Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zakres czynności bhp-owca
strony: [ 1 ]
Zespół Szkół06-02-2009 08:18:32   [#01]
Może ktoś z Państwa posiada zakres czynności bhp zatrudnionego w szkole. I drugie pytanie:czy trzeba go mieć na etacie czy mozna zatrudnic na umowę zlecenie w szkole zatrudniajacej ponad 100 osób.
Zespół Szkół06-02-2009 09:18:13   [#03]
Dziekuję a mogłabym prosic o wzór takiej umowy i ewentualnie jakieś zakres czynnosci na priva
Fefanka06-02-2009 22:25:09   [#04]
W mojeje szkole sekretarka  pełni funkcje BHP-owca ( ma uprawnienia) i ma 10% dodatek do pensji.

Zadania Inspektora BHP: 

1.      Przeprowadzanie kontroli warunków pracy i nauki oraz przestrzegania przepisów bhp.

2.      Przeprowadzanie szkolenia bhp dla nowozatrudnionych pracowników w zakresie ogólnym oraz zapoznanie ich z Regulaminem Pracy Zespołu Szkół w Różewie.

3.      Kontrolowanie ważności szkoleń bhp u wszystkich pracowników oraz zgłaszanie zbliżających się terminów ich utraty ważności.

4.      Bieżące informowanie Dyrektora o stwierdzonych zagrożeniach wraz z wnioskami zmierzającymi do ich usunięcia.

5.      Przeprowadzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa budynku i obejścia.

6.      Udział w opracowaniu planów modernizacji i rozwoju Zespołu.

7.      Zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy do planów modernizacji i rozwoju.

8.      Udział w przekazywaniu do użytkowania nowobudowanych lub przebudowanych  obiektów, w których przewiduje się pomieszczenia pracy.

9.      Przedstawianie Dyrektorowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowisku pracy.

10.  Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy.

11.  Zawieszanie w widocznym miejscu różnych instrukcji bhp oraz kontrola ich stanu jakości.

12.  Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także zachorowań na choroby zawodowe.

13.  Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o te choroby.

14.  Rejestrowanie i archiwizowanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.

15.  Doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

16.  Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywana pracą.

17.  Kontrolowanie dat ważności i terminów przydatności gaśnic przeciwpożarowych znajdujących się na terenie Zespołu.

18.  Kontrola aktualności pracowniczych Książeczek zdrowia, odbieranie ich oraz przechowywanie, udostępnianie właściwym organom kontrolującym.

19.  Zgłaszanie Dyrektorowi braku ważności Książeczki zdrowia oraz redagowanie wniosku    o niedopuszczenie do pracy.

20.  Kontrolowanie znaków ewakuacyjnych i planów ewakuacji.

21.  Zapoznawanie uczniów i pracowników Zespołu z drogami ewakuacji – szkolenie.

22.  Koordynowanie akcją próbnej ewakuacji – przynajmniej raz w roku.

dota c06-02-2009 22:31:59   [#05]
jak zdobyć uprawnienia bhp?
rzewa07-02-2009 06:19:04   [#06]
skończyć kurs lub studia podyplomowe, albo zdać egzamin zawodowy na technika bhp (po 1,5 rocznej szkole)

to ostatnie za darmochę
dota c07-02-2009 11:24:07   [#07]
Dzięki, Rzewo
ixja507-02-2009 12:19:11   [#08]
Z pewnością są jakieś przepisy regulujące konieczność
zatrudnienia BHPowca.

Przy jakiej liczbie pracowników jest to konieczne?
asiawar07-02-2009 12:45:02   [#09]
rzewa kurs na dzień dzisiejszy już nic nie daje (chyba że ktoś był wcześniej zatrudniony jako behapowiec po kursie - ale okres przejściowy kończy się w 2013). Teraz zatrudniany BHPowiec musi mieć co najmniej technika BHP, studia kierunkowe lub podyplomowe
asiawar07-02-2009 12:50:06   [#10]
Art. 23711. Kodeksu Pracy

§ 1. Pracodawca zatrudniający więcej niż 100 pracowników tworzy służbę bezpieczeństwa i higieny pracy, zwaną dalej "służbą bhp", pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, zaś pracodawca zatrudniający do 100 pracowników powierza wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy. Pracodawca posiadający ukończone szkolenie niezbędne do wykonywania zadań służby bhp może sam wykonywać zadania tej służby, jeżeli:

1) zatrudnia do 10 pracowników albo

2) zatrudnia do 20 pracowników i jest zakwalifikowany do grupy działalności, dla której ustalono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.

§ 2. Pracodawca - w przypadku braku kompetentnych pracowników - może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy. Pracownik służby bhp oraz pracownik zatrudniony przy innej pracy, któremu powierzono wykonywanie zadań służby bhp, o którym mowa w § 1, a także specjalista spoza zakładu pracy powinni spełniać wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania zadań służby bhp oraz ukończyć szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników tej służby.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]