, że np. "rada pedagogicznie pozytywnie zaopiniowała przedstawioną organizację pracy w szkole............"

To jest moje zdanie.              Pozdrawiam Tatiana

Gaba19-04-2004 17:37:45   [#04]

Tatiana, nie musi być pozytywnej opinii - musi być zapis - pozytywnie lub negatywnie, ale zaopiniowała!!!

 

Nie gniewaj się - jak mogą pozytywnie ludzie zaopiniować coś, że są zwlaniani? Jest im przykro!

bes4019-04-2004 19:44:01   [#05]

Do Post 02:

Romanie - jeśli chodzi o podstawę prawną: USO

Art. 41. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki,
2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki,
4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki,
5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.

2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki,
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Dziękuję Tatianie za odświeżenie mi pamięci:-)

Pytam o to czy w drodze uchwały, ponieważ spotkałam się z taką właśnie procedurą. Wg mnie to również winno być zapisane jako opinia, ponieważ uchwała byłaby wiążąca. Chciałam upewnić się co do mojej racji.

Pozdrawiam...

Gaba19-04-2004 20:12:23   [#06]

wejdź do szukaja

... i se poszukaj materiału opracowanego przez Szklarczyka - tam sa komptencje rady, wtym opiniowanie, co se ona opiniuje!!!
bes4019-04-2004 21:16:01   [#07]
Gaba uświadom mnie: do jakiego szukaja mam wejść i se poszukać???
ewa19-04-2004 21:27:52   [#08]
chyba lepiej do wymiany plików tam gaba umieszczała te materiały, o których pisze :-)
fredi19-04-2004 21:58:08   [#09]
Polecam watek http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=5020#FBK
Marek Pleśniar19-04-2004 22:03:46   [#10]

a szukaj Bes40 to taki żółty guziczek po prawej u góry - na ogólnym widoku forum.

Albo tu.

Ewa z Rz20-04-2004 06:40:33   [#11]

żądanie opiniowania

projektu arkusza organizacyjnego szkoły uważam za nadużycie!

Nie mówiąc, że jest to bez sensu... I jeszcze usłyszałam, gaba, że jak ta opinia będzie negatywna, to KO negatywnie zaopiniuje arkusz ??!!

Ale piszę, że rp zaopiniowała projekt (zapoznaję rp z nim)... - nie będę się kopać z koniem... :-(

.........

Hmm... przyjrzałam się decyzji mojego kuratora w tym temacie i nie znalazłam nic na temat opiniowania projektu arkusza... Jest tam tylko wskazanie, że taką opinię powinien mieć aneks... Hmm... Albo ja źle szukam... :-)

...............
A mój OP nakazuje przedstawić projekt do zaopiniowania zz-tom... :-(

Marek Pleśniar20-04-2004 08:18:51   [#12]
arkusz? zztom?
nn20-04-2004 08:32:50   [#13]
To jeszcze raz ja. Napisałem już wcześniej. Przydział zadań na rok szkolny ma się nijak do "projektu organizacyjnego". Nigdy nie potrzebowałem do projektu OPINII  Rady Pedagogicznej oraz nikt tego odemnie nie żądał. Co do USO, jest to nadinterpretacja prawna. To wynika z tego, że moja Pani wizytator POWIEDZIAŁA. No to niech sobie mówi. Pozdrawiam. Roman.
Uśka20-04-2004 21:58:18   [#14]

Przedstawiam Wam fragment ze strony KO w Krakowie:

 

Przedkładany do zaopiniowania  arkusz powinien być zaopiniowany przez:

  1. radę pedagogiczną  (nr i data podjęcia uchwały w sprawie opiniowania wynikającego z arkusza organizacji pracy szkoły przydziału czynności dla nauczycieli - adnotacja na arkuszu),
  2. związki zawodowe działające w szkoleadnotacja na arkuszu (opinii wymagamy przed zaopiniowaniem przez wizytatora we wszystkich gminach poza Miastem Tarnów) z zastrzeżeniem, iż:

a)     w przypadku Gminy Kraków wystarczy opinia koła, ogniska,

b)     w przypadku innych gmin – opiniuje przedstawiciel szczebla  międzyzakładowego,

