Forum OSKKO - wątek

TEMAT: procedury opiniowania arkuszy
strony: [ 1 ][ 2 ]
teka5717-04-2008 23:03:37   [#01]
czy u was ,jak w ko -poznań- obowiązują takie same procedury opiniowania arkuszy wraz z ZAłĄCZNIKAMI,które są ROZBUDOWANĄ POWTóRką Z SIO.
Proszę zajrzeć na stonę- ko.poznan- ręce opadają.( najlepsze są te chmurki do każdego punktu....)
bogna17-04-2008 23:09:26   [#02]
ale gdzie są te chmurki? bo ja ich nie widzę...
teka5717-04-2008 23:16:19   [#03]
wejdź w załącznik nr 1-kwalifikacje-w rogach są czerwone trójkąciki"chmurki" świadczące o właściwej zawartości tabelki
teka5717-04-2008 23:24:28   [#04]
no i co ?
DYREK18-04-2008 15:51:49   [#05]

Opiniowanie arkuszy przez KO - nasza opinia

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=29372&s=1

Jersz18-04-2008 17:01:21   [#06]

Na południu Wielkopolski tego typu dane załączane są do projektu od lat i nikogo to nie dziwi. Wystarczy dodać informacje o zmianach do pliku z zeszłego roku i gotowe. Zresztą "jak powtórka z SIO". Nauczyciele, którzy mają rozpocząć pracę w szkole (tak naprawdę jeszcze nie są nauczycielami - muszą zostać zatrudnieni to wtedy będą) lub przechodzą z innej szkoły, nie figurują w SIO z danej szkoły nawet !!!

AnJa18-04-2008 17:08:43   [#07]
nie chce mi się gmerać w Wielkopolsce, ale chyba wiem, o co chodzi:

programy do arkusza umożliwiają dostarczenie tych danych z załączniów - wg mnie jeśli je dostarczy się w układzie innym niz sugerowany przez KO to nie ma prawa ządać wypełniania załącznika bo dane i tak dostanie

czyli podeszedłbym mniej ortodoksyjnie do procedury z KO licząć, ze zrozumieją

jesli nie - to ich problem- bo negatywnej opinii z uzasadnieniem: "bo niezgodne z rubryką nr 6 zalcznika nr 2" nie spodziewam sie
Jersz18-04-2008 17:22:28   [#08]
Oczywiście AnJa, że nie jest istotne czy imię i nazwisko będą w odzielnych kolumnach czy w jednej. Ważne, że informacje kto ma jakie kwalifikacje zostanie napisane.
elkap18-04-2008 19:13:22   [#09]
Jersz, nauczyciele, którzy mają rozpocząć pracę w twojej szkole, dopiero staną się pracownikami, w arkuszu wykazujesz vacat. Ja również jestem z Wielkopolski i z ubiegłych lat mam tabelki, tylko wówczas wystarczyło podać krótko kwalifikacje nauczycieli, a teraz mam pisać jaką ukończył uczelnię, jaki wydział, kierunek, czy przygotowanie pedagogiczne nabył w trakcie studiów, czy też zdobył je w formie kursu, mam podać rok ukończenia studiów... Rzeczywiście uważasz, że są to informacje potrzebne, że kuratorium ma prawo czegoś takiego od nas wymagać?
AnJa18-04-2008 19:14:55   [#10]
nie ma prawa- wg mnie

tzn. może i prawo ma, ale nie wypełiłbym tego
DYREK18-04-2008 19:21:54   [#11]

PROCEDURA OPINIOWANIA ARKUSZY ORGANIZACJI PUBLICZNYCH SZKÓŁ I PLACÓWEK

WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO na rok szkolny 2008-2009

 

http://www.ko.poznan.pl/pub/ftp/Nadzor_pedagogiczny/zasady_nadzoru_pedagoicznego/28-procedura%20opiniowania%20arkuszy.doc

elkap18-04-2008 19:23:53   [#12]
Też myślę, że prawo nadzoru mają, ale to prawo wizytatorzy mogą wypełnić np. sprawdzając dokumenty potwierdzające kwalifikacje ( zgromadzone w aktach osobowych)
AnJa18-04-2008 20:04:44   [#13]
mają też sporo w SIO
Jersz18-04-2008 22:49:08   [#14]

