Forum OSKKO - wątek

TEMAT: uczeń z lekkim uposledzeniem umysłowym w masowej szkole
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
agabu09-12-2003 19:19:05   [#101]

o rany

tyle pytań, a ja nie mam chwili czasu, żeby dziś pisać. do jutra.OK?
jESZCE PRACUJĘ...
migotka09-12-2003 19:31:56   [#102]

agabu

ok. poczekam
maeljas09-12-2003 20:04:45   [#103]

Migotko

"Czy człowiek po podstawowej szkole specjalnej oraz przysposobieniu do zawodu może kontynuować naukę w szkole dla pracujących (4-letnie liceum ekonomiczne)?"

Obecnie może, ponieważ obowiązują takie same podstawy programowe - ale nie istnieje  możliwość dostosowania wymagań do ich rzeczywistych możliwości ............

W tym konkretnym przypadku - nie

Cytuję rozp. Menis z dn. 27.08.2001 w sprawie warunków i trybu przymowania uczniów.....(pkt 2)

§ 18.

1. O przyjęcie do szkoły dla dorosłych mogą ubiegać się kandydaci, którzy ukończyli co najmniej 17 lat w roku szkolnym, w którym podejmują naukę, z tym że:

1) na semestr pierwszy klasy szóstej szkoły podstawowej - kandydaci, którzy ukończyli klasę piątą szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży,

2) na semestr pierwszy gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej lub szkoły ponadpodstawowej - absolwenci szkół, których ukończenie daje możliwość podjęcia nauki w danej szkole.

2. O przyjęcie do szkoły dla dorosłych na podbudowie programowej gimnazjum, począwszy od roku szkolnego 2002/2003, mogą ubiegać się kandydaci, którzy ukończyli co najmniej 17 lat w roku szkolnym, w którym podejmują naukę, oraz posiadają świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej.

3. Podstawą przyjęcia na semestr programowo wyższy wszystkich typów szkół dla dorosłych jest ostatnie świadectwo szkolne lub wpis w indeksie, potwierdzający ukończenie semestru programowo niższego, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

4. W uzasadnionych przypadkach na semestr programowo wyższy wszystkich typów szkół dla dorosłych, za zgodą dyrektora szkoły, może zostać przyjęty słuchacz, który w klasie lub semestrze programowo niższym uzyskał ocenę niedostateczną z jednego lub dwóch zajęć edukacyjnych, przewidzianych w ramowym planie nauczania.

5. Słuchacz jest obowiązany do zdania egzaminów klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, o których mowa w ust. 4, przeprowadzanych na warunkach określonych w odrębnych przepisach, w terminie określonym przez dyrektora szkoły.

migotka09-12-2003 20:41:55   [#104]

maeljas

Prowadzimy zajęcia dla tych osób w szkole. Większość nauczycieli jest zdania, że powinniśmy dać im możliwość kształcenia w naszej szkole dla pracujących. Są to młodzi ludzie w wieku 20 - 30 lat.

Z tego co piszesz wynika, że nie mogą kontynuować nauki u nas.

Czy mają jeszcze jakąś szansę? Uważam, że kilka osób jest w stanie zdać maturę.

Ila09-12-2003 20:49:25   [#105]
Chciałabym serdecznie wszystkim podziekować,a przedewszystkim Agnieszce , która naprawde bardzo solidnie , cierpiwie i dokładnie wyłożyła mi kawe na ławe.Szkoda że u nas niema Takich ludzi.
Ila09-12-2003 21:10:19   [#106]

apropo jeszcze tej opnii   bo tak własnie sobie przypomniałam wiem że to jeszcze daleko zanim Przemek bedzie w tej 3 klasie gimnazjum, ale powiedziano mi juz w szkole że na podstawie tej ostatniej opnii syn nie bedzie mógł pisac tego innego testu na zakonczenie  gimnazjum.Przypomne tylko iż wówczas n tzn na zakonczenie klasy 6 podstawówki pisał inny test na innym arkuszu.A teraz ta opnia podobno mu tego niestety nie ułatwia. A tak na marginesue szkołą juz sie martwi o 3 klase , o egzaminy, Boże niech on najpierw do niej dotrze .

maeljas09-12-2003 21:58:53   [#107]

Migotko

popytam jeszcze jutro - może jest jakiś kruczek -

Jak Wasz statut określa warunki przyjęcia uczniów do szkoły?

