Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zajęcia techniczne i zajęcia artystyczne
strony: [ 1 ]
urszula220218-10-2009 16:59:03   [#01]

Witam.

Może to jeszcze za wcześnie, ale mam pytanie czy ktoś myślał już jak sie za to zabrać ?

Jak organizacyjnie w dużym gimnazjum uporać się z zajęciami do wyboru ?????

kizak18-10-2009 17:41:15   [#02]

Nie mam dużego gimnazjum są tylko 3 klasy równoległe i jakoś się udało. :-)

Podam na przykładzie zajęć technicznych. Mam jednego nauczyciela z kwalifikacjami do prowadzenia takich zajęć. Dzieciaki dostały opracowaną przez nauczyciela ofertę 4 rodzajów zajęć, jednocześnie zostały poinformowane, że tylko 3 (te najbardziej popularne) będą realizowane. Okazało się, że wybrały 2 rodzaje, rozkład liczebny uczniów pozwolił na stworzenie 2 grup na jeden rodzaj zajęć i 1 grupy z drugich zajęć. Wszystkie 3 klasy przez 3 dni w tygodniu kończą lekcje po 6 godzinie lekcyjnej, a na 7 mają zajęcia techniczne (oczywiście każdy dzieciak tylko raz w tygodniu). Na zajęcia techniczne dzieciaki chodzą w grupach międzyoddziałowych zgodnie z dokonanym wyborem.

Pozdrawiam

mamma18-10-2009 18:56:30   [#03]
a w drugiej klasie będą je kontynuować ? bo jak nie, będą innego rodzaju na przykład, to może uczyć inny specjalista,  która ocena idzie na świadectwo?
urszula220218-10-2009 19:01:21   [#04]
Gratulacje. :) My mamy niestety po 9 oddziałów w każdym pionie i sporą grupę uczniów dojeżdżających. Czy moge zapytać jakiego rodzaju zajęcia prowadzicie ???? I czy można np. dla całej klasy wprowadzić w ramach zajęć technicznych wychowanie komunikacyjne ?? a zajęcia do wyboru z zajęć artystycznych podzielić na zajęcia plasyczne i zajęcia muzyczne ????
mamma18-10-2009 19:05:37   [#05]
no i te artystyczne- plastyczne muszą ciągnąć dwa lata? czy mogą zmienić w 2 klasie? jaka wtedy ocena na świadectwie kończącym szkołę?
urszula220218-10-2009 19:10:26   [#06]

Wydaje mi się, że bez względu na to jakie zajęcia wybiera uczeń w ramach zajęć artystycznych ocena na świadectwie powinna być z tych ostatnich w jakich uczestniczył.

 

kizak18-10-2009 22:48:49   [#07]

Zajęcia techniczne mam zaplanowane tylko w pierwszej klasie. Artystyczne założyliśmy że będą kontynuowane w przyszłym roku. Nowy rocznik będzie miał nowy wybór :)

W zajęciach technicznych mieli do wyboru: fotografię, papieroplastykę, krawiectwo, modelarstwo 

W zajęciach artystycznych: filmowe, wokalne, rysunku, instrumentalne

Marla20-10-2009 10:55:03   [#08]

a pomoce do tych zajęć, np. aparaty fotograficzne, maszyny do szycia amcie w ilości większej niż jedna?

a może inaczej to rozwiązujecie - może podasz szczegóły?

izagim20-10-2009 17:35:14   [#09]

Witam, to ja się podzielę swoim rozwiązaniem, zajęcia artystyczne w kl. I i II jako profilowane warsztaty: w zakresie plastyki warsztat rysunku, malarski ( w tym plener), rzeźby( to na ferie ze względu na komfort pracy oraz potrzebny czas do wykonania prac), graffiti oraz architektury, który kończy sie wykonaniem makiety, w zakresie muzyki: warsztat wokalny (chór) i warsztat instrumentalny dla uczniów grajacych na instrumentach. Harmonogram zajęć podany uczniom, a Ci tylko wybieraja interesującą ich formę działań twórczych i w odpowiednim czasie przystepuja do realizacji. Zajęcia techniczne wprowadzamy w klasie II i też będą to profilowane warsztaty: techniczny, fotograficzny, młody modelarz.

