Forum OSKKO - wątek

TEMAT: POmóżcie
strony: [ 1 ][ 2 ]
Kati03-11-2005 12:17:56   [#01]
Witam serdecznie! Mam malutki problem na przełomie lutego i marca staję do konkursu na dyr. mojej szkoły , teraz jesem PO od wrzesnia, kto powie jak konkurs wyglada i o co pytają, a moze cos o koncepcji pracy szkoły?:)
bomis03-11-2005 13:11:42   [#02]

Po zapoznaniu sie z kwitami prosili mnie o przedstawienie mojej koncepcji pracy na 5 lat. Pytali mnie np

- jak bedę motywowała nauczycieli do  pracy?

- co sądzę na temat hospitacji diagnozującej?

- dlaczego takie a nie inne zadania wybrałam?

zgredek03-11-2005 13:13:24   [#03]
a zz-ty o współpracę z nimi pytają
bomis03-11-2005 13:20:15   [#04]

zz

mnie nie pytali o współpracę (pewnie masz na myśli związki zawodowe).

U mnie akurat dobrze się współpracuję z ZNP, jest bardzo pomocny w egzekwowaniu prawa, które nie zawsze organ prowadzący przestrzega.

zgredek03-11-2005 13:39:59   [#05]

toż ja napisałam o co mnie pytali;-)

a ze związkami zawodowymi wszystkimi to bardzo dobrze misię współpracuje, też pomocni są

beera03-11-2005 13:46:30   [#06]

wysyłałam

taki konkursowy komplecik od Marka Widurka

gdyby ktoś miał- niech przesle dziewczynie, bo ja zmieniłam kompki i nie mam  tu nic.

Jeszcze nadzieja w Marku że tu zajrzy

Kati03-11-2005 14:18:26   [#07]

re asia

dzieki Asiu, a czy znasz moze namiary na Marka
Bonia03-11-2005 14:34:09   [#08]
W koncepcji pracy szkoły stawiaj na jej rozwój we wszystkich obszarach!
elada03-11-2005 15:17:19   [#09]
Bardzo, bardzo prosze też o taki komplecik, jeśli można. Mam podobną sytuację do Kati.Z góry dziękuję. Mam konkurs wcześniej, też się podzielę swoimi doświadczeniami z innymi.
AnJa03-11-2005 16:14:31   [#10]
Wiecie, zaczynam tęsknić...

Ludzie konkursy mają, cele sobie stawiają...

A ja już ponad 2,5 roku...

Jakieś sprawdzania dzienników, przeglądy bazy, porozumienia, ubezpieczeni, opisówki do planów...

Usiadłby se człowiek, koncepcje napisał, do konkursu przystapił ...

Eh, brakuje mi tego dreszczyku, brakuje...
zgredek03-11-2005 16:17:30   [#11]

zgadzam się

ja też cały rok bez konkursu:-(
AnJa03-11-2005 16:45:55   [#12]
umówmy się:

szukamy w necie albo gdziekolwiek ogłoszenia o konkursie

informujemy się wzajemnie - ale czysto: jesli wiemy coś więcej przekazujemy sobie na priva informacje

a potem składamy oferty

startować nie musimy - choć...

Mamy wzory z przeszłosci - zawodowców typu Zawisza Czarny

albo Andrzej Gołota
Magosia03-11-2005 20:01:24   [#13]

Może pomogę....(poniżej fragment mojego większego opracowania)

Każda szkoła jest inna

            Przyjmij to jako podstawę stworzenia wizji placówki, którą chcesz kierować. Masz wątpliwości? Przecież zgadzasz się z tym, że każdy człowiek jest inny. Zatem szkoła - społeczność uczniów, nauczycieli, pracowników obsługi, rodziców- skupia w sobie ogromny potencjał inności. A Twoim zadaniem, jako przyszłego dyrektora, jest te możliwości dostrzec, oszacować i...nie zmarnować. Wręcz przeciwnie, masz znaleźć sposób na rozwój i twórcze wykorzystanie.

            Stąd pierwsza część koncepcji kierowania placówką to diagnoza aktualnego stanu.

