Forum OSKKO - wątek

TEMAT: koordynator ds bezpieczeństwa w gimnazjum
strony: [ 1 ]
onaj15-10-2007 13:32:07   [#01]
Może ktoś może podrzucić zakres obowiązków koordynatora ds bezpieczeństwa w szkole ?
anmar15-10-2007 13:50:35   [#02]
www.kuratorium.wroclaw.pl/inne/konf07/koordynatorszkolny.doc
rot15-10-2007 14:55:36   [#03]
A na mocy czego ( decyzja? zarzadzenie? ) powołuje się lub odwołuje koordynatora? Jaka jest jego "kadencja"?
Raf115-10-2007 16:32:05   [#04]

na mocy

uchwały RM Nr 186/2006 z dnia 7.11.2006 r. w sprawie działań administracji rządowej przeciwko przemocy w szkołach ...

Anmar - szukam i szukam po stronach KO Wrocław i nie mogę znależć. Podaj dokładnie stronę. Proszę

rot15-10-2007 17:03:44   [#05]

strona się otwiera ( dokument word ) jak podany link skopiować i wkleić jako adres www.

i dzięki za pp :)

emila15-10-2007 17:16:03   [#06]

w wymianie plików

dział: Plany i Programy
pozycja 7 (jak na razie)
20.08.2007. autor: Zwojka "Koordynator ds. bezpieczeństawa 2006/2007"
anmar15-10-2007 17:33:07   [#07]

RAF-1 - wklejam

Szkolny koordynator d.s. bezpieczeństwa

 

W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi obowiązków szkolnego koordynatora ds. bezpieczeństwa, uprzejmie wyjaśniam / informuję:

 

1.

Funkcja koordynatora ds. bezpieczeństwa powinna być powierzona nauczycielowi bądź innemu pracownikowi szkoły/placówki, który:

ü      posiada niezbędną wiedzę z zakresu przepisów prawnych dotyczących bezpieczeństwa (ustawa o systemie oświaty, rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej  o bezpieczeństwie i higienie pracy w szkołach i placówkach oświatowych, itp.),

ü      wykazuje gotowość do doskonalenia swojej wiedzy,

ü      posiada umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych kontaktów                  i relacji międzyludzkich,

ü      jest osobą obdarzoną autorytetem i powszechnym zaufaniem w środowisku szkolnym.

 

2.

Zakres zadań szkolnego koordynatora powinien wynikać z analizy zagrożeń dla uczniów  i potrzeb szkoły w tym zakresie. Ustalenie zakresu zadań należy do dyrektora szkoły/placówki, który informuje o tym wszystkich pracowników szkoły. Dla poprawy stanu bezpieczeństwa w szkołach celowe jest powierzenie koordynatorowi następujących zadań:

ü      inicjowanie działań w zakresie poprawy bezpieczeństwa wszystkich podmiotów szkolnych, np.:

-  organizowanie spotkań wychowawców,

-  projektowanie spotkań z rodzicami,

- proponowanie tematyki i form szkoleniowych dla nauczycieli, rodziców,  
   uczniów, wynikających z potrzeb szkoły/placówki,

- nawiązywanie współpracy z instytucjami i organizacjami pozarządowymi    środowiskiem lokalnym,

ü      analizowanie potrzeb szkoły/placówki w zakresie poprawy bezpieczeństwa oraz wnioskowanie o podjęcie starań związanych z uzyskaniem wsparcia w celu realizacji programów i projektów edukacyjnych promujących bezpieczeństwo,

ü      ocenianie stanu bezpieczeństwa szkoły i przedstawianie wniosków na posiedzeniach plenarnych rady pedagogicznej. Wnioskowanie o ujęcie niezbędnych priorytetów dotyczących poprawy bezpieczeństwa w planie pracy szkoły,

ü      korzystanie ze szkoleń, informacji, edukacji prawnej oraz przekazywanie uzyskanej wiedzy i umiejętności wszystkim pracownikom (na przykład w zakresie udzielania pierwszej pomocy),

