Forum OSKKO - wątek

TEMAT: świadectwa 2011
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
Ala20-06-2011 13:14:45   [#101]

#98 wdż się nie wpisuje ani na świadectwie ani w arkuszu

zobacz wątek:

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=45971&pst=7#pst7


post został zmieniony: 20-06-2011 13:16:50
Bas20-06-2011 15:27:15   [#102]
Ponieważ wszyscy "głupieją", postanowiłam i ja (chociaż przeszukałam wątki). Dokonujemy sprostowań na świadectwach  promocyjnych wg zasad: czerwone, data, podpis i adnotacja w arkuszu, prawda?
Ewa123e20-06-2011 15:46:08   [#103]

U mnie w statucie nazwa brzmi- Zespół Szkół w .......... Szkoła Podstawowaw........" Zatem wpis na świadectwie

powinien brzmiec-

 uczęszczała w roku szkolnym 2010/2011 do klasy pierwszej
Zespołu Szkół w ............ 
________________________
Szkoły Podstawowej
........ woj. ..........................

Power420-06-2011 15:51:43   [#104]

edithael:

świadectwa-36 mm

legitymacja i dyplomy ze zdjęciem/na zdjęciu 20 mm

kopia: według przepisów o poświadczaniu zgodności z oryginałem

Power420-06-2011 16:05:42   [#105]

2. Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu świadectwa szkolnego promocyjnego lub indeksu należy umieścić adnotację "Dokonano sprostowania" oraz czytelny podpis dyrektora szkoły lub osoby przez niego upoważnionej oraz datę i pieczęć urzędową.
3. Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się na arkuszu ocen.
4. Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw ukończenia szkoły, świadectw dojrzałości i ich odpisów, aneksów do świadectw dojrzałości i ich odpisów, dyplomów, suplementów oraz zaświadczeń. Świadectwo ukończenia szkoły, świadectwo dojrzałości i jego odpis, aneks do świadectwa dojrzałości i jego odpis, dyplom, suplement oraz zaświadczenie zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie.


...........................

1. Dyrektor szkoły poświadcza zgodność kopii z oryginałem świadectwa, zaświadczenia lub innego druku szkolnego, gdy jest to niezbędne dla złożenia kopii w aktach tej szkoły.
2. Dyrektor gimnazjum poświadcza zgodność od jednej do trzech kopii z oryginałem świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum również wtedy, gdy jest to niezbędne dla celów rekrutacji.
3. Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację "Stwierdzam zgodność z oryginałem", datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć dyrektora szkoły lub upoważnionej przez niego osoby.

Power420-06-2011 16:08:06   [#106]

a z załącznika :

17. Świadectwa i inne druki szkolne opatruje się w miejscach oznaczonych we wzorach odpowiednich druków pieczęcią urzędową o średnicy 36 mm, z wyjątkiem legitymacji szkolnych oraz świadectw i indeksów w miejscach przeznaczonych na umieszczenie fotografii, w których używa się pieczęci urzędowej o średnicy 20 mm.

Power420-06-2011 16:45:27   [#107]

przypomnę ściągawkę Adaay z 2009 (mam nadzieję , że nie ma nic przeciko temu)


+ dochodzi nowe o wzorach świadectw, które jeszcze w roku 2010/2011 można na starych drukach robić bez nr pesel:-)

""Ściagawka dla nauczycieli na egzamin końcoworoczny":-)))

Świadectwa :

- W świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej;

- Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym;

- Imię (imiona), nazwisko i miesiąc urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę (semestr), oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły;

- W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny wpisuje się wyraz "zwolniony(a)". W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski;

- Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę;

- Jako datę wystawienia świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu - datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów;

- Świadectwo i dyplom wydawane przez szkołę oraz legitymacje szkolne opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły;

- W świadectwach szkolnych promocyjnych oraz świadectwach ukończenia szkoły, wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, na drugiej stronie świadectwa nad "Wynikami klasyfikacji rocznej" i "Wynikami klasyfikacji końcowej" umieszcza się adnotację "uczeń / uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działający w .........", wpisując nazwę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której działa zespół, który wydał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

- Świadectw nie trzeba „collować”;

- W części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia odnotowuje się w szczególności:

1) uzyskane wysokie miejsca - nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem - w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół;
2) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego.

