Forum OSKKO - wątek
Paula | 25-02-2009 19:13:30 [#01] |
---|
Jak dyrektor analizuje wykorzystanie czasu lekcyjnego przy ocenie realizacji podstawy programowej??????????
Czy my jesteśmy w domu wariatów ? |
AnJa | 25-02-2009 19:30:55 [#02] |
---|
no- chyba ankietka dla dzieci i nauczycieli- ile ich zdaniem zajmuje realizacja nowych treści, ile spóxnienia nauczyciela, ile odpytywanie, ile gawędziarstwo nauczyciela |
Magosia | 25-02-2009 19:32:56 [#03] |
---|
..ile wypełnianie ankiet... |
AnJa | 25-02-2009 19:36:23 [#04] |
---|
nio:-) |
Paula | 25-02-2009 19:51:36 [#05] |
---|
To brnijmy dalej
Jak dyrektor ocenia rytmiczność realizowania podstawy programowej
Nie zapominajcie o poprzednim zapytaniu |
Paula | 25-02-2009 19:55:38 [#06] |
---|
Dodaję ocenia i diagnozuje tę ? tą ? rytmiczność |
bosia | 25-02-2009 20:03:22 [#07] |
---|
napisz, że dobrze |
Paula | 25-02-2009 20:33:52 [#08] |
---|
Jak diagnozuje ? |
skrzat | 25-02-2009 20:38:25 [#09] |
---|
osłabiło mnie.....(pilot z nami leci?) |
malgala | 25-02-2009 20:49:15 [#10] |
---|
"Jak diagnozuje ?"
napisz, że systematycznie analizując plany wynikowe, zapisy w dziennikach lekcyjnych, przeprowadzając rozmowy przed i pohospitacyjne, rozmawiając na bieżąco z nauczycielami i co tam jeszcze KO sobie życzy, to wszystko to właśnie robisz, tylko chwilowo akurat o tym nie pamiętałaś
"(pilot z nami leci?)"
piloci to i są, tylko umiejętności i zdrowego rozsądku im brakuje, więc kto się dorwie, ten po swojemu pilotuje
cud, że jeszcze się nie rozbiliśmy |
Małgoś | 25-02-2009 21:02:00 [#11] |
---|
rytmicznie to znaczy w jakimś tempie: na raz dwa trzy!
albo raz dwa trzy cztery...maszerują oficery
...
pilot leci, ale samolot chyba gdzieś się zapodział... :-( |
Paula | 25-02-2009 21:02:19 [#12] |
---|
Dzięki malgala, trochę już pracuję w tej branży
Ale może skrzat potrafi( nie na papierze lecz tak realnie)
pokazać jak diagnozuje rytmiczność realizowania podstawy programowej |
zgredek | 25-02-2009 21:03:41 [#13] |
---|
a po co skrzat ma? |
zgredek | 25-02-2009 21:04:20 [#14] |
---|
jak bym już trochę w tej branży pracowała, to wiedziałbym co i jak |
AnJa | 25-02-2009 21:05:33 [#15] |
---|
dla nie to chodzi o to, by wykazac, że podstawa jest realizowana przez cały cykl kształcenia- czyli w SP i gimnazjum także po sprawdzianie i egzaminie
czyli ze w czasie egzaminow zewnętrznych jeszcze zrealizowana nie jest
czyli, że dyrektora trza ciupasem odwołac- albo za niezrealizowanie, albo za nierytmiczność |
Paula | 25-02-2009 21:16:25 [#16] |
---|
Ja myślałam tylko o "dowodach w sprawie" czyli o dokumentacji jaką prowadzicie w związku z nadzorem nad realizacją podstawy programowej dodam z uwzględnieniem " zagadnień dotyczących praw człowieka" |
skrzat | 25-02-2009 21:16:34 [#17] |
---|
Paula....mnie nie osłabiło to, że Ty pytasz - tylko to, że Ciebie ktoś pyta o takie coś. :))))
ale gdyby i mnie zapytano o takie głupoty, to ja bym....na papierze ino:)) tak realnie - to do czego może mi być takie coś potrzebne??;) |
Paula | 25-02-2009 21:25:38 [#18] |
---|
Mądrość pytań badawczych pracowników kuratorium nie zna granic
Zaczęłam z Wami współpracować na forum dopiero wczoraj , może nie do końca wiem jak się znaleźć, ale się postaram
Dzięki za wsparcie
Dobrej nocy
Paula |
AnJa | 25-02-2009 21:37:32 [#19] |
---|
ja dzisiaj dostałem diagnozę na temat przygotowania szkoły i uczniów do obowiazkowej matury z matematyki
i tam jest ankieta, w której pyta się uczniów czy lekcje matematyki interesujące i ile godzin (2-5) tygodniowo przeznaczają na naukę tego przedmiotu w domu
i jeszcze 4 strony takich pytań
ankietę trzeba przeprowadzić między 2 a 6 mrca (poniedziałek-piątek)w II klasach
wylosowano do badania 30%
no i nas wylosowano
rzecz w tym, ze uzupełniające zaoczne u mnie
a oni tylko w sobotę i II klasy maja maturę w tym roku- wiec nie mają obowiazkowej:-) |
Paula | 25-02-2009 21:38:53 [#20] |
---|
Nie piszę że skrzat "ma" tylko proszę o dyskusję w sprawie |
zgredek | 25-02-2009 21:40:01 [#21] |
---|
potrafić |
Paula | 25-02-2009 21:54:21 [#22] |
---|
Nie wiem Zgredku skąd Twoje uwagi. Trochę potrafię, mam spore doświadczenie. Uczę się, zbieram doświadczenia.Chcę się chętnie dzielić z innymi. |
zgredek | 25-02-2009 21:55:54 [#23] |
