Forum OSKKO - wątek

TEMAT: dzienniki wg nowej podstawy programowej
strony: [ 1 ]
oświatka07-09-2009 17:13:12   [#01]
Jak robić wpisy w dziennikach edukcji wczesnoszkolnej wg nowej podstawy programowej. Chodzi mi konkretnie o 2 nowe rubryki. W jednej wpisuje się rodzaj edukcji ntomiast w drugiej numer kolejny zajęć. Jak numerujecie zajęcia?? Jeśli jeden temat przerabia się na 2 lekcjach?? A gdzie wpisujecie godziny.??
pierwszak07-09-2009 17:25:50   [#02]
W tym samym temacie też proszę o pomoc. Jak to zapisywać. Niejednokrotnie musiałabym zapisywać czas w minutach. Np. edukacja muzyczna często przewija się w ciągu całego tygodnia po kilka, kilkanaście minut. Czy mogę napisać na końcu tygodnia, ze zrealizowałam 1 godzinę lekcyjną muzyki (tak samo innych pojedynczych edukacji: plastycznej, technicznej,itd).
kikka07-09-2009 17:30:00   [#03]
A nie jest tak, że wyszczególnoine są minimalne liczby godzin tylko jeśli chodzi o edukację plastyczną, muzyczną, informatyczną i wych.fiz? Można pod koniec tygodnia, lub nawet miesiąca pod ostatnią rubryką wpisać liczbę godzin zrealizowanych w każdej z tych edukacji.
sylu07-09-2009 21:15:19   [#04]
U mnie wcześniej wizytatorka KO (Lublin) nie kazała edukacji wpisywać, ale w chwili obecnej chyba jest konieczność. Przecież trzeba rozliczyć edukację muzyczną, plastyczną i komputery. Panie mają pisać skrótami M (e. muzyczna), P (e. plastyczna) wtedy, kiedy mają zajęcia. Oczywiście nie da się w edukacji wczesnoszkolnej zrobić jednej godziny na raz, więc mają kumulować, aby raz w tygodniu był kolejny numer określonej edukacji.
Adaa07-09-2009 21:22:11   [#05]

a czy mozna np. ustawic w klasie trzy pudełeczka z dziurką ( róznokolorowe, np. eduk.plast.- rózowe, muzyczna- białe, komp.- niebieskie (od windowsa;-) ... i wrzucac tam karteczki z np. do białego " 9.09 - 5 minut ", żę ed. muzycznej byo 5 minut;-)

w kazdy piatek wysypywać, podliczyć i zapisac w dzienniku?

mozna wyrzucić karteczki po zsumowaniu, albo skladac gdzieś w jakims pudle po butach (odpowiednio oznaczonym)

;-)

szybciej to i prosciej

rzepek07-09-2009 21:33:22   [#06]
O Matko!! Czyli teraz nasza działalność edukacyjna ma polegać na liczeniu minutek, godzin i robieniu pudełek z dziurkami?  A wiedza przekazana dzieciom i nauczenie ich czegoś -to już na dalszym  planie, a nawet dalej -byleby cyferki się zgadzały? ;)
Adaa07-09-2009 21:40:23   [#07]

przeciez nie musza byc z dziurkami, mogą być zakręcane słoiczki

chyba mogą, nie?

;-)

PawełR07-09-2009 21:59:09   [#08]

A tak poważnie.... jak sobie poradzić z wpisywaniem do dziennika? jeśli na koniec tygodnia po zsumowaniu minut to przeciez się tego nie zapisze tematycznie.... czy można normalnie, tak jak do tej pory się pisało, a tylko podsumiowanie tygodnia, że taka edukacja się odbyła i wpis ile czasu?

 

 

oświatka07-09-2009 22:01:31   [#09]
No właśnie a tak poważnie... to czy w numerze kolejnym wpisuje się poprostu 1,2,3 ... czy jak się nie zrealizauje jednego tematu to w przypadku jego kontynuacji wpisuje się 1 a ?? a w minutach gdzie wpisujecie??
Tess07-09-2009 22:09:02   [#10]
Myślę, że trzeba to zrobić rozsądnie. U nas "sztywne" godziny w planie to zajęcia komputerowe (pracownia) i w-f (miejsce do ćwiczeń) no i oczywiście angielski. Pozostałe edukacje do rozliczenia muzyczna, plastyczna mogą być w rożnych miejscach w planie w tygodniu - ale jako jedna jednostka. Nauczycielki numerują po kolei tylko te odbyte. 
ms07-09-2009 22:23:44   [#11]

Witam,

mamy dokładnie ten sam problem tyle, że w edukacji przedszkolnej:)

"W trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci
w wieku przedszkolnym zaleca się następujące proporcje zagospodarowania czasu
przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym:
1) co najmniej jedną piątą czasu naleŜy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci
bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela) - nasze oznaczenie ZS;
2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci – jedną czwartą czasu),
dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są
tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace
gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.) - nasze oznaczenie PnP;
3) najwyŜej jedną piątą czasu zajmują róŜnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane
według wybranego programu wychowania przedszkolnego - nasze oznaczenie ZD;
4) pozostały czas – dwie piąte czasu nauczyciel moŜe dowolnie zagospodarować (w tej
puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
i inne) - dowolnie, więc nie rozliczamy w tabeli."

My zaproponowałyśmy tabelkę, którą n-lki robią raz w tygodniu w dzienniku i wpisują czas przeznaczony na konkretne działania (poniżej przykład). Za 100% w rozliczeniu tygodniowym przyjęłyśmy 25h (codziennie 5h, od 9.00 - 14.00), jako czas optymalny, kiedy w placówce/grupie przebywa najwięcej dzieci - oczywiście wiadomo, że wiele się dzieje przed śniadaniem i po obiedzie, ale nie ma wtedy wszystkich dzieci (różnie przychodzą i rozchodzą się).

Pozostaje jedynie wątpliwość jak rozliczać zajęcia dodatkowe (typu rytmika, gimnastyka, język, logopedia itp)? Czy jako zajęcia dydaktyczne z puli czasowej podlegającej rozliczeniu w tabeli? Czy też wrzucić je do worka - dowolnie zagospodarowane przez n-lkę? Zrobiłam symulację jednego tygodnia w przedszkolu grupy 4-latków i okazało się, że gdyby zaj. dodatkowe uznać za dydaktyczne i odjąć czas ich trwania od 5h na ZD, to do dyspozycji n-lki na zaj. dydaktyczne inicjowane przez nią zostaje ok 2,5h w skali tygodnia... hm... Kwestia do dyskusji.

Będę wdzięczna za opinie:)


Pon

Wt

Śr

Czw

Pt

SUMA

ZS

 1,5h

 1h

 1h

 1h

 30min

Min 5

PnP

 2h

 1h

 1h

 0

 1h

Min 5

ZD

 30min

 1h

 15min

 1h

 30min

Max 5

grażka07-09-2009 22:33:03   [#12]

jak w jednym czasie:

ubieram zaspaną Zosię,

wysyłając Krzysia i Gutka do łazienki

a z resztą grupy śpiewam piosenkę o jezyku to jakie edukacje i rodzaje zajęć realizuję?

Jak zrobić godzinę zajęć dydaktycznych z maluchami?

Czy w dzienniku mam pisać w tym czasie 4x15?

Czy obserwacje przyrodnicze w ogrodzie to dydaktyka czy zabawa na powietrzu?

Czy to śpiewanie z jednocześnie ubieraną Zosią to opieka czy edukacja muzyczna?

No bo jak nauczę dzieci śpiewać tak przy okazji ubierania albo czekania na obiad, to dydaktycznie to nieważne...

 

Dobrze, że człowiek uczy się przez całe życie :)

 

======

Dobranoc Państwu :)


post został zmieniony: 07-09-2009 22:33:58
ms07-09-2009 22:42:58   [#13]
prawdziwe i smutne to, niestety... że wszystko trzeba w rubryczki:(
grażka07-09-2009 22:46:28   [#14]
ms, a możesz mi wskazać na podstawie czego tak konkretnie trzeba w rubryczki?
Adaa07-09-2009 22:48:14   [#15]

ale dlaczego trzeba? nic nie trzeba ...rany julek..

grażko, Ty w ogóle nie czytaj takich rzeczy, bo jeszcze Ci przyjdzie do głowy cos zmieniać:-)

TY rób wszystko tak jak robiłas do tej pory - musimy przecież mieć jakis wzorzec by odbudować się po tym tornadohall:-)

bo by Cie zamknąć jako swoisty wzorzec metra to pewnie sie nie zgodzisz:-))

ms07-09-2009 22:51:45   [#16]
Oczywiście, że nie trzeba w rubryczki... tylko jak inaczej oznaczać te poszczególne formy działań? W sposób obiektywny, czytelny dla wszystkich? I łatwy do kontroli?
grażka07-09-2009 22:53:50   [#17]

Adoo :)

Masz rację, przecież ja jutro otwieram o 6.00, co ja tu jeszcze robię? :)

Wytaszczyłam z półki dwa słowniki, żeby zrobić analizę semantyczną słowa "zalecenie". Ale odpuszczę sobie:)

a w ogóle - metr 62!

Pewnie, że nie :)

mariwu07-09-2009 23:04:40   [#18]

Oczywiście, że nie trzeba w rubryczki... tylko jak inaczej oznaczać te poszczególne formy działań? W sposób obiektywny, czytelny dla wszystkich? I łatwy do kontroli?

Normalnie: w ramowym rozkładzie/planie dnia. Wpisywanym od niepamiętnych czasów w każdym dzienniku przedszkolnym. To właśnie w tym ramowym planie dnia były/są wyraźne zapisy kiedy (o której i w jakim wymiarze czasowym) dzieci mają zajęcia zorganizowane, kiedy zabawy dowolne, a kiedy wychodzą do ogródka. Bo chyba przedszkola po to go wymyślają i wpisują do dziennika, żeby się go (w miarę przyzwoitości :-) trzymać?

Z tym, że bardzo podoba mi się pomysł Adyy ze słoiczkami :-) Pudełka też powinny się sprawdzić :-)

 

teka5715-09-2009 10:47:32   [#19]
jeżeli  wypadnie  podczas  zajęć-apel,wycieczka ,itp-czy  wpisujecie nr  odbytych zajęć z danej edukacji?
Elżbieta St15-09-2009 11:07:46   [#20]

Powiem jako praktyk:

- w papierach ma być tak jak trzeba;

- w życiu ma być tak, jak trzeba;

- w perspektywie uczniowie mają sobie radzić w życiu.

Jeśli tak jest - jest jak trzeba

oświatka15-09-2009 13:52:56   [#21]
A czy można wklejać do dziennika chodzi mi np. o wymagania edukacyjne czy trzeba wszystko ręcznie wpisywać??
beera15-09-2009 16:11:28   [#22]

w ogóle nie muszą być w dzienniku one

te wymagania

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]