  1. w przypadku ujęcia w szkolnym planie nauczania i arkuszu organizacji zajęć dodatkowych, o których mowa w § 2, ust. 5, pkt 2  rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania  (Dz.U. z 2002 r. Nr 15, poz. 142 ze zmianami) – dyrektor powinien przedstawić do wglądu wizytatora:

·  opinię rady pedagogicznej i rady rodziców,

 

IV. Przed wydaniem opinii analizujemy:

1.      tygodniowy wymiar zajęć edukacyjnych ujęty w arkuszu,

2.      rodzaj zajęć organizowanych dla uczniów (obowiązkowe, dodatkowe, dla grupy uczniów,)

3.      liczebność oddziałów i podział na grupy,

4.      łączenie klas w małych szkołach wiejskich,.

5.      wykorzystanie godzin do dyspozycji dyrektora,

6.      kwalifikacje nauczycieli a przydział czynności.

zgredek20-04-2004 22:21:48   [#15]
a moje zz chcą, żebym im powiedziała ilu uczniów i do ilu klas złoży podania, a potem podejmie w nich naukę:-(

i jakoś nie chcą przyjąć do wiadomości, że jasnowidzem to ja jeszcze nie jestem;-)))))))))))))
Tatiana21-04-2004 18:44:15   [#16]

Do Gaby

Soory, zgadzam się z Gabą. Faktycznie, że rada pedagogicznie nie musi zaopiniować pozytywnie. Jestem już tak przyzwyczajona do zapisów pozytywnych, gdyż przez całe moje długie życie kuratoryjne nie miałam przypadku, żeby placówki, nad którymi miałam i mam nadzór zaopiniowały coś negatywnie. Dziękuje za uświadomienie mi tego faktu.

Hej! Tatiana

ReniaB21-04-2004 22:43:05   [#17]

Na którymś

ze szkoleń dali nam wzory uchwał RP jeden dotyczył właśnie opinii, tych z UoSO. Wg mojego KO opiniuje RP w formie uchwały
Gaba22-04-2004 04:31:08   [#18]

Dzięki Ci Tatiana, bo myslę sobie tak - ludziom jest cholernie głupio, idiotycznie głosować przeciwko. Nie, żebym zachęcała i se kazała nagatywnie głosoać.

20 kwietnia miałam posiedzenie RP i omawiałam projekt oragnizacyjny - najpierw założenia, efekty, odniesienie do polityki kadrowej, itp. + plan rozwoju szkoły, 3 rok pracy z tym palnem, i takie tam i - omówienie zmian, propozycji, zamknięcie etapu reogranizacyjnego.

Opinia - zawsze przypominam kompetencje RP w takich razach, i jest to refleksja, że - jeżli RP zaopiniouje negatywnie to... trzeba by to przemyśle jeszcze raz, to jest właśnie odppwiedzialność, nie krzywdzić osoby, która ma odrębne zdanie.

U mnie jedna dziewczyna podniosła rękę przeciw - powiedziałam z pełnym szacunkiem, że ją rozumiem, bo jak nie rozumieć człowieka, który traci pracę. Są jednak dobra ogólnoplacówkowe - np. w moeje szkole kóra ma kilka sal na krzyż nie mogę mieć 23 klasy, a tak se zrobił mój poprzednik. Ten etap reorganizacji zamykamy.

violka24-04-2004 23:05:57   [#19]

reniab

na logikę biorąc, to uchwałę wydajemy w ramach kompetencji stanowiących rady, a opinia to opinia (rada większością głosów zaopinowała...)

Lublin zaleca nie tylko opiniowanie w formie uchwały, ale opiniowanie arkusza przez radę i związki

jak to się ma do naszych wcześniejszych dyskusji nt. temat?

panda25-04-2004 11:12:40   [#20]

kompetencje

Tak to już jest, że co kraj to obyczaj. Ale tu zdawałoby się kraj ten sam a obyczaje...

