Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
uczeń z lekkim uposledzeniem umysłowym w masowej szkole |
agabu | 09-12-2003 19:19:05 [#101] |
---|
o rany tyle pytań, a ja nie mam chwili czasu, żeby dziś pisać. do jutra.OK?
jESZCE PRACUJĘ... |
migotka | 09-12-2003 19:31:56 [#102] |
---|
agabu ok. poczekam |
maeljas | 09-12-2003 20:04:45 [#103] |
---|
Migotko "Czy człowiek po podstawowej szkole specjalnej oraz przysposobieniu do zawodu może kontynuować naukę w szkole dla pracujących (4-letnie liceum ekonomiczne)?" Obecnie może, ponieważ obowiązują takie same podstawy programowe - ale nie istnieje możliwość dostosowania wymagań do ich rzeczywistych możliwości ............ W tym konkretnym przypadku - nie Cytuję rozp. Menis z dn. 27.08.2001 w sprawie warunków i trybu przymowania uczniów.....(pkt 2) § 18. 1. O przyjęcie do szkoły dla dorosłych mogą ubiegać się kandydaci, którzy ukończyli co najmniej 17 lat w roku szkolnym, w którym podejmują naukę, z tym że: 1) na semestr pierwszy klasy szóstej szkoły podstawowej - kandydaci, którzy ukończyli klasę piątą szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, 2) na semestr pierwszy gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej lub szkoły ponadpodstawowej - absolwenci szkół, których ukończenie daje możliwość podjęcia nauki w danej szkole. 2. O przyjęcie do szkoły dla dorosłych na podbudowie programowej gimnazjum, począwszy od roku szkolnego 2002/2003, mogą ubiegać się kandydaci, którzy ukończyli co najmniej 17 lat w roku szkolnym, w którym podejmują naukę, oraz posiadają świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej. 3. Podstawą przyjęcia na semestr programowo wyższy wszystkich typów szkół dla dorosłych jest ostatnie świadectwo szkolne lub wpis w indeksie, potwierdzający ukończenie semestru programowo niższego, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5. 4. W uzasadnionych przypadkach na semestr programowo wyższy wszystkich typów szkół dla dorosłych, za zgodą dyrektora szkoły, może zostać przyjęty słuchacz, który w klasie lub semestrze programowo niższym uzyskał ocenę niedostateczną z jednego lub dwóch zajęć edukacyjnych, przewidzianych w ramowym planie nauczania. 5. Słuchacz jest obowiązany do zdania egzaminów klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, o których mowa w ust. 4, przeprowadzanych na warunkach określonych w odrębnych przepisach, w terminie określonym przez dyrektora szkoły. |
migotka | 09-12-2003 20:41:55 [#104] |
---|
maeljas Prowadzimy zajęcia dla tych osób w szkole. Większość nauczycieli jest zdania, że powinniśmy dać im możliwość kształcenia w naszej szkole dla pracujących. Są to młodzi ludzie w wieku 20 - 30 lat. Z tego co piszesz wynika, że nie mogą kontynuować nauki u nas. Czy mają jeszcze jakąś szansę? Uważam, że kilka osób jest w stanie zdać maturę. |
Ila | 09-12-2003 20:49:25 [#105] |
---|
Chciałabym serdecznie wszystkim podziekować,a przedewszystkim Agnieszce , która naprawde bardzo solidnie , cierpiwie i dokładnie wyłożyła mi kawe na ławe.Szkoda że u nas niema Takich ludzi. |
Ila | 09-12-2003 21:10:19 [#106] |
---|
