Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zadania wykraczające poza obowiązki
strony: [ 1 ]
Koralik15-02-2004 17:51:20   [#01]
Czy i jak przekonać nauczyciela, że praca z uczniem zdolnym, przygotowanie go do konkursu  albo pełnienie funkcji lidera zespołu przedmiotowego zgodnie z uchwałą RP to obowiązek służbowy. Co zaliczyć a czego nie można zaliczyć do zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe. Proszę, podajcie przykłady, może się rozjaśni :)
Jolanta Szuchta15-02-2004 20:07:50   [#02]

Jestem troche zdziwiona pytaniem

nigdy nie musialam przekonywać nauczyciela,do tych zadań,o których piszesz.Dla mnie i nauczycieli,którzy ucza w naszej szkole jest oczywistym,ze pracuja z uczniem zdolnym,że......

Nawet nie przeszlo mi przez mysl,ze ktoś mogłby odmowić,a wręcz przeciwnie,nikogo nie musiałam zachęcać.Dlatego nigdy nie zastanawiałam się nad tym jaka powinna byc podstawa prawna moich dzialan.

Sama chętnie przeczytam jeśli ktos odpowie na to pytanie.

Sadzę,ze to po prostu wynika z funkcji szkoły ,sposobu jej organizacji,a także zadan ktore naklada na nas prawo oświatowe.

I jeszcze jedno:zawsze tak bylo,bo podobno niektórzy nauczyciele pracują zrywami,do awansu.Czy tak jest?U nas nie.

Wojciech Tański15-02-2004 20:16:31   [#03]

Jest podstawa prawna

Myślę, że przekonać można cytując tak cenioną przez nauczycieli Kartę Nauczyciela:

Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.

2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciell obowiązany jest realizować:

1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7;
2) inne czynności i zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych uwzględniających potrzeby i zainteresowania uczniów;
3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.
 
Myślę, że pkt 2 ujmuje właśnie pracę z uczniem zdolnym.

Koralik15-02-2004 21:22:28   [#04]

nie zasadność działania, a jak to rozumieć

tu nie chodzi o to, że nauczyciel nie pracuje, właśnie pracuje  dużo, często poświęcając swój prywatny czas, więcej niż 40 godz ? chyba tak nie liczę skrupulatnie - jest to czas na realizację zadania. A wątpliwość wyniknęła z interpretacji rozporządzenia o awansie - co załiczyć do zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe cytuję z głowy: n-l mianowany w okresie stażu powinien w szczególności..........tam jest o zadaniach wykraczających poza i stąd nasza dyskusja na ten temat rozwinęła się (nie nad zasadnością działania)
violka15-02-2004 21:42:33   [#05]

i tu jest problem

to samo zadanie może wykracać poza obowiązki jak też być tym obowiązkiem

jeśli n-l sam z własnej inicjatywy podejmie - to wykracza, ale w przyszłym roku dyrektor da mu to w przydziale (bo mu tak dobrze idzie) i wtedy już nie wykracza !

praca z uczniem zdolnym/ słabym to obowiązek n-la (indywidualizacja nauczania, dostosowanie do możliwosci i potrzeb ucznia, wspieranie w rozwoju itd.)

ale pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu - no nie wiem (n-l może nie chcieć ?)

piotrkow19-02-2004 22:06:55   [#06]

Szanowna koleżanko jak z autsajdera chcesz zrobić lidera, lub opiekuna w pracy pozalekcyjnej? Doradź, a moja szkoła stanie się najlepszą w całym powiecie Wodzisławskim.

violka19-02-2004 22:45:42   [#07]

piotrkow

nie wiem czy to ja jestem tą szanowną, ale wysłałam Ci na priva garść moich refleksji
violka19-02-2004 22:46:53   [#08]

a może ?

autsajder na aut ;-)))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]