Forum OSKKO - wątek

TEMAT: matematycy !!!!
strony: [ 1 ]
zdunia27-10-2005 22:54:06   [#01]

Moje dziecko (III gimnzjum) ma problem z rozwiązanie,m zadania, a ja nie umiem jej pomóc

W trójkąt równoboczny, którego bok ma długość 10 cm wpisano kwadrat, którego dwa wierzchołki należą do podstawy trójkąta, zaś pozostałe do jego ramion. Oblicz pole tego kwadratu.

Pomocy, nie chcę roziązania, tylko podpowiedzi !

zgredek27-10-2005 22:58:30   [#02]
a z trygonometrią to się spotkała?
zgredek27-10-2005 22:59:37   [#03]

wprawdzie matematykiem to nie jestem;-) tylko jej nauczycielem;-)

a pierwsze co mi się skojarzyło to wykorzystanie trygonometrii

zdunia27-10-2005 23:00:47   [#04]

ja osobiście z matematyką miałam nie po drodze, ona do tej pory nie miała problemów,

nie wiem czy przegap[iła coś ostatnio w szkole (trochę chorowała) czy ją zaćmiło ?

zgredek27-10-2005 23:08:51   [#05]

narysuj trójkąt równoboczny ABC

wpisz kwadrat - w podstawie trójkąta wierzchołki kwadratu oznacz X oraz Y

jeden z wierzchoków kwadratu, który należy do boku trójkąta oznacz M

Marek Pleśniar27-10-2005 23:11:43   [#06]

hmmm....

MOJE też ma jakiś ostatnio problem z tą matmą

i JUŻ WIEM gdzie przyjdę spytac;-)))))

zdunia27-10-2005 23:14:22   [#07]

-))))))

kochani, jesteście w tym momencie ostatnią deską ratunku

o tej porze dzwonić do ludzi nie wypada, a na forum zawsze ktoś mądry jest

zgredek27-10-2005 23:14:58   [#08]

|AX|+|XY|+|YB|=10

|AM|=2|AX| - bo kąt MAX jest równy 60 stopni i trójkąt AXM jest prostokątny

drugie równanie z twierdzenia Pitagorasa:

|AX|do kwadratu + |XM|do kwadratu = |AM|do kwadratu

ale |XM|=|XY| bo to są boki kwadratu

podstaw za |AM| - otrzymasz układ równań z dwiema niewiadomymi

powinno dalej pójść

zdunia27-10-2005 23:16:02   [#09]
wielkie dzięki
bogna27-10-2005 23:18:18   [#10]
a z podobieństwa trójkątów nie będzie prościej?
zgredek27-10-2005 23:19:51   [#11]

masz rację Bogna

no pójdzie - tylko równanie kwadratowe wyszło:-(

trygonometria też nie:-(

---------------

przypomniało mi się, zadanie syna z trzeciej klasy szkoły podstawowej - rozwiązaliśmy dopiero po konsultacji z nauczycielką uczącą najmłodszych (mąż rozwiązywał korzystając z tw. Pitagorasa;-)))))))))

zgredek27-10-2005 23:20:57   [#12]
zdunia - napisz co teraz na lekcjach matematyki robią
zdunia27-10-2005 23:27:25   [#13]

tu córka ;)

zadanie było proste, z wykorzystaniem twierdzenia Talesa :) rozpatrywałam je poprawnie tylko wybrałam złą parę prostych równoległych :) ja liczyłam dla boku kwadratu, którego wierzchołki pokrywają się z podstawą trójkąta, a trzeba było liczyć dla drugiej pary boków :) zaćmiło mnie kompletnie :)

dziękuje za wszytskie podpowiedzi :)

zgredek27-10-2005 23:31:40   [#14]

dobrze, że odćmiło w odpowiednim momencie, bo jak widzisz patrzyłam bardziej przyszłościowo;-) - w szkole ponadgimnazjalnej ten sposób jak znalazł;-) będzie - zapamiętaj:-)

czyli wyszło jak u mojego syna;-)

pozdrawiam serdecznie i córkę i mamę:-)

zdunia27-10-2005 23:32:32   [#15]

mnie rzeczywiście z matematyką było bardzo nie po drodze, więc nawet nie bardzo wiem co robią,

chciałam ją pogonic do spania, a ona stwierdziła, że "medytuje nad zadaniem", a że to zaczęło się przedłużać, poprosiłam o pomoc

jeszcze raz wielkie dzięki,

tak normalnie, to ja Was raczej czytam, niż piszę,

uczę się od Was

bogna27-10-2005 23:32:56   [#16]
a ja córce - miłych snów życzę teraz :-)
zgredek27-10-2005 23:50:45   [#17]

a tak sobie na koniec napiszę, bo miło tu jest:-)

tego typu zadania można rozwiązywać "od końca" i "z pomocą"

myslę, że często jest to sposób na rozwiązanie

narysować zgodnie z podanymi wymiarami i zmierzyć - a później myśleć;-)

"zgadywanie" jest fajną metodą rozwiązywania zadań, tylko problem może się pojawić się w przypadku, gdy jest więcej niż jedno rozwiązanie:-)

---------------

a uczniowie najczęściej proszą, żebym podała im wzór - bo tak ponoc najprościej:-((((((((((((((((((

i podaj im wzór na życie, nauczycielu:-(

bogna28-10-2005 00:01:48   [#18]

no dobra - baju, baju...

a jaki mamy wynik tego zadania?

bo ja mam taki z głupią liczbą - tzn. z niewymiernością i mi się to nie podoba ;-)

zgredek28-10-2005 00:08:24   [#19]

ups...

20+10 pierwastków z 3?????

zgredek28-10-2005 00:23:22   [#20]
to znaczy, to nie wynik, tylko kawałek wyniku;-)
bogna28-10-2005 00:36:25   [#21]
troszkę inaczej mam ;-)
bogna28-10-2005 00:42:17   [#22]
mi bok wyszedł 20 pierwiastków z 3 minus 30
rzewa28-10-2005 00:45:54   [#23]

bogna

mnie tak samo
zgredek28-10-2005 00:51:07   [#24]

cóś takiego

pytanie:

co to zadanie sprawdzało?

umięjętność wykonywania działań w zbiorze liczb niewymiernych?

bogna28-10-2005 00:51:17   [#25]

:-)))))))))))

to w takim razie mogę iść spać :-)

bogna28-10-2005 00:53:01   [#26]

nie wiem co sprawdzało,

wiem, że "głupie" wyniki zawsze mnie wkurzały ;-)

zgredek28-10-2005 00:54:40   [#27]

mnie dalej wkurzają, zwłaszcza, że w którymś momencie mnie nudzą;-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]