Kiedy nie zgadzam się wewnętrznie z jakimś poleceniem, wytyczną itp., bo nie jestem pewna jej "prawości", zawsze proszę o wskazanie podstawy prawnej. Nie wiem dlaczego, ale działa. Może w takich sytuacjach, jakie opisujecie, też zadać pytanie o podstwę prawną opiniowania arkusza przez zz, żądanie uchwały rp...?

A swoją drogą sama jestem ciekawa co leży u podstaw takich poleceń?

zgredek25-04-2004 11:26:13   [#21]
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 21 maja 2001 r.
w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół

§ 8. 1. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola. Arkusz organizacji przedszkola zatwierdza organ prowadzący.

2. W arkuszu organizacji przedszkola określa się w szczególności:

1) czas pracy poszczególnych oddziałów,
2) liczbę pracowników przedszkola, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,
3) ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.

-----------------------------------------------

§ 10. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.

----------------------------------------

§ 12. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji gimnazjum opracowany przez dyrektora gimnazjum, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji gimnazjum zatwierdza organ prowadzący gimnazjum do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji gimnazjum zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący gimnazjum.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji gimnazjum dyrektor gimnazjum, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.

---------------------------------------------

§ 12. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji liceum opracowany przez dyrektora liceum, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji liceum zatwierdza organ prowadzący liceum - do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji liceum zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników liceum, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący liceum oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji liceum dyrektor liceum, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.

---------------------------------------

§ 12. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji liceum profilowanego opracowany przez dyrektora liceum profilowanego, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji liceum profilowanego zatwierdza organ prowadzący liceum profilowane - do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji liceum profilowanego zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników liceum profilowanego, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący liceum profilowane oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji liceum profilowanego dyrektor liceum profilowanego, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

-----------------------------------------------

§ 13. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji technikum opracowany przez dyrektora technikum, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji technikum zatwierdza organ prowadzący technikum - do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji technikum zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników technikum, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący technikum oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji technikum dyrektor technikum, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

-----------------------------------------------

§ 14. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły zasadniczej opracowany przez dyrektora szkoły zasadniczej, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji szkoły zasadniczej zatwierdza organ prowadzący szkołę zasadniczą do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji szkoły zasadniczej zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły zasadniczej, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę zasadniczą oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły zasadniczej dyrektor szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.

---------------------------------------------

§ 17. 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły ponadpodstawowej opracowany przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania, oraz planu finansowego szkoły - do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji szkoły ponadpodstawowej zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji szkoły ponadpodstawowej zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym liczbę pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin przedmiotów i innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, liczbę godzin zajęć nadobowiązkowych, w tym kół zainteresowań i innych zajęć pozalekcyjnych, finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę, oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły ponadpodstawowej dyrektor szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.


--------------------------------------------------------------------------------

USTAWA
z dnia 23 maja 1991 r.
o związkach zawodowych
(Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854, Nr 100, poz. 1080 i Nr 128, poz. 1405, z 2002 r. Nr 135, poz. 1146, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052 oraz z 2003 r. Nr 63, poz. 590)


Art. 23. 1. Związki zawodowe sprawują kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy oraz uczestniczą, na zasadach określonych odrębnymi przepisami, w nadzorze nad przestrzeganiem przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Jeżeli w sprawach, o których mowa w ust. 1, zdaniem związku zawodowego postępowanie organu administracji państwowej i samorządu terytorialnego lub pracodawcy jest niezgodne z prawem lub narusza zasady sprawiedliwości, związek może wystąpić do właściwego organu z żądaniem spowodowania usunięcia we właściwym trybie stwierdzonej nieprawidłowości.

Art. 28. Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie związku zawodowego informacji niezbędnych do prowadzenia działalności związkowej, w szczególności informacji dotyczących warunków pracy i zasad wynagradzania.
panda25-04-2004 12:23:21   [#22]

czy próba odpowiedzi?

