Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Urlop zdrowotny
strony: [ 1 ]
Konto zapomniane16-09-2002 11:49:28   [#01]
Czy nauczycielowi,  który nabył prawo do emerytury można udzielić urlopu dla poratowania zdrowia i czy dyrektor ma obowiązek udzielenia urlopu
Ewa z Rz16-09-2002 15:13:05   [#02]

Zależy jakie jest znaczenie wyrażenia "nabył prawo"

1. nauczyciel osiągnął wiek emerytalny (65 lat):
urlop zdrowotny NIE przysługuje.

2. nauczyciel może pójść na emeryrurę korzystając z art. 88 KN:
urlop zdrowotny n-lowi NALEŻY SIĘ i decyduje o tym lekarz.

Skorzystanie z art 88 KN jest PRZYWILEJEM n-la, a nie koniecznością, w związku z tym z tego, że n-l może już z tego skorzystać NIC nie wynika dla innych przywilejów n-li.
Konto zapomniane16-09-2002 22:38:20   [#03]

To ja też jeszcze o urlop zdrowotny się zapytam...

Czy mogę (i jak) starać się o urlop zdrowotny?
Jestem nauczycielką, obecnie na urlopie wychowawczym.
Leczę się w poradni specjalistycznej. Czy po urlopie wychowawczym mogę skorzystać z takiego urlopu na poratowanie zdrowia.
W szkolnictwie pracuję od 1990 roku, ale w między czasie byłam od 29.08.1995 na macierzyńskim i wychowawczym, w trakcie, którego urodziłam drugie dziecko, więc znów macierzyński i wychowawczy(6-letni mogę mieć, bo dziecko niepełnosprawne). Ale pracowałam jeszcze 2 lata (od 1.09.1999 do 31.08.2001). Teraz od roku znów korzystam z urlopu wychowawczego.
Uf, zagnatwane to, ale chyba wiadomo o co chodzi.
Więc jeszcze raz jak załatwia się taki urlop i czy mogę z niego skorzystać w następnym roku szkolnym (ew. od półrocza)?

Pozdrawiam
BeataM
Ewa z Rz17-09-2002 08:02:30   [#04]

Urlop na poratowanie zdrowia przysługuje...

Każdemu n-lowi, który przepracował w szkole 5 lat i jest obecnie zatrudniony w szkole.

Karta Nauczyciela: Art. 73.