Forum OSKKO - wątek

TEMAT: konkurs języka polskiego - podkarpackie
strony: [ 1 ]
krystyna02-12-2003 14:51:54   [#01]

Proszę, odezwijcie się dyrektorzy i nauczyciele z Podkarpacia !!!!

Moi poloniści właśnie skończyli sprawdzać prace konkursowiczów i są z wściekłości w stanie przedzawałowym !!!

Polecenia (wg nich...) były tak zagmatwane  i nieprecyzyjne, że dzieci pisały niby dobrze, a jak się okazało (po otwarciu klucza odpowiedzi) ŹLE !

Po kilkunastu telefonach wyjaśniających cały ten bałagan i próbach znalezienia osoby kompetentnej i odpowiedzialnej za przygotowanie testu - okazało się, że takowej nie ma, bo "testy zostały zakupione w Krakowie".....

A jak tam u Was ????

Maryśka202-12-2003 15:36:59   [#02]

U nas podobnie. Moja polonistka wprawdzie w stanie przedzawałowym , dzięki Bogu, nie jest, ale prawie pianę na ustach ma i to wcale nie ma być śmieszne. No chciałabym dorwać osobę, która ten test pisała

Polecenia sformułowane były bardzo nieprecyzyjnie, wprowadzały faktycznie uczniów w błąd.

I znowu zwalimy na Krakusów. Hej Gaba i co Ty na to?

Elusia02-12-2003 16:02:13   [#03]
W śląskim dla sp odbył się konkurs interdyscyplinarny. W jednym zadaniu pytano o autora słów polskiego hymnu narodowego (4 nazwiska do wyboru). W kluczu odpowiedzi - HENRYK DĄBROWSKI. ;-((( A trzeci rozbiór Polski miał miejsce w XVII w.
Maria M02-12-2003 17:18:50   [#04]
Odczucia nauczycieli identyczne jak u Krystyny.Szkoda czasu i zapału młodzieży.
Japartka02-12-2003 18:50:38   [#05]
Ja też z podkarpacia, ale te konkursy jak będą wyglądały tak jak ten z polskiego to ja mam dwa tygodnie z głowy w pracy, dzieci rozczrowane, nauczycieli zrezygnowani a tak naprawde to jakie umiejętności były sprawdzone, oprócz rygorystycznie ustawionego klucza i braku jakiejkolwiek kreatywnosci ucznia? Nie wróży to dobrze
ANDRZEJ02-12-2003 19:50:06   [#06]

       Nic dodać - nic ująć...zadania poniżej normy a 1 i 8 to majstersztyk nieudolności twórców, polonistki też mało sie nie pokłóciły o interpretacje zadania 8, stany przedzawałowe ,-  dobrze , że przesunęli termin wysyłania protokołów na jutro ( acha - drogą mailową i w dodatku listem priorytetowym w wersji papierowej !!!!!! )...Ciekawe jak teraz będzie z wynikami uczniów...?????? 
      Testy zakupione ? to już u nas nie ma nauczycieli mogących opracować takie testy....w dawnym systemie konkursów, współtworzyłem z innymi nauczycielami zestawy zadań do konkursów przy współudziale metodyka w byłym woj. przemyskim ( na szczęśćie nie z j. polskiego )...nikt nikogo o nic nie podejrzewał dzieci chętnie startowały a dziś.....KO robi mistrzostwa świata z nagrodą 1 mln $ ?????
       A sam system ściągania plików zadań i odpowiedzi a wcześniej kodów dostępu ......... po ich przejściu następuje wydruk ......1 strona od momentu jej wyświetlenia i zakończenia druku to 5 min. ( wcale nie wina kompa ani drukarki ...), prędzej dostałbym się do akt NATO ....To jest przykład jak można skomplikowac prostą sprawę - o technice zdobycia testów można poczytac na stronach  http://www.ko.rzeszow.pl/artykuly/konkursy.php

gordon02-12-2003 21:15:55   [#07]

nie straszcie mnie tymi zawałami

bo moja żona wraz z drugą polonistką zamknęły się w oddzielnym pokoju i o czymś żywo dyskutują. Nie wiem o czym. Podsłuchałem, że idzie o jakiś konkurs. Nie wiem co robić. W dodatku nasz lekarz rodzinny nie podpisał czegośtam i jesteśmy (moja rodzina) poza systemem.:-(
Maryśka202-12-2003 21:41:02   [#08]

No to jutro historycy do boju!!! ;-)

Zobaczymy, co wymyslą zdolni twórcy testów. Przerobią Mieszka na rzezimieszka?   Chrobrego przeniosą do naszych czasów? Czy może Polan pomylą z polanami drzewa i spalą ich w ogniu historycznych wydarzeń?

