Forum OSKKO - wątek

TEMAT: umowa przez mianowanie - problem
strony: [ 1 ]
Bysjan28-03-2004 21:38:41   [#01]
 Mam u siebie nauczyciela mianowanego, który został zatrudniony przez moją poprzedniczkę w 1999 r. na czas nieokreślony- cały etat. Dwa tygodnie temu odwiedził mnie inspektor PIP-u,który nakazał mi w trybie natychmiastowym(z dnia na dzień) ją  zmienić na umowę przez mianowanie. Nie wiem,czy nie należałoby najpierw rozwiązać poprzedniej umowy.
Leszek28-03-2004 21:53:37   [#02]

podaj podstawę prawną, którą wskazał PIP.

pozdrawiam

Bysjan28-03-2004 22:30:12   [#03]
 Nie mam przy sobie protokołu. Z tego co pamiętam stwierdził, że skoro nauczyciel jest mianowany i są warunki aby go zatrudnić na czas nieokreślony to powinien mieć umowę przez mianowanie.
Renata S28-03-2004 23:15:37   [#04]
istotnie.., KN zezwala na zatrudnianie nauczycieli albo na podstawie umowy o prace na czas nieokreśłony, albo przez mianowanie.  Zpunktu widzenia nauczyciela umowa przez mianowanie jest korzystniejsza
Ewa z Rz29-03-2004 06:12:49   [#05]

ten n-l JEST zatrudniony na podstawie mianowania...

 i powinno to być w dokumentach stwierdzone.

KN zezwala jedynie w takim wypadku na zatrudnienie na podstawie mianowania i obowiazkiem dyra jest odpowiedni dokument n-lowi wystawić - art 13 w powiązaniu z art 10 ust. 5 KN.

Jeśli w momencie zatrudniania, ten n-l był już mianowany, to w dyrektorka powinna od razu nie spisywać z nim umowy o pracę a wystawić akt mianowania na stanowisko n-la. Aby to poprawić należy wystawić mu taki akt, w którym powinno być napisane, że jest zatrudniony na podstawie mianowania od ... 1999 roku(data zatrudnienia w twojej szkole).

Jeśli natomiast ten nauczyciel zrobił stopień n-la mianowanego po 2000 roku, to powinien taki akt otrzymać zaraz po uzyskaniu stopnia, gdzie datą zmiany stosunku pracy powinna być data uzyskania stopnia n-la mianowanego.

Poprzedniej umowy nie należy (i nie można) rozwiązywać! Należy jedynie wystawić akt zatrudnienia na podstawie mianowania, o którym mowa w 13 i 14 art KN. Można wzorować się na akcie mianowania sprzed 2000 roku. Datę zatrudnienia na podstawie mianowania należy podać zgodnie ze stanem faktycznym, natomiast data wystawienia aktu -  to data bieżąca.

Bysjan29-03-2004 09:01:02   [#06]
 Co w takim razie zrobić z poprzednią umową. Pozbyć się jej z akt?
Ewa z Rz30-03-2004 07:23:25   [#07]

nic nie robić...

Była tam i jest dalej... Wkładamy tylko teraz odpowiedni akt i tyle...
Koralik30-03-2004 20:39:47   [#08]
Nauczyciel "zrobił" stopień mianowanego po 2000r. (j. francuski) i nie ma dla niego godzin czy musi być stosunek pracy z mianowania ?
Ewa z Rz31-03-2004 04:59:42   [#09]

zależy...

Jaka miał umowę w momencie "zrobienia" mianowania.

Generalnie, jeśli nie ma godzin, to nie może byc mowy o zatrudnieniu, a co dopiero o zatrudnieniu na podstawie mianowania.

Limosa13-05-2004 15:38:17   [#10]
Mam pytanie. Pracuję w bardzo dużej szkole.
W 2001 roku uzyskałam awans na nauczyciela mianowanego, razem 2 nauczycieli po 9 miesiącach stażu.
wcześniej byłam zatrudniona na popdstawie umowy o pracę na czas nieokreśl;ony.
Cały czas pracuję i nie było do tej pory problemu z godzinami. Nie myslałam więc , że mam problem.
Niedawno zaczęłam się poważniej interesować moim statusem w szkole.

Jestem chyba jedynym nauczycielem mianowanym bez aktu mianowania.
Dyrektor "zapomniiał " chyba o przepisach KN, cały czas spełniałam  wymagania zawarte w art 10 KN.
Jak na razie nmam zapewniony cały etat na przyszły rok.

Co powinnam w związku z tym zrobić ?
czy to jest niedopatrzenie dyrektora, a może kadrowej ?

