Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
oświatowy przegląd prasy |
cynamonowa | 30-12-2015 21:40:08 [#9353] |
---|
.....obecni drugoklasiści, którzy jako sześciolatki rozpoczęły naukę też mają prawo do powtórki ( jak rozumiem II klasy). My już w szkole wiemy, nikt z rodziców na dzień dzisiejszy nie zamierza skorzystać z tej propozycji...a odroczonych obecnie dzieci mamy "aż 5"....Nawet,( w co wątpię) gdy dojdzie 3-5 sześciolatków to co to za klasy powstaną...mhyy. :( |
Ala | 02-01-2016 12:05:01 [#9356] |
---|
nie nowe, wrześniowe, ale jakby uaktualniło się w kontekście zmian ;)
Zdolnej, inteligentnej młodzieży nie przybędzie dlatego, że udało się wmówić młodym ludziom, że mogą sięgnąć po nieosiągalne. 20 lat temu do szkół z maturą szło najwyżej 30 proc. uczniów po podstawówce. Dziś wskaźnik ten sięgnął prawie 90 proc. Na rynku pojawiła się więc armia z dyplomami, niestety zbyt często bez zdolności, umiejętności i pasji. – Wielu ludziom robimy tym krzywdę. Tej nadprodukcji magistrów rynek nie przyjmuje, rodzi się za to frustracja z niespełnienia oczekiwań, którymi ładuje się ich od najmłodszych lat. Jeśli kibol, który się spełnia, ćwicząc z ciężarkami, pozostanie w dorosłym życiu na swoim poziomie i w swoim otoczeniu, będzie żył w zgodzie z samym sobą, to z punktu widzenia psychologii jest dla wszystkich korzystne. Jeśli ulegnie ułudzie i pójdzie na studia, którym intelektualnie nie jest w stanie sprostać, będzie to groźne dla jego psychiki i otoczenia, na którym może wyładować swoją późniejszą frustrację – zauważa ekspertka.
całość tu: http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/499608,dzieci-pierdoly-bledy-wychowawcze-ktore-popelniaja-wspolczesni-rodzice.html |
Gaba | 02-01-2016 20:10:14 [#9358] |
---|
i rewelacyjne wpisy polemiczne z ww. polemiką |
AnJa | 07-01-2016 13:06:20 [#9363] |
---|
Akurat tego, o czym wspomina PM Jaki można i należy, wg obowiązującej podstawy, w liceum i techniku uczyć trzeba- nawet 2 razy: w klasie I na historii oraz w wątku "Ojczysty Panteon i ojczyste spory" na historii i społeczeństwie.
Byłem zwolennikiem His bo sadziłem, że to szansa na odbetonowanie uczenia historii i odejście od bezmyślnego, doklasówkowego wkuwania dat, nazwisk i procesów (tak, te się też wkuwa).
Pomyliłem się. Nauczyciele historii w swojej masie dali odpór nowomodnym durnowactwom. Stąd to, na przedmiocie o jakiej nazwie będzie się w pg odbywała edukacja historyczna, jest mi obecnie dosyć obojętne. |
noe19 | 07-01-2016 14:07:27 [#9364] |
---|
6 latki podpisane
link |
krasnoludek zadyszek | 07-01-2016 15:28:00 [#9365] |
---|
Nie no, Anja, nie każdy betonuje :) dostałam w tym roku pierwszy raz w życiu HiS na spółkę (2 godziny) z kolegą historykiem, pokazuję mat-fizom wątek o starożytności i o języku (ja jestem prosty filolog klasyczny oraz polski i uczenie dat mi nie pasuje), dziś ogarnialiśmy rzymskie machiny wojenne, myślę, że tak pomyślany HiS nikogo nie zabije, a hard historia niestety może... |
AnJa | 07-01-2016 15:43:56 [#9366] |
---|
Pisałem o masie - wyjątki zawsze się zdarzały.
Hard nie zabije- nuda albowiem tego nie robi. post został zmieniony: 07-01-2016 15:44:15 |
ola 13 | 07-01-2016 21:30:39 [#9367] |
---|
Hard nie zabije- nuda albowiem tego nie robi.