apropo jeszcze tej opnii bo tak własnie sobie przypomniałam wiem że to jeszcze daleko zanim Przemek bedzie w tej 3 klasie gimnazjum, ale powiedziano mi juz w szkole że na podstawie tej ostatniej opnii syn nie bedzie mógł pisac tego innego testu na zakonczenie gimnazjum.Przypomne tylko iż wówczas n tzn na zakonczenie klasy 6 podstawówki pisał inny test na innym arkuszu.A teraz ta opnia podobno mu tego niestety nie ułatwia. A tak na marginesue szkołą juz sie martwi o 3 klase , o egzaminy, Boże niech on najpierw do niej dotrze . |
maeljas | 09-12-2003 21:58:53 [#107] |
---|
Migotko popytam jeszcze jutro - może jest jakiś kruczek - Jak Wasz statut określa warunki przyjęcia uczniów do szkoły? - może tu jest jakaś szansa. Jak sobie radzą z chemią, fizyką geografią , biologią - czyli z tymi przedmiotami, których nie uczyli sie w podstawówce? |
Karolina | 09-12-2003 22:11:51 [#108] |
---|
Ila - dobrze mówią - aby mógł pisac ten drugi akrusz (dla ucznow z upośledzeniem w stopniu lekkim) musi mieć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jeśli pisał taki sprawdzian juz w 6 klasie, znaczy ze takie orzeczenia miał. Na moj gust jak go nikt nie reklasyfikował to powinien nadal mieć. Wiesz....w układzie tych twoich problemow - a on i tak takie orzeczenie miał - wystąp do PPP z prośbą o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Badanie już masz, poprosć o komisję i już. Jak ci kiedyś już pisałam są dwie strony takiego medalu - to już zapewne wiesz. Powodzenia;-) |
Ila | 09-12-2003 22:19:54 [#109] |
---|
Tak Karolinko rozmawialismy juz na ten temat pamietam, ale ja dalej twierdze że Przemek nigdy nie miał,orzeczenia z poradnii o potrzebie kształcenia specjalnego .Zawsze tzn od 1999 roku odkad jest pod opieka poradnii miał wydawane opinie od nich i to na tej podstaiw własnie pisał sprawdzian w szóstej klasie.Tylko niewiem czy pamietasz Karolinko tam troszke inaczej było to sformuowane, tzn miał napisane że jego trudnosci sa spowodowane upośledzeniem umysłowym w stopniu lekiim. A teraz w nowej opinni jest mniej wiecej tak:Funkcje spostrzeżeniowo - praktyczne sa uposledzone w stopniu lekkim.A to pododbno nie to samo hmmmm.Czy naprawde juz teraz musze sie tym martwić |
Karolina | 09-12-2003 22:32:06 [#110] |
---|
Ila opinie od orzeczenia najlepiej odroznic na podstawie nagłowka - i poza tym orzeczenie ma taką duża forme - ma 4 strony. Pwonno wyglądać tak: http://www.dzieci.bci.pl/strony/blask/orzek.htm Pod rozporządzeniem masz wzór orzeczenia, porównaj. Musial mieć orzeczenie - no chyba ze zglupiałam ;-) bo jak inaczej mogł dostać inny arkusz sprawdzianu w klasie 6? |
maeljas | 09-12-2003 22:35:02 [#111] |
---|
Ila czytam, czytam i nic nie rozumiem. Piszesz: "powiedziano mi juz w szkole że na podstawie tej ostatniej opnii syn nie bedzie mógł pisac tego innego testu na zakonczenie gimnazjum.Przypomne tylko iż wówczas n tzn na zakonczenie klasy 6 podstawówki pisał inny test na innym arkuszu.A teraz ta opnia podobno mu tego niestety nie ułatwia." Są następuące arkusze: A1 - standardowy A4 i A5 - dla uczniów z wadą wzroku - treść taka sama jak A1 - tylko czcionka powiększona A7 - dla uczniów słabosłyszących i głuchych A8 - dla uczniów z upośledzeniem intelektualnym w stopniu lekkim mających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego -jezeli uczeń z w/w niepełnosprawnością nie ma tego orzeczenia - pisze arkusz standardowy - obecna szkoła udzieliła Ci prawidłowej informacji Na podstawie opinii z PPP lub lekarskiej można jedynie dostosować warunki egzaminu lub sprawdzianu Nie rozumiem więc na jakiej podstawie Twój synek pisał inny test? Strasznie to pokręcone........... |
