nowego jest więcej:
NOWE „WYRÓŻNIJ SIĘ LUB ZGIŃ...” – DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE JAKO ISTOTNY ELEMENT BUDOWANIA PRESTIŻU SZKOŁY WŚRÓD RODZICÓW I UCZNIÓW. Wojciech Kreft. Temat wspierany przez wydawnictwo PROGRA. Prowadzący odpowie na 3 główne pytania: Jak przyciągać do szkoły najlepszych uczniów? Jakie elementy budują prestiż placówki edukacyjnej? Jak spowodować aby szkoła wyróżniała się spośród innych, aby stała się upragnionym miejscem edukacji zarówno w oczach uczniów jak i ich rodziców.
NOWE PODRĘCZNIKI NA TABLECIE W SZKOLE. Jakub Orczyk, Multiedukacja. W ramach prowadzonego od 2 lat projektu 600 Uczniów w 20 gimnazjach korzysta z podręczników interaktywnych największych polskich wydawców na urządzeniach mobilnych. Uczniowie nie korzystają z papierowych podręczników. W trakcie prezentacji zostaną przedstawione wnioski i doświadczenia wynikające z realizacji projektu oraz z badań przeprowadzonych wśród Uczniów biorących udział w projekcie. Podczas spotkania omówiony zostanie wpływ wykorzystania podręczników mobilnych i tabletów na atrakcyjność szkoły dla Uczniów i ich Rodziców. Zostaną przedstawione skuteczne modele wdrożeniowe w szkołach publicznych i niepublicznych, omówione zostaną również wady i zalety zastąpienia publikacji papierowych przez oprogramowanie na urządzeniach mobilnych. Uczestnicy seminarium będą mieli okazję poznać koszty realizacji takiej metody pracy szkoły i kierunki rozwoju dla szkoły, gdzie każdy Uczeń "przynosi własne urządzenie" (Bring Your Own Device).
NOWE UCZ I INSPIRUJ, CZYLI W JAKI SPOSÓB NOWE TECHNOLOGIE ZMIENIAJĄ OBLICZE EDUKACJI? Bartłomiej Postek, Prezes Funmedia Sp. z o.o. Jak w obliczu omawianych rewolucji kształtować jakość nauczania? Jak utrzymać aktywność i zaangażowanie uczniów w procesie kształcenia, w czasach powszechnego dostępu do niezliczonej ilości informacji? W jaki sposób sprawić, aby edukacja czerpała z dokonań nowych technologii? Celem prelekcji będzie ukazanie, w jaki sposób wykorzystywać osiągnięcia nowych technologii, aby realizować główne cele dydaktyczne - skutecznie utrzymywać uwagę, zwiększać motywację i wiedzę uczniów. E-klasa, to uczniowie chętni wiedzy i inspiracji oraz nauczyciele otwarci na możliwości oferowane przez nowe technologie. Obydwa składniki są przyszłością edukacji na miarę XXI wieku.
NOWE PROCEDURY POSTĘPOWANIA DYREKTORA SZKOŁY W PRZYPADKACH UCZNIÓW Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA WYNIKAJĄCYMI Z ADHD, ZESPOŁU ASPERGERA I INNYCH ZWIĄZANYCH ZE STANEM ZDROWIA DZIECKA. Katarzyna Krysztofiak, redaktor naczelna "Poradnika Dyrektora Szkoły. Zarządzanie w praktyce". Wydawnictwo Wiedza i Praktyka. Warsztat.
-
przyczyny niepożądanych zachowań uczniów w klasie (zespół Aspergera, ADHD, obniżona norma intelektualna);
-
diagnoza przyczyn i organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły;
-
wpływ dzieci z zaburzeniami zachowania na środowisko klasy i szkoły;
-
oczekiwane działania nauczycieli, wychowawców i specjalistów;
-
postawy rodziców uczniów.
-
sytuacje kryzysowa w klasie wynikająca z niewłaściwego zachowania ucznia (przykłady z praktyki);
-
wypracowanie modelu/procedury działania w sytuacji kryzysowej;
-
współpraca ze specjalistami,
-
relacje z rodzicami uczniów,
-
polityka informacyjna dyrektora szkoły w sytuacji kryzysowej;
NOWE RUCH SŁUŻBOWY I OBOWIĄZKI DYREKTORA SZKOŁY. SEMINARIUM. Edward Wiśniewski, OSKKO. Edukator, znany z Forum OSKKO „Dyrek”. Kompendium wiedzy niezbędnej do organizacji ruchu służbowego. Zachęcamy do przygotowania pytań dotyczących własnej praktyki.
NOWE ZGŁOSZENIA ZBIORÓW DANYCH OSOBOWYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH DO GENERALNEGO INSPEKTORA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH. Adam Korzuch, Dyrektor Internet Community, zajmuje się tematyką ochrony danych osobowych w placówkach oświatowych. Wbrew powszechnym przekonaniom placówki oświatowe powinny zgłaszać wybrane zbiory do centralnego rejestru GIODO. Rejestr można przeglądać na stronie:https://egiodo.giodo.gov.pl/search_basic.dhtml i proste zapytanie, np. Przedszkole czy Szkoła Podstawowa w polu Administrator danych pokazuje, że obowiązek rzeczywiście istnieje. Zagadnienia: podstawy prawne i wykładnie GIODO dot. zgłaszania zbiorów, jakie zbiory należy zgłosić, a które są zwolnione ze zgłaszania, jak przygotować materiały do zgłoszenia, jak prowadzić dokumentację, jak dokonać przykładowego zgłoszenia „krok po kroku”, dalsze działania po zgłoszeniu oraz aktualizacja zgłoszeń. |