Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zarejestrować działalność-korepetycje
strony: [ 1 ]
Agniesia704-11-2005 20:46:53   [#01]
Jestem stosunkowo młodą osobą, nie Dyrektorem, dlatego proszę Was o pomoc. Jestem totalnym laikiem w sprawach administracyjno -urzędowych. Od czego zacząć, gdybym chciała zarejestrować prywatną działalność? Muszę wyliczyć jakiś kosztorys, ale ja nawet nie wiem za co się płaci, ko może mi pomóc?
AnJa04-11-2005 20:49:26   [#02]
ZUS, US, jakieś opłaty rejestracyjne(niewielkie)

zadzwoń czy przejdź się do nich - powiedzą

jeśli jesteś gdzies na umowie o pracę, to chyba ZUS już nie trzeba tylko zryczałtowany podatek - jakieś grosze
Agniesia704-11-2005 20:53:37   [#03]

"Powiedzą" Do tych "Nich" to trzeba iść przygotowanym, bo z tego co słyszę to lubią wprowadzić w bład.

Czy ktoś prowadzi już coś takiego, czy to może się opłacać? Targają mną mieszane obawy, lęki ale i nadzieję,że mogę dorobić zajmując się tym co lubię. Czy to możliwe? W naszym zawodzie?

TAk jestem zatrudniona.Jestem n-lem.

AnJa04-11-2005 20:56:55   [#04]
Nie jest tak źle- w urzędach tych.

Wiem o kilku osobach robiących to u nas legalnie. Coś tam podobno zarabiają.
BożenaB04-11-2005 21:43:21   [#05]

Myślę, że się nie mylę i ...

Zdrowotne trzeba; coś koło 170 zł/mies. I podatek, oczywiscie.

Emerytalnego nie trzeba jak się ma umowę o pracę.

syrenka04-11-2005 22:00:37   [#06]

Rejestracja w urzędzie gminy, konto, urząd skarbowy, urząd statystyczny, zus. Nie wiem, czy w tej kolejności, ale gmina na pewno pierwsza.

Potem co miesiąc płacisz podatek dochodowy, rozliczasz się ryczałtem albo na książkę przychodów i rozchodów, oraz składkę zdrowotną zus (ostatnio było coś koło 154 zł).

Grzegorz G04-11-2005 22:06:52   [#07]

KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ:....

jest następująca: