Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zaczynajcie nowelizację statutów - szkoły pogimnazjalne
strony: [ 1 ]
JarTul03-01-2003 17:59:19   [#01]

W związku z podpisaniem i skierowaniem do druku Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.

§8 
ust. 1.
 O przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) - d) ustawy, decydują kryteria zawarte w statucie szkoły, uwzględniające:
 ust. 3. Dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej, nie później niż do końca lutego każdego roku, podaje kandydatom do wiadomości kryteria, o których mowa w ust. 1, oraz warunki, o których mowa w ust. 2. Termin ten nie dotyczy szkół nowotworzonych.

zatem czasu na aktualizację statutuów nie zostało dużo :-)))

W wymianie plików ujednolicony tekst:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 27 sierpnia 2001 r.

w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych

grażka03-01-2003 18:57:05   [#02]

Miałam właśnie wrzucić ten link - dziś czytałam o tym na forum Wyborczej

http://www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=427&w=3998123&a=3998123&v=2

JarTul04-01-2003 21:58:48   [#03]

Aby nie tworzyć nowego wątku...

a zbliża się koniec semestru.
Czy w protokole z posiedzenia klasyfikacyjnego umieszczacie uzasadnienia  oceny ndst każdego ucznia?
Jeżeli tak, to prosiłbym o przykłady. :-)))
Mariola04-01-2003 22:06:15   [#04]

jak to

uzasadnienie oceny ndst dla każdego ucznia?
Uzasadniacie na RP oceny ndst?
JarTul04-01-2003 22:19:16   [#05]

U nas jest taki "dziwny" zwyczaj...

na radę klasyfikacyjną każdy wychowawca przygotowuje protokół, na którym nauczyciele wypisują uzasadnienia każdej oceny ndst, a następnie jest to przepisywane do protokołu z posiedzenia klasyfkacyjnego. Zastanawiam się, czy tą tradycję kontynuować? - stąd ten post.
Mariola04-01-2003 22:22:38   [#06]

u nas nie ma czegoś takiego

na RP każdy wychowawca tylko podaje ilość ocen ndst z przedmiotu oraz nazwiska uczniów.
Wcześniej dla dyrektora z-ca przygotowujw zbiorczą listę z ndst całej szkoły i na radzie klasyfikacyjnej dyrektor ją ewentualnie koryguje (bo jak wiadomo różnie to bywa...)
nie uzasadniamy ndst na RP
JarTul04-01-2003 22:25:03   [#07]

Zatem protokół z posiedzenia klasyfikacyjnego...

ma ze 2 strony?
Maelka04-01-2003 22:26:49   [#08]

U nas też tak jest...

Zdziwilibyście sie, ile ocen uległo poprawie, kiedy nauczyciel musiał uzasadnić taką, a nie inną ocenę...
Bo argument - on jest okropny(nosi dredy,nie uważa itp.) jakoś nie przystawał do WSO...
I rodzicom też coś muszę powiedzieć, zanim trafią do  nauczyciela, który wystawił jedynkę...
JarTul04-01-2003 22:28:08   [#09]

Maelka...

i te uzasadnienia wędruja do protokołu?
Mariola04-01-2003 22:29:05   [#10]

naprawdę nie wiem

ile stron ma protokół z posiedzenia.
Ale mogę sprawdzić jak trzeba.
JarTul04-01-2003 22:34:06   [#11]

Pytam ...

bo przy naszych 38 klasach potrafi mieć i ponad 20 stron, kiedy wypisze się te wszystkie "uzasadnienia" ocen ndst i obniżonych ocen ze zachowania.
Mariola04-01-2003 22:46:20   [#12]

u nas

najdłuższe protokoły są maturalne.
Ale 20 stron z posiedzenia klasyfikacyjnego???
O rany!
Kto to u Ciebie pisze?
Nie masz litości nad protokolantem?
JarTul04-01-2003 22:58:43   [#13]

Ja jestem tylko "wice"...

od 1 września, a szef szefuje od 1 stycznia 2002. Przyglądamy sie róznym "tradycjom" i chcemy trochę zmienić - stąd moja ciekawość?
Mariola04-01-2003 23:03:53   [#14]

w ogóle

dziewię się że coś takiego u Was funcjonuje
tyle mówić na RP aby było 20 stron protokołu...
o rany, ile czasu u Was trwa taka rada?