Arkusze

- Wpisów w arkuszu ocen ucznia dokonuje się na podstawie danych zawartych w księdze uczniów, dzienniku lekcyjnym, protokołach egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych, protokołach zebrań rady pedagogicznej i informacji o wyniku sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej i egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum bądź o zwolnieniu odpowiednio ze sprawdzianu lub egzaminu przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Nauczyciel wypełniający arkusz ocen ucznia potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano;

- W klasach I-III szkoły podstawowej opisowe oceny końcoworoczne i oceny zachowania sporządzone komputerowo i podpisane przez wychowawcę klasy można załączyć do arkusza ocen ucznia, co jest równoznaczne z wpisem w arkuszu ocen;

- Podstawą wpisu o klasyfikowaniu, promowaniu lub ukończeniu przez ucznia szkoły jest uchwała rady pedagogicznej, której datę wpisuje się do arkusza ocen ucznia;

- Oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania, klasę i miesiąc urodzenia ucznia wypełnia się słowami w pełnym brzmieniu. W rubryce, która nie jest wypełniana, wpisuje się poziomą kreskę, a w przypadku gdy kilka kolejnych rubryk nie jest wypełnianych, można je przekreślić ukośną kreską, przy czym w pierwszej i ostatniej wolnej rubryce wpisuje się poziome kreski. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych, wpisuje się „zwolniony/a”;

- W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się adnotację o wydaniu świadectwa ukończenia szkoły, świadectwa dojrzałości i jego odpisu, duplikatu świadectwa, o udzieleniu zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki oraz sporządzeniu odpisu arkusza ocen ucznia;

- W arkuszu ocen ucznia wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia;

- W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły, przesyła się do tej szkoły odpis arkusza ocen ucznia.

- Wpisów do arkusza ocen ucznia można dokonywać pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym;

- Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej i dotychczasowej szkoły ponadpodstawowej, założone na drukach według „starych” wzorów, prowadzone są na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole z tym, że w tytule rubryk przeznaczonych na wpisanie wyników klasyfikacji końcoworocznej przekreśla się wyraz "końcoworoczna" i wpisuje się odpowiednio wyraz "roczna" albo "końcowa";

- W skali ocen umieszczonej w „starych” arkuszach ocen należy przekreślić dotychczasowe oceny zachowania i wpisać oceny zachowania zgodnie ze skalą ocen określoną w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. Obok należy umieścić adnotację "Skala ocen obowiązuje od dnia 13 września 2004 r.", datę oraz pieczęć i podpis dyrektora szkoły;

- W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej;

Inne :

- Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne lub religię albo etykę, do średniej ocen, o której mowa w ust. 4, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć;

- Sprostowania błędu i oczywistej pomyłki w dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej dokonuje się przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz złożenie czytelnego podpisu przez dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki albo osobę upoważnioną przez dyrektora do dokonania sprostowania;

- Wychowanie do życia w rodzinie nie jest przedmiotem dodatkowym(nie wpisuje się go na świadectwie ani w arkuszu, nie podlega ocenianiu . Zajęcia wychowanie do życia w rodzinie są realizowane zgodnie z odrębnymi przepisami.);

- Uczniowi klasy szóstej, który nie ukończył szkoły nie wydaje się żadnego świadectwa;

- W klasach I-III j. angielski zawiera się w ocenie opisowej

- Wpis „zwolniony”, w dokumentacji, może mieć miejsce tylko wtedy gdy jest wydana decyzja dyrektora w tej sprawie;

- Uczniom przewidzianym do poprawek/promowanych z jedną jedynką o ile spełniają warunek określony w rozporządzeniu świadectwa wydajemy na koniec sierpnia (do 31.08);

- Upoważnionym przez dyrektora do prostowania błędu w dzienniku(ocena roczna) i arkuszu ocen jest wyznaczony nauczyciel, który dokonanie wpisu poświadcza czytelnym podpisem;

- Uczeń może(a nie musi) nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania (nauczyciel podaje uzasadnienie ze wskazaniem ilości godzin nieobecności w stosunku do zajęc, które się odbyły zgodnie ze szkolnym planem nauczania)

- Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, dodatkowych i religii/etyki średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem. Uczeń kończy szkołę z wyróżnieniem spełniając te same warunki ale do średniej wlicza mu się także oceny z przedmiotów które zakończyły się wcześniej;

- Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania. Uczeń, któremu w danej szkole po raz trzeci z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej w danym typie szkoły nie kończy szkoły;

- Wszystkie oceny do arkusza w naszej szkole wpisuje wychowawca (w przypadku nieobecności wychowawcy, dyrektor wyznacza innego nauczyciele i upowaznia go do dokonania odpowiednich wpisów);

- Odbiór wyników sprawdzianu klasy szóstej następuje wraz ze świadectwem „za pokwitowaniem odbioru”;

- Wychowawcy klas III rozdają uczniom wraz ze świadectwem wyniki testu kompetencji."

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=37933&s=5

skreśliłam to, co zmieniło się


........................................

W klasach I-III j. angielski zawiera się w ocenie opisowej;     dopisałam: podobnie jak zajęcia komputerowe wynikające z nowej podstawy

brzmienie nowego zapisu: Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole co najmniej dwa razy z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania

 ...................................

 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. (Dz.U. 2010/97/624) w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.

 Par.30. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej i świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, na drukach według dotychczasowych wzorów, mogą być wydawane do roku szkolnego 2010/2011 włącznie.