Pytanie powinien sobie zadać dyrektor:

1) czy woli podać dane wizytatorowi w tabelce i (jeśli kwalifikacje się zgadzają) mieć święty spokój, że wszytsko jest Ok lub jeśli popełnił błąd w ocenie zgodnosci kwalifikacji go naprawić, lub choćby podyskutować

lub 2) poczekać na wizytę wizytatora we wrześniu i wtedy po kontroli wizytatora w szkole dowiedzieć się, że przydział został dokonany nieprawidłowo, raban w szkole napewno większy. - zalecenia z 33, podpadka i minusy do ocenuy pracy;-(

Do elkap: "nauczyciele którzy mają rozpocząć pracę w twojej szkole, dopiero staną się pracownikami, w arkuszu wykazujesz vacat" - no nie bardzo. Jeśli poszukiwałem i znalazłem już kandydata, chcę go zatrudnić (nowozatrudnianego) i posiada właściwe kwalifikacje lub przenoszę nauczyciela mianowanego z innej szkoły na stanowisko nauczyciela mianowanego w swojej szkole, to oczywiście wykaże go w arkuszu. To nie jest przecież stan obecny lecz projekt na nowy rok, za 3 miechy.

Czy te wszystkie informacje są potrzebne? Może nie ale czasami diabeł tkwi w szczegółach, szczególnie jak wizytator nie będzie widział dokumnetów. Im bardziej skrótowa elkap informacja, tj. im bardziej przetworzona, tym łatwiej o pomyłkę. Szkoda , że takiej tabeli nie było w roku ubiegłym. Inne ko stosują je od dawna. Wystarczyłoby je teraz tylko uzupełnić i po robocie.

Floris18-04-2008 23:53:11   [#15]

Ja bym tę tabeleczkę wypełniła.
Spokój z kwalifikacji i awansem w przyszłości.

Każdy był kiedyś początkującym dyrektorem, a kwalifikacje to czasem wyższa szkoła jazdy. 
Dyrektor sie pomyli - a nauczycielela spotaka przykra niespodzianka przy awansie.
Już lepiej niech te kwalifiakcje są pod kontrolą.
Może wtedy wątek z kwalifikacjmi nie będzie się tak rozwijał na formu :)

I … pochodzę z Wielkopolski – tu zawsze był porządek.

 

I … wszystkie instytucje mają swoje ujednolicone druki, dlaczego KO ma nie mieć?

 

I myślę praktycznie. Żyjemy w świecie informacji, trzeba je szybko selekcjonować – i co ma wizytator po teczkach i w SIO szukać danych?  

 

 

DYREK19-04-2008 09:52:17   [#16]

 "Żyjemy w świecie informacji, trzeba je szybko selekcjonować "– i wizytator powinien korzystać z  SIO lub programów komputerowych (np. zbiorczy arkusz organizacji). 

W programie "arkusz organizacji" są wszystkie potrzebne dane. Wystaczy odpowiedni wydruk komputerowy (nawet jest podobny do tej tabelki). 

Trochę więcej zaufania do dyrektora, to w końcu on odpowiada za szkołę.

Nie należy mylić funkcji kontrolnych z decyzyjnymi. Źle jest jak wizytator (kurator) czuje się ultradyrektorem wszystkich szkół.

