Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
TRWAŁY ZARZĄD - proszę o pomoc. |
Yxmo | 23-03-2007 13:55:47 [#01] |
---|
Jeśli ktoś przechodził procedurę przekazania przez op szkoły w trwały zarząd dyrektorowi proszę o wskazówki: - procedura ? - koszty ? - inne uwagi ? Z góry wielkie dzięki |
mika | 23-03-2007 13:57:34 [#02] |
---|
Przeszłam, wszystko napiszę Ci na priva. Pozdrawiam |
Yxmo | 23-03-2007 13:58:35 [#03] |
---|
mika jesteś wielka :) |
mika | 23-03-2007 15:19:35 [#04] |
---|
Napisz mi jeszcze o jakie miasto chodzi, bo jeśli to wawa, podam adresy instytucji. |
AnJa | 23-03-2007 15:29:14 [#05] |
---|
jeśli to nie Warszawa (skomplikowana struktura organizacyjna - choć pewnie nie dla miki i innych tam zarządzających:-) to zwracasz sie do organu wykonawczego JST (zarząd, prezydent, wójt, burmistrz) o przekazanie w trwały zarząd i czekasz na decyzję/uchwałę
jesli nawet robi to organ stanowiacy gdzieś (nie spotkałem się) to adresat i tak do niego skieruje
kosztów nie ma, wygodne to bardzo dla JST, dla dyrektora- dodatkowa odpowiedzialnośc za te same pieniadze, ale i swiadomość większej władzy (nie absolutnej - bo w decyzji/uchwale) będa i ograniczenia tej władzy |
mika | 23-03-2007 15:40:16 [#06] |
---|
Andrzeju, to skomplikowana procedur (obejmuje 10 punktów). |
mika | 23-03-2007 15:59:16 [#07] |
---|
Yxmo, wysłałam sprawdź czy doszło. |
cewi | 23-03-2007 16:39:06 [#08] |
---|
TRWAŁY ZARZĄD U nas cała sprawę prowadził OP. Wszystko dostaliśmy gotowe |
kadu | 23-03-2007 17:44:06 [#09] |
---|
Trwały zarząd Czy ja też mogę prosić pięknie o procedury, formularze, wskazówki dotyczące szkoły warszawskiej..., musze wszak się za to zabrać i to wkrótce...proszę... |
malgorzata31 | 23-03-2007 20:24:28 [#10] |
---|
i ja też pięknie proszę - też jestem z Warszawy |
gaga69 | 24-03-2007 07:11:56 [#11] |
---|
miko ja też bardzo poproszę , nie jestem z W-wy ale procedury poproszę drazetka@op.pl |
mika | 25-03-2007 10:08:36 [#12] |
---|
Wkleję w poniedziałek tutaj w a warszawiakom podam szczegóły na priv. Dobrze jak u kogoś robi to op, bo inaczej trzeba wygospodarować sobie dużo czasu. |
Yxmo | 26-03-2007 08:01:43 [#13] |
---|
mika - dzięki - doszło 9 pktów |
mika | 26-03-2007 09:57:45 [#14] |
---|
- Wystąp (nie ma druku, napisz pismo z prośbą) do delegatury biura naczelnego architekta miasta o wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości. Bezpłatnie
- Wystąp do wydziału nieruchomości (jest druk) o wypis z rejestru gruntów). Cena: 3.60 zł
- Wystąp do sądu rejonowego (jest druk) o odpis z księgi wieczystej. Cena ok. 30 zł
- Wystąp do biura geodezji i katastru (jest druk) o odbitkę z zasadniczej mapy obejmującej nieruchomość. Cena ok. 100 zł
- Zrób na planie teren, (który na pewno posiadasz) wykaz naniesień i sposób ich wykorzystania, chyba, że posiadasz plan terenu z wykorzystaniem, wtedy nie trzeba nanosić.
- Napisz informację o wartości budynku na podstawie ksiąg rachunkowych, informacja musi być potwierdzona przez księgowość.
- Wystąp do organu prowadzącego (np. wydziału oświaty w dzielnicy lub w gminie) o opinię.
- Jak już to wszystko masz to dołącz statut, akt założycielski, jeżeli wynajmujesz lub dzierżawisz budynek dla potrzeb szkoły dołącz kopie umowy. Wypełnij wniosek lub napisz pismo o ustanowienie trwałego zarządu i złóż w wydziale nieruchomości.