...


post został zmieniony: 20-06-2011 16:46:52
Bas20-06-2011 16:55:26   [#108]
Power4 - dzięki, mam to, napisałam dobrze, tyle że skrótem:-))) A ta adnotacja w arkuszu to na pierwszej stronie, jest nawet miejsce, prawdaż? To chyba wszystko, co mnie nurtuje.
Power420-06-2011 16:58:11   [#109]

tak, prawda:-)

reszty nie napisałam tylko dla Ciebie:-)

rzewa20-06-2011 21:00:21   [#110]

do #103 - tak być nie może! uczeń uczęszcza do szkoły a nie do zespołu

zgodnie z rozporządzeniem nazwa szkoły wchodzącej w skład zespołu składa się z nazwy tej szkoły i nazwy zespołu - dokładnie w tej kolejności, a nie odwrotnej

Wioleta D20-06-2011 22:07:18   [#111]
Zawsze jak piszę świadectwa głupieję , a że piszę w tym roku ukończenia szkoły mam pytanie . Uczniowie w IV klasie mieli zajęcia multimedialne - zaliczono, a w VI warsztaty informatyczne - zaliczono. Czy wpisuję  na świadectwie ukończenia szkoły i jedne i drugie?
LizGothie05-12-2011 10:59:31   [#112]

Dzisiaj na moje biurko wpłynęło pismo, którego adresatka domaga się wydania prawidłowo wypisanego świadectwa. Powołuje się na Rozp. z 28 maja 2010
Chodzi o to, że na świadectwie ukończenia ZSZ nie ma wypisanego zawodu, w którym się kształciła.

W 2010/2011 szkoła używała programu komputerowego, który miał już nowe wzory. 

Par. 32 Rozporządzenia mówi co prawda o tym, że "Świadectwa promocyjne szkół ponadgimnazjalnych oraz świadectwa ukończenia szkół ponadgimnazjalnych, na druku dotychczasowego wzoru mogą być wydawane do roku szkolnego 2010/2011 włącznie.


Wg mnie szkoła wydała świadectwo wypisane poprawnie, zgodnie z wzorem, umieszczonym w załączniku do rozp. Mogła wydać wg druku starego ale nie musiała.

Co zrobić z odpowiedzią na pismo? 

Podpowiedzcie coś, proszę.


AnJa05-12-2011 11:03:37   [#113]

jeśłi jesteś pewna, ze wydałas prawidłowe - odpisz tak, podając podstae prawną i ewentualny wydruk wzoru świadectwa

nie powołuj się jednak na program komputerowy:-)

LizGothie05-12-2011 11:17:07   [#114]

Świadectwo wydane wg nowego wzoru - bez wpisania zawodu, w którym uczennica się kształciła.
Świadectwa z pierwszej i drugiej klasy mają nazwę zawodu - bo takie były wzory.

Czy wszyscy wystawiali świadectwa wg starych wzorów - z nazwami zawodów? Czy może ktoś, tak jak ja, wystawiał wg nowych?



post został zmieniony: 05-12-2011 11:19:49
sanna05-12-2011 14:27:20   [#115]

wystawiłam według nowych

teraz i uczniom i rodzicom mówię, jak ważny jest egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe

może  pomoże to w większym motywowaniu przed egzaminami zawodowymi

LizGothie05-12-2011 14:54:04   [#116]

może :) 

cynamonowa03-01-2012 23:35:10   [#117]

w zasadzie to już o 2012 chyba chodzi.....

 

http://www.kuratorium.szczecin.pl/index.php/komunikaty-men/3803-komunikat-dla-dyrektorow-szko-podstawowych-dotyczcy-zamieszczania-na-wiadectwie-szkolnym-informacji-o-ukoczonym-kursie-pierwszej-pomocy

( szczegóne osiągnięcia...?)


post został zmieniony: 03-01-2012 23:37:09
rzewa04-01-2012 10:53:06   [#118]
no... przecież napisała P. minister, że ma być wpisany w szczególne osiągnięcia, więc... nie rozumiem tego pytajnika...
izael04-01-2012 12:19:00   [#119]

i tam jest napisane,  że jest taka możliwość...

nie przymus:)

dla podkreślenia wagi tych działań:)

tak ja to odczytałam

...o możliwości i potrzebie odnotowywania na świadectwie szkolnym w części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia w aktywności na rzecz innych informacji o ukończonym kursie udzielania pierwszej pomocy...

 

Dan6712-06-2012 21:41:24   [#120]

Witam! według tego co przeczytałam powyżej na świadectwach ukończenia  Zasadniczej Szkoły Zawodowej w roku szkolnym 2011/12 nie wpisujemy nazwy zawodu - proszę o potwierdzenie.

rzewa12-06-2012 22:12:55   [#121]

nie wpisujemy bo... nie ma miejsca by wpisać, więc nawet jakbyś bardzo chciał to nic z tego

:-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]