Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Nareszcie !!
strony: [ 1 ]
joszka18-10-2005 18:46:21   [#01]

Pierwsza praca magisterska o ściąganiu

1 lipca 2005 roku Pan Mirosław Sawicki, Minister Edukacji Narodowej i Sportu spotkał się z Panią dr Ewą Nowicką-Włodarczyk z Instytutu Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego oraz Panem Konradem Kobierskim, absolwentem Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, który właśnie obronił pracę magisterską pisaną pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Bogusława Śliwerskiego na temat: Wychowawcze i etyczne aspekty ściągania w szkole powszechnej. Jest to pierwsza praca magisterska dotycząca w całości tego zagadnienia.

Gospodarz spotkania interesował się metodologią badań oraz wynikami zamieszczonymi w pracy. Dyskutowano nad skalą problemu i sposobami zapobiegania mu. Goście wyjaśniali, że zainteresowania ich dotyczyły zakresu i sposobów ściągania, postaw uczniów wobec tego zjawiska, systemu kar, jakie mogą ich powstrzymać przed tym zachowaniem, a także opinii uczniów na temat postaw nauczycieli wobec ściągania. Pan Konrad Kobierski zamierza kontynuować badania nad tą problematyką i zamieścić je w rozprawie doktorskiej.

Pan Minister odznaczył Panią dr Ewę Nowicką-Włodarczyk, inicjatorkę pierwszej pracy magisterskiej na temat ściągania, Medalem Komisji Edukacji Narodowej

Majka18-10-2005 19:01:29   [#02]

nawrócony ;)

Konrad Kobierski, student ostatniego roku pedagogiki społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, zbadał ściąganie naukowo*. Przeankietował 705 uczniów z 37 łódzkich szkół wszystkich typów, z wyjątkiem podstawówek. Okazało się, że z badanych nie ściąga tylko 13 osób.
- Na najważniejsze pytanie: czy ściągasz, "nie" odpowiedziało 68 osób. Ale w ankiecie były też tzw. pytania sprawdzające, czy uczniowie nie kłamią - mówi Konrad.
Ankiety były anonimowe. Konrad osobiście rozwoził je do szkół. Czekał, aż uczniowie odpowiedzą na pytania, zabierał arkusze, wsiadał w autobus i jechał do kolejnej szkoły. Tak przez trzy miesiące. Od stycznia do kwietnia pracował w domu. Czytał ankiety, porządkował i analizował dane.

Dlaczego w ogóle zajął się tym problemem? - Nigdy nie miałem specjalnych oporów przed ściąganiem.

Na studiach trafiłem na zajęcia do dr Ewy Nowickiej-Włodarczyk z katedry etyki. Dzięki niej zrozumiałem, że ściąganie to oszustwo, a dzięki swoim badaniom - że w Polsce to tradycja i cały przemysł wykorzystujący najnowsze zdobycze techniki. W dodatku rzadko który uczeń zdaje sobie sprawę, że postępuje nieuczciwie. Myli ściąganie z przedsiębiorczością, zaradnością, umiejętnością wychodzenia z kłopotów. Jak to zmienić? Głośno mówić o problemie, ale także zmieniać polską szkołę. Odchudzać klasy i program, zwłaszcza z wiedzy encyklopedycznej. Uczeń, który nie zrozumiał tematu albo ma zakuć do pięciu klasówek dzień po dniu, zaczyna ściągać - stwierdza Konrad.

Przeankietował 705 uczniów
Co mnie powstrzyma przed ściąganiem? Aż 50 proc. odpowiedziało: "nic mnie nie powstrzyma". 26 proc. powstrzyma kara finansowa, 19 - prace społeczne dla szkoły, po 4 - wyrzucenie ze szkoły i ocena niedostateczna.

* Dlaczego ściągają? Aż 227 z 705 ankietowanych osób dlatego, że nie umie.  

(aż? to 32%.  Gdyby zsumować leni i "ambitnych , wyszłoby więcej )

120 chce dostać lepszy stopień, 99 z lenistwa, 91 z braku czasu. 58 uczniów twierdzi, że nie jest w stanie opanować tak dużej ilości materiału, a kolejnych 28 nie wyrabia ze zbyt dużą liczbą klasówek i kartkówek. 17 uczniów uważa, że ściąganie jest prostsze od nauki, a 7 - że robienie ściąg uczy.
* Aż 180 osób korzysta z gotowych ściąg oferowanych przez wydawnictwa i internet. 72 uczniów ściąga przy pomocy komórek, kalkulatorów i walkmanów.

Jak to zmienić? Głośno mówić o problemie, ale także zmieniać polską szkołę. Odchudzać klasy i program, zwłaszcza z wiedzy encyklopedycznej - stwierdza Konrad.
DYREK18-10-2005 20:25:04   [#03]
http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=10410&st=0
aleksandra200420-10-2005 17:08:03   [#04]
jestem jak najbardziej za ściąganiem. Jeśli uczeń potrafi ściągać to niech to robi. Sprwdziany powinny mieć taką konstrukcję aby uczeń nie miał powodu ściągać.
Arwena20-10-2005 22:04:09   [#05]
"jestem jak najbardziej za ściąganiem. Jeśli uczeń potrafi ściągać to niech to robi."
 