myślę,że w mojej szkole nie do pomyślenia
dyrektor ma dużo do powiedzenia ale nauczyciele mają bardzo duży wpływ na posiedzenia RP...
JarTul04-01-2003 23:06:31   [#15]

O to chodzi, że nie mówią...

i rady są krótkie - 1-2 godz., ale do protokołu przepisuje się to, co przygotuja wychowacy na "indywidualnych zestawieniach swojej klasy", a na nich sa te uzasadnienia, które trafiaja do protokołu.
JarTul04-01-2003 23:13:39   [#16]

Jakie zatem informacje zawiera...

protokół z posiedzenia klasyfikacyjnego RP?
JarTul05-01-2003 17:45:11   [#17]

Wracam do drugiego rozpoczętego w tym wątku wątku... :-)))

Czy w protokole z posiedzenia klasyfikacyjnego umieszczacie uzasadnienia  oceny ndst każdego ucznia?
Jeżeli tak, to prosiłbym o przykłady. :-)))

Jakie, nazwijmy to "obowiązkowe", elementy powinien zawierać protokół z posiedzenia klasyfikacyjnego RP?

Majka05-01-2003 18:00:23   [#18]

Nie ma u nas  zwyczaju uzasadniania na RP ocen ndst.

Wychowawca podaje zestawienie zbiorcze: stan klasy, klasyfikowani (i nie -wtedy dokładniej o uczniu), ilość uczniów z ndst- i tu dokładnie kto i z czego ma ndst. Średnia klasy (ogólna i "porównywalna" czyli bez przedmiotów specjalistycznych dla profilu), frekwencja, imiennie oceny ze sprawowania . Podaje to na kartce do protokołu i omawia ustnie. Prezentuje też ogólne informacje o klasie (aktywność, imprezy, problemy,itp.).

Uzasadnia się na RP obniżenie ocen ze sprawowania.

Mariola05-01-2003 18:44:06   [#19]

u nas tak jak u Majki

z drobnymi różnicami: jedna średnia klasy bez religii, stopnie ze sprawowania ilościowo, uzasadnienie tylko nieodpowiednich ocen ze sprawowania.
Majka05-01-2003 18:58:34   [#20]
Wprowadzono średnie porównywalne ze względu na przedmioty typu łacina, warsztaty dziennikarskie, reklama, marketing, edukacja teatralna, edukacja filmowa... Część z nich trwa semestr, mają je tylko wybrane profile.
Mariola05-01-2003 19:21:15   [#21]

aha

u nas nie ma takich przedmiotów,
w ogóle nie ma kla autorskich są typowe profile z bardziej nietypowych dopiero od tego roku mat-info.

JarTul u nas jest w tej chwilii 10 klas pierwszych, 8 klas III i 8 klas IV.
JarTul05-01-2003 21:29:41   [#22]

Mariola...

Wygrywasz - jeżeli chodzi o szkołę średnią.
U nas:
7 - kl. I LO
7 - kl. III LO
6 - kl. IV LO
i dodatkowo:
4 - kl. I gimnazjum
5 - kl. II gimnazjum
5 - kl. III gimnazjum
oraz po dwie klasy V i VI wygasajacej SP.

Dziękuję za zabranie głosu "w temacie".

Proszę o dalsze zabieranie głosu. :-)))))

hania05-01-2003 23:29:52   [#23]

w mojej byłej szkole

a była to podstawówka, klas "równoległych" bywało i po 5, było tak( nadmienię, że było to do rokuszk 1999/2000, potem ja się przeniosłam, potem skutkiem reformy szkoła uległa likwidacji)

Poszczególne piony klasowe miały klasyfikację osobno: w obecności dyr lub wice oraz wszystkich uczących w klasie odbywało się posiedzenie. Tu się przedstawiało m. in.uzasadnienia każdej niedostatecznej i najniższego zachowania. Były założone zeszyty protokołów(duże a4) i każdy wych sam się tam po kolei wpisywał. Data, posiedzenie klasyfikacyjne w obecności i pod przewodnictwem itd, stan klasy klasyfikowanych, ilość uczniów z ndst, ilościowo zachowanie, te wszystkie uzasadnienia, charakterystyka klasy. Na klasyfikacyjnym posiedzeniu rady leciały już tylko dane ilościowe, trwało więc krótko. I tylko ilościowe do protokołu z posiedzenia klasyfikacyjnego RP. Nie wiem , czy to było formalne, ale tak było. Może - jeśli formalnie by tak mogło, jest to rozwiązanie dla takich dużych szkół jak Twoja Jarku? I czas protokolanta się oszczędza....