Jersz19-04-2008 11:18:25   [#17]

"i wizytator powinien korzystać z  SIO lub programów komputerowych (np. zbiorczy arkusz organizacji). "

To nie jest tak  Dyrku jak piszesz. a może jest ale życzeniowo. 1) Dostęp do SIO jest ograniczony., również dla KO. Nie ma programów do selekcjonowania informacji SIO, 2) dane w SIO są tak naprawdę bardzo niepewne (zbyt wiele sekretarek to wypełnia) (Wystarczy sięgnąć do dstepnych danych na stronie MEN - to tylko dane adresowe, a roi się tam od błędów, nawet nazwy szkól są poprzekrecane)

3) programy komputerowe do arkuszy są bardzo różne.


post został zmieniony: 19-04-2008 11:19:03
ewa19-04-2008 11:39:39   [#18]
jako były wizytator, rozumiem Cię Jersz doskonale
jako były dyrektor, rozumiem dyrków doskonale

no i pojawia mi się w łepetynie pytanie - po co to całe opiniowanie arkuszy przez KO
nie lepiej tylko kontrolę przeprowadzić, tak jak w normalnych firmach jest?
a maj w KO oprócz obserwacji matur i innych takich poświęcić na np. wspomaganie dyrektorów w ich pracy, a nie na siedzenie i ślęczenie wizytatorów nad przeróżnymi tabelkami, nad którymi w kwietniu dyrki ślęczeli?
oj marzy mi się marzy...
Floris19-04-2008 12:56:36   [#19]

Ja myślę, że opiniowanie w maju, to taka szeroka kotrola - przed rozpoczęciem roku szkolnego wiele można jeszcze zmienić; w trakcie roku też, ale pewnie trudniej...

Staże ruszają we wrześniu i niech nauczyciele widzą, że maja kwlifikację, mogą pracować z podziałem na grupy i określoną liczbą nadgodzin. Szkoła wymaga pewnej stabilizacji, jeżeli ja popełnie błędy ... to może sie zdarzyć, że cały plan dla uczniów będę zmieniać w październiku i wyrównywać wynagrodzenie dla nuczycieli. ( to taki przykładowy czarny scenariusz :(   :-)

Młodzi dyrektorzy ( przy obecnym stanie prawnym i obecnym systemie studiów podyplomowych z zarządzania - kończyłam wiem jak jest i wiem, czego mnie nie nauczono...) popełnią wiele błędów na początku swej pracy, i jeżeli nikt tego nie wychwyci...

Za 5 lat będę też mądra – teraz nie jestem:

 

 

Leszek19-04-2008 13:08:07   [#20]

a moze wystarczyłoby zastosować coś co już obowiązuje (w węższym oczywiscie zakresie) w przypadku szkół niepublicz. o upr. publicz.

cytuję:

uoso - "Art. 85. 2. Kurator oświaty w ciągu 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności przez szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną, która uzyskała uprawnienia szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności, jest obowiązany sprawdzić spełnianie warunków określonych w art. 7 ust. 3. "

 

inna rzecz, że przy tych tabelach (zbiorach danych osobowych) to już nie ustawa o SIO ale o ochronie danych osobowych jest nieco potrzebna...

 

pozdrawiam

 

DYREK19-04-2008 13:33:20   [#21]
DYREK 31-03-2008 11:20:57   [#44]

a może tak:-)

                                            Minister Edukacji Narodowej

w sprawie stosowanych przez kuratorów oświaty procedur opiniowania arkuszy organizacyjnych.

 

 

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty po analizie zasad opiniowania arkuszy organizacji szkoły przez kuratora oświaty zwróciło uwagę na brak ujednolicenia i częste niezgodności z prawem oświatowym w konstruowanych przez kuratorów oświaty procedurach opiniowania arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych. Naszym zdaniem istniałaby konieczność dokonania przeglądu i oceny zasadności stosowania niektórych wymogów proceduralnych.

 Przygotowując arkusze organizacyjne, dyrektorzy w niektórych województwach spotykają się z instrukcjami przedstawianymi im przez kuratoria oświaty, zalecającymi przeprowadzanie czynności zbędnych z punktu widzenia prawa, a nawet prawo naruszającymi.

Zgodnie z ustawą o systemie oświaty to kurator oświaty opiniuje arkusze organizacji publicznych szkół i placówek, z wyjątkiem szkół i placówek prowadzonych przez ministrów, w zakresie ich zgodności z przepisami.

