Forum OSKKO - wątek

TEMAT: TRWAŁY ZARZĄD - proszę o pomoc.
strony: [ 1 ]
Yxmo23-03-2007 13:55:47   [#01]

Jeśli ktoś przechodził procedurę przekazania przez op szkoły w trwały zarząd dyrektorowi proszę o wskazówki:

- procedura ?

- koszty ?

- inne uwagi ?

Z góry wielkie dzięki

mika23-03-2007 13:57:34   [#02]
Przeszłam, wszystko napiszę Ci na priva. Pozdrawiam
Yxmo23-03-2007 13:58:35   [#03]
mika jesteś wielka :)
mika23-03-2007 15:19:35   [#04]
Napisz mi jeszcze o jakie miasto chodzi, bo jeśli to wawa, podam adresy instytucji.
AnJa23-03-2007 15:29:14   [#05]
jeśli to nie Warszawa (skomplikowana struktura organizacyjna - choć pewnie nie dla miki i innych tam zarządzających:-)  to zwracasz sie do organu wykonawczego JST (zarząd, prezydent, wójt, burmistrz) o przekazanie  w trwały zarząd i czekasz na decyzję/uchwałę

jesli nawet robi to organ stanowiacy gdzieś (nie spotkałem się) to adresat i tak do niego skieruje

kosztów nie ma, wygodne to bardzo dla JST, dla dyrektora- dodatkowa odpowiedzialnośc za te same pieniadze, ale i swiadomość większej władzy (nie absolutnej - bo w decyzji/uchwale) będa i ograniczenia tej władzy
mika23-03-2007 15:40:16   [#06]
Andrzeju, to skomplikowana procedur (obejmuje 10 punktów).
mika23-03-2007 15:59:16   [#07]
Yxmo, wysłałam sprawdź czy doszło.
cewi23-03-2007 16:39:06   [#08]

TRWAŁY ZARZĄD

U nas cała sprawę prowadził OP. Wszystko dostaliśmy gotowe
kadu23-03-2007 17:44:06   [#09]

Trwały zarząd

Czy ja też mogę prosić pięknie o procedury, formularze, wskazówki dotyczące szkoły warszawskiej..., musze wszak się za to zabrać i to wkrótce...proszę...
malgorzata3123-03-2007 20:24:28   [#10]
i ja też pięknie proszę - też jestem z Warszawy
gaga6924-03-2007 07:11:56   [#11]

miko

ja też bardzo poproszę , nie jestem z W-wy ale procedury poproszę

drazetka@op.pl

mika25-03-2007 10:08:36   [#12]
Wkleję w poniedziałek tutaj w a warszawiakom podam szczegóły na priv. Dobrze jak u kogoś robi to op, bo inaczej trzeba wygospodarować sobie dużo czasu.
Yxmo26-03-2007 08:01:43   [#13]
mika - dzięki - doszło 9 pktów
mika26-03-2007 09:57:45   [#14]
  1. Wystąp (nie ma druku, napisz pismo z prośbą) do delegatury biura naczelnego architekta miasta o wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości. Bezpłatnie
  2. Wystąp do wydziału nieruchomości (jest druk) o wypis z rejestru gruntów). Cena: 3.60 zł
  3. Wystąp do sądu rejonowego (jest druk) o odpis z księgi wieczystej. Cena ok. 30 zł
  4. Wystąp do biura geodezji i katastru (jest druk) o odbitkę z zasadniczej mapy obejmującej nieruchomość. Cena ok. 100 zł
  5. Zrób na planie teren, (który na pewno posiadasz) wykaz naniesień i sposób ich wykorzystania, chyba, że posiadasz plan terenu z wykorzystaniem, wtedy nie trzeba nanosić.
  6. Napisz informację o wartości budynku na podstawie ksiąg rachunkowych, informacja musi być potwierdzona przez księgowość.
  7. Wystąp do organu prowadzącego (np. wydziału oświaty w dzielnicy lub w gminie) o opinię.
  8. Jak już to wszystko masz to dołącz statut, akt założycielski, jeżeli wynajmujesz lub dzierżawisz budynek dla potrzeb szkoły dołącz kopie umowy. Wypełnij wniosek lub napisz pismo o ustanowienie trwałego zarządu i złóż w wydziale nieruchomości.
  9. Siądź spokojnie i czekaj, powiedzenia oraz cierpliwości.
AnJa26-03-2007 10:38:04   [#15]
o kurczę!

jak to dobrze mieć szkołę w grajdołku:-)
Yxmo26-03-2007 11:43:58   [#16]
czyli reasumując koszty zarówno dla szkoły jak i dla op ok. 133,60 PLN?
mika26-03-2007 12:39:25   [#17]
W Warszawie, tak.
Yxmo10-09-2007 14:48:19   [#18]

jeszcze raz

Przywołuję ten temat ponownie.