JarTul06-01-2003 20:55:48   [#24]

A forma (treść) uzasadnień...

oceny ndst? :-)))))
bogna07-01-2003 12:31:32   [#25]

wracając do tytułu wątku

Kuratorium wielkopolskie opracowało propozycję punktowania świadectwa gimnazjalisty:

Projekt zasad przeliczania ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych na punkty oraz zasady punktowania innych osiągnięć kandydatów

  1. j. polski

max 12 punktów

j. obcy

max 12 punktów

matematyka

max 12 punktów

przedmiot wskazany przez komisję rekrutacyjną

max 12 punktów

średnia z sześciu przedmiotów (spośród: historia, wiedza o społeczeństwie, fizyka i astronomia, chemia, biologia, geografia, informatyka) – z wyłączeniem przedmiotu wskazanego w punkcie 4.

max 12 punktów

świadectwo z wyróżnieniem

8 punktów

zachowanie

6 punktów – ocena wzorowa

5 punktów – ocena dobra

Razem

max 74 punkty

udział w konkursach i turniejach wiedzy organizowanych przez kuratora oświaty co najmniej na szczeblu wojewódzkim – max 3 konkursy, każdy po 6 punktów

max 18 punktów

inne osiągnięcia:
  • wyróżniająca aktywność na rzecz innych ludzi lub środowisk (wolontariat, SU )
  • osiągnięcia sportowe, co najmniej na szczeblu gminnym (ponadszkolne)
  • osiągnięcia artystyczne, co najmniej na szczeblu gminnym ( ponadszkolne)
  • poświadczone dodatkowe kompetencje językowe z drugiego języka

     

    2 punkty

    2 punkty

    2 punkty

    2 punkty

    Razem

    100 punktów

    Mariola07-01-2003 14:03:01   [#26]

    u nas

    w ubiegłym roku było tak:
    http://edu.apple.pl/lo1ostroleka/rekrutacja.htm
    i raczej tak pozostanie w tym roku
    Zola07-01-2003 16:31:38   [#27]
    Mariola ,nie będzie bo zgodnie z rozporządzeniem to kurator określa punktacje a przedmiotów nie może byc 9 tylko 4 i w tym obowiązkowo język polski
    Mariola07-01-2003 16:37:07   [#28]

    hm...

    :-(
    pytałam dyrka czy zmieniać coś na stronie
    powiedział,że nie,
    czyli źle wywnioskowałam :-(
    znaczy się, będę zmieniać w ostatniej chwili...
    Mariola07-01-2003 16:41:31   [#29]

    w takim układzie zapytam

    czyli czwarty przedmiot określa szkoła
    tak?
    Leszek07-01-2003 16:50:24   [#30]

    Tak ustalił KO w Poznaniu.

    Musisz sprawdzić jak to przyjęto w KO Twego województwa.

    Pozdrawiam

    Zola07-01-2003 17:04:24   [#31]
    tak, dużo zależy od KO
    bogna07-01-2003 18:23:34   [#32]

    wg rozporządzenia MENiS:

    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu

    z dnia 20 grudnia 2002 r.

    zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.

    ust.3 otrzymuje brzmienie:

    "3. Dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej, nie później niż do końca lutego każdego roku, podaje kandydatom do wiadomości kryteria, o których mowa w ust. 1, oraz warunki, o których mowa w ust. 2. Termin ten nie dotyczy szkół nowotworzonych.”,

    c) ust. 4 i 5 otrzymują brzmienie:

    "4. Liczba punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, powinna być równa liczbie punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych oraz za inne osiągnięcia ucznia, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2.

    5. Przepisu ust. 1 pkt 4 nie stosuje się do kandydatów, którzy na podstawie odrębnych przepisów zostali zwolnieni z obowiązku przystąpienia do egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4.”;

    Moim zdaniem punktowanie świadectwa powinno zależeć od szkoły prowadzącej nabór i chyba ustalanie tego odgórnie przez kuratorium nie jest zgodne z rozporządzeniem??