Z rozporządzenia MEN wynika, że:

Arkusz organizacji (...) zatwierdza organ prowadzący.

Z ustawy o zz wynika, że:

Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie związku zawodowego (...) informacji dotyczących warunków pracy i zasad wynagradzania.

W związku z powyższym OP przedkładam arkusz organizacyjny a zz informację o warunkach i zasadach.

Przykładowy argument przeciwko przedkładania zz arkusza: zawiera informację o osobach nie będących członkami tego związku.

zgredek25-04-2004 12:25:08   [#23]

z ustawy o zz:

Art. 7. 1. W zakresie praw i interesów zbiorowych związki zawodowe reprezentują wszystkich pracowników, niezależnie od ich przynależności związkowej.
2. W sprawach indywidualnych stosunków pracy związki zawodowe reprezentują prawa i interesy swoich członków. Na wniosek pracownika niezrzeszonego związek zawodowy może podjąć się obrony jego praw i interesów wobec pracodawcy.
zgredek25-04-2004 12:53:25   [#24]

Ustawa o zz-tach:

Zakładowa organizacja związkowa

Art. 26. Do zakresu działania zakładowej organizacji związkowej należy w szczególności:
1) zajmowanie stanowiska w indywidualnych sprawach pracowniczych w zakresie unormowanym w przepisach prawa pracy,
2) zajmowanie stanowiska wobec pracodawcy i organu samorządu załogi w sprawach dotyczących zbiorowych interesów i praw pracowników,
3) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem w zakładzie pracy przepisów prawa pracy, a w szczególności przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
4) kierowanie działalnością społecznej inspekcji pracy i współdziałanie z państwową inspekcją pracy,
5) zajmowanie się warunkami życia emerytów i rencistów.

--------------------------------------

Powiedz w jaki sposób zakładowa organizacja związkowa ma sprawować kontrolę nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy, jeśli nie udostępnisz im arkusza organizacji, w którym:

"2. W arkuszu organizacji szkoły ponadpodstawowej zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym liczbę pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin przedmiotów i innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, liczbę godzin zajęć nadobowiązkowych, w tym kół zainteresowań i innych zajęć pozalekcyjnych, finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę, oraz liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli."

--------------------------------------

Na moim arkuszu daję adnotację:

"Związki zawodowe zapoznały się z arkuszem organizacji szkoły w dniu:"

Zapoznały się, a nie zaopiniowały, czy cóś innego.

Akurat w przypadku arkusza organizacji, czy teraz w kwietniu - projektu arkusza organizacji roku szkolnego 2004/2005 nie mam zastrzeżeń do tego, żeby zz-ty go widziały:-)
panda25-04-2004 13:29:33   [#25]

Pisałam do wypowiedzi:

"Lublin zaleca nie tylko opiniowanie w formie uchwały, ale opiniowanie arkusza przez radę i związki"

Nie mam nic przeciwko zz. Dobrze mi się z nimi współpracuje. Chociaż czasmi mają różne stanowiska nie weszłam z nimi w konflikt. Więc moje rozważania co do podstaw prawnych nie są uwarunkowane złymi doświadczeniami.

Nie widzę jednak powodów, dla których miałabym przedkładać wszystkim wokół dokumenty, których z mocy prawa nie muszę.

Z doświadczeń z PIP wyniosłam naukę pokazywania tego co mogę temu, kto powinien to zobaczyć.

Odpowiadając na pytanie: Powiedz w jaki sposób zakładowa organizacja związkowa ma sprawować kontrolę nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy, jeśli nie udostępnisz im arkusza organizacji?
Przygotuję i przedłożę informację na piśmie, z pieczątką dyrektora szkoły i, jeśli dotyczy to finansów, także głównego księgowego zgodnie z tym co sam wcześniej cytowałeś: Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie związku zawodowego (...) informacji dotyczących warunków pracy i zasad wynagradzania.