Wprowadzanie dodatkowych podmiotów do procesu opiniowania nie uważamy za wskazane.

Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na następujące zgłoszone przez dyrektorów przypadki:

 

1.    Zalecenia dotyczące obowiązku opiniowania arkuszy przez rady pedagogiczne.

Kuratorzy oświaty powołując się na a
rt. 41 ust 2.pkt. 1 lub art. 41, ust.2, pkt.4  ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty zobowiązują  dyrektorów szkół do zasięgania opinii swoich rad pedagogicznych.
Zalecanie opiniowania arkuszy organizacyjnych przez rady pedagogiczne uważamy za błędną interpretację przepisów ustawy.

  1. Zalecenia dotyczące przedkładania arkuszy do zaopiniowania związkom zawodowym.

Ustawa o związkach zawodowych enumeratywnie wymienia uprawnienia zakładowych organizacji związkowych z którymi wiążą się obowiązki leżące po stronie pracodawców. Trudno z nich wyinterpretować obowiązek przekazywania zakładowym organizacją związkowym do zaopiniowania arkusza pracy szkoły. Kuratorzy oświaty w swoich procedurach nie podają podstawy prawnej  konieczności takich działań. Szczególnie jednak istotne jest wykroczenie kuratorów oświaty poza kompetencje nadzorcze ze względu na angażowanie się w stosunki pracodawca – związki zawodowe. Ingerencja w tę dziedzinę to stawanie po stronie interesów związków zawodowych, co zaburza delikatną równowagę sił między stronami.

  1. Przypadki żądania od dyrektorów sporządzania arkuszy na „obowiązujących wzorach arkuszy”.                                                                                              Zdarzają się przypadki żądania przez organy nadzoru pedagogicznego sporządzania arkuszy na tzw. „obowiązujących wzorach arkuszy”.  Zazwyczaj kuratorzy oświaty powołują się na  pismo MEN nr BA-252-5/00 z dnia 22.02.2000 w sprawie druków szkolnych (rozdział. „Pomocnicze druki szkolne”). Pragniemy zwrócić uwagę, ze przepisy prawa nie określają obowiązującego wzoru arkuszy projektu organizacyjnego, a ponadto te ogólnie znane i zalecane są przystosowane jedynie do ręcznego wypełniania. Oznaczałoby to, przy obowiązku ich stosowania, konieczność zaprzestania drukowania arkuszy przy pomocy programów komputerowych, które polskie szkoły już od lat stosują, czyli ogromny krok wstecz w dziedzinie zastosowań komputerów do zarządzania szkołami.

 

4. Przypadki żądania dodatkowych załączników.

Zdarza się także żądanie dostarczania wielu zbędnych załączników (wzory załączników opracowane przez pracowników kuratorium) nie wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Doraźnie proponujemy wprowadzenia profesjonalnego oprogramowania dla kuratorium oświaty skorelowanego z programami używanymi przez szkoły i organy prowadzące. Umożliwiłoby to należyty i szybki przepływ informacji na drodze: szkoła, organ prowadzący, kuratorium oświaty a także obniżyłoby koszty utrzymania placówek oświatowych i zredukowało znacznie czas poświęcany na przygotowanie licznych dokumentów

 

W szczególności prosimy o odpowiedź na następujące zgłoszone przez dyrektorów pytania:

    1. Czy kurator oświaty ma prawo odmówić zaopiniowania arkusza organizacji szkoły (zespołu) lub placówki do którego nie załączono wskazanych w procedurze opinii rady pedagogicznej i związków zawodowych ?
    2. Czy kurator oświaty ma prawo odmówić zaopiniowania arkusza organizacji szkoły (zespołu) lub placówki sporządzonego w formie wydruku komputerowego ?

