Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Oceny klasyfikacyjne
strony: [ 1 ]
Jolanta Szuchta20-01-2004 13:16:46   [#01]

Mam bardzo mieszane uczucia boo....

Jestem nauczycielem w szkole podstawowej,no i jej dyrektorem.

Mam też swoje prywatne dzieci,ktore chodzą do szkól ponadgimnazjalnych i nie ukrywam ze chyba coś z ocenami klasyfikacyjnymi w niektórych przypadkach jest nie tak.

Sródokresowe oceny z przedmiotu:3 ,4,4,5,3,3,4 oczywiście róznej wazkości,ale te ze sprawdzianow to 4 i 5.

Na koniec semesrtu +3 i komentaż:tak Ciebie postrzegam.

To może wogóle nie oceniajmy stopniami w dzienniku,tylko postrzegajmy,obserwujmy,nie wiem co jeszcze?

Oceny z innego przedmiotu tylko dwie.Pytam dlaczego tak mało?dlaczego tylko ze sprawdzianow?a gdzie inne formy oceniania?

Reforma mówi o ocenie wspierającej?Pytam gdzie to wspieranie?

Moje dziecko jest zdołowane.Nie jest głupie.Może za mało się uczy?

W mojej szkole w kazdym semestrze sprawdzam systematycznośc oceniania,sprawdzam tez czy nauczyciel stosuje wszystkie formy oceniania zapisane w WSO.

A jak to jest w szkołach ponadgimnazjalnych?

Nie mnie oceniać.To tylko taka refleksja.Wiem jednak,ze musze swoje dziecko podtrzymać na duchu coby sie nie załamało.

I to  by było na tyle.Trochę się może zagalopowałam?

A może ktoś podejmie dyskusję?

I jeszcze jedno wyjasnienie,moje dziecko z obu częsci egzaminu gimnazjalnego otrzymalo 88 pkt. 48 częsc humanistyczna,pozostałe matematyczno przyrodnicza.

Uśka20-01-2004 13:35:45   [#02]

Jolu, z opisaną przez Ciebie sytuacją spotykam się podczas romów z byłymi rodzicami naszej szkoły i koleżankami uczącymi w w różnych szkołach .

Często uzasadnieniem wystawionej oceny jest przytoczona przez Ciebie wypowiedź. I tak się zastanawiamy: Po co wewnątrzszkolne zasady oceniania, w których podkreśla się rolę  informacyjną, motywującą itd oceny? ( "papier wszystko przyjmie" - dla kontrolujących jest pewnie OK )