Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Weryfikacja egzaminów - są rozbieżności
strony: [ 1 ]
Karolina04-02-2004 15:26:44   [#01]

W wyniku przeprowadzonej w ubiegłym roku po raz pierwszy weryfikacji oceniania egzaminów zewnętrznych - sprawdzianu dla szóstoklasistów i egzaminu gimnazjalnego, okazało się, że w ponad 179,8 tys. prac odnotowano niezgodności punktacji między egzaminatorami i weryfikatorami.

Weryfikacji dokonano jeszcze przed podaniem uczniom osiągniętych przez nich wyników. Objęła ona wszystkie prace egzaminacyjne, czyli około półtora miliona arkuszy.

W przypadku sprawdzianu dla szóstoklasistów niezgodności punktacji między egzaminatorami i weryfikatorami odnotowano w 62.057 pracach, co stanowiło 11,5 proc. wszystkich arkuszy sprawdzianu. W przypadku egzaminu gimnazjalnego - niezgodności w 117.686 pracach, co stanowiło 20,9 proc. wszystkich arkuszy egzaminacyjnych. Dane te podano w czwartek na ogólnopolskiej naradzie kuratorów oświaty w Mądralinie koło Warszawy.
(TVP Warszawa) źródło


Co o tym sądzicie? Koszmar jakiś...ciekawe jaka była różnica punktowa po weryfikacji.

Basik04-02-2004 17:27:54   [#02]
Karolina, nie dramatyzuj. Ja sprawdzałam takie prace. Weryfikacja miala miejsce podczas sprawdzania. Sięgała 1-2 punktów, ale czest nie było nawret takiej rozbieżności. Najczęściej był to błąd weryfikatora, a nie egzaminatora.
Karolina04-02-2004 17:45:45   [#03]
Kiedyś Gaba nam tu napisała o rozbieżności 10 punktów... nie dramatyzuję, podaję informację - moja opinia nie musi się liczyć w dyskusji.
Gaba04-02-2004 21:00:55   [#04]

to ja podramatyzuję

- dodawanie punktów przez taryfikatorów/egzaminatorów/animatorów jest pewną umiejętnością - mozna ją badać, to jest pewien standard egzaminacyjny...

- ten kto wpisuje się kopnął i zamiast 37 wpisał 27 - to tylko tyle, nie chciałabym się tak kąpnąć, a błedów jest sporo w egzaminie, który niczego nie edgzaminuje, a na pewno nie to, co zakłada, bo potem te dzieciaki z 36 punktami muszę uczyć dodawać - podstawówkę z matematyki zasadniczo robimy w gimnazjum 2-3 miesięce. Żal mi dzieci i bardzo mi żal rodziców, bo mówią: moje dostało 37 punktów, a ja widzę, że ono nie dodaje...

Jolanta Szuchta04-02-2004 23:04:22   [#05]

gabo

czyżby Twoj glos byl "przyczynkiem" do dyskusji,ze nie wyszła nam?ta reforma.

Dzis usłyszałam od jednej Pani dyrektor z gimnazjum,ze uczenie w podstawówce przyrody nie ma sensu,bo w gimnazjum dzieci sa słabo przygotowane z biologii,geografii,fizyki.

Ja tez wolałabym uczyć biologii niz przyrody:-(((

GrażynaZ04-02-2004 23:51:33   [#06]
Zainteresowała mnie ta 10 pkt. rozbieżność - do wychwycenia bardzo szybko.
Oprócz wpisanych punktów są do porównania pkt. zliczone przez czytnik.
Co do weryfikacji - mogą być rozbieżności, z obu stron. W tamtym roku spotkałam niewielkie 1-2 pkt, skorygowane juz na poziomie mojej komisji.
A co spawdza egzamin ?- to juz inny temat  i  to na długą dyskusję.
Gaba05-02-2004 03:56:39   [#07]

dod. motyw co sprawzda egzanub  jestemn zgryźliwa, gdyż sprawa sprawdzenia uczniów jest jedbnym problemem (chyba waznym), a sprawdzanie po komjis wg jakiegoś standardu drugim.

 

Zabawa w egzamin trwa - poprawianie imion, nazwisk, danych, punktów - to poprawianie po administratorze.

Najgorzej, jak nie ma iśc do kogo interweniowac, bo komisja źle poprawia. A tak jest, przykro mi, dośc często- za często.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]