W mojeje szkole sekretarka pełni funkcje BHP-owca ( ma uprawnienia) i ma 10% dodatek do pensji.
Zadania Inspektora BHP:
1. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy i nauki oraz przestrzegania przepisów bhp.
2. Przeprowadzanie szkolenia bhp dla nowozatrudnionych pracowników w zakresie ogólnym oraz zapoznanie ich z Regulaminem Pracy Zespołu Szkół w Różewie.
3. Kontrolowanie ważności szkoleń bhp u wszystkich pracowników oraz zgłaszanie zbliżających się terminów ich utraty ważności.
4. Bieżące informowanie Dyrektora o stwierdzonych zagrożeniach wraz z wnioskami zmierzającymi do ich usunięcia.
5. Przeprowadzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa budynku i obejścia.
6. Udział w opracowaniu planów modernizacji i rozwoju Zespołu.
7. Zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy do planów modernizacji i rozwoju.
8. Udział w przekazywaniu do użytkowania nowobudowanych lub przebudowanych obiektów, w których przewiduje się pomieszczenia pracy.
9. Przedstawianie Dyrektorowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowisku pracy.
10. Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy.
11. Zawieszanie w widocznym miejscu różnych instrukcji bhp oraz kontrola ich stanu jakości.
12. Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także zachorowań na choroby zawodowe.
13. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o te choroby.
14. Rejestrowanie i archiwizowanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
15. Doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
16. Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywana pracą.
17. Kontrolowanie dat ważności i terminów przydatności gaśnic przeciwpożarowych znajdujących się na terenie Zespołu.
18. Kontrola aktualności pracowniczych Książeczek zdrowia, odbieranie ich oraz przechowywanie, udostępnianie właściwym organom kontrolującym.
19. Zgłaszanie Dyrektorowi braku ważności Książeczki zdrowia oraz redagowanie wniosku o niedopuszczenie do pracy.
20. Kontrolowanie znaków ewakuacyjnych i planów ewakuacji.
21. Zapoznawanie uczniów i pracowników Zespołu z drogami ewakuacji – szkolenie.
22. Koordynowanie akcją próbnej ewakuacji – przynajmniej raz w roku. |