Karolina | 09-12-2003 22:36:07 [#112] |
---|
Maeljas - pisałysmy o tym samym ;-) |
maeljas | 09-12-2003 22:41:15 [#113] |
---|
coś wariują łącza |
migotka | 09-12-2003 22:57:05 [#114] |
---|
maeljas Ja także zapytam się jutro o warunki przyjęcia do szkoły dla pracujących i o przedmioty, ponieważ nigdy tam nie uczyłam. Jest to jednak liceum ekonomiczne, dlatego wielu przedmiotów ogólnych tam nie ma, dominują przedmioty zawodowe - rachunkowość, ekonomia, ekonomika. Z wymienionych przez Ciebie przedmiotów teraz mają tylko geografię. My prowadzimy zajęcia w blokach tematycznych. Trudno więc ocenić ich faktyczne możliwości z poszczególnych przedmiotów, ale każdy z uczących jest zdania, że są to osoby silnie zmotywowane do nauki. Zależy im na tym, żeby jeszcze coś w życiu osiągnąc. A matura, jest dla kilku osób - naszym zdaniem - w zasięgu ręki. Dzięki za pomoc i odezwij się jeszcze. |
Anka L | 09-12-2003 23:04:33 [#115] |
---|
dziewczyny :-) nie zauważyłyście mego pytania, ale z odpowiedzi dla Ilony wywnioskowałam, ze powinnam porozmawiać z rodzicami, aby z PPP uzyskali orzeczenia o upośledzeniu na tej podstawie będą mogli pisać dostosowne testy A8
jakie konsekwencje dla masowej szkoły ma posiadanie uczniów z takimi orzeczeniami? jeśli gdzieś mogę o tym poczytać, wskażcie adres proszę :) |
maeljas | 09-12-2003 23:20:42 [#116] |
---|
Anka nie gniewaj się -jutro się odezwę - na dziś mam dość wklepywania tego samego w nieskończoność - wysyłam i nie ma - ginie gdzieś w kosmosie doszło do tego, ze kopiuję to co napisałam i wklejam na nowo - albo pojawia się mocno spóźnione |
hania | 09-12-2003 23:29:06 [#117] |
---|
ja też uważnie sobie czytam jako nauczyciel. I dzięki - parę rzeczy rozjaśnia mi się, lub upewniam się,że dobrze rozumuję...... Anka - obniżony poziom intelektualny...hm... takich orzeczeń to ja mam w moim wiejskim gimnazjum wcale sporo..... U nas już piszą - dostosowanie (nie :"obniżenie" - bo ile można obniżać?) wymagań. Dysleksja rozwojowa - to też jeszcze nie upośledzenie uprawniające do dostosowania arkusza.... Dziecko realizuje inny program, program szkoły specjalnej, choć w szkole masowej (różnie z tym - w klasie, w klasie integracyjnej, czasem ma szczęście - jak mój były uczeń - częściowo w systemie indywidualnym) na podstawie takiego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, z odpowiednimi wskazaniami w nim. I pisze wtedy - stosowny arkusz.... |
Anka L | 10-12-2003 07:31:41 [#118] |
---|
Hania w tym roku w czasie próbnych testów siedziałam w komisji dla dyslektów, miałam dużo czasu i obserwowałąm zachowanie uczniów 1uczeń z 15 na pewno powinien mieć test specjalny, może by wtedy zaczął pracować myślę teraz o uczniu z IV klasy- nie daje sobie rady z zadaniami, wypełnia polecenia- pisze, gdy wszyscy to robią- ale CO wypisuje :( chcę coś zmienić, czekam więc cierpliwie na wskazówki :) |
Anka L | 10-12-2003 07:37:43 [#119] |
---|
jeszcze słówko w sprawie opinii PPP stwierdzenie dysleksji rozwojowej u dzieci z obniżonym poziomem intelektualnym u nas skutkuje jedynie wydłużeniem czasu na teście to za mało! muszę przekonać pedagog i dyr , ze trzeba zrobić coś więcej |
