Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Szkoła to przedsięwzięcie biznesowe |
|
Karolina | 28-01-2004 22:06:41 [#01] |
---|
Na forum SDSI mam koleżankę, która na bieżąco opowiada nam jak to w Szczecinie szkoły likwidują...... Likwidują głównie integracyjne - najdroższe ponoć Dziś przeczytalismy w Wyborczej coś, co całkiem już mi się w głowie nie mieści. Zracjonalizować plan nauczania indywidualnego, w który zaangażowanych jest prawie 330 nauczycieli w mieście. - Trzeba się nad tym zastanowić, zamiast nauczania indywidualnego można by wprowadzić małe grupki dzieci, którym zapewnilibyśmy dojazd z domu, wyżywienie i opiekę. Tak będzie taniej - wyjaśnia zastępca prezydenta Anna Nowak.
Nauczanie indywidualne w grupach? Jakieś nowe prawo tam w Szczecinie chcą wprowadzić. Urząd Miasta zapłacił 3 tyś złotych na ekspertyzę, które szkoły należy zliwidować, poaptrzcie, wyniki egzaminów też brano pod uwagę. Wyniki egzaminów, rankingi, szkoły integracyjne - - - jakieś pomylenie pojęć. Poczytajcie to, dodatkowo wypowiedzi dyrektorów tych likwidowanych szkół. Dyrektorzy szkół nie zgadzają się z ekspertyzą dotyczącą restrukturyzacji sieci placówek w Szczecinie |
Karolina | 28-01-2004 22:07:37 [#02] |
---|
Urząd MIasta zapłacił 30 tyś za tę ekspertyzę :-( |
Mariola | 28-01-2004 22:35:18 [#03] |
---|
:-( MIC! |
Małgoś | 29-01-2004 07:40:43 [#04] |
---|
z innej beczki, ale też państwowej wczoraj uczennica opowiadała mi na czym obecnie polega praca jej mamy w szpitalu mama jest anestezjologiem no więc "mama to głównie teraz ...zapisuje; pisze takie oświadczenia, że nie podała pacjentowi takiego a takiego leku, bo go w szpitalu nie ma, choc jest potrzebny, żeby ratować ludzi; pisze, żeby nikt jej nie obwiniał o śmierć pacjentów" nie dziwi mnie więc "nauczanie indywidualne w grupach" do paradoksów przywykłam w młodości ...."demokracja socjalistyczna" oraz zapamiętane słowa jednego z naszych pierwszych w KC PZPR: "Towarzysze, w roku ubiegłym zrealizowaliśmy mniej niż zaplanowaliśmy, ale to i tak jest więcej niz się spodziewaliśmy" (autentyczne!) |
Gaba | 31-01-2004 17:49:06 [#06] |
---|
szkoła jako perpetuum mobile w dydaktyce mojego przedmiotu mawia się o szczecińskiej szkole ortografii - 3 błędy pała, jak widzę jest też oprócz programu "Śmiechu warte" szczecińska szkoła zarządzania szkołą, brawo profesorze! cyt.: Boję się tylko jednego. W szczecińskich szkołach jest 1400 uczniów powtarzających klasę. Czy to są głupie dzieci? Może nauczyciele w obawie przed utratą miejsc pracy specjalnie pozostawiali je na drugi rok? W takiej sytuacji trudno mówić o oszczędzaniu. - dziękuję profesorze za podpowiedź, już dawno twierdzę, że nauczycielki powinny podnieść dzietność i se własne dzieci przyprowadzać do własnej szkoły, tam gdzie brakuje do liczebności jakiejś klasy, to łup se nauczycielka poupycha własne. Taki zapis należy włączyć do regulaminu pracy: - dziecko nauczyciela musi przyczynić się do wzrostu liczby dzieci w szkole - wskaźniki 10% powtórek są dowodem na przedłużenie życia szkoły... profesorze, profesorze - tak by było gdyby te dzieci komasować w szkole dla drugorocznych, i gdyby powstawały takie ekstra klasy, te dzieci są pojedynczo po rozkładane po klasach - wg mnie one obniżają koszty, a nie podwyższają, przecież idzie za nimi subwencja, trochę dłużej, czasem nawet i trzy lata dłużej niż trzeba... |
Marek Pleśniar | 31-01-2004 18:04:12 [#07] |
---|
zobaczcie co facet pisze;-) i nawet mało wziął:-)) I wtedy nie trzeba by szkół zamykać?
- Gdybyśmy zaoszczędzili te 10 proc., to tak. Boję się tylko jednego. W szczecińskich szkołach jest 1400 uczniów powtarzających klasę. Czy to są głupie dzieci? Może nauczyciele w obawie przed utratą miejsc pracy specjalnie pozostawiali je na drugi rok? W takiej sytuacji trudno mówić o oszczędzaniu.
Czy z tego wszystkiego wynika, że dyrektorzy nie umieją gospodarować pieniędzmi?
- Bardzo dobry biolog czy fizyk niekoniecznie musi być świetnym menedżerem. (nie wie... że się kończy zarządzanie) Dobrych zarządzających trzeba szukać albo w środowisku nauczycielskim, albo poza nim. Tak jak w szpitalach - tam gdzie dyrektorami zostali ekonomiści, wyniki finansowe są dużo lepsze.
Dlaczego ekspertyza kosztowała aż 30 tys. zł?
- Tylko dlatego, że robiliśmy to dla miasta, które ma kłopoty finansowe. Normalnie kosztowałaby dwa-trzy razy więcej. To koszt dojazdów, godzin pracy, telefonów i oczywiście nasz zysk. Dorabianie nie jest grzechem. :-))))))) profesor Leon D. ze swoimi wypowiedziami znakomicie przystaje do opinii o całym zarządzaniu Szczecinem - z tego co słyszę jednoczę się w smutku ze szczecińskimi dyrektorami. |
Karolina | 31-01-2004 18:07:22 [#09] |
---|
Mnie też się najbardziej podoba to o zostawianiu specjalnie na drugi rok :-( Chyba autor ekspertyzy tu delikatnie przesadził. W poniedziałek na stronach wyborczej będzie cała ekspertyza, będzie to pouczająca zapewne lektura. Co też jeszcze urzędnicy wymyslą? |
Marek Pleśniar | 31-01-2004 18:13:25 [#10] |
---|
ja uważam że to kompetentny człowiek ten profesor - w kwestii ekonomii w szkole. Z bidnej oświaty wycisnął z kolegami 30 000zł Cud! A jednak można! Wstydźcie się dyrektorzy. Też byście się wzięli za dorabianie;-) |
ReniaB | 31-01-2004 19:07:30 [#11] |
---|
tak śmieszno, że aż straszno |
Konto zapomniane | 02-02-2004 18:07:33 [#12] |
---|
Wy nie dyskutujcie z takimi tezami... Wy zdecydowanie protestujcie! Toż to skandal... Mnie brak jest słów. |
Karolina | 03-02-2004 13:52:40 [#13] |
---|
ANALIZA SYTUACJI EKONOMICZNEJ W OŚWIACIE
Główni wykonawcy analizy:
- prof. zw. dr hab. Leon Dorozik - kierujący zespołem
- dr Hanna Janowska
- mgr Agnieszka Kubiak
Konsultacje merytoryczne:
- prof. zw. dr hab. Adam Szewczuk
| UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|