3.      Czy nie narusza obowiązujących przepisów prawnych umieszczanie w procedurach opiniowania arkuszy organizacji następujących zapisów: 

a)     arkusz organizacji szkoły (zespołu) lub placówki wymaga zaopiniowania przez organizację zakładową związku zawodowego,

b)    arkusz organizacji szkoły (zespołu) lub placówki wymaga zaopiniowania przez radę pedagogiczną ?

 

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty docelowo wnioskuje o skreślenie w ustawie o systemie oświaty w art. 31 ust.1 punktu 6a mówiącego o tym, że kurator oświaty „opiniuje arkusze organizacji publicznych szkół i placówek, z wyjątkiem szkół i placówek prowadzonych przez ministrów, w zakresie ich zgodności z przepisami, przedstawiane przez organy prowadzące szkoły i placówki przed zatwierdzeniem arkuszy”.

Uważamy za wystarczające i dające duże możliwości kontrolne kuratorowi oświaty zapisy art. 33 i art. 34 ustawy o systemie oświaty.

 

 

Wątek: Opiniowanie arkuszy przez KO - nasza opinia

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=29372&s=1

                                         

 

 

 

  

 

rzewa19-04-2008 20:31:35   [#22]
Dyrku, kurator nie ma prawa odmówić opiniowania arkusza, jeśli został on złożony (i to nawet po ustalonym przez kuratora terminie! :-)

to jest tylko opinia i tę kurator jest zobowiązany wydać i to w terminie ustawowym (tu by można było rzecz doprecyzować i wpisać, że to musi być np. 7 dni)

natomiast to, że z powodu braku jakiś (wydumanych) załączników, czy zbyt późnego dostarczenia projektu do KO czy też braku jakiś opinii (rp, zz) kurator wyda decyzję negatywną to już jest insza inszość...

Moim zdaniem ważne jest by OP wiedział, że to jest tylko opinia, a i tak zatwierdza arkusz (ze wszystkimi konsekwencjami) OP => jeśli OP złoży arkusz do zaopiniowania przez kuratora, poczeka i opinii nie otrzyma lub otrzyma pismo, że nie będzie opinii, to już tę opinię ma (chciał zaopiniować, a reszta po stronie ko) i może spokojnie arkusz zatwierdzać jeśli uważa, że wszystko w nim jest ok.
DYREK19-04-2008 21:30:46   [#23]

dyrektor sporządza arkusz

kurator opiniuje

organ prowadzący zatwierdza

Źle jest jak wizytator (kurator) czuje się ultradyrektorem wszystkich szkół.

"Moim zdaniem ważne jest by OP wiedział, że to jest tylko opinia, a i tak zatwierdza arkusz (ze wszystkimi konsekwencjami) "

racja, to jest najważniejsze:-)

ewa19-04-2008 21:36:25   [#24]
ten, no...
ja w kwestii formalnej
dlaczego kolejny wątek mi się rozjechał :-(((
co robicie z tymi wątkami, że w którymś momencie monitora mi brakuje?
wspomóżcie czereśniaka, bo nie mam już siły do tego :-((
rzewa19-04-2008 21:38:37   [#25]
a wklejają takie... no jakby ci tak... nieodpowiednio (no!) sformatowane

i wariuje wątek... O!

:-))
ewa19-04-2008 21:40:26   [#26]
to ja bardzo proszę, bardzobardzo...
niech nie wklejają cio?

miejcie litość nad mła
:-)))
rzewa19-04-2008 21:46:42   [#27]
ewuś, oni nie wiedzą tego jak wklejają... to dopiero widać po...

