Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Podpisane rozporządzenie o ramówkach
strony: [ 1 ][ 2 ] - - [ 7 ][ 8 ]
barbaras223-03-2009 21:33:07   [#01]
Projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
(Wersja podpisana przez Ministra Edukacji Narodowej)

Treść rozporządzenia wraz z uzasadnieniem - 160 KB

ankate23-03-2009 21:38:17   [#02]
Czyli do roboty. Za arkusze można się brać. Być może to mój ostani :-)))
fredi23-03-2009 21:45:40   [#03]
uzasadnieniem ?
ametyst197323-03-2009 21:49:43   [#04]
czy widzi ktoś jakieś zmiany od tego co jest w plikach z 16 marca??
barbaras223-03-2009 21:52:33   [#05]

No właśnie uzasadnienie zjedzone bo nie ma , pozostalo tylko w nagłówku.Ja zmian nie widzę do tej wersji z 16.marca ale moze juz jestem zmeczona ........:))

maniana23-03-2009 22:08:19   [#06]
Ja oswajałam wersję ujednoliconą z forum ale to chyba wcześniejsza niż z 16 marca. Bo tam nie widziałam zajęć wyrównawczych i korekcyjnych dla klas realizujących starą podstawę czyli II i III SP.
Adaa23-03-2009 22:09:51   [#07]
drobne zmiany sa - ale nie dotyczace meritum - sa to raczej zmiany stylistyczne, czasami zmienia sie odnosnik do jakiegoś paragrafu
basiaj23-03-2009 22:18:06   [#08]
czy etyka od 1 wrzesnia ma byc obowiazkowa kto może uczyc etyki czy ktos wie szczegóły
grażka23-03-2009 22:33:17   [#09]

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6416241,Etyka_lub_religia_obowiazkowe_od_wrzesnia__Hall__Nie.html

wkleiłam właśnie w oświatowym.

krystyna23-03-2009 22:36:31   [#10]

porównałam na oko, a raczej na rozbieżnego zeza i znalazłam tylko jedną róznicę:

projekt z 16 marca rozpoczynał się dodaniem litery "e" w § 1, pkt 1:

e) oddziałów przysposabiających do pracy organizowanych w gimnazjum, stanowiący załącznik nr 4a do rozporządzenia,"

teraz tego zapisu nie ma.

Reszta bez zmian.

buwa24-03-2009 13:52:47   [#11]
Cieszy mnie, że zwiększono liczbę gddd w klasach I-III SP wcześniej w projekcie było 3 a jest 6)
Dalej nie wiem co z etyką, czy ma być obowiązkowa.
Ala24-03-2009 14:26:13   [#12]

i jest 3, zobacz do załącznika 3a - obowiązywać będzie od września 2009 w kl. I

w kl. II-III obowiązuje stara ramówka gdziejest 6godz.ddd

buwa24-03-2009 14:35:18   [#13]
Rzeczywiście 3 gddd w klasie I od września - szkoda, przywidziało mi się to co chciałam zobaczć.
dyrsp24-03-2009 15:03:35   [#14]
A gdzie j. angielski w I - III? Czy z tych 3 gddd?
Ala24-03-2009 15:06:40   [#15]
nie, angielski jest w 60 godzinach edukacji wczesnoszkolnej
buwa24-03-2009 15:07:00   [#16]
Angielski wchodzi w 60 godzin edukacji wczesnoszkolnej.