Ila | 10-12-2003 10:02:39 [#120] |
---|
Odpowiem może Karlonie i Maeljas, czytała to co podała mi Karolina w linku , porównywałam i dalej podtrzymuje że nie było to orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego tylko Opinia własnie cały czas ma opnie syn wydawana przez poradnie.A jesli chodzi o arkusz w jakim pisał test na zakończenie klasy szóstej , to niewiem prawdopodobnie pisał na arkuszu A8 a jak szkoła to zorganizowała niewiem ale jakos chyba musiał skoro pisał na innym arkuszu , posiadajac tylko opinie .Może przy okazji zapytam w szkole jak to jest hmmmm. |
migotka | 10-12-2003 22:42:07 [#121] |
---|
agabu, maeljas Odezwijcie się, czy te osoby mają szansę dalszego kształcenia i ukończenia szkoły średniej? Czy niestety ich mozliwości są ograniczone i nic nie można dla nich zrobić? |
maeljas | 11-12-2003 15:22:37 [#122] |
---|
Migotko przepraszam - wczoraj nie wiedziałam - dziś jestem świeżo po konsultacjach - mogą - warunek - muszą mieć świadectwo ukończenia szkoły podstawowej ( w ich przypadku - 8-letniej - na świadectwie powinny być takie przedmioty jak: j. polski, matematyka, historia, przyroda, technika , muzyka, wf) - nie ma różnicy czy to specjalna czy ogólnodostępna - nie dostosowuje się wymagań do ich możliwości - mają takie same obowiązki jak pozostali słuchacze szkoły Kurka wodna - trzeci raz to wpisuję i nie mogę wysłać!!! |
migotka | 11-12-2003 16:08:42 [#123] |
---|
maeljas Dzięki, teraz mam pełną jasność na przyszłość. Ale jeszcze jedno pytanie odnośnie tych kilku osób, które teraz są u nas: Oni mają na swiadectwie tylko polski, matematykę i historię. Pozostałych z wymienionych przez Ciebie przedmiotów niestety na świadectwie nie ma. I co z nimi? Wielu osób naprawdę szkoda. Gdzie mogę znależć rozporządzenia na ten temat? |
maeljas | 11-12-2003 16:27:57 [#124] |
---|
? sprawdźcie dokładnie te świadectwa - bo za mało przedmiotów jak na szkołę - może to była szkoła życia |
migotka | 11-12-2003 17:16:19 [#125] |
---|
Ja ich osobiście nie ogladałam, ale opiekun grupy tak twierdzi - jutro zajrzę. Jeszcze raz dzięki. |
Ila | 12-12-2003 10:20:46 [#126] |
---|
Witam jak jestes Agnieszko to bardzo prosze odezwij sie do mnie. |
Małgorzata Piontek | 23-01-2004 16:32:08 [#127] |
---|
trzymam kciuki uczę w szkole specjalnej i kilku uczniów (w okresie22 lat)poszło do szkoły zawodowej nie specjalnej żaden sobie nie poradził gdyż w szkole specjalnej zakres materiału z fizyki chemi języków obcych itp jest realizowany mniej wiecej na poziomie klasy 6 szkoły masowej uczeń szkoły masowej upośledzony umysłowo jest prowadzony programem szkoły specjalnej czyli ma obniżone wymagania marne jego szanse na naukę w szkole średniej taki uczeń może uczyć się z powodzeniem w zawodowej szkole specjalnej myślę że rodzice doskonale znają możliwości swego dziecka jeśli mają inne dzieci w rodzinie mogą porównywać jego potencjał i powinni postąpić tak jak uważają za najlepsze dla nich i ich pociechy ale nie realizować swoich ambicji bo mogą bardzo skrzywdzić dziecko które nie będzie potrafiło sprostać ich oczekiwaniom a walczyć zawsze warto bo o nasze dzieci nikt inny nie zawalczy a dla urzędów zawsze będziecie tylko kłopotem i dodatkowym "zbędnym" wydatkiem pozdrawiam i trzymam kciuki | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|