Zadanie proste dla kierującego szkołą, stosunkowo łatwe dla osoby pracującej w danej placówce. Dla kandydata z zewnątrz jest to wyzwanie trudne, ale jednocześnie dające szansę. Dobre rozpoznanie terenu i sztuka obiektywnej oceny może być niekwestionowanym atutem w rozgrywce o dyrektorski fotel. Diagnoza to inaczej stwierdzenie, jak jest. Proponuję następujące obszary opisu:

·        charakterystyka otoczenia szkoły, potencjału lokalnego środowiska,

·        opis i ocena bazy materialnej (stan budynku, ilość i przeznaczenia pomieszczeń, wyposażenie, tereny sportowe, dodatkowe usługi –stołówka, sklepik),

·        organizacja pracy w placówce (ilość uczniów, oddziałów, zmianowość, zajęcia dodatkowe, podział zadań),

·        kadra (liczba i poziom wykształcenia nauczycieli, stan i struktura zależności pracowników obsługi),

·         silne i słabe strony placówki, jej szanse i zagrożenia.

Pierwsze cztery elementy diagnozy dowiodą, że znasz teren, którym chcesz zarządzać; ostatni punkt wymaga wykazania się umiejętnością analitycznego myślenia i wnioskowania – a bez tego trudno być szefem. Pierwszą część koncepcji masz już za sobą. Czas na sztukę planowania, CZYLI MYŚLENIE KONCEPCYJNE.

Rozwój szkoły

           Najważniejsza część interesującego nas dokumentu to wskazanie kierunków i sposobów rozwoju szkoły. Łatwo powiedzieć, trudno wymyślić. A kto powiedział, że ubieganie się o stanowisko dyrektora jest proste? W końcu, jeśli nie masz pomysłu na godziwe życie placówki, którą chcesz kierować, to może jeszcze lepiej się wycofać? Bo bycie dyrektorem, to nie trwanie na stanowisku, tylko stwarzanie możliwości ciągłego rozwoju uczniom, nauczycielom, szkole.

Jaki porządek przyjąć w przedstawianiu swoich pomysłów? Z całą pewnością nie ma tu określonego schematu, natomiast ułatwieniem będzie logiczne rozwinięcie wskazanych w diagnozie obszarów pracy szkoły. Proponuję odpowiedzi na następujące pytania:

ü      W jaki sposób szkoła może czerpać ze swego otoczenia?( ukryte możliwości demograficzne, zmiana profilu placówki, fuzja z inną placówką...),

ü      Jaki masz pomysł na poprawę bazy materialnej szkoły, efektywniejsze wykorzystanie zasobów materialnych? (co rozbudować, jak gospodarować, na czym zaoszczędzić, w co zainwestować, skąd zdobyć fundusze..),

ü      Jaki zmiany proponujesz w organizacji pracy placówki? (może zmiany w programie wychowawczym, podjęcia działań profilaktycznych, jakieś innowacje pedagogiczne, system rekrutacji, usprawnienie przepływu informacji...),

ü      Jaki masz plan rozwoju zespołu pracowniczego? (organizacja wewnątrzszkolnego doskonalenia, system motywacji, zgranie indywidualnych planów rozwoju z potrzebami szkoły),

ü      W jaki sposób zamierzasz dbać o promocję szkoły?(imprezy dla środowiska, kontakty z mediami, folder, losy absolwentów)

Ważna jest odpowiedź na pytanie, jaki masz pomysł na rozwiązanie problemów placówki (słabe strony) oraz jak wzmocnić i wykorzystać posiadany potencjał (silne strony). Oczywiście w koncepcji nikt nie oczekuje drobiazgowych planów działania, chodzi o wskazanie drogi postępowania i spodziewanych rezultatów.

 

Życzę powodzenia:-)

Maryśka203-11-2005 21:35:32   [#14]

Mam te dokumenty Marka...

Nie wiem tylko czy wolno mi je przesłac, ale skoro Szefowa przesylała, to może i mnie Marek nie zamorduje.

Wysle Ci je wiec Kati.

migotka03-11-2005 22:28:48   [#15]

Maryśka2

czy ja też mogę prosić o0 te dokumenty?

Maryśka204-11-2005 01:25:41   [#16]
Juz wysylam migotko :)
AnJa04-11-2005 08:09:08   [#17]
Tylko sie nie załamcie.

Bo one robią (te dokumenty) pewne wrażenie.

Na szczęscie jeszcze na razie dyrektoras się z realizacji koncepcji nie rozlicza.