- może tu jest jakaś szansa.

Jak sobie radzą z chemią, fizyką geografią , biologią - czyli z tymi przedmiotami, których nie uczyli sie w podstawówce?

Karolina09-12-2003 22:11:51   [#108]

Ila - dobrze mówią - aby mógł pisac ten drugi akrusz (dla ucznow z upośledzeniem w stopniu lekkim) musi mieć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Jeśli pisał taki sprawdzian juz w 6 klasie, znaczy ze takie orzeczenia miał. Na moj gust jak go nikt nie reklasyfikował to powinien nadal mieć.

Wiesz....w układzie tych twoich problemow  - a on i tak takie orzeczenie miał - wystąp do PPP z prośbą o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Badanie już masz, poprosć o komisję i już.

Jak ci kiedyś już pisałam są dwie strony takiego medalu - to już zapewne wiesz.

Powodzenia;-)

Ila09-12-2003 22:19:54   [#109]
Tak Karolinko rozmawialismy juz na ten temat pamietam, ale ja dalej twierdze że Przemek nigdy nie miał,orzeczenia z poradnii o potrzebie kształcenia specjalnego .Zawsze tzn od 1999 roku odkad jest pod opieka poradnii miał wydawane opinie od nich i to na tej podstaiw własnie pisał  sprawdzian w szóstej klasie.Tylko niewiem czy pamietasz Karolinko tam  troszke inaczej było to sformuowane, tzn miał napisane że jego trudnosci sa spowodowane upośledzeniem umysłowym w stopniu lekiim. A teraz  w nowej opinni jest mniej wiecej tak:Funkcje spostrzeżeniowo - praktyczne sa uposledzone w stopniu lekkim.A to pododbno nie to samo hmmmm.Czy naprawde juz teraz musze sie tym martwić
Karolina09-12-2003 22:32:06   [#110]

Ila opinie od orzeczenia najlepiej odroznic na podstawie nagłowka - i poza tym orzeczenie ma taką duża forme - ma 4 strony. Pwonno wyglądać tak:

http://www.dzieci.bci.pl/strony/blask/orzek.htm

Pod rozporządzeniem masz wzór orzeczenia, porównaj.

Musial mieć orzeczenie - no chyba ze zglupiałam ;-) bo jak inaczej mogł dostać inny arkusz sprawdzianu w klasie 6?

maeljas09-12-2003 22:35:02   [#111]

Ila

czytam, czytam i nic nie rozumiem.

Piszesz:

"powiedziano mi juz w szkole że na podstawie tej ostatniej opnii syn nie bedzie mógł pisac tego innego testu na zakonczenie  gimnazjum.Przypomne tylko iż wówczas n tzn na zakonczenie klasy 6 podstawówki pisał inny test na innym arkuszu.A teraz ta opnia podobno mu tego niestety nie ułatwia."

Są następuące arkusze:

A1 - standardowy

A4 i A5 - dla uczniów z wadą wzroku - treść taka sama jak A1 - tylko czcionka powiększona

A7 - dla uczniów słabosłyszących i głuchych

A8 - dla uczniów z upośledzeniem intelektualnym w stopniu lekkim mających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

 -jezeli uczeń z w/w niepełnosprawnością nie ma tego orzeczenia - pisze arkusz standardowy

- obecna szkoła udzieliła Ci prawidłowej informacji

 

Na podstawie opinii z PPP lub lekarskiej można jedynie dostosować warunki egzaminu lub sprawdzianu

Nie rozumiem więc na jakiej podstawie Twój synek pisał inny test?

