lama KN art. 6a ust. 6. Oceny pracy dyrektora szkoły oraz nauczyciela, któremu czasowo powierzono pełnienie obowiązków dyrektora szkoły, dokonuje: 1) organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, jeżeli organ prowadzący szkołę nie sprawuje nadzoru pedagogicznego;
2) organ prowadzący szkołę, jeżeli równocześnie sprawuje nadzór pedagogiczny nad szkołą.
ust. 7. Organy, o których mowa w ust. 6, dokonują oceny pracy dyrektora szkoły po zasięgnięciu opinii rady szkoły i zakładowych organizacji związkowych działających w tej szkole. Przy ocenie pracy dyrektora przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. Zwykle: 1. Oceny pracy dyrektora dokonuje KO. 2. KO dokonuje oceny w porozumieniu z organem prowadzącym. 3. KO zwraca się do zakładowych organizacji związkowych z prośbą wyrażenie opinii o pracy dyrektora. Organizacje te samodzielnie powinny przygotować opinię na piśmie i przekazać ją do KO. 4. KO zwraca się do Rady Szkoły z prośbą wyrażenie opinii o pracy dyrektora. Rada Szkoły samodzielnie powinna przygotować opinię na piśmie i przekazać ją do KO. 5. Jeżeli w szkole nie działa RSz, to jej kompetencje przejmuje Rada Pedagogiczna. Rada Pedagogiczna przygotowuje, a nie dyrektor, opinię na piśmie i przekazać ją do KO.
Moim zdaniem opinia może zawierać sformułowanie (Chociaż na temat formy opinii było sporo dyskusji na forum.) i mieć postać uchwały RP: RP wyraża pozytywną/negatywną opinię o pracy dyrektora + powinna zawierać chociaż krótkie uzasadnienie. 6. Jeżeli zachodzi przypadek pkt 5, to sposób głosowania zależy od regulaminu RP. Ale, jeżeli chodzi o sposób głosowania, zacytuję za Antonim Jeżowskim [http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=4543&st=0]: I sprawa tajności głosowania. Konstytucja Rzeczypospolitej w wielu miejscach podkreśla jawność życia publicznego, wyrażającą się m.in. w jawności pracy wszelkich organów. Jawność ta może być ograniczona tylko w drodze ustawy. Ustawa o systemie oświaty nie zawiera upoważnienia do utajniania jakiegokolwiek głosowania, chyba, że byłyby to sprawy z zakresu objętego np. ustawą z 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych (DzU nr 11 poz. 95 ze zm.) lub innych ustaw. Ustawa o systemie oświaty nie daje RP upoważnienia do utajniania głosowań wychodzących poza przepisy zawarte w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Jeżeli więc w jakimkolwiek regulaminie pracy RP jest zapis o utajnianiu głosowania, jest on niezgodny z Konstytucją i ustawami, to oznacza, że z mocy prawa jest on nieważny. Natomiast członków RP obowiązują postanowienia art. 43 ust. 3 uoso: „Nauczyciele są zobowiązani do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub placówki.” |