Tylko nie jestem pewna, czy dyrektor tez dopuszcza programy do tych zajęć, bo sa to ( w przypadku zajęć artystycznych moje autorskie, posiadają opinie nauczyciela dyplomowanego ) programy własne?, proszę o podpowiedź, wpisałam je do szkolnego zestawu programów w klasie I.

Natomiast posłużyłam sie dziennikiem z forum do godzin karcianych i dopasowałam go do potrzeb dokumentowania w/w zajęć, czyli zajęcia realizowane zgodnie z nowym rozporzadzeniem.... itd, a listy obecności do poszczególnych warsztatów.

Jako formę zaliczenia warsztatu ustaliłam z uczniami wykonanie pracy na wystawę zgodnie z realizowanym warsztatem, wg podanych przeze mnie kryteriów, czyli warsztat rysunku - zaliczeniem jest praca w formacie A2 - studium postaci, portret, lub martwa natura, warsztat malarski - obraz na płótnie itd.   

jmz18-04-2013 08:31:45   [#10]

Proszę o pomoc w sprawie zajęć technicznych w nowej ramówce. Nasi uczniowie w 100% wybrali zajęcia kulinarne (z oferty dwóch zajęć - była jeszcze papieroplastyka). Chcą kontynuować te zajęcia z gotowania. Tymczasem nauczyciel  twierdzi, że obowiązkowo powinien zrealizować zajęcia z wychowania komunikacyjnego. Że taki moduł jest obowiązkowy i był od początku nowej podstawy programowej i pokazuje listę dopuszczonych podręczników oraz informację od doradcy metodycznego. Ja czytam podstawę programową i nie widzę tej obowiązkowości. Może ktoś potrafi wyjaśnić prostymi słowami jak to zgodnie z przepisami jest? I jakie jest miejsce w szkole wychowania komunikacyjnego? Pozdrawiam wiosennie.

jmz16-06-2015 09:13:09   [#11]

Minęło 2 lata - problem aktualny: nadal nauczyciel upiera się (bo 20 lat tak uczy), ale tym razem dzieci protestuja, bo chciały kulinariów, a nie krzyzówek drogowych. Proszę o komentarze

rzewa16-06-2015 12:34:26   [#12]

z podstawy programowej gimnazjum: warunki realizacji zajęć technicznych:

Szkoła opracowuje i przedstawia uczniom ofertę zajęć technicznych. Rodzaj zajęć oraz realizowany program powinny być dostosowane do zainteresowań uczniów. Zajęcia mogą być realizowane w trybie regularnych, cotygodniowych spotkań lub w trybie projektu wskazanego przez nauczyciela lub zaproponowanego przez uczniów, także w korelacji z pracą nad projektami z innych zajęć edukacyjnych. Przygotowując konkretną ofertę zajęć technicznych, nauczyciel, uwzględniając wymagania ogólne, precyzuje wymagania szczegółowe wynikające z wybranego zakresu i formy zajęć.

Istnieje możliwość realizowania różnych zajęć technicznych, np. elektronicznych, krawieckich, nauki jazdy na motorowerze lub związanych z rękodziełem regionalnym (np. hafciarstwo, plecionkarstwo). Można je także skojarzyć z programem preorientacji zawodowej.

Zajęcia techniczne oferowane przez szkołę mogą stanowić podstawę do stworzenia lokalnej (gminnej, powiatowej, dzielnicowej) oferty, z której uczniowie mogą wybrać interesujące ich zajęcia.

natomiast to co kiedyś nosiło nazwę wychowania komunikacyjnego znajduje się w podstawie programowej szkoły podstawowej, gdzie jest mowa o tym, że zajęcia techniczne mają przygotować ucznia do uzyskania karty rowerowej

sońka16-06-2015 19:50:38   [#13]

a ja mam nadal wątpliwości co do kwalifikacji nauczyciela zajęć techniki w gimnazjum

jakiego rodzaju zajęcia macie w waszych szkołach (chyba czas u mnie na zmiany)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]