Forum OSKKO - wątek

TEMAT: koszty uzyskania w PIT 11 pilne!
strony: [ 1 ]
Karolinamat17-01-2006 12:14:26   [#01]

Proszę o odpowiedź na pytanie:

Jakie koszty uzyskania nalezy uwzględnić w PIT 11 należne czy faktycznie odliczone.

W skrócie sytuacja:

Pracownikowi nie odliczono za 1 miesiąc kosztów uzyskania przychodu, za urlop wypoczynkowy notabene błąd programu.Jakie koszty należy wpisać w PIT 11 te należne czy odliczone; odliczone mniejsze; nie zrobiliśmy korekty list płac.( czy powinna być?)Może jakaś podstawa prawna ? Urzędy Skarbowe wypowiadają się różnie.

asper0117-01-2006 20:56:46   [#02]
PP jest na samym "picie", spójrz w wyjaśnienie komórki kosztów. Koszty wpisuje się faktycznie uwzględnione, a pracownik w swoim rozliczeniu rocznym wpisze takie jakie powinien mieć ujęte, nie ma problemu ...
Kika17-01-2006 23:10:09   [#03]

Pracownik w swoim rozliczeniu nie może wpisać innej kwoty niż ma z PIT 11 od pracodawcy wiąże się z tym naliczenie podatku.

pracodawca jest zobligowany do skorygowania błędu i w rocznym rozliczeniu musi wyjść tyle ile powinien mięć jest to kwota stała za dany miesiąc

rzewa17-01-2006 23:15:59   [#04]

w PIT 11

powinny byc podane takie koszty jakie się pracownikowi należą, bez względu na to jakie faktycznie były policzone przy obliczaniu podatku, ale kwota odprowadzonych zaliczek na podatek powinna być taka jaka została faktycznie potrącona, bez względu na to czy przy podanych kosztach jest ona prawidłowa.

Wtedy, w rozliczeniu pracownikowi wyjdzie po prostu nadpłata podatku, którą US zwróci i po sprawie.

Basik18-01-2006 07:50:57   [#05]
rzewa ma rację. Sama kilkakrotnie wpisywałam inne koszty uzyskania niż otrzymywałam w PIT z uwagi na dojazdy do pracy. Księgowość mi tego nie uwzględniała, a miałam prawo. Nigdy U Skarbowy nie kwestionował
Karolinamat18-01-2006 08:25:44   [#06]

Dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie co do kosztów uzyskania przychodów z kilku miejsc pracy. Czy pracownik, który pracuje w kilku zakłdach pracy powinien mieć w każdym zakładzie potrącane te koszty? Jeżeli tak to przecież kwota roczna będzie większa niż limit. Czy powinniśmy zebrać jakieś oświadczenia od pracowników, jakie koszty powinniśmy im potrącać?

asper0118-01-2006 08:27:58   [#07]
"W kwocie kosztów uzyskania przychodów wykazuje się koszty faktycznie uwzględnione przez płatnika przy poborze zaliczek na podatek." Taki jest przypis w PIT 11 i taką interpretację US znam. W swoim rocznym zeznaniu pracownik może sobie poprostu skorygować koszty do należnych (w sumie z "nieuwzględnieniem kosztów w ogóle się nie spotkałem tylko z uwzględnieniem niższych, ale myślę, że można postąpić tożsamo)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]