Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
oświatowy przegląd prasy |
AnJa | 08-11-2013 07:59:53 [#8402] |
---|
absolutnie i bezprzecznie prawdziwe jest to, co pod zajawkąnt.z raportu:
"ASZdziennik 2011-2013. Wszystkie cytaty i wydarzenia zostały zmyślone" |
Marek Pleśniar | 08-11-2013 08:15:59 [#8403] |
---|
"Jak czytamy w dokumencie, większość nie nabyła jeszcze umiejętności pozorowania pracy pod okiem opiekuna " ;-) |
Marek Pleśniar | 08-11-2013 08:32:53 [#8404] |
---|
Zwolennicy referendum oświatowego sądzą, że nic tak dobrze uczniom nie zrobi, jak rozwalenie systemu i budowa na gruzach.
|
rzewa | 08-11-2013 09:49:50 [#8405] |
---|
świetny tekst
trafiający w samo sedno
zabrakło tylko jakiegoś podsumowania - warto wyciągnąć wnioski z tej zawieruchy dla dobra wszystkich
właściwie jak się wczytać w ustawę o referendum i Konstytucję, to wychodzi że takie referendum jest prawnie niedopuszczalne, gdyż potencjalnie generuje wydatki dla budżetu państwa i to horrendalne... |
AnJa | 08-11-2013 09:54:33 [#8406] |
---|
autor nie jest zawodowym felietonistą - więc i niekoniecznie pisze zgodnie z zasadami sztuki:-)
z tym, ze naprawde przekonujacy to on jest wtedy, gdy mówi |
izael | 08-11-2013 10:05:43 [#8407] |
---|
baaardzo fajny tekst:) |
slos | 08-11-2013 12:37:24 [#8408] |
---|
Szczególnie ważne i rozsądne słowa: "Skądinąd uważam, że szkoły potrzebują nieustannych zmian i wieść o kolejnej reformie nie przeraża mnie sama w sobie. Chciałbym jednak, aby zmiana dokonywała się na podstawie ekspertyzy i badań; aby dać czas na ocenę skutków zmian już wprowadzonych; aby poprawiać ewolucyjnie. Posła gonią sondaże? Dzieci (i ich szkoła) potrzebują czasu i refleksji. (...)Nie mamy zgody, aby podstawą zmiany był "raport" państwa Elbanowskich będący rodzajem książki skarg i wniosków. Mamy za to oczekiwania wobec administracji oświatowej odpowiedzialnej za ewaluację szkół. Nie rozmawiajmy o gimnazjach w poetyce "opowieści wojennych" - co się komu zdarzyło z jakim łobuzem. Uczyńmy natomiast realnymi zapisy ustawy oświatowej, które czynią rodziców współdecydującymi i współodpowiedzialnymi w każdej kwestii związanej z pracą wychowawczą szkoły. Nie przez likwidację gimnazjum, ale przez rzeczywiste przymierze domu i szkoły możemy próbować rozwiązywać problemy wychowawcze." O to chodzi. Aczkolwiek dobrze wprowadzana demokracja bezpośrednia to krok w rozwoju społeczeństwa obywatelskiego...
post został zmieniony: 08-11-2013 12:39:13 |
malmar15 | 13-11-2013 15:24:33 [#8410] |
---|
Rekrutacja do przedszkoli będzie łatwiejsza, ale samorządy przez to splajtują
Rząd chwali się prorodzinną polityką, w tym tworzeniem nowych miejsc w przedszkolach. Na dogonienie najbardziej zaawansowanych państw w opiece nad dziećmi do piątego roku życia dał sobie czas do 2022 roku i zaplanował wydać na to ponad 16,2 mld zł. Problem w tym, że te pieniądze nie wystarczą na stworzenie nowych miejsc w przedszkolach i na ich utrzymanie. Tylko w przyszłym roku samorządy będą musiały wyłożyć dodatkowo około 224 mln zł, a w kolejnym już ponad 900 mln zł. - Sytuacja finansowa oświaty jest zła, a za dwa, trzy lata system może się załamać - alarmują samorządowcy.
http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/rekrutacja;do;przedszkoli;bedzie;latwiejsza;ale;samorzady;przez;to;splajtuja,242,0,1419250.html#utm_source=money.dziennik&utm_medium=referral&utm_term=news-dnia2&utm_content=placement3&utm_campaign=20131113
|
malmar15 | 14-11-2013 21:48:19 [#8412] |
---|
Klasy dla sześciolatków nie mogą być liczne i mieszane
http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/745629,klasy-dla-szesciolatkow-nie-moga-byc-liczne-i-mieszane.html
W nowelizacji rząd zadbał też, aby nie zdarzały się przypadki, gdy w jednej klasie uczą się dzieci w zróżnicowanym wieku (wskutek kumulacji rocznika sześciolatków i siedmiolatków). W tym celu wprowadzono przepis przejściowy. Artykuł 4 nowelizacji zakłada, że w latach szkolnych 2014/2015 i 2015/2016 podział uczniów klasy szkoły podstawowej na oddziały będzie dokonywany według roku i miesiąca urodzenia, poczynając od uczniów najmłodszych.