Zaiste ciekawa składnia powyższego zdania, azaliż nuda skutecznie znieczula i osłabia czujność. :-) |
ola 13 | 08-01-2016 09:27:15 [#9370] |
---|
Zalewska powiedziała, że dzisiaj rząd zaprezentuje projekt nowelizacji ustawy Karta Nauczyciela zakładający likwidację tzw. godzin karcianych. To dwie godziny w tygodniu, które każdy nauczyciel, niezależnie od swego pensum dydaktycznego, czyli obowiązkowego wymiaru lekcji, musi przepracować z uczniami, np. prowadząc zajęcia wyrównawcze. Za prowadzenie zajęć w ramach godzin karcianych nauczyciele nie otrzymują dodatkowego wynagrodzenia. - Kończymy z fikcją i upokorzeniem nauczycieli przy bardzo dużej sprawozdawczości - stwierdziła Zalewska. (http://www.tvn24.pl)
Mam pytanie o jaką fikcję chodzi? Że te lekcje niby są a ich nie ma czy jak? I o jaką sprawozdawczość chodzi? Czyżby prowadzenie dziennika było już problemem? post został zmieniony: 08-01-2016 09:28:29 |
Jacek | 08-01-2016 09:30:09 [#9371] |
---|
co PM tak się obnosi z tą "bardzo dużą sprawozdawczością" z karcianych? jaka sprawozdawczość? |
Ala | 08-01-2016 10:06:45 [#9372] |
---|
żegnajcie zajęcia wyrównawcze i inne dodatkowe :(
żadne takie nie będą upokarzać nauczycieli |
Marek Pleśniar | 08-01-2016 11:26:07 [#9373] |
---|
zapewne PM chodzi o to, że praca z dziećmi upokarza nauczycieli |
AsiaJ | 08-01-2016 11:28:01 [#9374] |
---|
proponuję dodatek wyrównawczy,
za to upokorzenie...;-) |
ola 13 | 08-01-2016 13:44:56 [#9375] |
---|
Uważam, że bardziej upokarza cały stan nauczycielski taka dowolność interpretacji prawa, vide organizacja zajęć opiekuńczych w czasie przerw świątecznych.
A takie stawianie sprawy, że zwiększone pensum o 2h bez dodatkowego wynagrodzenia upokarza nauczyciele! To ja zapytam: Ile godzin tygodniowo pracuje nauczyciel? I czy upokarzaniem jest takie "wyrównanie zaangażowania" nauczycieli, że jedni poświęcali uczniom po kilka godzin tygodniowo, a inni szybciutko zamykali za sobą drzwi wyjściowe? |
eny | 08-01-2016 15:10:20 [#9376] |
---|
A nie lepiej byłoby zapłacić za te dodatkowe 2 godz. skoro tak upokarza praca za free ???
Fikcją jest to, że nauczyciele pracują, siedzą, czekają na ucznia pomimo, iż wielokrotnie nikt się nie zgłasza (praktyka wielu ponadgimnazjalnych) |
AnJa | 08-01-2016 15:20:53 [#9377] |
---|
Za głupi jestem by zrozumieć dlaczego czekają zamiast umówić się - np. na poprawe pracy. Albo konsultacje przed nią. |
Gaba | 08-01-2016 15:29:25 [#9378] |
---|
ja jestem jeszcze głupsza - umawiamy się na poprawę czy na konsultację i... nie przychodzą. |
AnJa | 08-01-2016 18:43:15 [#9379] |
---|
chyba coś z zaufaniem i empatią? |
AnJa | 08-01-2016 20:14:13 [#9381] |
---|
ust.2 p.2) otrzymuje brzmienie: inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;”
a w uzasadnieniu: "Zmiana ta nie wyklucza możliwości prowadzenia np. zajęć związanych z potrzebami uczniów i rozwijających ich zainteresowania w ramach 40godzinnego czasu pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze, stosownie do ustaleń podjętych w danej szkole. Za realizację zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych szkoły odpowiada dyrektor danej szkoły."
za to: "W związku z likwidacją obowiązku prowadzenia w ramach tzw. „godzin karcianych” w dotychczasowej formule proponuje się odejście od rejestrowania ich wymiaru, co jednocześnie odbiurokratyzuje pracę nauczycieli".
Ciekawe, co w tej sytuacji zrobi dyrek, od którego rodzice zechcą świetlicy do 18 a OP da godziny świetlicowe tylko do 16 ?