:-)))

(czasem poradzi na to zmiana przeglądarki i/lub rozdzielczości monitora - na większą)
DYREK19-04-2008 22:11:20   [#28]
a mnie się nie rozjechał :-)
ewa19-04-2008 22:13:00   [#29]
się zamienimy dyrku na monitory ;-)
zgredek19-04-2008 22:16:32   [#30]
dam Ci mój - bo u mnie też normalnie;-)
ewa19-04-2008 22:18:02   [#31]
:-)
hania19-04-2008 23:49:43   [#32]
mój też rozjechany
i bym wolała jak ewa:-)
Jersz20-04-2008 11:06:56   [#33]

Do Dyrka

Moim zdaniem ważne jest by OP wiedział, że to jest tylko opinia, a i tak zatwierdza arkusz (ze wszystkimi konsekwencjami) - racja, to jest najważniejsze:-)

No to pomyśmy. Jaki powinien być scenariusz. 1) dyrektor sporządza arkusz z naruszeniem przepisów (np. przydzielając nauczycielowi zajecia bez właściwych kwalifiakcji, lub niedokonuje podziału oddziału na grupy na jezyku obcym) 2) KO wyraża opinię i wskazuje że to i tammto w arkuszu zostało zaplanowane niezgodnie z przepisem takim a takim 3) OP zatwierdza arkusz 4) KO wydaje zalecenie OP z art. 33 (bo teraz OP narusza prawo przyklepując naruszenie prawa przez Szkołę)

ewa20-04-2008 13:04:10   [#34]
hmm... a dlaczego ten dyrek sporządza arkusz z naruszeniem przepisów...

kurcze dlaczego jak czytam, to mam wrażenie, że ten dyrektor szkoły, to jakiś taki niekompetentny jest, przecież to najlepszy z najlepszych, konkurs wygrał, dyrkiem został...
ech...
Jersz20-04-2008 13:26:55   [#35]
no może i najlepszy z najlepszych ... co się do konkursu zgłosili. Tylko coraz wiecej znam przypadków gdy do konkursu nikt się nie zgłasza.
Floris20-04-2008 13:29:58   [#36]

To tylko przykład  ( wersja z Dyrektorem i OP naruszającym prawo )

wersję OK z „najlepszym z najlepszych”  raczej znamy.  

 

 

 

DYREK20-04-2008 19:44:41   [#37]

Założenie, że dyrektorzy szkół nie znają przepisów oświatowych powodowałoby konieczność opiniowania każdej ich decyzji przez KO.

Należy przyjąć, że dyrektor zna obowiązujące przepisy

OP zatwierdza arkusz znając przepisy oświatowe

dlatego uważam, że skreślenie w ustawie o systemie oświaty w art. 31 ust.1 punktu 6a mówiącego o tym, że kurator oświaty „opiniuje arkusze organizacji publicznych szkół i placówek, z wyjątkiem szkół i placówek prowadzonych przez ministrów, w zakresie ich zgodności z przepisami, przedstawiane przez organy prowadzące szkoły i placówki przed zatwierdzeniem arkuszy” jest właściwe.

i zacytuję z #18 (ewa)

"a maj w KO oprócz obserwacji matur i innych takich poświęcić na np. wspomaganie dyrektorów w ich pracy, a nie na siedzenie i ślęczenie wizytatorów nad przeróżnymi tabelkami, nad którymi w kwietniu dyrki ślęczeli"

 

 

Jersz20-04-2008 20:25:04   [#38]
a założenie, że dyrektorzy szkół .... znają przepisy oświatowe - powodowałby, że nie tylko KO ale i NIK, wizyty kontrlne Strazy Pożarnej, Sanepidu no i co najmniej 1 stanowisko w OP też nie jest potrzebne ;-))
post został zmieniony: 20-04-2008 20:26:50
rzewa21-04-2008 00:14:17   [#39]
Jersz co innego kontrola (NIK, PIP, Sanepid), a co innego stałe patrzenie na ręce i prowadzenie za rączkę...

a może to jest tak, że dyrek nie przykłada się tak mocno o arkusza, bo mu i tak KO zweryfikuje... a z drugiej strony: jak KO opiniuje pozytywnie, to już arkusz jest ok (głupio jakoś go kwestionować), a w natłoku (krótki termin, dużo szkół) można niejedną bzdurę puścić (nie zawsze niezamierzenie umieszczoną w arkuszu przez dyrka...:-))

