Forum OSKKO - wątek

TEMAT: koncepcja
strony: [ 1 ]
ala jot12-01-2004 13:24:26   [#01]

Serdecznie witam wszystkich forumowiczów. Jestem wicedyrektorem szkoły. Szykuję się do kunkursu. Proszę o podpowiedź, czy jest jakiś szablon koncepcji, chodzi mi o ramy, co musi być w niej zawarte. Z góry dziękuję.

AnJa12-01-2004 14:24:56   [#02]

W wymianie albo edukatorze coś jest.

Mam gdzies też warianty swojej - 2 konkursy wygrane, 2 przegrane.

To chyba nie jest najlepsza rekomendacja:-)

zgredek12-01-2004 17:05:47   [#03]
w sierpniu miałam konkurs - ogłoszony w ostatniej chwili, mało czasu na przygotowanie koncepcji. Pisałam wspomagana przez koncepcję mojej poprzedniczki.

W najbliższym czasie - przypuszczalnie w lutym - stanę do konkursu ponownie - i jak teraz zastanawiam się nad koncepcją, to stwierdzam, że nie ma wzorców.

Każda szkoła jest inna - i dochodzę do wniosku, że jeśli chcę być dyrektorem to muszę wiedzieć jaką szkołą mam kierować. Muszę ją (szkołę) "widzieć" w stanie, który osiągnie pod moim kierownictwem w roku 2009.
A koncepcja - to sposób, w który dążyc będę do osiągnięcia tej wizji.

Ala zacznij od końca:
chcę osiągnąć .......................

a koncepcja:
jak to chcę osiągnąć ......................

Kurczę, chyba skomplikowałam?
A chciałam pomóc.
Basik13-01-2004 08:07:41   [#04]
podeślij na priva swojego meila , przeslę moją koncepcję.
ala jot13-01-2004 10:55:06   [#05]
Dzięki Zgredek. Pracuję w tej szkole 15 lat. Zastanawiam się nad formą, czy ma to wyglądać np. jak praca magisterska, czy jak co?
Marek Pleśniar13-01-2004 12:06:49   [#06]

nie ma szblonu

powinnaś:

opisać placówkę

zbadać środowisko - rodzice, uczniowie, nauczyciele, rejon, perspektywy rozwoju, dane demograficzne

przeprowadzić analizę stanu zastanego - modne jest SWOT choć nie widzę konieczności bezwzględnej.

napisać na tej bazie plan rozwoju, przedstawić swoją linię działań i filozofię pracy zarządzaniowej

tak sądzę:-)

Basik13-01-2004 12:44:04   [#07]
Nie rozpisywałam się zanadto w swoich koncepcajch, prosiłam natomiast podczas konkursu o  możliwość wypowiedzenia się na ten temat i wtedy popisywałam się wiedzą o placówce.To zrobiło wrażenie na komisji, zwłaszcza że placówka była dla mnie nowa.
AnJa13-01-2004 13:49:32   [#08]

Plan był mniej więcej taki:

1.Charakterystyka zasobów szkoły -ok. 2 stron. 9 to dla pochwalenia się, ze cos jednak o szkole wiem).
2.Coś w rodzaju wizji szkoły - okreslenie jej pożadanych cech, wraz z wyjaśnieniem co np. pod hasłem nowoczesna rozumiem - 1 strona.
3.Charakterystyka planowanych działań( coś w rodzaju programy rozwoju) w obszarach:baza i organizacja pracy,dydaktyka, wychowanie, rozwój zawodowy nauczycieli,organizacja nadzoru, współpraca ze środowiskiem, inne - 4-5 stron.

I jak u basik - dużo i konkretnie mówić. A mówiąc - traktowac komisje jak partnerów, nie komisję sledczą, czyli np. nie bać się niewiedzy:-)

beera13-01-2004 14:00:16   [#09]

:-))

na moim konkursie pani wizytator zapytala mnie, co bym zrobiła w sytuacji konfliktu w gronie:-)

Powiedziałam "nie mam pojęcia, pewnie przyszlabym do pani po radę"

:-))))))

Marek Pleśniar13-01-2004 15:01:45   [#10]

pisz pilnie bo organy prowadzące badają koncepcję:-)

np. prezydent bierze koncepcję do ręki i mówi - noo korzystnie wygląda;-)

i juz zbadane;-)

Basik13-01-2004 15:30:20   [#11]
Jest dokładnie tak, jak mówi Marek. Czasem też czytają. Ale słuchają, co mówimy - i to jest ważne.
AnJa13-01-2004 15:37:14   [#12]

A tak naprawdę, to często bardziej ważne od tego co i jak się mówi lub pisze jest to, kto mówi lub pisze.

Ale to moze  tylko u nas, na wschodzie :-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]