;-)))

krystyna02-12-2003 23:45:32   [#09]

przykładowe pytania

Bazą konkursu była „rycerskość, jako jeden z najstarszych motywów w kulturze”, a tekstem źródłowym „Rękawiczka” niemieckiego poety Szyllera  (2 bite strony A-4 trudnego tekstu, którego, prawdę mówiąc, nie miałam cierpliwości ani raz dokładnie przeczytać.....).

Czas – 60 minut.

 

Dla wyjaśnienia, jako kompletny laik i na dodatek umysł ścisły podaję przykładowe pytania.

 

  1. Uzupełnij schemat przebiegu akcji w powyższym tekście. W tym celu odtwórz przebieg zdarzeń i zapisz je w formie równoważników zdań, w odpowiednich miejscach wykresu.

(i tu była narysowana jedna, długa linia prosta)

 

No i dzieciaki główkują, jak z tej linii zrobić wykres, gdzie są te „odpowiednie miejsca” wykresu ????

Niektóre (chyba też umysły zbyt ścisłe...), na końcu tej linii rysowały strzałkę, dzieliły ją kreseczkami na kawałki, próbowały zrobić z niej oś i jednocześnie powpisywać na niej to co trzeba......

Powychodziły im cuda – wszystkie (po zaglądnięciu do klucza) na 0 punktów.........

 

  1. W formie równoważników zdań odtwórz przebieg zdarzeń i zapisz je na schemacie:

( i tu był narysowany  schemat, który mi się nie wkleił...)

 


No i tu wreszcie był przynajmniej „schemat” , na którym umieszczały to co trzeba, ale niekoniecznie chronologicznie (tak chciał klucz ).

 

 

No to dzwoni gdzie trzeba moja polonistka i mówi:

·        Proszę pana, mam przed sobą „Klucz odpowiedzi do zadań w konkursie interdyscyplinarnym dla uczniów gimnazjów z języka polskiego”, w którym jest to i to........

·        A wtedy ten pan zaczyna ją normalnie ochrzaniać (sama słyszałam), czy Ona nie wie, że to jest „konkurs przedmiotowy” a nie „interdyscyplinarny” ???

·        No to Ona grzecznie, że wie jaki to jest konkurs, a tytuł klucza po prostu dokładnie przeczytała, bo ma go przed sobą..... (ha, ha, ha!!!!!)

·        Facet się deczko zmieszał i stwierdził, że to pomyłka w druku....., nawet nie przeprosił...

·        A Ona pyta, o jaki wykres chodzi w zadaniu pierwszym ???

·        Na to on, że o żaden wykres, że na tej linii należało po prostu wypisać z przecinkami te informacje I JUŻ !!!  Natomiast fragment o „wykresie” dotyczył już zadania drugiego, czyli tego „schematu”

    

NO TO JA SIĘ PYTAM, DLACZEGO TO POLECENIE   NIE BRZMIAŁO PO PROSTU TAK „Wypisz z tekstu to i owo” – za krótkie, za proste jak na konkurs ???

 

A tak w ogóle i tak  nic z tego nie rozumiem, nie jestem za bardzo „gramatyczna”, a  protestuję wyłącznie przeciwko tak sformułowanym pytaniom.

 

To jest tylko przykład, polonistki mówiły dużo więcej, ale to jest dla mnie za trudne, no i te brzydkie słowa, których nawet nie potrafię powtórzyć, jakieś „anafory”..................

 

Przypomina mi się takie zadanie z matematyki, które kiedyś wkleił Marek........

 

 

 

 

zgredek03-12-2003 00:14:19   [#10]
Kilka lat temu na egzaminie dojrzałości z matematyki pojawiło się zadanie, które przy podanych warunkach nie miało rozwiazania. Błąd najprawdopodobniej popełniła maszynistka przy przepisywaniu.

I wspaniałe tłumaczenie ówczesnej pani kurator (zgodne oczywiście z logiką i matematyką):
w rozwiazaniu zadania należało wykazać, że podane warunki nie mogą być spełnione.
Prawda, tylko dla osób, które matematykę znają na wyższym poziomie. Nie dla przeciętnego ucznia, który zwyczajnie uważa, że zadanie MUSI mieć rozwiązanie.
beera03-12-2003 08:47:52   [#11]

konkurs  interdyscyplinarny dla uczniów gimnazjów z języka polskiego

wiecie co...

wymiękam:-))))

to jest ..matko.... zdechnę ze śmiechu we wlasnym gabinecie:-))))

Agnieszek03-12-2003 08:48:58   [#12]
Ja po konkursie w podstawówce (też Podkarpacie) zadałam pytanie: jakie umiejętności są sprawdzane?
Żadne - liczy się znajomość treści lektur przede wszystkim.
Dobrze, że mamy nasz konkurs powiatowy, co prawda ranga nie ta i splendor nie taki, ale...

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]