Ana pewno moje.
Cały czas  żyłam w błogiej nieświadomości.
ellys13-05-2004 19:12:20   [#11]
Może i dyrektor zawinił ale akt mianowania wydaje organ prowadzący szkołę i to tam należy upomnieć się o swoje. Bez tego nie nie możesz dyplomować się. Po uzyskaniu mianowania twoje zatrudnienie z mocy prawa stało sie zatrudnieniem poprzez mianowanie.
Nionka13-05-2004 23:23:31   [#12]
Nie dostałaś aktu nadania stopnia n-la mianowanego? Bo jeżeli nie, to jak najszybciej udaj się do organu prowadzącego szkołę i daj akt dyrektorowi!!! Jeżeli on go od ciebie nie dostał, to nie dziw się, że jestes zatrudniona na podstawie umowy o pracę. A jak masz liczone pobory? Jako mianowany czy jako kontraktowy?Dziwne to jakies wszystko...
Ewa z Rz14-05-2004 04:31:31   [#13]

Ej?!

Limosa trochę nieprecyzyjnie się wyraziła - chodzi jej o akt zatrudnienia na podstawie mianowania.

Powinnaś go mieć, ale... Zatrudnienie na podstawie mainowania nie jest uzależnione od otrzymania odpowiedniego dokumentu, a od spełnienia określonych warunków. Jeśłi spełniasz wymagania art 10 ust 5 KN, to jesteś zatrudniona na podstawie mianowania, bo innej formy zatrudnienia dla takiego n-la KN nie przewiduje.

Możesz delikatnie zapytać dyra, dlaczego tak jest, że tego aktu nie masz? Czy to nie jakieś przeoczenie przypadkiem? Jak otrzymasz odpowiedź to sie zastanowimy nad tematem, jesli wogóle jest.

anmar28-01-2009 03:04:33   [#14]

Wracam do tematu po wielu latach. Nauczyciel mianowany w 1994 r z dniem 6 kwietnia 2000 r otrzymał akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego. W tym czasie miał ukończone studia licencjackie.  W międzyczasie ukończył studia magisterskie i podyplomówki. w sierpniu 2007 roku otrzymał nowy akt. W tym czasie zatrudniony był na cały etat. W roku szkolnym 2007/2008 otrzymał aneks do umowy zmieniający wyniar czasu pracy na 12 godzin. O tym fakcie dowiedział się we wrześniu.  Aneks brzmiał:" aneks do umowy z dnia 1 rześnia 1991 roku. Zmiana dotyczy wymiaru godzin: z dniem 1 września 2007 r wymiat czasu pracy wynosi 12 godzin." W tym roku szkolnym nie otrzymał aneksu i nadal ma 12 godzin.

Czy ten aneks jest dożywotni?

Dyrektor placówki nie chce udzielić informacji czy chłopak ma umowę przez mianowanie czy nie. Według mnie umowa powinna być przez mianowanie.

Czy taki aneks jest prawidłowy?

gimnazjum28-01-2009 07:40:25   [#15]
nie jest prawidłowy -zmianę warunków powinien otrzymać w drodze 3-miesiecznego wypowiedzenia do końca maja - jeśli zmiana obowiazywać bedzie od września nastepnego roku szkolnego i musi miec ku temu podstawe bo jest to n-l mianowany
rzewa28-01-2009 08:07:26   [#16]
nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania (a o takim mowa w #14) nie można zmienić wymiaru czasu pracy ani aneksem ani wypowiedzeniem zmieniającym - ten n-l ma obecnie cały etat i powinien otrzymywać pełne wynagrodzenie

jeśli płacono mu za 12/18, to powinien zwrócić się do dyrektora z pismem wzywającym do zapłacenia różnicy, a jeśli dyrektor odmówi - oddać sprawę do sądu pracy (o wypłatę należnego wynagrodzenia!!)

Jeżeli zachodzi konieczność zmniejszenia liczby godzin nauczycielowi zatrudnionemu przez mianowanie, dyrektor powinien w maju wręczyć takiemu nauczycielowi ograniczenie etatu na podstawie art 22 ust 2 KN -> takie ograniczenie jest ważne tylko przez rok szkolny
anmar28-01-2009 18:57:16   [#17]
rzewa- serdecznie dziękuję
zosiaa29-01-2009 17:07:43   [#18]

Też "odziedziczyłam" taki przypadek jak Limosy. Dziewczyna w 2003 roku otrzymała od op akt mianowania a umowę do dziś ma o pracę na czas nieokreślony (od 1998r.) Nie wiem czy tak to zostawić obecnie jest już nauczycielem dyplomowanym czy też jest potrzebne jakieś zaświadczenie jeśli tak to może ktoś poda mi jego treść.

Pozdrawiam 

rzewa30-01-2009 06:34:46   [#19]
należy wystawić (w dwóch egzemplarzach - jeden dla n-la, a drugi do teczki) akt mianowania - tak jak napisałam wyżej na tym wątku

(wzór jest w wymianie plików, dział druki)
post został zmieniony: 30-01-2009 06:35:35

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]