    Zola07-01-2003 19:35:47   [#33]
    nie sprawdzałam rozporządzenia ale w niedawnym projekcie w zadaniach było,że to kurator określa punktacje i parę innych rzeczy - zaraz sprawdzę,bo może od projektu znowu coś ministerstwo namieszało,ale sądząc po KO  wielkopolskim ,to chyba jednak ustalenie punktacji zostało w gestii kuratora
    Leszek07-01-2003 20:19:28   [#34]

    rozporządzenie ze zmianami (nieopublikowanymi na dzień dzisiejszy)

     § 21.

    Kurator oświaty:

    2a) ustala, we współpracy z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych, sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu, o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt. 4, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów,

    § 8.

    1. O przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt. 3 lit. a) - d) ustawy, decydują kryteria zawarte w statucie szkoły, uwzględniające:

    1) oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć

    edukacyjnych,

    2) inne osiągnięcia ucznia, wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum, które uwzględnia się w procesie rekrutacji, zwłaszcza:

    a) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,

    b) udział w konkursach wiedzy organizowanych przez kuratora oświaty, co

    najmniej na szczeblu wojewódzkim,

    c) osiągnięcia sportowe lub artystyczne, co najmniej na szczeblu powiatowym,

    3) liczbę punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych oraz za inne osiągnięcia ucznia, o kt

    órych mowa w pkt. 2,

    4) liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu, o którym mowa w odrębnych przepisach, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5

    ,

    5) liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych w przypadku, o którym mowa w ust. 2,

    z zastrzeżeniem ust. 6 i 7.

      3. Dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej, nie później niż do końca lutego każdego roku, podaje kandydatom do wiadomości kryteria, o których mowa w ust. 1, oraz warunki, o których mowa w ust. 2. Termin ten nie dotyczy szkół nowotworzonych.

       

      I zwróć uwagę, że WKO z Poznania dokonał ustalenia z § 21 ust. 2a)

      Natomiast § 8 omawia uprawnienia szkoły i dyrektora oraz komisji rekrutacyjnej.

      Tak Mariolu, czwarty przedmiot został do wyboru przez szkołę.

      Pozdrawiam

      Zola07-01-2003 20:42:16   [#35]
      Bogna jest tak jak cytuje Leszek - zmieniło się - w projekcie na początku było ,że kurator ustala,teraz tez ustala ale w porozumieniu z dyrektorami
      JarTul07-01-2003 21:23:01   [#36]

      Może ktoś się zlituje...

      i przytoczy jakieś krótkie, sensowne przykłady uzasadnień ndst. :-)))
      Zola07-01-2003 22:12:18   [#37]

      my prowadzimy karty sprawozdawcze klas ,ułatwiają one sprawne przekazywanie danych związanych z klasyfikacją

      każdy wychowawca ma na tej karcie średnią klasy,frekwencję ,ilości ocen z zachowania (tzn. ile i jakich oraz nazwiska z najwyższą i najniższą oceną- oceny najwyższe i najniższe z uzasadnieniem)

      na tych kartach podaje się uczniów klasyfikowanych i nieklasyfikowanych(nieklasyfikowanych z nazwiska i z uzasadnieniem) podaje się też ilości ocen ndst i też z nazwiskami i z uzasdnieniem - uzasadnienia na kartach piszą nauczyciele uczący,są to dość krótkie informacje w których nauczyciel podaje dane o wynikach sprawdzianów ucznia,ilości ocen w porównaniu z innymi uczniami, frekwencji na przedmiocie, aktywności,możliwościach i rokowaniach - jak zawsze jakość notatki zależy od nauczyciela

      Żaczek07-01-2003 22:25:32   [#38]

      Nowości!!!

      Oświata. Zmienione zasady rekrutacji

      Papiery tylko do trzech szkół

      Absolwenci gimnazjów będą mogli starać się o przyjęcie do nie więcej niż trzech szkół ponadgimnazjalnych.