Co do drugiego wątku, który podjąłeś: Art. 7. 1. W zakresie praw i interesów zbiorowych związki zawodowe reprezentują wszystkich pracowników, niezależnie od ich przynależności związkowej.
- sformułowanie zbiorowych wyznacza informowanie o charakterze globalnym

- dużo się zmieniło, ale pamiętam wczesne lata 90-te i raczej wrogie stosunki między tymi związkami. Znaleźliby szybko na mnie paragraf, gdybym informowała ZNP o sprawach członków NSZZ lub odwrotnie.

zgredek25-04-2004 13:38:32   [#26]

:-))))))))))))

Kobita jestem

Pozdrowienia

Bożena A.
panda25-04-2004 14:34:40   [#27]

O, kurde!

Przepraszam i wyrazy uznania za dociekliwość. Pozdrawiam. Wanda
zgredek25-04-2004 14:44:24   [#28]
Swoje zdanie wyraziłam może niezbyt precyzyjnie, więc dopiszę na zakończenie:

uważam, że wręcz obowiązkiem zz-tów jest domaganie się, aby dyrektor zapoznał ich z arkuszem organizacji.
I mają obowiązek zgłoszenia zastrzeżeń. Także dotyczących pracowników, którzy nie są ich członkami.

---------------------

Tak sobie uważam po prostu:-)
panda25-04-2004 14:59:35   [#29]

Żeby było śmieszniej, pozostając w dobrych stosunkach ze związkami, nieformalnie mogłabym im w ten sposób udostępnić te informacje.

Jednak w kontekście wszystkich tych zapędów, że każdy kto wstanie chciałby rządzić ale tylko w zakresie wydawania dyspozycji i krytyki (bo niestety już bez ponoszenia odpowiedzialności), robię się zgryźliwa, akuratna i straaasznie prawa. Pamiętam np. żądanie zz upublicznienia imiennego wykazu wraz z wysokością motywacyjnego. NIGDY W ŻYCIU, chyba, że dla sądu. (ale sąd i tak nie pokaże zz)

Będę miała podstawę prawną - dam arkusz. Nie będę miała - sprawdzę, czy mogę przekazać taką informację i przygotuję i przekażę.

To samo z uchwalaniem i opiniowaniem: rp ma zaopiniować - poproszę o opinię, - ma uchwalić - przegłosuję przyjęcie (bądź odrzucenie) uchwały w danym temacie.

Marek Pleśniar25-04-2004 15:10:42   [#30]

dlaczego obowiązek zastrzeżeń? A jak arkusz jest ok? To też ZZ muszą marudzić?

Odwrotnie - dla zdrowia zakładu pracy - uważam sobie ja;-) że dyrektor ma wręcz obowiązek nie konsultować i pytac wszystkich jak popadnie o arkusz.

Uważam Zgredku że przeinterpretowujesz Ustawę a ponadto to niezdrowe dla kadry kierowniczej tak się podporządkowywać ZZ. One tylko czekają na mozliwość wzięcia ręki skoro dasz palec.

Nie powinniśmy - dla należytego statusu dyrektora w zakładzie pracy pozwalać na promowanie takiej postawy.

Podzielam pogląd pandy:

OP przedkładam arkusz organizacyjny a zz informację o warunkach i zasadach

interpretowanie przepisów na korzyść ZZ przez dyrektora to coś nowego dla mnie. Chyba że dyrektor też z ZZ.

----------------------------------

Ale co innego ja  chciałem.

To się teraz robi idealne arkusze? I nie ma poprawek i negocjacji z OP o godziny, nauczycieli, kwalifikacje itp?

A skoro jednak ktoś nie ma idealnie to co?

Zwołujecie dyrektorzy co kilka godzin RP? No bo poprawia się arkusz.

Roman K25-04-2004 15:14:47   [#31]

Święte słowa Marku. Swięte

Warto powtarzać, powtarzać..... powtarzać

Pozdrawiam

Roman_K

zgredek25-04-2004 15:19:58   [#32]
Marek - nie posądzaj mnie proszę o podporządkowywanie się zz-tom;-))))))))

Nie sądzę, abym tutaj cokolwiek przeinterpretowywała (!).