Przez grzeczność nie skomentuję.
 
Albo tylko trochę:Jeżeli złodziej potrafi kraść, to niech to robi. Zabezpieczania powinny być takie, by złodziej ich nie sforsował.
Tomasz Osiński21-10-2005 10:23:12   [#06]
Brawo Arwena!!! Popieram!
herbatka22-10-2005 22:47:14   [#07]
Brawo Arwena!!! Popieram! zgadzam się z Tomaszem Osińskim. Oszustów nie nalezy premiować,
Adaa23-10-2005 10:53:03   [#08]

Jak to zmienić? Głośno mówić o problemie, ale także zmieniać polską szkołę. Odchudzać klasy i program, zwłaszcza z wiedzy encyklopedycznej - stwierdza Konrad.

hm..wydaje mi sie,ze autor wybierajac temat pracy kierował sie kryterium "Co napisać, czego jeszcze nie było"...dokładnie tak jak mysli ktoś kto chce szybko zarobic kasę.."Jaki interesik załozyc aby wstrzelic sie w popyt"

no i dobrze..wstrzelił się;-)

A teraz czas na twórczośc innych:

Rektor SGH ogłosił konkurs "Jedenaste - nie ściągaj!" Niestety konkurs jest wyłącznie dla studentów i pracowników Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

W Kanadzie to robia tak:

Kanadyjczycy w ogóle nie ściągają, a jednak walka ze ściągającymi jest bardzo stanowcza. Chodzi o prestiż uczelni, który tworzą kwalifikacje jej absolwentów. Na uczelnię, która nie uczy, mądrzy( czytaj zamożni) studenci nie pójdą, a konkurencja na globalnym rynku nie śpi.

Zatem, podstawowym warunkiem by studenci nie ściągali jest profesjonalne dostarczanie praktycznej wiedzy.

Egzamin

Warunkiem wejścia na salę egzaminacyjną jest pokazanie elektronicznej legitymacji ze zdjęciem, upoważniającej do egzaminu.

Każdy student pisząc egzamin ma położoną przed sobą elektroniczną kartę. Podczas egzaminu studenci są pilnowani przez sporą grupę emerytowanych nauczycieli rodzimej uczelni. Jest zawsze kilku albo kilkunastu pedagogów, poważnie traktujących swoje zadanie.

W trakcie egzaminu jeszcze raz jest sprawdzana legitymacja studenta i odrywany od zestawu pytań odcinek z imieniem nazwiskiem, numerem legitymacji i podpisem. Sprawdzane są tylko te prace, od których oderwano kupony.

Do toalety wychodzi tylko jedna osoba, w towarzystwie kontrolującego salę.

.......................

Sprwdziany powinny mieć taką konstrukcję aby uczeń nie miał powodu ściągać.

Aleksandro...taka konstrukcja aby nie miał powodu?
Jednym słowem uwazasz,ze przyczyna sciagania jest błedna konstrukcja sprawdzianów?;-))

Podsumowując..w Polsce przyczyną sciagania jest:
-błędna konstrukcja sprawdzianów
-przeladowane klasy i programy
-nadmiar wiedzy encyklopedycznej
-brak nagłosnienia problemu w społeczeństwie

;-))

a generalnie ...wystarczy postraszyc jedną wronę w stadzie aby reszta sie spłoszyła

Majka27-10-2005 19:30:46   [#09]
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35141,2925878.html

Nauczycielka, która rozwiązała za swoich maturzystów zadania z matematyki, została zwolniona z pracy. Przez trzy lata nie będzie mogła też być nauczycielem w innej szkole

Przestępstwo - o którym informowaliśmy w czerwcu - wykryła Okręgowa Komisja Egzaminacyjna. Na trzech arkuszach maturalnych ktoś przekreślił zadania źle rozwiązane przez uczniów i dopisał obok rozwiązania poprawne. Podejrzenie padło na matematyczkę, w dodatku dyrektorkę szkoły. Przewodnicząca OKE Wiesława Zewald zawiadomiła kuratorium, które przeprowadziło postępowanie wyjaśniające. - Zarzuty wobec nauczycielki potwierdziły się - mówiła w lipcu Kamila Kamejsza z kuratorium. Z wnioskiem o pozbawienie prawa do wykonywania zawodu kuratorium wystąpiło do komisji dyscyplinarnej przy wojewodzie, która miała zdecydować o losie pedagoga. - Nauczycielka została zwolniona z pracy i dostała trzyletni zakaz wykonywania zawodu - dowiedzieliśmy się od Krystyny Przybysz, pracownika kuratorium i sekretarza komisji dyscyplinarnej. - Przyznała się do winy, nie uciekła na zwolnienie lekarskie, przyszła na posiedzenie komisji. To zaważyło na jej korzyść - mówi Przybysz.
Kuratorium ani OKE nie ujawniają, w której szkole pracuje ukarana.
Gdy wybuchła afera, zrezygnowała z funkcji dyrektora szkoły.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]