Forum OSKKO - wątek

TEMAT: odpis swiadectwa... jak to zrobic?
strony: [ 1 ]
Mentorek11-12-2009 21:19:31   [#01]
witam, nie mam w szkole nic poza arkuszem, jak mam zrobic odpis swiadectwa? nie mam drukow, i zadnych innych dokumentow?
zgredek11-12-2009 22:00:51   [#02]
zacznij od przeczytania rozporządzenia o wzorach świadectw
ulkowa11-12-2009 22:52:02   [#03]

Odpis świadectwa robi się tylko na podstawie arkusza ocen. Inne dokumenty są niepotrzebne. Sprawdz czy w szkole masz gdzies teczkę z wzorami świadectw obowiązujących w danym okresie. Jak nie, to musisz poszukać wzór obowiązujący w danym roku. Następnie zrobisz druk na komputerze i na podstawie arkusza wypiszesz duplikat świadectwa (ręcznie).

Warto sobie przygotować druki świadectw obowiązujących w danym okresie. Jak nie znajdziesz to warto zadzwonić do zaprzyjażnionych szkół. Może mają. A póżniej przygotuj sobie specjalna teczkę z wzorami druków

Mentorek12-12-2009 07:24:56   [#04]
OK roumiem a kogo podpisuje na duplikacjie jako wychowawce, którego obecnie juz nie ma?
dyrlo12-12-2009 15:06:24   [#05]

Na duplikacie świadectwa nikt (poza dyrektorem) nic nie podpisuje. W miejscu "podpis wychowawcy" wpisujesz

"Oryginał podpisał(a)" 

mgr Anna Kowalska

Potem na obu stronach przybijasz pieczęć (okrągłą) szkoły, pieczątkę "Za zgodność z oryginałem" i imienną pieczątkę dyrektora szkoły. Na pierwszej stronie, u góry "DUPLIKAT".

Mentorek12-12-2009 18:38:20   [#06]
dziekuję, rozporządzenie rpzeczytałem i cała reszte też duzo rozjaśnilo, pozdrawiam Wszystkich juz prawie światecznie :)
Teodozja7514-12-2009 12:50:20   [#07]
Nie rozumiem .... jaki odpis, po co odpis??? Jeżeli nie ma oryginału sporzadza się duplikat. Jeżeli przygotuję wzór świadectwa przy pomocy worda to dlaczego mam go wypisywać ręcznie??? hmmmm ... no chyba że musicie sobie koniecznie utrudniać życie :-). Nigdzie nie doczytałam się, aby "na obu stronach" przystawiało się pieczęć urzędową szkoły i pierwszy raz słyszę aby na duplikacie stawiało się pieczątkę "za zgodność z oryginałem" jaką zgodność skoro nie ma oryginału. Radze przeczytać rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw...
rzewa14-12-2009 17:58:40   [#08]

 Rozporządzenie MENiS z dnia 14 marca 2005 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 58, poz. 504 z późn. zm.)

§ 11. ust. 1. W przypadku utraty oryginału świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości, dyplomu lub zaświadczenia, uczeń lub absolwent może wystąpić odpowiednio do szkoły lub komisji okręgowej, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości, dyplomu lub zaświadczenia. W przypadku utraty suplementu, absolwent może wystąpić do komisji okręgowej, która wydała ten suplement, z pisemnym wnioskiem o wydanie nowego suplementu.

ust. 2. Szkoła lub komisja okręgowa sporządza duplikat świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości, dyplomu lub zaświadczenia albo nowy suplement na podstawie odpowiednio dokumentacji przebiegu nauczania, dokumentacji sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu zawodowego albo egzaminów eksternistycznych.

ust. 3. Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w dacie wystawienia oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia, z zastrzeżeniem ust. 5. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz "Duplikat", a pod tekstem dodać wyrazy "oryginał podpisali" i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia, lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową, z zastrzeżeniem ust. 6. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii ucznia lub absolwenta.

ust. 5. Jeżeli szkoła lub komisja okręgowa posiada dokumentację przebiegu nauczania, dokumentację sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu zawodowego albo egzaminów eksternistycznych, a brak jest druku świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia według wzoru obowiązującego w dacie wystawienia oryginału, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę lub komisję okręgową formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia.

ust. 6. Duplikaty świadectw dojrzałości i odpisów świadectw dojrzałości, aneksów do świadectw dojrzałości i odpisów aneksów do świadectw dojrzałości, dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, zaświadczeń oraz świadectw ukończenia szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum ogólnokształcącego, wydawanych przez komisje okręgowe, są wypełniane pismem komputerowym i drukowane łącznie z wizerunkiem pieczęci urzędowej.

ust. 7. W dokumencie, na podstawie którego wystawiono duplikat świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości, dyplomu lub zaświadczenia, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą, doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

ust. 8. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

ust. 9. W przypadku likwidacji lub przekształcenia szkoły, duplikat świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ustawą".

ust. 10. W przypadku likwidacji komisji okręgowej, duplikat świadectwa dojrzałości, odpisu świadectwa dojrzałości, aneksu do świadectwa dojrzałości, odpisu aneksu do świadectwa dojrzałości, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, zaświadczenia lub świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum ogólnokształcącego na podstawie egzaminów eksternistycznych, a także nowy suplement wydaje komisja okręgowa wskazana przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

ust. 11. Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania, dokumentacji sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu zawodowego albo egzaminów eksternistycznych albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia może nastąpić na podstawie przepisów odrębnych, w drodze postępowania sądowego. W tym przypadku szkoła lub właściwa komisja okręgowa albo organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 9 i 10, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.

ust. 12. Przepisy ust. 1-10 stosuje się odpowiednio przy sporządzaniu duplikatów innych dokumentów dotyczących przebiegu nauczania albo sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu zawodowego albo egzaminów eksternistycznych, z zastrzeżeniem ust. 13 i 14.

ust. 13. Duplikaty indeksu i legitymacji szkolnej wystawia się z fotografią.

ust. 14. Duplikat legitymacji przedszkolnej dla dziecka niepełnosprawnego wydaje przedszkole lub szkoła podstawowa, w której są prowadzone oddziały przedszkolne, na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka niepełnosprawnego. 

czyli raczej trzeba przygotować druk (formularz) w wordzie a potem wypełnić ręcznie... ;-)

Teodozja7515-12-2009 09:15:15   [#09]
Rzewa namęczyłaś się tym wklejaniem strasznie ... a mogłaś np. odręcznie napisać list, następnie przesłać go do OSKKO pocztą polską, później zostałby zeskanowany i wklejony na forum .... no popatrz to prawie tak jak z tym wypisywaniem duplikatu "ręcznie"  -  w obecnych czasach??? Kobieto helołłłłłłłł !!!
rzewa15-12-2009 22:40:24   [#10]

Kobieto, nie ten adres - nie ja pisałam rozporządzenie...

nie jest istotne w tym wypadku co ja uważam na temat pisania ręcznego - pokazałam co wynika z prawa - nie jest napisane, że można wypełnić komputerowo, a w innym przypadku jest napisane, że można -> czyli wniosek jeden: nie napisane, że można czyli nie można...

i nie ma znaczenia czy mi się to podoba czy nie... i jak bardzo to głupie jest

oczywiście można zabiegać o zmianę nieżyciowych, śmiesznych czy głupich przepisów, ale dopóki one takie są to, niestety obowiązują

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]