       

      Ograniczenie to wprowadza nowelizacja rozporządzenia z dnia 27 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. nr 97, poz. 1054 z późn. zm.), podpisana przez minister edukacji narodowej i sportu Krystynę Łybacką. W ubiegłym roku, kiedy nabór do szkół ponadgimnazjalnych prowadzono po raz pierwszy, można było składać papiery do nieograniczonej liczby placówek. Niektórzy uczniowie ubiegali się więc o przyjęcie do kilkunastu, a nawet ponad 20 szkół, co spowodowało ogromne zamieszanie w czasie rekrutacji. Wprowadzone obostrzenia mają takim sytuacjom zapobiec. Ubiegając się o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej będzie można posługiwać się tylko oryginałem świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczeniem o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatniej klasie gimnazjum albo kopiami tych dokumentów poświadczonymi przez dyrektora szkoły, którą dana osoba ukończyła.

      Przy przyjmowaniu do szkoły ponadgimnazjalnej mają być brane pod uwagę w równym stopniu wyniki egzaminu na zakończenie gimnazjum oraz łącznie oceny z języka polskiego, trzech innych zajęć edukacyjnych, pozostałe osiągnięcia ucznia (posiadanie tzw. czerwonego paska, udział w konkursach organizowanych przez kuratora oświaty co najmniej na szczeblu wojewódzkim itp.). Ponadto dla kandydatów do liceów i klas dwujęzycznych decyzją rady pedagogicznej, a w innych szkołach – za zgodą ministra edukacji, może być przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych. Szczegółowe kryteria naboru do danej placówki jej dyrektor powinien podać kandydatom do końca lutego każdego roku. Termin ten nie dotyczy nowo tworzonych szkół.

       Jarosław Żarowski

      Komentarze czytelników

      hania07-01-2003 23:33:25   [#39]

      nie wiem, czy krótkie i sensowne.....

      ale tak cierpliwie Jartul prosi, że się zlituję....

      Uczennica klasy Ix, A.....B....... otrzymała końcoworoczną ocenę niedostateczną z matematyki, gdyż nie osiągnęła w wystarczającym stopniu umiejętności przewidzianych programem nauczania i umożliwiających jej kontynuację nauki w klasie II.  Zgodnie z opinią PPP dostosowano wymagania programowe do zakłóceń rozwojowych uczennicy. A...... w żadnej formie nie potrafiła jednak przedstawić minimalnych wiadomości i umiejętności wymaganych na ocene dopuszczającą. Nie potrafiła zastosować prostych algorytmów działań, rozpoznawać figur geometrycznych ani stosować prostych pojęć związanych z nimi.

      Uczennica ma duże zaległości i braki, zgodnie z zaleceniem Poradni powinna je nadrabiać na bieżąco i systematycznie pracować nad utrwalaniem nowych wiadomości. Pracowała jednak bardzo niechętnie i niesystematycznie, mimo motywacji ze strony nauczyciela.

      Matka została powiadomiona o przewidywanej ocenie niedostatecznej.

       

       

      Uczennica klasy IIy, A.........B........, otrzymała końcoworoczną ocene niedostateczną z matematyki, ponieważ pomimo dostosowania wymagań do jej indywidualnego poziomu (zgodnie z orzeczeniem PPP) nie osiągneła w stopniu wystarczającym umiejetności koniecznych do kontynuowania nauki w klasie trzeciej.

      Uczennica nie potrafiła odtworzyć podstawowych wiadomości dotyczących zasad matematycznych oraz pojęć z geometrii. Nie potrafiła zastosować podstawowych algorytmów działań ani rozwiązać, nawet z pomocą nauczyciela, praktycznych zadań rozwiązywanych wcześniej na lekcji, nawet o niewielkim stopniu trudności.

      Nie skorzystała z oferowanej pomocy celem nadrobienia braków z I półrocza. Nie wykazała chęci do – sugerowanego przez nauczyciela – prezentowania wiadomości z matematyki w formie odpowiadającej jej możliwościom. Matka została poinformowana w statutowym trybie o grożącej ocenie niedostatecznej

       i jak?

      JarTul08-01-2003 20:01:57   [#40]

      Haniu...

      dziękuję za zlitowanie się nad mą cierpiącą duszą. :-)))
      Wielkie podziękowania.

      Proszę o więcej.

      UWAGA!
      Nie jesteś zalogowany!
      Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
      Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
      Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
      Logowanie i/lub zakładanie konta.

      strony: [ 1 ]