* podziału godzin przeznaczonych na zajęcia edukacji wczesnoszkolnej dokonuje nauczyciel prowadzący zajęcia, z tym że w trzyletnim okresie nauczania następujące zajęcia edukacyjne należy zrealizować co najmniej w wymiarze:
- język obcy nowożytny - 190 godzin,
- edukacja muzyczna, edukacja plastyczna i zajęcia komputerowe - po 95 godzin,
- wychowanie fizyczne - 290 godzin,
beera24-03-2009 15:12:51   [#17]
w edukacji wczesnoszkolnej- w tych 60 godzinach
beera24-03-2009 15:13:14   [#18]

:))))))

ale się wyrwałam;)

JarTul24-03-2009 15:28:18   [#19]
A kiedy podpisana zostanie zmiana rozporządzenia regulującego zasady prowadzenia wdż???
Bo na bazie obowiązujących przepisów wyjdzie szczególnie w gimnazjum "śmieszny" arkusz organizacyjny na linii wdż - wos.
czesiak24-03-2009 18:20:30   [#20]
Czy ta ilość komputerów i uczniów to od września ? Czy do dogadania z OP od 2012 ?
norbert24-03-2009 21:18:50   [#21]
a co z w-f ---3+1 czy 2+2
Jacek24-03-2009 21:52:02   [#22]
jak na razie 3+1 wg rozporządzenia o dopuszczalnych formach realizacji 4 godz. wf
elwira24-03-2009 22:02:12   [#23]
Czy godziny do dysp.dyrektora dodane ar.42 KN można przydzielić nauczycielom do odpracowania jako zajęcia opiekuńcze w świetlicy?
joasia180424-03-2009 22:18:18   [#24]
w projekcie z lutego było to mozliwe zgodnie z opisem w tabelkach -załącznikach, teraz chyba nie.... ale douczanie na świetlicy , albo kółko zainteresowań to się kwalifikuje do ust.5a
joasia180424-03-2009 22:28:03   [#25]
a co z tym wf-em? ktoś wie? wejdzie to 2+2 czy nie?
Raf124-03-2009 22:30:37   [#26]

Podoba mi się wyjaśnie na stronach MEN m.in.

Dzięki takiemu opisaniu godzin nauczania poszczególnych przedmiotów pojawia się możliwość innego planowania roku szkolnego niż do tej pory. Dyrektor szkoły może planować rok szkolny również nierytmicznie, decydując o różnej organizacji pracy szkoły w niektóre dni czy tygodnie.

4 - tygodnie  - biologia, następne 4 - geografia, potem - fizyka na przemian z chemią co drugi tydzień i wracamy do biologii i okazuje się, że biolog jest chory przez 4 - tygodnie i co:))))))Brawo MEN!!!! Dobrze, że MEN liczy na mądrość nauczycieli (dyrektor też nauczyciel).

Elwira - możesz przydzielić pracę na świetlicy to wynika z KN.

mariz24-03-2009 22:39:19   [#27]
ok, dziękuję, właśnie z KN mi pasowało, ale z rozporządzenia juz nie całkiem:))
mariz24-03-2009 22:40:38   [#28]
piszę o tych godzinach na świetlicy, o które pytała elwira :))
Raf124-03-2009 22:42:17   [#29]
Zrozumiałam - przemiawia mądrość na którą liczy MEN
Raf124-03-2009 22:43:31   [#30]
Zapomianłam dodać po MEN:)))))))))))) czyli nie tak całkiem z tą mądrością:)))))))))))
mariz24-03-2009 22:51:10   [#31]
z mądrością w porzo , to z chęci szybkiej odpowiedzi wynikło, MEN może być spokojny, nie przeliczy się :)))
darfrei25-03-2009 08:49:27   [#32]

Proszę o wyjaśnienie wątpliwości:

1. dzielenie języków obcych w jaki sposób dwie grupy zaawansowani i średnio zaawansowani jeśli język jest kontynuowany z szkoły podstawowej

2. drugi język od podstaw jako nowy to jak go podzielić od stopnia zaawansowania

3. zajęcia w-f 4 godz 2 normalnie a 2 z podziałem na dyscypliny

4. wdż to osobne godziny czy w ramach wos

5. jakie zajęcia artystyczne

Ala25-03-2009 09:29:29   [#33]

1. test umiejętności na początku roku, ja tak robię ;-)

2. drugi język dowolnie , potem można zmienić podział jak już będzie wiadomo, kto ma jaki poziom

3.wf - 4godz =3+1 , do innej organizacji nie ma pp, narazie

4. wdż - z godzin dyrektorskich będzie

5. takie jakie masz możliwość zorganizować, osoba prowadząca musi być zatrudniona w szkole

beera25-03-2009 09:30:34   [#34]

1. grupy są takie - III0 - dla zaczynających naukę i III1dla kontynuujących. Chyba na począterk na razie lepiej dzielić w ten formalny sposób, inaczej we wrześniu będziesz miał piekło.