Od tej zasady przewidziane są jednak wyjątki. Dyrektor placówki na wniosek rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może odstąpić od dobierania dzieci według wieku. |
Marek Pleśniar | 18-11-2013 18:29:57 [#8413] |
---|
http://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/edukacja-to-nie-tylko-szesciolatki,54426.html
- Nie chciałbym jednak, aby po przeznaczeniu kilku miliardów publicznych pieniędzy na zakup komputerów i narzędzi edukacyjnych dla wszystkich szkół w Polsce okazało się, że są poważne zastrzeżenia natury medycznej czy psychologicznej odnośnie ich wykorzystywania.Chyba, że chcemy po raz kolejny hołdować popularnej w Polsce zasadzie: "zróbmy reformę, a potem jakoś to będzie". |
Marek Pleśniar | 21-11-2013 16:18:43 [#8415] |
---|
http://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/w-grudniu-wyniki-dot-doskonalenia-nauczycieli,54591.html
W grudniu będą znane wyniki pilotażowego projektu "Kompleksowe wspieranie szkół" - poinformowała w czwartek w Sejmie wiceminister edukacji Joanna Berdzik. Projekt ma na celu odejście od doraźnej pomocy pojedynczym nauczycielom na rzecz zintegrowanego systemu działań.
===
pragnę powiedzieć, że właśnie dostaliśmy odpowiedź na nasz protest w sprawie środków na doskonalenie
kilka stron... nie całkiem na temat
w zastępstwie dostaliśmy info o tym co w tej zapowiedzi MEN - jak rozumiem nie mamy racji bo racja jest ichniejsza nisz naszejsza |
AnJa | 21-11-2013 16:47:11 [#8416] |
---|
Nigdy mi nie zabrakło środków na doskonalenie, nigdy też nie oddałem ich do OP- nie wiem więc jak wygląda ta wydatkowalność i w skali mikro i makro.
Wiem tyle:
a) była to kasa nieznaczona i nieprzechodząca na kolejny rok- w sąsiednim OP komórka organizacyjna ds. edukacji apelowała więc do dyrektorów, by zachowac ostrożność w wydatkowaniu tego odpisu. Niostrożnym odrzucano wnioski.W praktyce ponad 70% zostawałow budzecie z powodu niewykorzystania.
b) jak coś raz się obetnie- to potem raczej to nie wróci.
c) bywa i tak |
Poppy | 21-11-2013 19:17:10 [#8417] |
---|
O matko, niektórym to się powodzi:) |
Marek Pleśniar | 21-11-2013 22:26:19 [#8418] |
---|
"Omenaa Mensah poprowadziła w "mechaniku" nr 1 warsztaty dla nauczycieli z wizerunku. Uczyła ich, jak się ubierać, żartować na lekcji i robić "pierwsze wrażenie". Szkoła zapłaciła za to ponad 7 tys. zł."
właśnie tym dyrektorom "dziękuję" za to że wydawali TAK pieniądze, lub że nie wydali pieniędzy na doskonalenie - bo dali oni pretekst na który tylko czekał rząd z ewidentnie ... amatorskim* "badaniem" NIK
*tak naprawdę nie uważam ich tylko za amatorskie ale za dziwnie wygodne i przydatne w swej nierzetelności (lecz to mój prywatny pogląd) post został zmieniony: 21-11-2013 22:31:15 |
Poppy | 22-11-2013 23:50:45 [#8420] |
---|
A ja współczuję nauczycielce, która ma się z tego tłumaczyć. Nie dość, że za darmo wykonuje pracę na rzecz banku ( a to wbrew pozorom mnóstwo pracy- czy powinien zajmować się tym nauczyciel?), to jeszcze ma odpowiadać za działania banku.