Gdyby związki zajmowały się tym, do czego zostały stworzone - to nie byłoby problemów z dyrektorami łamiacymi prawo, z niesłusznie zwolnionymi nauczycielami itp.

Poczekaj jeszcze trochę - pojawi się wiele wątków typu:
dlaczego ja będę zwolniony, a nie kolega:-(

------------------------

Wiem, jakie masz zdanie o zz-tach.
I wiem też dlaczego:-(

Ale w tym przypadku - nadal uważam, że zz-ty mają prawo wiedzieć, dla kogo nie planuje się godzin w następnym roku szkolnym.
Marek Pleśniar25-04-2004 15:44:01   [#33]

oczywiście że zz mają prawo wiedzieć dlas kogo nie ma godzin - a dyrektor ma obowiązek poinformować.
Lecz to informacja do zrealizowania na kartce A4 z pieczątką. Moje dlaczego nie ma nic tu do rzeczy;-)

No fakt - nie powinienem posądzać Cię o żadne tam podporządkowanie, ale z treści tak mi wychodziło. ZZ są naturalną kontrą dla szefa zakładu. To ich pewnie i obowiązek - ale nic nam do niego. ZZ mają charakter roszczeniowy - bo taki mają mieć. Wspomagać ich w tym bym nie chciał. Chciałbym raczej doskonalenia warsztatu dyrektorskiego by umieć tych roszczeń uniknąć albo się im nie dać.

Gdy nam po drodze - współpacujmy, gdy nie - radźmy sobie i nie dajmy się zjeść.

zgredek25-04-2004 16:01:27   [#34]
:-)))))))))))))))))
violka25-04-2004 22:00:08   [#35]

Zgredku

piszesz: I mają obowiązek zgłoszenia zastrzeżeń. Także dotyczących pracowników, którzy nie są ich członkami.

i tu się nie zgadzam, po to zapisuję się do związku żeby mnie reprezentował, ale ten mój, któremu dałam delegację do tego, a nie zz przeciwny (tamtym nic do moich spraw)

- w innym wypadku byłby tylko jeden związek ( w ustawie zz jest: jeśli jest kilka zz w szkole, to każdy ze związków reprezentuje interesy swoich oraz tych którzy nie należą a zwrócili się o ochronę zz)

interesy zbiorowe, czyli dotyczące wszystkich pracowników reprezentują podczas uzgadniania regulaminów itp., a nie spraw personalnych (a do takich należy to ile który n-l ma godzin)

Uśka28-04-2004 19:34:53   [#36]

Czy ktoś z Was ma projekt uchwały RP w sprawie opiniowania przez RP czynności nauczycieli ujete w arkuszu organizacyjnym.

Jeżeli tak to bardzo proszę o przysłanie na priva n CITO . :)

fredi28-04-2004 21:24:19   [#37]

 

Uchwała Rady Pedagogicznej

Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie

Nr III/20/04.

z dnia 16 kwietnia 2004 r.

w sprawie opinii o Projekcie arkusza organizacji pracy szkoły w r. szk. 2004/2005.

 

 

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt. 1 

Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r

(Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615 oraz  z 2002r. Nr 41, poz. 362 i Nr 113, poz. 984 i Nr 141, poz. 1185, a także Nr 200, poz. 1683; z 2003 r. Nr 6, poz. 65 i Nr 128, poz. 1176 , Nr 137, poz. 1304) uchwala  się co następuje:

 

 

§ 1

Rada Pedagogiczna wyraża pozytywną opinię o Projekcie arkusza organizacji pracy szkoły w r. szk. 2004/2005.