Ponieważ z tego co widzę to jest więcej pytań niż odpowiedzi.

Przekazanie szkoły w trwały zarząd wiąże się z niemałymi kosztami dla op- związanymi chociażby z inwentaryzacją budowlaną i wyceną- (koszty są pochodne wartości wycenianego majątku).

Za jakiekolwiek refleksje na przywołany temat z góry dzięki.

AnJa10-09-2007 15:04:10   [#19]
pierwszy raz słyszę o czyms takim- nie mylisz tego przypadkiem z zarządem w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami?
urzędniczka10-09-2007 15:06:32   [#20]
Trwały zarząd to sposób władania nieruchomością będącą własnością jednostki samorządu terytorialnego przez jej jednostkę organizacyjną. Tak naprawdę to każda jednostka organizacyjna gminy powinna być oddana w zarząd trwały w celu realizacji jej zadań statutowych. Bez tego do każdej czynności związanej z dysponowaniem nieruchomością dyrektor potrzebuje nadzwyczajnego upoważnienia od wójta. U nas procedura dla dyrektora jest wręcz banalna, choć długotrwała - musi on tylko złożyć wniosek o ustanowienie zarządu trwałego. Pozostałe formalności i koszty realizuje Urząd Miasta. Dyrektor dostaje decyzję o ustanowieniu zarządu trwałego, podpisuje stosowny protokół zdawczo-odbiorczy. W związku z oświatowym charakterem działalności statutowej jednostki jaką jest szkoła, nie musi ona wnosić opłaty za zarząd trwały. To wszystko - reszta wynika z ustawy o nieruchomościach.
Yxmo10-09-2007 15:09:02   [#21]

a można prosić odrobinę więcej o "Pozostałe formalności i koszty"- właśnie ten temat mnie najbardziej interesuje .

urzędniczka10-09-2007 15:19:20   [#22]
To niestety nie moja działka ;) Zajmuje się tym wydział geodezji.
Dan6727-05-2008 14:41:26   [#23]
czy muszę mieć / jako dyrektor szkoły/ ustanowiony trwały zarząd, aby móc podpisać umowę na organizację oazyw szkole /na wakacje/, wynajęcie sali na zajęcia ogniska muzycznego /na rok szkolny/
bosia27-05-2008 14:44:58   [#24]
mam odzielne pismo z op na podpisywanie umów (uchwała)
DYREK27-05-2008 15:09:11   [#25]

budynek, grunty, majątek jest w trwałym zarządzie szkoły (nie dyrektora)

właścicielem majątku jest organ prowadzący

organ prowadzący może (nie musi) udzielić pełnomocnictwa dyrektorowi szkoły do dokonywania czynności w jego imieniu

czyli do podpisywania np. umowy najmu jest potrzebne pełnomocnictwo (nie ma to związku z ustanowieniem trwałego zarządu)

"O tym, czy dyrektor szkoły może zawrzeć umowę najmu sal szkolnych, rozstrzyga treść konkretnego pełnomocnictwa udzielonego przez wójta."

zobacz:

http://samorzad.infor.pl/sprawy-spoleczne/oswiata/52902,Wojt-moze-upowaznic-dyrektora-szkoly-do-decydowania-o-wynajmie-sal.html


post został zmieniony: 27-05-2008 15:12:20
mika27-05-2008 15:19:16   [#26]
Ja mam pełnomocnictwo.
Wiktoria1205-06-2008 21:15:53   [#27]

Myślę, że zarząd trwały wynika z przepisów o gospodarce nieruchomościami, a to już dość kosztowne i duzo większa odpowiedzialność zarządcy, chyba że jest jakaś inna forma zarządu trwałego(?).

Teraz moje pytanie, czy pełnomocnictwo na organizowanie i przeprowadzanie zamówień publicznych, udzielanie zamówień i dokonywanie zakupów w ramach planu finansowego jednostki upowaznia do wynajmowania sal oraz pobierania za to opłat?

 Z góry dziękuję za odpowiedzi i komentarze.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]