Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Uczeń z porażeniem mózgowym w LO
strony: [ 1 ]
RomanG24-02-2004 12:33:57   [#01]
Uczniowi temu potrzebne jest zaświadczenie o obniżeniu poziomu wymagań, a nikt takiego zaświadczenia nie chce wystawić. Podobno dyrekcja szkoły kontaktowała się z kuratorium i tam odpowiedzieli, że zmieniły się przepisy i wspomnianemu uczniowi takie zaświadczenie się nie należy.

Przy normalnych wymaganiach uczeń nie da sobie rady, a chce jedynie ukończyć szkołę, aby w przyszłości móc otrzymać rentę (tak twierdzi matka).
Interesuje się informatyką i dość dobrze sobie radzi; inny typ szkoły nie wchodzi w rachubę, no bo z takim upośledzeniem do żadnej szkoły typu zawodowego się nie nadaje.

Czy można uzyskać dla niego zaświadczenie?
hanabi24-02-2004 12:38:46   [#02]

a poradnia ppp?

przecież to oni powinni go zbadać i z zaśwaidczeniem nie powinno byc problemu
maeljas24-02-2004 12:48:15   [#03]
I nikt nie wyda takiego zaświadczenia - rozporządzenie MEN z dn. 21.03.2001 mówi:

§ 6.

1.       Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa w § 4 ust. 1, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1b.

       1a. Dostosowanie wymagań edukacyjnych, o których mowa w § 4 ust. 1, do indywidualnych potrzeb 

               ucznia, u  którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym    

              wymaganiom, następuje także na podstawie opinii niepublicznej poradni psychologiczno-  

              pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, o której mowa w art. 71b ust. 3b ustawy

              z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ustawą", z zastrzeżeniem ust. 1b.

1b. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo 

       indywidualnego nauczania dostosowanie wymagań edukacyjnych, o których mowa w § 4 ust. 1, do 

       indywidualnych potrzeb ucznia może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.

2.        Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki,  plastyki i muzyki - jeżeli nie są one zajęciami kierunkowymi - należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.

§ 7.

1.        Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza oraz na czas określony w tej opinii.

2.        W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniony".

§ 8.

1.        Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust. 3b ustawy, zwalnia ucznia z wadą słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego, z zastrzeżeniem ust. 1a. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w danym typie szkoły.

1a. W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo  

       indywidualnego nauczania zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, może nastąpić na podstawie tego  

       orzeczenia.

 

Nie czegoś takiego jak obniżanie wymagań - jest dostosowanie

maeljas24-02-2004 12:51:44   [#04]

dostosowanie wymagań:

Działający przy MEN Zespół ds. reformy systemu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyjaśnia, że: "przez specjalne potrzeby edukacyjne rozumie się potrzeby, które w procesie rozwoju dzieci i młodzieży wynikają z ich niepełnosprawności lub powstałe z innych przyczyn trudności w uczeniu się" (Reforma Systemu Kształcenia ... 1998).
Wśród uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyróżniamy:
  uczniów niewidomych
  uczniów słabo widzących
  uczniów niesłyszących
  uczniów słabo słyszących
  uczniów z trudnościami w uczeniu się (upośledzeni w stopniu lekkim)
  uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją rozwojową)
  uczniów z niepełnosprawnością ruchową
  uczniów z przewlekłymi chorobami somatycznymi
  uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym

Uczniowie ci wymagają różnych "form specjalnego wsparcia, w tym technicznego, psychospołecznego i edukacyjnego czyli dostosowania form, środków i metod pracy na miarę indywidualnych potrzeb w procesie edukacji" (Reforma Systemu Kształcenia ... 1998).

 - tu tez nie ma mowy o obniżaniu wymagań

RomanG24-02-2004 12:59:05   [#05]

O dzięki!

:-))
Karolina24-02-2004 13:54:44   [#06]

Roman - przepraszam, że wczoraj nie dalam odpowiedzi na wskazanym przez ciebie wątku - miałam wiele spraw i słabą wydolność po weekendzie.

;-)

Widzę jednak, ze już odpowiedz masz, więc bardzo się cieszę.

RomanG24-02-2004 16:44:05   [#07]

Słaba wydolność :-)

Typowa wuefwomen :-))
Karolina24-02-2004 17:42:04   [#08]

ja typowa...? w życiu..!!!

;-))

W kuluarach konferencji w rozmowie z kilkoma osobami padło...no ale mój dyrek jest wuefistą to on, wiecie..... ;-) uśmiałam się i nieśmiało wtrąciłam, ze ja też wuefistka.

Tak, tak...człowiek zniesie wszystko...obśmiewanie też.. fakt jest jednak taki, że nasza wyjściowa wydolnośc jest naprawdę większa i zniesiemy wszystko ;-)))

RomanG24-02-2004 18:18:55   [#09]
Twoją wydolność to ja dawno podziwiam.

Ale pisząc o typowości miałem na myśli przede wszystkim aspekt językowy :-)
Karolina24-02-2004 18:39:11   [#10]

;-))

musze tą wypowiedź odznaczyć na poczet przyszłych...na wszelki

wypadek - jak nie popuszczę w jakimś temacie

wspomnę o tej wydolności ;-)))

hannka24-02-2004 22:36:46   [#11]
proponowałabym aby rodzice wystapili o nauczanie indywidualne,tak zorganizowane aby uczeń mógł uczestniczyć w zajeciach w szkole, myślę iż problem jest w tym ,że tak na prawdę to rodzice pozostają sami z chorym dzieckiem, a szkół i ośrodków wsparcia po prostu brak, nasza szkoła nie jest ani życzliwa,ani tolerancyjna i nie ma w niej miejsca dla słabszych( indywidualne nie wyklucza, aby uczeń uczestniczył również w zajęciach grupowych)
Karolina24-02-2004 22:46:41   [#12]
hannka - święte słowa - takie wyjście jest mozliwe - o ile jest sluszne dla chlopaka i bedzie dla niego dobrym rozwiązaniem - tego nie wiemy....lecę z nowym wątkiem;-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]