Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zagęszczenie w szkole
strony: [ 1 ]
Roman K31-01-2003 22:34:28   [#01]

Piszę pierwszy raz do Was (nas) chociaż od jakiegoś czasu czytam.

Przygotowujemy się do rozbudowy szkoły i potrzebuję argumentów:

Jakie macie zagęszczenie w Waszych szkołach?

Stąd pytania i prośba o maila:

1. Jaką powierzchnię użytkową ma szkoła -

2. Ilu uczniów jest w szkole -

3. Jaką powierzchnię ma sala gimnastyczna -

4. Jak oceniacie zagęszczenie:) uczniów w szkole (jest ciasno, luźno)?

Dzięki wszystkim którzy zainteresują się moim tematem i powodzenia.

Roman_K

Adaa31-01-2003 22:47:00   [#02]

:-)

 jesli chodzi o rozbudowę szkoły ..wiadomo musisz mieć projekt

i to wszystko załatwia

podajesz liczbę potencjalnych uczniów a normy okreslają wszystko:powierzchnia, toalety,ciagi komunikacyjne itp.itd

nikt Ci nie zatwierdzi projektu jeśli nie spełnia on przyjetych norm

od 2001 roku prawo budowlane jest bardzo restrykcyjne jeśli chodzi o normy na obiekty oświatowe

mój projektant poprosił mnie tylko o podanie liczby uczniów,ilości sal i ich przeznaczenia, i czy sobie życzę gabinet od wschodu czy południa:-)))

napisałeś,że zyczysz nam powodzenia:-))))

to ja Tobie życzę:-))))

zobaczysz zaklniesz nie raz:-))

Gaba01-02-2003 07:58:40   [#03]

Też mam jeszcze gęsto

1. Są przepisy straży pożarnej odnośnie liczby osób w budynku użyteczności publicznej, ważne są drogi ewakuacji - poproś o opinie strażaków, PIP.

2. Ale, ale, ale...

Bardzo ważne są też wskaźniki demograficzne

-         w najbliższych 3, 6 latach (cykle szkolne)

-         ale też i długofalowe 10 lat.

 

Moja gmina (duża miejska) ma takie analizy wstępne porobione. I nie będzie niczego budować, bo ma bazę bardzo dużą – chce nią lepiej gospodarzyć. To, że przez 3 lata dzieci się będą gnieździć, to nie znaczy, że za 6 lat budynek może stać pusty.  Znam takie małe gminy, gdzie reforma zastała gminę w trakcie budowy szkoły i nie wie gmina, co zrobić z budynkiem. W znanej mi innej dużej gminie górskiej – likwidują od nowego roku 2 filie!!!

Trzeba dokonać dogłębnej analizy demograficznej dla waszej gminy – teraz rodzą się dzieci, które pójdą za sześć lat do szkoły. Zróbcie to rocznikami – to pomoże ci także w gospodarowaniu zasobami ludzkimi:

Ur. 2003 – 2009 w szkole

Ur. 2002 -  2008 w szkole

Ur. 2001 – 2007 w szkole

 

Najprawdopodobniej polikwidują małe szkoły i dogęszczą większą z lepszym dojazdem, ale... prawa demografii są tak okrutne, że aż się boję myśleć - np.

-         w roku 2002 w Krakowie ubyło z klas pierwszych SP 2700 dzieci – ok. 230 etatów przeliczeniowych

-         w roku 2003 ubędzie dalszych 2700 – ok. 230 etatów

= w ciągu dwóch lat – ubędzie 450 etatów na 11 000 wszystkich nauczycieli w naszej gminie, a w ciągu 5 lat będzie potrzeba ok. 1500 nauczycieli mniej.

 

W moim gimnazjum w roku 2008, 2009 ubędzie ok. 5 etatów przeliczeniowych, jeżeli tendencja byłaby stała, a nie jest, bo roczniki zmniejszają się skokowo dodatkowo po ok. 200 dzieci. Badanie skali makro pokazuje pewne tendencje.

 

Ile to tysiąclatek stoi teraz pustych, albo nie stoją tam gdzie są dzieci. A dzieci nie będzie. Chyba, że gmina jest bogata, nie ma szkoły – może lepiej zbudować salę gimnastyczną. (Jednocześnie wiemy, że od 2006 roku będzie obowiązywało nowe prawo emerytalne – nie będzie można wypuścić ludzi na wcześniejszą emeryturę.) itd.

 

 

 

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]