- Siądź spokojnie i czekaj, powiedzenia oraz cierpliwości.
|
AnJa | 26-03-2007 10:38:04 [#15] |
---|
o kurczę!
jak to dobrze mieć szkołę w grajdołku:-) |
Yxmo | 26-03-2007 11:43:58 [#16] |
---|
czyli reasumując koszty zarówno dla szkoły jak i dla op ok. 133,60 PLN? |
mika | 26-03-2007 12:39:25 [#17] |
---|
W Warszawie, tak. |
Yxmo | 10-09-2007 14:48:19 [#18] |
---|
jeszcze raz Przywołuję ten temat ponownie. Ponieważ z tego co widzę to jest więcej pytań niż odpowiedzi. Przekazanie szkoły w trwały zarząd wiąże się z niemałymi kosztami dla op- związanymi chociażby z inwentaryzacją budowlaną i wyceną- (koszty są pochodne wartości wycenianego majątku). Za jakiekolwiek refleksje na przywołany temat z góry dzięki. |
AnJa | 10-09-2007 15:04:10 [#19] |
---|
pierwszy raz słyszę o czyms takim- nie mylisz tego przypadkiem z zarządem w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami? |
urzędniczka | 10-09-2007 15:06:32 [#20] |
---|
Trwały zarząd to sposób władania nieruchomością będącą własnością jednostki samorządu terytorialnego przez jej jednostkę organizacyjną. Tak naprawdę to każda jednostka organizacyjna gminy powinna być oddana w zarząd trwały w celu realizacji jej zadań statutowych. Bez tego do każdej czynności związanej z dysponowaniem nieruchomością dyrektor potrzebuje nadzwyczajnego upoważnienia od wójta. U nas procedura dla dyrektora jest wręcz banalna, choć długotrwała - musi on tylko złożyć wniosek o ustanowienie zarządu trwałego. Pozostałe formalności i koszty realizuje Urząd Miasta. Dyrektor dostaje decyzję o ustanowieniu zarządu trwałego, podpisuje stosowny protokół zdawczo-odbiorczy. W związku z oświatowym charakterem działalności statutowej jednostki jaką jest szkoła, nie musi ona wnosić opłaty za zarząd trwały. To wszystko - reszta wynika z ustawy o nieruchomościach. |
Yxmo | 10-09-2007 15:09:02 [#21] |
---|
a można prosić odrobinę więcej o "Pozostałe formalności i koszty"- właśnie ten temat mnie najbardziej interesuje . |
urzędniczka | 10-09-2007 15:19:20 [#22] |
---|
To niestety nie moja działka ;) Zajmuje się tym wydział geodezji. |
Dan67 | 27-05-2008 14:41:26 [#23] |
---|
czy muszę mieć / jako dyrektor szkoły/ ustanowiony trwały zarząd, aby móc podpisać umowę na organizację oazyw szkole /na wakacje/, wynajęcie sali na zajęcia ogniska muzycznego /na rok szkolny/ |
bosia | 27-05-2008 14:44:58 [#24] |
---|
mam odzielne pismo z op na podpisywanie umów (uchwała) |
DYREK | 27-05-2008 15:09:11 [#25] |
---|
budynek, grunty, majątek jest w trwałym zarządzie szkoły (nie dyrektora)
właścicielem majątku jest organ prowadzący
organ prowadzący może (nie musi) udzielić pełnomocnictwa dyrektorowi szkoły do dokonywania czynności w jego imieniu
czyli do podpisywania np. umowy najmu jest potrzebne pełnomocnictwo (nie ma to związku z ustanowieniem trwałego zarządu)
"O tym, czy dyrektor szkoły może zawrzeć umowę najmu sal szkolnych, rozstrzyga treść konkretnego pełnomocnictwa udzielonego przez wójta."
zobacz:
http://samorzad.infor.pl/sprawy-spoleczne/oswiata/52902,Wojt-moze-upowaznic-dyrektora-szkoly-do-decydowania-o-wynajmie-sal.html post został zmieniony: 27-05-2008 15:12:20 |
mika | 27-05-2008 15:19:16 [#26] |
---|
Ja mam pełnomocnictwo. |
Wiktoria12 | 05-06-2008 21:15:53 [#27] |
---|
Myślę, że zarząd trwały wynika z przepisów o gospodarce nieruchomościami, a to już dość kosztowne i duzo większa odpowiedzialność zarządcy, chyba że jest jakaś inna forma zarządu trwałego(?).
Teraz moje pytanie, czy pełnomocnictwo na organizowanie i przeprowadzanie zamówień publicznych, udzielanie zamówień i dokonywanie zakupów w ramach planu finansowego jednostki upowaznia do wynajmowania sal oraz pobierania za to opłat?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i komentarze. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|