Strasznie to pokręcone...........

Karolina09-12-2003 22:36:07   [#112]
Maeljas - pisałysmy o tym samym ;-)
maeljas09-12-2003 22:41:15   [#113]

coś

wariują łącza
migotka09-12-2003 22:57:05   [#114]

maeljas

Ja także zapytam się jutro o warunki przyjęcia do szkoły dla pracujących i o przedmioty, ponieważ nigdy tam nie uczyłam. Jest to jednak liceum ekonomiczne, dlatego wielu przedmiotów ogólnych tam nie ma, dominują przedmioty zawodowe - rachunkowość, ekonomia, ekonomika.

Z wymienionych przez Ciebie przedmiotów teraz mają tylko geografię. My prowadzimy zajęcia w blokach tematycznych. Trudno więc ocenić ich faktyczne możliwości z poszczególnych przedmiotów, ale każdy z uczących jest zdania, że są to osoby silnie zmotywowane do nauki. Zależy im na tym, żeby jeszcze coś w życiu osiągnąc. A matura, jest dla kilku osób - naszym zdaniem - w zasięgu ręki.

Dzięki za pomoc i odezwij się jeszcze.

Anka L09-12-2003 23:04:33   [#115]

dziewczyny :-)

nie zauważyłyście mego pytania, ale z odpowiedzi dla Ilony wywnioskowałam, ze powinnam porozmawiać z rodzicami, aby z PPP uzyskali orzeczenia o upośledzeniu
na tej podstawie będą mogli pisać dostosowne testy A8

jakie konsekwencje dla masowej szkoły ma posiadanie uczniów z takimi orzeczeniami?

jeśli gdzieś mogę o tym poczytać, wskażcie adres
proszę :)

maeljas09-12-2003 23:20:42   [#116]

Anka

nie gniewaj się -jutro się odezwę - na dziś mam dość wklepywania tego samego w nieskończoność - wysyłam i nie ma - ginie gdzieś w kosmosie doszło do tego, ze kopiuję to co napisałam i wklejam na nowo

- albo pojawia się mocno spóźnione

hania09-12-2003 23:29:06   [#117]

ja też uważnie sobie czytam

jako nauczyciel. I dzięki - parę rzeczy rozjaśnia mi się, lub upewniam się,że dobrze rozumuję......

Anka - obniżony poziom intelektualny...hm... takich orzeczeń to ja mam w moim wiejskim gimnazjum wcale sporo..... U nas już piszą - dostosowanie (nie :"obniżenie" - bo ile można obniżać?) wymagań. Dysleksja rozwojowa - to też jeszcze nie upośledzenie uprawniające do dostosowania arkusza....

Dziecko realizuje inny program, program szkoły specjalnej, choć w szkole masowej (różnie z tym - w klasie, w klasie integracyjnej, czasem ma szczęście - jak mój były uczeń - częściowo w systemie indywidualnym) na podstawie takiego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, z odpowiednimi wskazaniami w nim. I pisze wtedy - stosowny arkusz....

Anka L10-12-2003 07:31:41   [#118]

Hania

w tym roku w czasie próbnych testów siedziałam w komisji dla dyslektów, miałam dużo czasu i obserwowałąm zachowanie uczniów

1uczeń  z  15 na pewno powinien mieć test specjalny, może by wtedy zaczął pracować

myślę teraz o uczniu z IV klasy- nie daje sobie rady z zadaniami, wypełnia polecenia- pisze, gdy wszyscy to robią- ale CO wypisuje :(

chcę coś zmienić, czekam więc cierpliwie na wskazówki :)