A swoją drogą przynajmniej wreszcie widać gołym okiem, jakie są intencje tego projektu. |
Marek Pleśniar | 26-11-2013 12:27:24 [#8424] |
---|
http://blog.polona.pl/2013/11/wydajnosc-dziewczat/
W 1906 roku w siedmioklasowej żeńskiej szkole handlowej Teodory Raczkowskiej w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 80 odbyło się spotkanie kadry nauczycielskiej z rodzicami uczennic. Można przypuszczać, że zebraniem zawładnęła katastroficzna atmosfera właściwa ówczesnym debatom kręgów lekarskich i pedagogicznych, wróżących degenerację kondycji cielesnej młodych pokoleń nieprzystosowanych do wielkomiejskich warunków życia. Poruszone zostały żywo wówczas dyskutowane tematy związane z francuskimi i niemieckimi badaniami, których alarmujące wyniki dowodziły, że dzieci są przeciążone obowiązkami szkolnymi oraz odnotowywały spadek ich wzrostu, wagi czy tempa reakcji na bodźce. |
Marek Pleśniar | 29-11-2013 07:43:48 [#8425] |
---|
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/nik-uczniowie-nie-chca-cwiczyc-na-wf-glownie-nastolatki,375452.html
Brak ciekawej oferty programowej i względy zdrowotne to główne powody wymieniane przez uczniów jako powód absencji na lekcjach WF-u. Absencja najwyższa jest w szkołach ponadgimnazjalnych, gdzie sięga 30 proc. - głosi najnowszy w tej sprawie raport NIK.
wszystko to bardzo ważne, ale..
"W roku szkolnym 2012/2013 NIK przyjrzała się przez tydzień, w wybranych szkołach, zajęciom WF-u."
złośliwie spytam: przez tydzień i zapewne w 32 szkołach?
w takiej sytuacji odechciewa się dyskusji nad takimi "badaniami", a przychodzi chęć na oprotestowanie takich "badań oświatowych" |
Gaba | 29-11-2013 08:19:03 [#8426] |
---|
Marku, ciągnąć wątek będę - gdyż jestem alergicznie uczulona na mniemanologię stosowaną i gdybologię dialektyczną.
Badacz, - siedział oczywiście na wszystkich lekcjach... i był/jest biegłym w dodatku... od dydaktyki wf?
- jak można zrobić raport dla poważnej instytucji, opierający się na marudzeniu ankietowym?
Czy można jakiś organ kontrolny wpuścić do NIK? |
AnJa | 29-11-2013 08:20:30 [#8428] |
---|
W poprzednim badaniu nt. Wf bylo ic 14. Ale okolo 20% zwolnionych z wf decyzja dyrka sie potwierdza. Plus kilka procent niedyspozycji czy braku stroju.
|
Marek Pleśniar | 29-11-2013 08:37:58 [#8429] |
---|
NIK tak "bada" od dłuższego czasu |
noe19 | 03-12-2013 07:49:23 [#8437] |
---|
Ważna zmiana w przedszkolach
Dzisiaj |
marmar49 | 05-12-2013 09:39:12 [#8439] |
---|
nowa miotła zamiata
|
Dżoana | 07-12-2013 19:14:02 [#8440] |
---|
http://www.wprost.pl/ar/428229/Brytyjskie-media-o-edukacji-zwyciezca-jest-Polska/?pg=1 post został zmieniony: 07-12-2013 19:15:03 |
dyrlo | 10-12-2013 08:42:32 [#8446] |
---|
Sędziowie mieszkają w mieście, nie mają już małych dzieci i dlatego nie myślą o dzieciakach idących na przystanek gdy pada deszcz albo śnieg dmucha prosto w oczy, a potem ok. 15-16 wraca ten dzieciak prawie po ciemku (szarówka już wtedy jest) do domu.
Skandal! post został zmieniony: 10-12-2013 08:43:07 |
grażka | 10-12-2013 09:07:45 [#8447] |
---|
Witaj w szkole, 6-latku!
:/ post został zmieniony: 10-12-2013 09:08:01 |
mariwu | 10-12-2013 10:47:04 [#8448] |
---|
Za chwilę dojdzie do tego prawo 3 i 4-latków do wychowania przedszkolnego. I prawo do dowozu, jeżeli droga do przedszkola przekracza 3 km. Od domu? Od przystanku? |
rzewa | 10-12-2013 18:31:15 [#8449] |
---|
droga od domu do szkoły/przedszkola
ale ponieważ ci którzy mają bliżej niż 3 (starsi 4) km muszą tę drogę pokonywać sami, nic nie stoi na przeszkodzie by ci, którzy mają dalej też mogli pokonać podobną trasę we własnym zakresie - np. z domu na przystanek
to już nie pierwszy wyrok w tego typu sprawie - bardzo dobrze widać o co chodzi na poniższym przykładzie: mamy dom i rodzinę go zamieszkująca z córką uczennicą gimnazjum; szkoła podstawowa znajduje się 2 km od domu, a gimnazjum 8 km; gimbus zabiera dzieci z punktu zbornego (przystanku) znajdującego się na dziedzińcu szkoły podstawowej; rodzice domagali się by autobus zabierał ich córkę spod domu, ale wcześniej przez 6 lat dziewczynka chodziła do szkoły podstawowej sama - sąd orzekł, że roszczenie rodziców jest bezpodstawne, nie ma przeszkód by nadal dziecko pokonywało tę drogą, zwłaszcza, że jest obecnie starsze |
|