---|
bardzo chętnie się dzielę z innymi tym co wiem - słowo |
zgredek | 25-02-2009 22:01:46 [#24] |
---|
a to wszystko przez to, ze chyba nie rozumiem dyrektorów:-(
a zwłaszcza, gdy dzielą się doświadczeniem w wypełnianiu ankiet
przepraszam - już znikam |
bosia | 25-02-2009 22:06:17 [#25] |
---|
oj jakbyś musiała co kilka dni wypełniała ankietę z dziwnymi pytaniami, to bys może rozumiała
ostatnio miałam taką, że ni ch...nie złapałam o co w jednym pytaniu chodzi, wice i kierownik też nie
dziś dostałam nastepną, jeszcze nie czytałam
z matematyki miałam z miesiac temu
co z tych ankiet dla pracy szkoły wynika? |
Paula | 25-02-2009 22:07:27 [#26] |
---|
To nie jest ankieta.
To element arkusza kontroli z zakresu nadzoru nad realizacją podstaw programowych
Dlatego piszę o "dowodach w sprawie" |
Paula | 25-02-2009 22:09:02 [#27] |
---|
To nie jest ankieta |
malgala | 25-02-2009 22:10:38 [#28] |
---|
U nas dowody w sprawie uwzględnienia w podstawie programowej realizacji zagadnień dotyczących praw człowieka stworzyliśmy (również na specjalne życzenie KO).
Każdy odniósł się w kilu zdaniach do swojego przedmiotu i wychowawcy wypisali z planów wychowawcy klasowego to, co do tematu pasowało, robiąc to błyskawicznie, bo miało być zrobione "na wczoraj".
Na matematyce tylko coś takiego przyszło mi do głowy jako potwierdzenie:
•zapoznanie uczniów z zakresem wymagań na poszczególne oceny z każdego działu programowego
•dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów posiadających opinie i orzeczenia PPP
•zapewnienie dodatkowej pomocy uczniom, którzy jej potrzebują (dodatkowe wyjaśnienia i wskazówki, konsultacje indywidualne, pomoc koleżeńska)
•rozwiązywanie zadań, których treść w pewien sposób odnosi się do określonych praw człowieka
I niech mi ktoś zarzuci, że nie uwzględniam praw człowieka, a przede wszystkim prawa do nauki :-)
Tylko po co to wypisywanie potrzebne, to nadal nie wiem. Papierkomania rozwija się w naszym kraju najlepiej. |
skrzat | 25-02-2009 22:11:47 [#29] |
---|
a bo to nie chodzi o prace szkoły - bo ta wie od dawien - dawna, co ma robić - tylko o pracę kuratoriów, które 'niezabardzowiedzą', a coś muszą ;) |
malgala | 25-02-2009 22:12:43 [#30] |
---|
po wklejeniu tekstu punktory w jakiś szyfr się zamieniły |
bosia | 25-02-2009 22:14:54 [#31] |
---|
miałam taki:
arkusz kontroli realizacji podstawy programowej z matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych kończacych sie egzaminem maturalnym
i anietę też |
beera | 26-02-2009 17:22:13 [#33] |
---|
Paula - po pierwsze witaj na forum:) po drugie nie przejmuj się "mądralami";)
a po trzecie nie wiem, co robić z takimi ankietami. Doradzać łatwo, jak ich nie trzeba wypełniać. Jakby mi przyszło, to pewnie bym cos wpisywała - ale w tym przypadku naprawdę nie wiem co. |
Power4 | 26-02-2009 17:38:46 [#34] |
---|
"Doradzać łatwo, jak ich nie trzeba wypełniać."-mądre
ja bym dodała
"fajnie ignorować jeśli samemu się nad tym nie siedzi, a wysłać trzeba nazajutrz"
a my to przecież wszystko robimy, tylko nie zawsze od razu na to wpadamy, co można napisać :-) |
dyrlo | 26-02-2009 17:39:36 [#35] |
---|
A ja z tego wątku skorzystałam i w jednej takiej rubryce (w kolejnym arkuszu przeglądu) wpiszę toczka w toczkę :-))) |
Power4 | 26-02-2009 18:12:03 [#36] |
---|
no to dopisałam: DOWODY:)))) |
zgredek | 26-02-2009 18:21:08 [#37] |
---|
znaczy co? nie doradzać? |
dyrlo | 26-02-2009 19:07:17 [#38] |
---|
doradzać, doradzać .... |
Power4 | 26-02-2009 19:43:52 [#39] |
---|
zgredku-doradzać, doradzać:-))
należy naśmiewać się z samych ankiet-konieczności ich sporządzania,zwłaszcza w nadmiarze
jednak podczas ich wypełniania i doradzania się w tym temacie na forum przekonujemy się co pod tym pojęciem rozumiemy(a wielu z nas inaczej to rozumie albo wcale tego jeszcze nie rozumie) i jak w praktyce to robimy/nadzorujemy
a to nie jest głupie, bo czasem nawet cel tego co robimy uświadamiamy sobie lepiej i w tych prostych czynnościach się doskonalimy lub ich się dopiero uczymy, czasem też sposoby pracochłonne zastępujemy znacznie prostszymi czyniąc swe życie przyjemniejszym:-)))
uczymy się po prostu
wiem że temat priorytetów dla wielu jest śmieszny, tak jak i pytania w tej ankiecie-ale ....
