GUS 1. Zespół szkół - dyrektor, pracownicy administracji i obsługi. 2. Szkoła (składowa "x") - nauczyciele 3. Szkoła (składowa "y") - j.w. UoSO:
Art. 36a.1. Stanowisko dyrektora szkoły lub placówki, z zastrzeżeniem ust. 2, powierza organ prowadzący szkołę lub placówkę. Art. 62.2. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy.
Art. 62.1. Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły "x" i dyrektorem szkoły "y". Jeśli szkoły oddzielone fizycznie to dyrektor biega ze szkoły "x" do szkoły "y" albo też do dyrektora biegają wicedyrektorzy ze szkoły "x" i "y". Zadbaj o takie zapisy statutowe, które będąc w zgodzie z ustawą zagwarantują Ci właściwe wykorzystanie bazy i najefektywniejszą organizację.
Zapisy w moim statucie: 1. Jedna rada pedagogiczna. 2. Jedna rada rodziców. 3. Wicedyrektorzy zespołu szkół. Uzasadnienie: 1. Obiekt zbudowany dla jednego tworu szkolnego. 2. Gimnazjaliści są absolwentami "własnej" podstawówki - "przechodzą" do klasy I gimnazjum, czyli: obwód podstawówki = obwód gimnazjum. Jeśli mialbym coś zmienić, to oddzieliłbym fizycznie I etap (nauczanie początkowe, które nazwałbym elementarnym) od II etapu ( do którego wrzuciłbym obecne klasy IV-VI i I-III gimn, jako klasy IV-IX czy też I - VI) Organizacja kształcenia zintegrowanego "prosi się" o oddzielenie I etapu od II. Poza kształceniem zintegrowanym jest religia, może być informatyka, j. obcy. Te zajęcia prowadzą n-le związani ze starszymi klasami, a więc z inną organizacją. Jest wiele innych argumentów "za", nie tylko organizacyjnych, ale uwarunkowanych specyfiką "mojej" szkoły..;-) |