Generalnie zdecydowanie bardziej efektywne jest danie swobody i tylko wyrywkowe, ale skrupulatne kontrolowanie niż prowadzenie za rączkę i sprawdzanie każdego kroku...
Marek Pleśniar21-04-2008 01:10:12   [#40]
znanie a interpretowanie to para kaloszy odrębna
fredi25-04-2009 22:07:35   [#41]
?
AnJa26-04-2009 11:59:12   [#42]

kuniec

nie ma opiniowania, nie ma procedur, nie ma wątku

nic nie ma

jest jak kononowicz zapowiedział

anika01-05-2009 15:31:49   [#43]

to niech mi ktos powie, po co organizowane sa posiedzenia RP mające na celu przedstawienie , opiniowanie i głosowanie nad nowym arkuszem,?

czy dyrektor moze zarzadać glosowania jezeli arkusza nie przedstawil w calosci?kazdy otrzymal tylko wykaz swoich godzin (niektorzy nic, bo godzin dla nich braklo(?)), ale glosowac mieli wszyscy... czy to jest w porzadku i zgodne z prawem?????

zgredek01-05-2009 15:42:58   [#44]

nie wiem po co są organizowane

tak samo jak nie wiem po co ktoś ma znać przydziały innych

anika01-05-2009 15:54:29   [#45]
wszstko ok, tylko dlaczego każe nam sie glosowac?nad czym?nad czyms czego nikt nie widział?nic z tego nie rozumiem....
Karolina01-05-2009 16:56:37   [#46]

Od jakiegoś czasu mnstwo wątków na ten temat. To jest jasne jak słońce.

Art. 41. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki;
2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki;
4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki;
5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.

2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki;
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Czy to nazywa się projekt, plan, rozkład, propozycja - rada ma opiniować. Jeśli ma coś opinować musi wiedzieć co. U nas podobnie jak u aniki robi sie z tego wielkie ceregiele. Jeśli nie wiem co mam opiniować to nie opiniuję - na radzie wstrzymałam się od głosu.

zgredek01-05-2009 17:02:42   [#47]

a gdzie to jest jasne jak słońce Karolino?

organizację pracy szkoły lub placówki to mogę przedstawić radzie pedagogicznej do zaopiniwania w sierpniu - razem z planem lekcji i propozycjami przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć

wskaż mi zapis, że rada ma opiniować w kwietniu jakiekolwiek pobożne życzenia dyrektora

myślę, ze powinnaś przeczytać stanowisko OSKKO, które zamiescił w tym wątku dyrek


post został zmieniony: 01-05-2009 17:03:59
Karolina01-05-2009 17:19:33   [#48]

czytałam ;)

stanowisko to jedno - zresztą jak czytam ubiegłoroczne, życie pokazuje, że jednak w większości szkól to opiniowanie jest ; jeśli zatem jest powinno być logiczne

nie upieram się - jest mi to obojętne , nie rozumiem jednak co tu takiego tajemnego ;)

bosia01-05-2009 17:30:11   [#49]

nic tajemnego, ale arkusz w ponadgimnazjalnej w kwietniu jest wirtualny

a w zawodowych jeszcze bardziej

co mam dawać do opiniowania?

przecież nie mam pojęcia jakie klasy powstaną: planuję w 7 zawodach, otwieramy w czterech-trzech

to nie jest tajemnica, ale większość godzin daję na wakat, zawodowe szczególnie

przydziały są zdecydowanie przesadzone, po co ludzie mają sie przywiązywać

a właściwie jak teraz to podam, to jest to zobowiazanie, które powinnam wypełnić

a jak?

na dodatek ludzie łączą etat w zaocznych, nabór rozpoczyna sie w lipcu

Karolina01-05-2009 17:40:17   [#50]

ponadgim - to zapewne coś innego niż podstawowki czy gimnazja ale w jakiś sposób planować musisz i tak robic zapewne

nie rozumiem co masz na myśli pisząc o tym przywiązaniu -  trochę mnie rozbawiło ;)

strony: [ 1 ][ 2 ]