ü      dbałość o opracowanie i przestrzeganie szkolnych procedur postępowania                    w sytuacjach kryzysowych (m.in. postępowanie w sytuacji różnych zagrożeń, postępowanie z uczniem, który uległ wypadkowi, postępowanie wobec ucznia, którego stan wskazuje na spożycie alkoholu bądź innych środków odurzających),

ü      podejmowanie działań mających na celu kształtowanie umiejętności zagospodarowania czasu wolnego czasu wolnego i promowanie zdrowego stylu życia poprzez:

- koordynowanie zajęć pozalekcyjnych w tym edukacyjnych opiekuńczo –     wychowawczych, profilaktycznych i pomocy psychologiczno –     pedagogicznej dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa w szkole,

-         koordynowanie realizacji zadań statutowych szkoły w tym zadań  

-         opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i profilaktycznych,

ü      podejmowanie działań mający na celu ochronę uczniów przed niepożądanymi treściami w Internecie.

 

3.

Szkolny koordynator to funkcja społeczna,  zatem nie posiada on żadnych kompetencji  kontrolnych i sprawdzających, które w myśl przepisów prawnych przysługują dyrektorowi szkoły/placówki oraz zespołowi kierowniczemu. Funkcja koordynatora polega głównie na obserwacji istniejących w szkole/placówce lub w jej otoczeniu zjawisk               i zdarzeń mających negatywny wpływ na spokój i bezpieczeństwo uczniów oraz wszystkich podmiotów szkolnych. Tryb i sposób przekazywania wniosków wynikających z obserwacji i analiz powinien być określony przez dyrektora szkoły (może to być m.in.: ustalenie o cyklicznym informowaniu rady pedagogicznej o stanie bezpieczeństwa, czy też np. zeszyt kontaktów dla wszystkich pracowników). Szkolny koordynator                         ds. bezpieczeństwa to lider w gronie pozostałych pracowników szkoły, zaangażowany                   w kompleksowe postrzeganie kwestii bezpieczeństwa (bezpieczeństwo fizyczne, psychiczne, warunki bazowe szkoły itp.)

      Wynagrodzenie szkolnego koordynatora ds. bezpieczeństwa może być zwiększone poprzez system dodatków do płacy zasadniczej. Ten element płacowy może być uwzględniany przez dyrektora szkoły w odniesieniu do wyznaczonego zakresu zadań                 i obowiązków koordynatora.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                               Dolnośląski Kurator Oświaty

                                                                                                    Beata Pawłowicz

 

 

 

Raf115-10-2007 19:17:41   [#08]
dzięki
barbaras215-10-2007 19:49:23   [#09]
 Komu powierzyliście w szkolę funkcje koordynatora d/s bezpieczństwa? Ja w czerwcu robiłam to na tempo  i poprosiłam o przyjecie tej funkcji przez pedagoga.Pedagog zgodził się ale we wrześniu swoje niezadowolenie wyraził wizytator że funkcja ta jest restrykcyjna i z taka nie mioże kojarzyć się pedagog.I jestem w kropce bo nie mam pomysłu komu?nie widzę w tej roli zadnego n-la a nie chce robić z łapanki
AnJa15-10-2007 19:52:45   [#10]
a skąd on wie, że restrykcyjna?

chociaż spokojności wielkiej człowiek jestem (u nas, na wschodzie wszyscy tacy) to tutaj bym nie wytrzymał i odpowiedział mu coby się odp...

chyba, że on powiedział, że on by nie powierzył pedagogowi gdyby był dyrektorem

i na taką okolicznośc to my, na wschodzie, mamy przypowieść o babci
anmar15-10-2007 19:59:34   [#11]
jaka to przypowieść?
barbaras215-10-2007 20:26:02   [#12]
AnJa no włąsnie jaka to przxypowieść
krystyna15-10-2007 20:53:40   [#13]
czyżby o tej, co byłaby dziadkiem, gdyby....... ???
AnJa16-10-2007 07:58:54   [#14]
ta sama

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]