wszystko masz w ustawie: Ustawa z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego (Dz. U. Nr 12, poz. 96, z 2000 r. z późn. zm.) Art. 2a. ust.1. Z dniem 1 września 2001 r., a w przypadku szkół dla dorosłych - z dniem 1 września 2003 r., likwiduje się klasę pierwszą, a w latach następnych kolejne klasy dotychczasowej szkoły zasadniczej i szkół średnich, z wyjątkiem technikum oraz liceum na podbudowie programowej szkoły zasadniczej oraz szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, z zastrzeżeniem art. 6a. ust. 2. Na rok szkolny 2001/2002, a w przypadku szkół dla dorosłych - na rok szkolny 2003/2004, nie prowadzi się rekrutacji kandydatów do klasy pierwszej dotychczasowej szkoły zasadniczej i szkół średnich, z wyjątkiem technikum oraz liceum na podbudowie programowej szkoły zasadniczej oraz szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej. Art. 2b. ust. 1. Z dniem 1 września 2004 r., a w przypadku szkół dla dorosłych - z dniem 1 września 2006 r., likwiduje się klasę pierwszą, a w latach następnych kolejne klasy dotychczasowego technikum oraz liceum na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, z zastrzeżeniem art. 6a.[chodzi o uczniów, którzy nie otrzymali promocji - przyp. mój] ust. 2. Na rok szkolny 2004/2005, a w przypadku szkół dla dorosłych - na rok szkolny 2006/2007, nie prowadzi się rekrutacji kandydatów do klasy pierwszej technikum wymienionego w ust. 1. Art. 2c. ust. 1. Z dniem 1 września 2002 r. organy prowadzące dotychczasowe szkoły zasadnicze oraz szkoły średnie, z wyjątkiem techników oraz liceów na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkół policealnych i szkół pomaturalnych oraz szkół dla dorosłych - przekształcą je w typy szkół ponadgimnazjalnych,o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a)-d) ustawy wymienionej w art. 1. ust. 2. Organ prowadzący może w okresie od 1 września 2002 r. do 31 sierpnia 2004 r. utworzyć w dotychczasowej szkole ponadpodstawowej dla dorosłych oddziały szkoły ponadgimnazjalnej dla dorosłych. ust. 3. Do oddziałów, o których mowa w ust. 2, stosuje się przepisy dotyczące szkół ponadgimnazjalnych, a uczniowie tych oddziałów otrzymują świadectwa ustalone dla tych szkół, opatrzone pieczęcią dotychczasowej szkoły ponadpodstawowej. ust. 4. Z dniem 1 września 2004 r. organy prowadzące dotychczasowe technika oraz licea na podbudowie programowej szkoły zasadniczej oraz dotychczasowe szkoły ponadpodstawowe dla dorosłych - przekształcą je w typy szkół ponadgimnazjalnych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a)-f) ustawy wymienionej w art. 1 [Ustawa o systemie oświaty - przyp. mój], po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty oraz urzędu pracy i rady zatrudnienia odpowiednio powiatowych lub wojewódzkich. Art. 7a. ust. 1. Dyrektorzy dotychczasowych publicznych szkół ponadpodstawowych, z dniem przekształcenia tych szkół w szkoły ponadgimnazjalne, stają się dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych i zajmują to stanowisko do końca okresu, na jaki im powierzono stanowisko dyrektora dotychczasowej szkoły ponadpodstawowej. ust. 2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do dyrektorów zespołów szkół, w skład których wchodzą dotychczasowe szkoły ponadpodstawowe. Art. 11b. ust. 2. Osoby prawne i osoby fizyczne prowadzące dotychczasowe niepubliczne szkoły ponadpodstawowe przekształcane zgodnie z art. 2c w szkoły ponadgimnazjalne, są obowiązane, nie później niż do dnia 31 maja roku, w którym następuje przekształcenie danego typu szkoły, złożyć wnioski o dokonanie zmian we wpisach do ewidencji, dotyczące przekształcenia dotychczasowych szkół ponadpodstawowych w szkoły ponadgimnazjalne ust. 4. W przypadku przekształcenia dotychczasowej niepublicznej szkoły ponadpodstawowej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej w szkołę ponadgimnazjalną, szkoła ta zachowuje uprawnienia szkoły publicznej. A do kogo złożyć ten wniosek? - Oczywiście do Starostwa Powiatowego, jako do organu prowadzącego tego typu szkoły, zgodnie z kompetencjąa zawartą w UoSO Art. 82. ust. 1. Osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek. |