 

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Pedagogicznej

 

 

 

 

Uśka28-04-2004 22:01:48   [#38]
fredi, dziękuję. :)
zgredek28-04-2004 22:03:11   [#39]
a mi się bardzo podoba nazwa szkoły frediego:-))))))))
fredi28-04-2004 22:04:08   [#40]
a mnie też
Uśka28-04-2004 22:05:59   [#41]
a może Wy z jednej szkoły o tak pięknej nazwie ;))
zgredek28-04-2004 22:11:18   [#42]
fredi z Lubartowa a ja z Lubina, tylko to "L" nas na razie łączy;-)
Uśka28-04-2004 22:12:22   [#43]
:)))
Gaba29-04-2004 00:21:02   [#44]

Dla mnie jest to coś dziwnego - opinia to opinia, a uchwała to uchwała - opinia w formie uchwały to hybryda.

Opinie się uzyskuje pod mniejszą szykaną

Uśka29-04-2004 07:25:13   [#45]

gaba my możemy i powinniśmy mieć swoje zdanie. Tylko co z tego?

Zobaczna stronę naszego( Twojego również :)) KO.

krystyna29-04-2004 11:52:59   [#46]

Ja - tak jak Gaba, dlatego w protokole RP mam "tylko" tak:

"Działając na podstawie art. 41 ust.2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U.z 1996 r. nr 67 poz.329 z późn. zm. ) oraz § 19 pkt 2 Statutu Gimnazjum nr ............, Rada Pedagogiczna jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała arkusz organizacji pracy szkoły na rok szkoły 2004/2005 oraz wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych – języka niemieckiego"

panda29-04-2004 19:25:55   [#47]

opinia czy uchwała

Jeśli opinii nadajecie formę uchwały to też ją głosujecie. I co jeśli są redukcje to przyjmujecie to do wiadomości uchwałą. A co jeśli "RP jednogłośnie negatywnie zaopiniowała..." w trybie uchwały?

Duuuuże wątpliwości. A jak radzicie sobie z uchwalaniem np. opinii w sprawie:

 2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:                        
 1) organizację pracy szkoły lub placówki, w  tym  zwłaszcza  tygodniowy
rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,                             
 2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki,

Magosia29-04-2004 19:46:08   [#48]

Opinia

to opinia - nie uzgodnienie. czyli może być negatywna i nie zobowiązuje do zmian- w sensie prawnym . Bo moralnym, etycznym i tak dalej ...to bym  w życiu ludziom z rady się nie postawiła w ten sposób. Ja podobnie jak fredi sformułowałam odpowiedni dokument, czyli: Uchwała RP (w ramach kompetencji opiniodawczych)...A tak w ogóle to już idę do domu - bo ile można w szkole??
Konto zapomniane11-06-2004 11:07:45   [#49]

arkusz organizacyjny

Arkusz organizacyjny opiniuje Rada Prdagogiczna, nigdzie nie ma słowa, że uchwala. U siebie w szkole przygotowałem wzory np: opinii RP w sprawie arkusza - treśc opinii jest zapisana w protokole i w załączniku do protokołu, który załączam do arkusza organizacyjnego przekazywanego dozatwierdzenia ORGANOM.
A opinia wyglada mniej więcej tak:
"
Opinia Rady Pedagogicznej
/nazwa szkoły/
Nr  XX/2003/2004
z dnia 27 kwietnia 2004r.
w sprawie organizacji  /nazwa szkoły/ w roku szkolnym 2004/2005.


Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683, z 2003 r. Nr 6, poz. 65, Nr 128, poz. 1176, Nr 137, poz. 1304 i Nr 203, poz. 1966 oraz z 2004 r. Nr 69, poz. 624, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001 i Nr 109, poz. 1161) oraz 31 punktu Regulaminu Rady Pedagogicznej:
Rada Pedagogiczna pozytywnie opiniuje projekt organizacyjny /nazwa szkoły/ na rok szkolny 2004/2005.
Niepokój Rady Pedagogicznej budzi brak podziału na grupy ćwiczeniowe z drugiego języka obcego oraz niektórych zajęć z przysposobienia obronnego.

Przewodniczący Rady Pedagogicznej

...............................................


Opinia została przyjęta ilością głosów:
1. Za: .....
2. Przeciw: ...........
3. Wstrzymało się: .......
4. Członków Rady Pedagogicznej ogółem: ......
5. Obecnych: .......
"
Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów
rk

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]