Forum OSKKO - wątek

TEMAT: następne rozpoznanie skali zjawiska
strony: [ 1 ]
zgredek14-06-2006 23:12:11   [#01]

Stanowisko Dolnośląskiego Kuratora Oświaty w sprawie dystrybucji podręczników

Szanowni Państwo
Dyrektorzy Szkół i Placówek
Dolnego Śląska


Zgodnie z ustaleniami podjętymi w dniu 26 kwietnia 2006 roku przez przedstawicieli Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Stowarzyszeń Księgarskich i Polskiej Izby Książki uzgodniono, że sprzedaż nowych podręczników może być realizowana wyłącznie przez podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową w obrocie książką z zachowaniem przepisów podatkowych. Zakup podręczników musi być potwierdzony stosownym dokumentem sprzedaży. Podmiotami gospodarczymi, o których mowa w uzgodnieniu, są na przykład księgarnie, hurtownie, wydawnictwa, a stosownym dokumentem sprzedaży może być na przykład paragon lub faktura.

Uznaję za praktykę niedozwoloną angażowanie się nauczycieli i wychowawców w dystrybucję podręczników na terenie placówek oświatowych województwa dolnośląskiego. Działanie takie stanowi naruszenie prawa, jest sprzeczne z godnością zawodu nauczyciela i niesie ze sobą ryzyko zachowań korupcjogennych.

W związku z powyższym proszę Państwa Dyrektorów o rozpoznanie skali zjawiska w kierowanych przez Państwa placówkach oraz podjęcie działań mających na celu zapobieganie podobnym praktykom.

Dolnośląski Kurator Oświaty
mgr Beata Pawłowicz

---------------------------------

czyli następna tabelka się chyba pojawi;-)

zgredek14-06-2006 23:15:31   [#02]

Działanie takie stanowi naruszenie prawa, jest sprzeczne z godnością zawodu nauczyciela i niesie ze sobą ryzyko zachowań korupcjogennych.

dopiero jak się uoso zmieni to będzie zgodne z prawem

to i KN zmienić trzeba - nie będzie sprzeczne z godnością zawodu

ale gorzej mi idzie z tą korupcjogennością;-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]