Anka L10-12-2003 07:37:43   [#119]

jeszcze słówko w sprawie opinii PPP

stwierdzenie dysleksji rozwojowej u dzieci z obniżonym poziomem intelektualnym u nas skutkuje jedynie wydłużeniem czasu na teście

to za mało! muszę przekonać pedagog i dyr , ze trzeba zrobić coś więcej

Ila10-12-2003 10:02:39   [#120]
Odpowiem może Karlonie i Maeljas, czytała to co podała mi Karolina w linku , porównywałam i dalej podtrzymuje że nie było to orzeczenie  o potrzebie kształcenia specjalnego  tylko Opinia własnie cały czas ma opnie syn wydawana przez poradnie.A jesli chodzi o  arkusz  w jakim pisał test na zakończenie klasy  szóstej , to niewiem prawdopodobnie pisał na arkuszu  A8 a jak szkoła to zorganizowała niewiem  ale jakos chyba musiał skoro pisał na innym arkuszu , posiadajac tylko opinie .Może przy okazji zapytam  w szkole jak to  jest hmmmm.
migotka10-12-2003 22:42:07   [#121]

agabu, maeljas

Odezwijcie się, czy te osoby mają szansę dalszego kształcenia i ukończenia szkoły średniej? Czy niestety ich mozliwości są ograniczone i nic nie można dla nich zrobić?
maeljas11-12-2003 15:22:37   [#122]

Migotko

przepraszam - wczoraj nie wiedziałam - dziś jestem świeżo po konsultacjach

- mogą - warunek - muszą mieć świadectwo ukończenia szkoły podstawowej ( w ich przypadku - 8-letniej - na świadectwie powinny być takie przedmioty jak: j. polski, matematyka, historia, przyroda, technika , muzyka, wf)

- nie ma różnicy czy to specjalna czy ogólnodostępna

- nie dostosowuje się wymagań do ich możliwości - mają takie same obowiązki jak pozostali słuchacze szkoły

 

Kurka wodna - trzeci raz to wpisuję i nie mogę wysłać!!!

migotka11-12-2003 16:08:42   [#123]

maeljas

Dzięki, teraz mam pełną jasność na przyszłość. Ale jeszcze jedno pytanie odnośnie tych kilku osób, które teraz są u nas:

Oni mają na swiadectwie tylko polski, matematykę i historię. Pozostałych z wymienionych przez Ciebie przedmiotów niestety na świadectwie nie ma. I co z nimi?

Wielu osób naprawdę szkoda. Gdzie mogę znależć rozporządzenia na ten temat?

maeljas11-12-2003 16:27:57   [#124]

?

sprawdźcie dokładnie te świadectwa - bo za mało przedmiotów jak na szkołę - może to była szkoła życia
migotka11-12-2003 17:16:19   [#125]
Ja ich osobiście nie ogladałam, ale opiekun grupy tak twierdzi - jutro zajrzę. Jeszcze raz dzięki.
Ila12-12-2003 10:20:46   [#126]
Witam jak jestes Agnieszko to bardzo prosze odezwij sie do mnie.
Małgorzata Piontek23-01-2004 16:32:08   [#127]

trzymam kciuki

uczę w szkole specjalnej i kilku uczniów (w okresie22 lat)poszło do szkoły zawodowej nie specjalnej żaden sobie nie poradził gdyż w szkole specjalnej zakres materiału z fizyki chemi języków obcych itp jest realizowany mniej wiecej na poziomie klasy 6 szkoły masowej uczeń szkoły masowej upośledzony umysłowo jest prowadzony programem szkoły specjalnej czyli ma obniżone wymagania marne jego szanse na naukę w szkole średniej taki uczeń może uczyć się z powodzeniem w zawodowej szkole specjalnej myślę że rodzice doskonale znają możliwości swego dziecka jeśli mają inne dzieci w rodzinie mogą porównywać jego potencjał i powinni postąpić tak jak uważają za najlepsze dla nich i ich pociechy ale nie realizować swoich ambicji bo mogą bardzo skrzywdzić dziecko które nie będzie potrafiło sprostać ich oczekiwaniom a walczyć zawsze warto bo o nasze dzieci nikt inny nie zawalczy a dla urzędów zawsze będziecie tylko kłopotem i dodatkowym  "zbędnym" wydatkiem pozdrawiam i trzymam kciuki

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]