Albo SKS (który zapowiedziano, że będzie więcej)?
|
Ala | 08-01-2016 20:45:23 [#9382] |
---|
i kto będzie winien, że nie ma?
dyrektor ;) |
AnJa | 08-01-2016 21:01:36 [#9383] |
---|
Dawno już nikt o tym nie napisał, więc przypomnę: za to właśnie masz Dyrektorze dodatek funkcyjny i wadzę:-)
Więc nie będzie, ze nie ma - bo wprowadzisz. I jak będzie trzeba- bo wójt Ci dyrektorze kaze- nawet 6 albo 8 godzin.
I s...ą będziesz Ty- nie zwalisz na prawo. |
Ala | 08-01-2016 21:08:37 [#9384] |
---|
w art. 42:
a) w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;”,
b) uchyla się ust. 3a–3c,
c) ust. 7a otrzymuje brzmienie:
„7a. Zajęcia i czynności realizowane w ramach czasu pracy nauczyciela, o których mowa w ust. 2 pkt 1, są rejestrowane i rozliczane w okresach tygodniowych odpowiednio w dziennikach lekcyjnych lub dziennikach zajęć.”;
to jak się ta biurokracja zmniejsza? |
Leszek | 08-01-2016 21:14:14 [#9385] |
---|
Nie pamiętam co pisaliśmy na forum wówczas, kiedy konsultowano wprowadzenie godzin karcianych...
Warto zajrzeć...
Może poszukam w wolnej chwili. ..
Pozdrawiam |
Jacek | 08-01-2016 21:41:33 [#9386] |
---|
Nie wiem czy pisałem, ale brzmienie KN przed wprowadzeniem karcianych wg mnie dawało możliwość dyrkowi zorganizowania zajęć "karcianych". |
AnJa | 08-01-2016 21:46:01 [#9387] |
---|
Dawało. Bo miałem takie.
|
Jacek | 08-01-2016 21:50:20 [#9388] |
---|
noo.. i ja też... wystarczyło stanowisko MEN, zamiast zmian w KN.. ale to już przeszłość post został zmieniony: 08-01-2016 21:52:09 |
AnJa | 08-01-2016 21:53:51 [#9389] |
---|
Alu- a ten ust.2.1 to nie jest aby tzw. pensum?
|
Gaba | 08-01-2016 22:26:48 [#9390] |
---|
Andrzej, a nie jest tak, że empatia nauczyciela empatią, a olewanie to przede wszystkim? |
Ala | 08-01-2016 22:52:25 [#9391] |
---|
AnJa - racja ust.2.1 to pensum
sama się wprowadziłam w błąd :(
ale... jeśli nauczyciel ma prowadzić zajęcia poza pensum i przydzielone ponadwymiarowe (zgodnie z ust.2.2) to za ucznia biorącego udział w tych zajęciach odpowiada szkoła, to ja będę chciała wiedzieć i w dodatku mieć podkładkę w postaci dokumentacji np. w przypadku wypadku co oznacza prowadzenie jakiegoś dziennika
jeśli przydzielę n-lom dodatkowe zajęcia to będę chciała wiedzieć, czy przypadkiem nie przekracza ten n-el 40h tygodniowo, znowu jakiś rejestr by się przydał ;)
a jak przyjdą z KO to pewnie będzie się papier liczył bardzo
jakby nie patrzeć dokumentacja będzie, w zależności od widzimisia dyrka bardziej lub mniej obszerna ale będzie post został zmieniony: 08-01-2016 23:00:53 |
Gaba | 09-01-2016 05:48:43 [#9392] |
---|
oczywiście, że będzie - wiemy to my, bo zarządzamy i spotykamy się z szarym życiem szkoły.
Tu nie chodzi o brak papierów - a brak papierów dla nauczyciela, więc ktoś te papiery za nauczyciela będzie musiał wypełnić. |
rzewa | 11-01-2016 23:22:15 [#9397] |
---|
hm... spodziewałam się lepszego rozumienia istoty finansowania oświaty w Polsce przez autora... |
rzewa | 12-01-2016 15:36:07 [#9399] |
---|
hm... ale wówczas aż się prosi rozpoczynanie szkoły w wieku 6 lat...
:-) |
Marek Pleśniar | 12-01-2016 17:30:57 [#9400] |
---|
to samo pomyslałem rzewoo
ciekawe jak z tego wybrną;-) |
|