2. Jeżyk nowy realizuj na poziomie III0

3 W-f realizujesz jak chcesz - albo normalnie 4 godziny, albo 3+1(inne dopuszczalne formy). Jesli zmieni się Ustawa o Kulturze fizycznej i rozporzadzenie o dopuszczalnych formach, będziesz mógł organizować w-f w formule 2+2

4. Wdż w gimnazjum w klaie I to odrębny przedmiot realizowany z gddd, w klasach II-III realizowany w ramach wos

5. zajęcia artystyczne jakie chcesz-

beera25-03-2009 09:31:24   [#35]
widzę, że i Ala działa:)
Ala25-03-2009 09:32:32   [#36]
asia, ale w poziomach też się dzieli na grupy, uwzględniając stopień zaawansowania a właściwie umiejętności
Ala25-03-2009 09:33:05   [#37]

:-)

nadrabiam za was, boście zapracowani :-)

darfrei25-03-2009 09:34:04   [#38]

czyli rozumiem język obcy który jest kontynuacją to lepiej nie dzielić od stopnia zaawansowania,

 a w-f 4 godz. normalnie

beera25-03-2009 09:58:13   [#39]

no ale, Alu jest tak w podstawie:

Zajęcia z języków obcych nowożytnych prowadzone są na następujących pozio­mach:

1)      na III etapie edukacyjnym:

a)      na poziomie III.0 – dla początkujących,

b)      na poziomie III.1 – na podbudowie wymagań dla II etapu edukacyjnego;

===

weź mi wytłumacz, na czym mają polegać te stopnia zaawansowania? BO ja trochę inaczej  teraz to widzę - tzn - patrzę w przepisy, i widzę tylko tak.

Owszem w ramówkach jest mowa o stopniach zaawansowania, ale ja widzę w podstawie tylko podstawę dla III0 i III1

Pewnie można jeszcze III1 dzielić ze względu na stopnie zaawansowania- ale bym to robiła pewnie dopiero dla uczniów klas II i III, (bo jak sobie wyobrażę taki ruch od 1 września dla wszystkich klas, to mi się słabo robi;)

Ala25-03-2009 10:07:47   [#40]

kiedyś dzieliłam na grupy międzyklasowe w/g stopnia zaawansowania od początku I klasy, w dniu ogłoszenia listy przyjętych dzieciaki pisały test (podobnie jak w szkołach językowych) i na tej podstawie przydzielaliśmy do grupy

ma to sens bo można dostosować metody i formy i tempo pracy do możliwości i umiejętności ucznia

moim zdaniem można też przetasować ich w grupach po pierwszym półroczu, zakazu nie ma :-)

darfrei25-03-2009 10:10:55   [#41]

na jakie zajęcia przeznaczyć godziny dyrektorskie

buwa25-03-2009 10:27:11   [#42]
Zastanawiam się jak rozpisać szkolny plan nauczania dla klas I sp w miejscu na gddd przeznaczone na realizację zajęć, o których mowa w § 2 ust. 5a rozporządzenia.
Co wpisać w tabeli konkretnej klasy 1a, 1b, 1c? Jak rozumiem muszę tym klasom coś zaplanować na klsę I, II i III.
Co z pozostałymi godzinami ddd o których mowa powyżej, w tabelach dla pozostałych poziomów, które idą starą ramówką nie ma takiego miejsca, więc chyba nie trzeba ich tam przypisywać.
W ogóle, żeby zabrać się za te godziny trzeba najpierw zrobić przydziały wszystkim nauczycielom, wyliczyć im etaty, a następnie proporcjonalnie policzyć ile mamy godzin, o których mowa w § 2 ust. 5a.
Jak wy się do tego zabieracie?
Ala25-03-2009 10:33:53   [#43]

5. Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły, z uwzględnieniem realizacji zajęć, o których mowa w ust. 9, mogą być przeznaczone na:

  1)   (11) okresowe lub roczne zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych,

  2)      realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania, a w przypadku klas, w których realizowana jest dotychczasowa podstawa programowa kształcenia ogólnego[1]) - także na realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych z języka obcego, języka mniejszości narodowej, etnicznej lub języka regionalnego, nieujętych w ramowym planie nauczania dla danego etapu edukacyjnego, jeżeli wymiar godzin umożliwia realizację podstawy programowej ustalonej dla tych zajęć,

  3)      realizację ścieżek edukacyjnych, obejmujących zestaw treści i umiejętności o istotnym znaczeniu wychowawczym, których realizacja może odbywać się w ramach nauczania przedmiotów lub bloków przedmiotowych, o których mowa w § 3 ust. 10, lub w postaci odrębnych zajęć - w przypadku klas, w których realizowana jest dotychczasowa podstawa programowa kształcenia ogólnego1),

 4)      zorganizowanie zajęć dla grupy uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb, w tym zajęć dydaktyczno – wyrównawczych i zajęć ruchowych o charakterze korekcyjnym - w przypadku klas, w których realizowana jest dotychczasowa podstawa programowa kształcenia ogólnego1),

  5)   (13) nauczanie historii i geografii kraju pochodzenia mniejszości narodowych
i dziedzictwa kulturowego mniejszości etnicznych - w szkołach z nauczaniem w języku mniejszości narodowych, etnicznych lub języku regionalnym.

5a. Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły mogą być przeznaczone również na realizację:

1)   zajęć zwiększających szanse edukacyjne uczniów: na pracę z uczniem zdolnym lub
z uczniem mającym trudności w nauce,

2)   zajęć rozwijających zainteresowania uczniów

- w wymiarze ustalonym przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.[2])).


 
Ala25-03-2009 10:36:53   [#44]
buwa, godzin z art.42 KN moim zdaniem nie trzeba wykazywać w arkuszu, one nie są przypisane do żadnej klasy tylko do nauczyciela
mamma25-03-2009 10:37:34   [#45]
ALE GODZINY NAUCZYCIELI WPISUJEMY W ARKUSZU.
Ala25-03-2009 10:39:55   [#46]
tak, ale te godziny nie są dodatkowo płatne, a dla OP istotne są te za które trzeba zapłacić
mamma25-03-2009 10:40:28   [#47]
JEŚLI KLASA LICZY PONAD 20 UCZNIÓW,  w pracowni mam 10 kompów, to znaczy,że muszę podzielić klasę na trzy grupy?
Ala25-03-2009 10:46:39   [#48]
do 31 sierpnia 2012 nie musisz
mamma25-03-2009 10:49:54   [#49]
to pewnie o.p. nie pozwoli już teraz zastosować tych przepisów, skoro nie ma musu.
Piotr Zieliński25-03-2009 11:09:31   [#50]

Witam, do postów 44 i 45

Myślę, że te godziny muszą być w arkuszu, który zgodnie z rozporzadzeniem określa "Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki .."

Przed chwilą uzgodniłem z OP, że godzin z art.42 KN nie wpisujemy do płachty arkusza, a jedynie dodatkowy wiersz z ilością tych godzin w podsumowaniu arkusza, które mówi o łącznej liczbie etatów i godzin.

strony: [ 1 ][ 2 ] - - [ 7 ][ 8 ]