Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
co sądzicie o czteroletnich technikach? |
zgredek | 13-01-2006 00:42:01 [#01] |
---|
dwa egzaminy zewnętrzne w ostatnim roku nauki kształcenie ogólne (wszystkie przedmioty takie jak w liceum) + kształcenie zawodowe - efekt: cztery lata po 7,8 godzin tygodniowo i inne... czepiam się? |
bogna | 13-01-2006 00:57:51 [#02] |
---|
nie...nie czepiasz się do tego należy dodać bajzel w kształceniu zawodowym: nieaktualne programy, brak podstaw programowych lub ich zmiana w trakcie cyklu kształcenia... iluśtamtygodniowe praktyki - co skutkuje zmniejszeniem godzin kształcenia ogólnego |
zgredek | 13-01-2006 01:07:54 [#03] |
---|
7-8 godzin dziennie miało być ------------------ co będą sądzić o przygotowaniu zawodowym absolwentów pracodawcy? (pierwszy rocznik uda się we wrześniu do urzędów pracy) |
stan | 13-01-2006 08:07:55 [#04] |
---|
... czteroletnie technikum to wynik "kompromisu"
Reforma zakładała istnienie tylko LO i LP. Była grupa dyrektorów, która domagała się utrzymania technikum pięcioletniego - "otrzymaliśmy" - technikum czteroletnie
i mamy to co mamy ... |
fredi | 13-01-2006 08:55:31 [#05] |
---|
mam pomysł, ale później |
agaciunia | 13-01-2006 13:57:51 [#06] |
---|
trzeba jeszcze dodać przerwy spowodowane maturami (nieobecni nauczyciele, brak zastępstw) |
dhausner | 13-01-2006 18:21:50 [#07] |
---|
Ja jako nauczyciel, a nie dyrek jestem całym sercem za technikami obserwując to co się dzieje u mnie w szkole. Dużo godzin dziennie, praktyki, ale są to u nas dzieciaki które w większości chcą dalej kontynuować naukę w tej dziedzinie lub biorą po uwagę swoją atrakcyjność na rynku pracy jak skończą studia z innej dziedziny. Ułatwić by mogło im życie dołożenie do przedmiotów maturalnych podstaw przedsiębiorczości bo jest to technik ekonomista i technik handlowiec. Nie wiem jednak jak to wygląda w innych zawodach. Uczę również w liceach profilowanych i tam przedmioty zawodowe są traktowane troszkę inaczej. Dla mnie licea profilowane to porażka. |
wojciechm | 14-01-2006 17:20:33 [#08] |
---|
A pułap punktów zaliczających maturę to 30% możliwych do uzyskania. 30% punktów możliwych do uzyskania nie wystarczy, by zdać egzamin potwierdzjacy kwalifikacje zawodowe. Czy należy to rozumieć jako gradację egzaminów - większy limit punktow - ważniejszy egzamin....., a może to celowe działanie, by udowodnić slabość i niepotrzebność kształcenia zawodowego. |
Staś | 16-01-2006 18:49:54 [#09] |
---|
egzaminy zawodowe traktuje sie inaczej ,.......................czyli niewiele kogo to obchodzi tylko matura sie liczy choćby z kilkoma poprawkami to jest absurd |
TereKlo | 17-01-2006 11:22:44 [#10] |
---|
solidne wykształcenie to podstawa fachowości i kompetencji Technika powinny być pięcioletnie a licea czteroletnie. Nie dość, że gimnazja przyjmują młodzież w trudnym wieku wychowawczym, to nim się ich ukierunkuje trafiają raptem na 2 i pół roku do Liceum Profilowanego, po którym właściwie nie mają zawodu wyuczonego tylko są ukierunkowani. Świadomie piszę 2 i pół roku LP (czy LO) bo praktycznie w trzecim roku nauki żyją maturą od września. Po technikum idąc na studia "w kierunku" wyuczonym mają przynajmniej podstawowe pojęcie o tym czego się będą uczyć, a nie po LO przekonują się na 1 roku studiów, że nie wiedzą co to są aktywa i pasywa, środki trwałe itp (piszę o ekonomii). Powtarzam za dhausner - licea profilowane to porażka. Powinny być nadal zasadnicze szkoły zawodowe, technika i licea ogólnokształcące. |
zgredek | 17-01-2006 11:27:18 [#11] |
---|
zostawmy licea profilowane na osobny wątek;-) Fredi - miałeś napisać | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|