na marginesie: dlaczego klasówka ucznia ma świadczyć o jego umiejętnościach-toć to też kawałek papieru jest, nie wystarczy poobserwować go na lekcji? wypełniony dziennik świadczy o nauczycielu? umiejętność pisania konspektów? o teczce awansowej nie wspomnę, kursach różnych dla nauczycieli po których niektórzy dalej nie wiedzą jak to wykorzystać w praktyce
Czy nie poświęcamy za dużo czasu na te ankiety bo nie rozumiemy co w nich pisać, może czasem piszemy więcej niż potrzeba? poszukujemy nie wiadomo czego wielkiego by mądrze napisać?
To może warto na te pytania poszukiwać odpowiedzi na forum?
Nie wiem czy moje odpowiedzi są czyimś zdaniem "poprawne" (na zadane w ankiecie pytania), nazbyt banalne ale wiem że moje starsze stażem koleżanki i koledzy na forum wypowiedzą się mądrze bym mogła na ten temat wyciągnąć właściwe wnioski, dojrzeć bo niewiele pewnie jeszcze potrafię, skonfrontować swe doświadczenia z innymi i to właśnie cenię na tym forum.
Jeśli ktoś poszukuje czegoś wyjątkowego niech szuka,czeka aż trafi na właściwego człowieka,uważam że my źle podchodzimy do wypełniania tych ankiet, do pytań nowych członków na forum.
Nasze plany nadzoru, informacje z nadzoru zawierają czasem slogany, które z niczym konkretnym niektórym się nie kojarzą, są na tyle ogólne że mogą co roku być odkurzone, na forum warto czasem zagrać w "skojarzenia" :)))
Nikogo poważnego, mądrego, światłego, a tu wielu takich jest, nie zamierzałam dotknąć. |
Power4 | 26-02-2009 19:44:58 [#40] |
---|
spóźniłam się dyrlo:-)))
no tylko ja -jakby ciutkę szerzej:))) |
Power4 | 26-02-2009 19:48:36 [#41] |
---|
Paula: pewnie wiesz ale na wszelki wypadek :na skrzynkę odbiorczą kliknij jak się zalogujesz |
beera | 26-02-2009 20:02:43 [#42] |
---|
eee tam power
tych "światłych", "mądrych", "poważnych", to tu nie ma - są tylko tacy, którzy są tu dłużej lub krócej (to czyni pewną róznicę) i tego się trzymaj!
|
zgredek | 26-02-2009 20:03:55 [#43] |
---|
Power - bardzo Cię proszę - klapnij enter od czasu do czasu - taki "sklejony tekst" niezbyt dobrze się czyta - oczkami na ekranie oczywiście;-) |
Power4 | 26-02-2009 20:07:19 [#44] |
---|
o tak, nie zwracam na to uwagi
postaram się pamiętać:-) |
zgredek | 26-02-2009 20:11:43 [#45] |
---|
dzięki Dobry Człowieku:-) |
Power4 | 26-02-2009 20:25:08 [#46] |
---|
nie dziękuj, póki nie zapamiętam
To może być dłuuugi proces:-)))) |
malgala | 26-02-2009 20:36:30 [#47] |
---|
kiedy tu na forum piszesz,
to palcami wal w klawisze
enter wciskaj często, śmiało,
aby lepiej się czytało
Power - to tak dla łatwiejszego zapamiętania było ;-) |
Power4 | 26-02-2009 20:38:03 [#48] |
---|
:-))))))))) |
skrzat | 26-02-2009 22:48:16 [#49] |
---|
ale nie wal w 'enter' często
bo być musi czasem gęsto
bo jeżeli rzadko bywa
wtedy s...a się nazywa
(czasem rymy se układam
to jest - sorry - moja wada);) |
bosia | 26-02-2009 22:53:00 [#50] |
---|
ile liter wpisać?
s a |
|