Z dokumentu pt. WSZJ czasami tak;-)
Kati04-11-2005 10:39:28   [#18]

WIELKIE DZIEKI

dziękuję wam wszystkim za pomoc i dobre rady, buźka:)
boreasz04-11-2005 11:02:01   [#19]
czy ja też mógłbym prosi o te materiały
barbaras204-11-2005 11:57:36   [#20]
zaintrygowało mnie AnJa Towje sformułowanie ze robią wrazenie tte dokumenty i chetnie tez byłabym pod wrazeniem więc jak mozna je przesłać to będe wdzieczna
barbaras205-11-2005 20:25:23   [#21]

Dziekuję !!!!!!!!!!!!!!!!!!

migotka05-11-2005 20:54:08   [#22]

Maryśka2

Nic nie dostałam.
bogda405-11-2005 20:55:36   [#23]

ogromna prośba

 o przesłanie koncepcji.

Wdzięczna jestem już teraz i cierpliwie czekam.

jakubboz05-11-2005 20:58:56   [#24]

konkurs

Bardzo proszę także ote materiały!
bogda405-11-2005 21:14:39   [#25]

niestety....

nie dotarło nic :-(

ale czekam dalej

darekjot6205-11-2005 21:43:39   [#26]
ja także prosze o materiały-bardzooooooo....
Vincia05-11-2005 21:43:57   [#27]

Maryśko 2

Z ciekawością i pokorą proszę i ja!
zgredek05-11-2005 21:52:57   [#28]
no to Marysia ma...;-)
Maryśka205-11-2005 23:32:04   [#29]

Fakt Bożenko...troszke się wkopałam...;-)))

Migotko wysle jeszcze raz...i pozostałym także...

Marek mnie juz jak nic ukatrupi...

bogda405-11-2005 23:35:35   [#30]

 Nie Maryśko, ale Marysieńko, Marysienieczko....nie bój się Szefa. Jakby co, to stajemy w obronie. ;-}

zgredek05-11-2005 23:36:48   [#31]

e, tam Szefa by się tak nie bała;-)

Marka W. się boi;-)

Marek Pleśniar05-11-2005 23:37:33   [#32]

no:-)

Marki się Ci pokićkały-)))

Maryśka205-11-2005 23:39:20   [#33]
Szefa też sie boje, ale to nie ten Marek mnie zastrzeli za to :)
zgredek05-11-2005 23:43:15   [#34]
bo i to wszystko przez to, że niejednemu mężczyźnie na imię Marek;-)
Maryśka205-11-2005 23:44:37   [#35]
ładna parafraza znanego powiedzonka ;)
Marek Pleśniar05-11-2005 23:45:02   [#36]
HM - że tak powiem;-)
Maryśka205-11-2005 23:45:40   [#37]
Moja poczta orzekła, że zostało wysłane...a kto dostanie niech zamelduje z łaski swojej :)
zgredek05-11-2005 23:47:45   [#38]

to tyle razy Marysia dostanie w dziób

Maryśka205-11-2005 23:50:34   [#39]
jak zawsze słodka...jesteś qrka ....wrrr. ;)
zgredek05-11-2005 23:51:40   [#40]

no coś Ty?

przecież nie ode mnie;-)

Maryśka205-11-2005 23:54:59   [#41]
Wiem zgredku....cos mi sie wydaje, ze znów koncertowo "psiujemy" wątek? ;)
AnJa05-11-2005 23:56:33   [#42]
ode mnie chyba też nie

chociaż zaraz poczytam cos tam popisała;-)
zgredek05-11-2005 23:57:20   [#43]

nie

jakbym śmiała zepsuć Twoje wysyłanie MarkowoW koncepcji?

AnJa05-11-2005 23:57:36   [#44]
kiedyś Ty kobieto psuła?

z rok temu to było co najmniej

Ty naweyt nie wiesz jak żeśmy się od tego czasu rozwinęli w tym temacie:-)
Maryśka205-11-2005 23:58:04   [#45]

AnJa...przeciez Tobie to chyba to niepotrzebne? :)

bogda405-11-2005 23:58:12   [#46]

żarty żartami, ale

 zobowiązuję się , że ode mnie ten materiał nie pójdzie dalej. Serio. Jest wzorcowy.Dziękuję.
zgredek05-11-2005 23:59:16   [#47]

AnJa - jesteś Wielki!!!!!!!

(nie wiem, czy adoruję już, czy jeszcze nie)

Maryśka205-11-2005 23:59:37   [#48]
sugerujesz cos? !!!!! ;)
zgredek06-11-2005 00:01:01   [#49]
ja czy on?
Maryśka206-11-2005 00:03:47   [#50]

on...

bogda4...mam rozumiec...dotarło?

strony: [ 1 ][ 2 ]