Forum OSKKO - wątek

TEMAT: gdy dziecko unika szkoły, a rodzice ... również
strony: [ 1 ]
Małgoś27-01-2004 15:13:08   [#01]
Mam w III kl. ucznia, który rzadko bywa w szkole (a nawet coraz rzadziej)
Jego rodzice unikają kontaktu jak diabeł święconej wody (...rzadko płacą)
Szkoła jest niepubliczna
Nie mam doświadczenia w angazowaniu sądu rodzinnego w problemy wychowawcze z uczniami (i rodzicami), ale chyba "nadejszła wiekopomna chwila"
Jak wygląda taka procedura?
Bardzo proszę o pomoc
Jolanta Szuchta27-01-2004 20:04:39   [#02]

nie wiem czy procedura

ale ja robie tak /z tym ze ja pracuje w placówce publicznej/.

Przede wszystkim wysyłam najpierw do takiego domu pedagoga coby rozeznal sytuacje czyli ustalił co jest powodem niechodzenia do szkoły.

Jesli po rozmowie z pedagogiem dziecko nadal nie chodzi do szkoły,wysyłam pismo za zwrotnym potwierdzeniem odbioru z prośbą zeby rodzice zdeklarowali się co z dzieckiem,jednocześnie informując o mozliwości nieklasyfikowania,czy oddania sprawy do Sadu Rodzinnego.

To czasami skutkuje i sprawy nie ma,czyli dziecko do szkoły zaczyna chodzić.

Jesli nie to pisze pismo do sądu rodzinnego z prośbą o zajęcie sie sprawą bo....i uzasadniam.Zawsze jest jakas reakcja sądu. Najczęsciej wysyłają tam swojego kuratora.

Nie wiem jednak czy to zgodnie z prawem,nie mniej jednak skutkuje.

Gaba27-01-2004 20:07:18   [#03]
i ja tak samo, to zupełnie poprawnie i... najczęściej skutkuje!
RomanG27-01-2004 20:22:31   [#04]

Małgoś, sąd sądem, a nie chcesz wszcząć procedury administracyjnej?

Grzywna za nierealizowanie obowiązku szkolnego pewniejszym bywa otrzeźwieniem niż często nadmiernie wyrozumiały sąd rodzinny.

Basik27-01-2004 20:24:44   [#05]
No, ja zachowuję całą procedurę podobnie jak Jola. Ale do sądu piszę bardziej kurtuazyjnie - z prośbą o pomoc w wyegzekwowaniu realizacji obowiazku szkolnego przez ..... Informuję jednoczesnie, jakie dzialania szkoła podejmowała.
eryk27-01-2004 20:40:13   [#06]