Forum OSKKO - wątek

TEMAT: kto wicedyrektora?
strony: [ 1 ]
PawełR19-11-2003 20:10:27   [#01]

Studiuję dziś zawzięcie UoSO i co widzę:w takiej szkółce, jak moja - mała, nie ma stanowiska wicedyrektora - więc organ prowadzący wyznacza nauczyciela, co by mnie zastępował, jak mnie nie ma. A w szkołach, gdzie jest stanowisko wice- to sobie dyrektor sam powołuje.

Chodzi mi o ten pierwszy przypadek:

Art. 39, ust 7. W przypadku nieobecności dyrektora szkoły lub placówki zastępuje go wicedyrektor, a w szkołach i placówkach, w których nie utworzono stanowiska wicedyrektora - inny nauczyciel tej szkoły lub placówki, wyznaczony przez organ prowadzący.

 Czy ten nauczyciel wyznaczony to jest wicedyrektor? Chyba nie.

Czy przy każdej nieobecności mnie zastępuje? Czy tylko przy dłuższej (co to jest dłuższa).

Kiedyś był tzw. społeczny zastępca dyrektora, ale to nie to.

Jak jest u Was? Czy taki Wyznaczony ma mieć zakres obowiązków?

Kurcze, podpowiedzcie coś... dzięki :-)

bes4019-11-2003 20:33:10   [#02]

Aleś wynalazł!!! U mnie funkcjonuje społeczny.

Chyba tkwię w historycznych latach :(((???

Muszę wziąć od Ciebie przykład i "postudiować".

AnJa19-11-2003 20:37:26   [#03]

Nieobecność - na pewno dłuższa, ile to nie wiem i chyba nikt nie wie, pewnie zależy od wielu czynników, np. w okresie matur to moze być nawet kikudniowa choroba Przewodniczącego PKE=dyrektora.

W szkołach z wice  to on z urzędu zastępuje dyrektora, przy kilku wice powinno sie określić, który z nich.

To wyznaczenie przez organ powoduje też zdaje sie skutki: tzn po jakis tam czasie( 3 miesiące?) - zmniejszenie pensum i prawo do dodatku ( nie wiem, czy nie fantazjuję).

Przy krótkich nieobecnościach zarządzeniem powierzałem pełnienie pewnych obowiązków - zwykle mocno porządkowych, typu organizacja zastępstw + odpowiedzialnośc za bhp w szkole(to akurat ważne).

PawełR19-11-2003 20:43:48   [#04]